کمک به بیماران در تمام سنین برای رسیدن به حداکثر پتانسیل، هدف اصلی کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی درکه است. راه بهبودی شما درست از مراکز ما آغاز می شود. مهم نیست که مرکز ما در کجا قرار دارد ما را انتخاب کنید تا بلافاصله پس از آسیب، بیماری یا ناتوانی به شما کمک کنیم. تیم حرفه ای ما بعنوان بهترین مرکز توانبخشی با دو شعبه در تهران به شما کمک می کند تا به استقلال عملکردی مطلوب دست یابید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. شعبه غرب مرکز ما در نزدیکی محله درکه قرار دارد. درکه یکی از محله‌های شمال شهر تهران است. درکه در نزدیکی محله‌های اوین، ولنجک و در غرب شمیران قرار دارد.

کلینیک توانبخشی درکه

کاردرمانی در درکه

کاردرمانی یکی از رشته های توانبخشی است که بیمار را با دیدگاهی کلی نگر ارزیابی می کند و برای استقلال بیشتر در فعالیت‌های زندگی روزمره آماده می کند. متخصصین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی درکه از تمرین ها و سازگاری ها همراه با دستگاه ها برای کمک به بیماران در کسب و حفظ استقلال استفاده می کنند. در مرکز ما متخصصین کاردرمانی بصورت انفرادی و با طیف وسیعی از مراجعین از کودکان گرفته تا سالمندان کار می کنند. کاردرمانگران اهداف معناداری را تعیین می کنند. آنها در نظر می گیرند که چه چیزهایی برای بیمار مهم است و سپس برای بازگرداندن استقلال و کیفیت زندگی در زمینه هایی مانند تحرک و حتی کارهای ساده مانند مسواک زدن و انجام کارهای روزمره تلاش می کنند و مهارت های جسمی، حرکتی، درکی و شناختی بیماران را ارتقاء می دهند.

کاردرمانی در درکه

وظایف کاردرمانی در مرکز درکه

کاردرمانگران نیازهای بیمار را ارزیابی می کنند. آنها برای برآوردن این نیازها برنامه های درمانی تهیه می کنند و سپس پیشرفت بیمار را ارزیابی و مستند می کنند. گاهی اوقات زمانی که بازیابی عملکرد ممکن نیست بیماران با محیط سازگار می شوند. آنها همچنین به بیمار و خانواده در استفاده از تجهیزات و تکنیک ها آموزش می دهند. خدمات ارائه شده توسط متخصصین در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی درکه به افراد کمک می کند تا توانایی خود را در انجام فعالیت های روزانه و رسیدن به اهداف خود بهبود بخشند و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-بررسی تاریخچه پزشکی

-انجام ارزیابی های فردی

-توسعه مداخلات سفارشی

-نمایش تمرینات

-آموزش خانواده ها و مراجعین

-ارزیابی نتایج

گفتاردرمانی در درکه

گفتاردرمانی در درکه

گفتار درمانی یک مداخله یا مجموعه ای از مداخلات برای کمک به بیماران در بلع، غذا خوردن و کمک به آنها در برقراری ارتباط و گفتار است. دید بسیار باریک تری نسبت به کاردرمانی دارد، اگرچه گاهی اوقات به صورت پشت سر هم کار می کنند. گفتاردرمانگران، پزشکانی هستند که اختلالات گفتاری، ارتباطی و بلع را تشخیص، درمان و پیشگیری می کنند. هدف اصلی یک گفتاردرمانگر استفاده از رویکردهای درمانی برای بهبود توانایی بیمار در برقراری ارتباط و یا بلع است. آنها کارشناسان ارتباطی هستند که با افراد برای کمک به ارائه راه حل برای موانع ارتباطی کار می کنند. در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی درکه در حالی که کاردرمانگران برای بازگرداندن استقلال عمومی و کیفیت زندگی با بیماران کار می کنند، متخصصین گفتاردرمانی تنها بر حوزه های بلع، و گفتار ارتباط تمرکز می کنند.

بهترین کاردرمانی در درکه

بخش های درمانی مرکز توانبخشی درکه

این مرکز از بهترین مراکز درمانی در شمال تهران بوده و مجهز به بخش های گسترده و بروزی به شرح ذیل می باشد، جهت آشنایی با امکانات کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی درکه با ما همراه باشید:

۱. کاردرمانی جسمی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. گفتاردرمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی دست

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۳. انواع تست های هوش

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

مرکز کاردرمانی در درکه

وظایف گفتاردرمانی در مرکز درکه

گفتاردرمانگرها، مانند کاردرمانگران، ابتدا بیماران را برای تعیین مشکلات ارزیابی می کنند. سپس برنامه های درمانی برای بیمار ایجاد می کنند. آنها نیز باید پیشرفت بیمار را ارزیابی و مستند کنند. به علاوه، آنها به بیماران و مراقبان در مورد تکنیک هایی که استفاده می کنند آموزش می دهند. هدف اولیه گفتاردرمانی بهبود توانایی افراد برای برقراری ارتباط با استفاده از شیوه های درمانی است. متخصصین گفتاردرمانی بر روی مسائل مربوط به گفتار تمرکز می کنند مانند:

-تغذیه و بلعیدن

-روانی گفتار

-زبان

-ارتباط اجتماعی

-گفتار

-تولید

مرکز گفتاردرمانی در درکه

همکاری بین گفتاردرمانی و کاردرمانی درکه

در حالی که آسیب شناسان گفتار و زبان و کاردرمانگران با بیماران در مجموعه مسائل مختلف کار می کنند، شباهت های زیادی در رویکرد کمک به بیماران در هر دو شغل وجود دارد:

-ارزیابی: ارزیابی بیماران از نظر مسائل و اختلالات مسئولیت کلیدی متخصصین گفتاردرمانی و کاردرمانی است.

-برنامه‌های درمان: کاردرمان و گفتاردرمان باید از آنچه از ارزیابی بیماران خود آموخته‌اند برای ارائه طرح‌های درمانی و اجرای آن برنامه‌ها استفاده کنند. هر دو حرفه کاملاً مبتنی بر شواهد هستند و از تحقیقات برای اجرای درمان های اثبات شده استفاده می کنند.

-ارزیابی اثربخشی درمان: وقتی برنامه‌های درمان آسیب‌شناسی گفتار یا کاردرمانی انجام شد، مهم است که بتوانیم کارایی یا عدم کارایی آن‌ها را ارزیابی کنیم تا بتوان آن برنامه‌ها را برای بهینه‌سازی نتایج برای بیماران تنظیم کرد.

-آموزش خانواده: بسیاری از مراجعین دارای معلولیت هایی هستند که به کمک مراقبین نیاز دارند یا کودکان خردسالی هستند که برای ادامه درمان در خارج از جلسات درمانی به کمک نیاز دارند یا نیازهای دیگری دارند که به آموزش خانواده نیاز دارد. گفتاردرمان ها و کاردرمان ها وظیفه آموزش خانواده ها در مورد آسیب ها و اختلالات را بر عهده دارند، از جمله کارهایی که خانواده ها می توانند انجام دهند تا به بیماران کمک کنند تا حد امکان از درمان بهره مند شوند و همچنین محیط خانه بیمار را برای وضعیت بیمار بهتر کنند.

هر دو حرفه نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دارند و پس از آن امتحانی که منجر به صدور مجوز می شود. در هر دو مورد نیز تخصص هایی وجود دارد. متخصصان کاردرمانی می توانند در رشته سالمندان، سلامت روان، اطفال، توانبخشی فیزیکی، رانندگی و تحرک، اصلاح محیطی، تغذیه، خوردن، مشکلات حسی و کم بینایی و در سیستم آموزشی تخصص داشته باشند.

متخصصین گفتاردرمانی می توانند در یک یا چند مورد از چهار زمینه اختلالات گفتاری و زبانی، اختلالات روانی کلام، اختلالات بلع و ارتباط تخصص داشته باشند.

آدرس مراکز توانبخشی درکه

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شماره تماس مراکز توانبخشی درکه

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

کلینیک توانبخشی ظفر

کلینیک توانبخشی امیرآباد

کلینیک توانبخشی فرشته

کلینیک توانبخشی گیشا

کلینیک توانبخشی بلوار فردوس

مرکز گفتاردرمانی دریاچه چیتگر

مرکز گفتاردرمانی دارآباد

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی شهران

کاردرمانی خوب در دهکده المپیک

کاردرمانی خوب در یوسف آباد

کاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در رسالت

بهترین گفتاردرمانی در نازی آباد

بهترین گفتاردرمانی در قیطریه

بهترین گفتاردرمانی در ونک

بهترین گفتاردرمانی در تهرانسر

بهترین گفتاردرمانی در اسلامشهر

مراکز توانبخشی نارمک

مراکز توانبخشی تهرانپارس

مراکز توانبخشی انقلاب

مراکز توانبخشی پونک

مراکز توانبخشی صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

گفتاردرمانی خوب در مینی سیتی

کلینیک کاردرمانی پیروزی

کلینیک کاردرمانی تجریش

کلینیک کاردرمانی فرمانیه

کلینیک کاردرمانی مرزداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × چهار =

× پشتیبانی 24 ساعته