اگر نمی دانید چگونه می توانید مهارتهای گفتاری و زبانی کودک خود را در خانه بهبود بخشید، به جای مناسب رسیده اید! آیا می دانید که می توانید گفتاردرمانی در منزل انجام دهید؟ اگر گمان می کنید فرزند شما دچار تاخیر در گفتار یا زبان است، اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که با یک آسیب شناس گفتار و زبان (SLP) در منطقه خود تماس بگیرید. بهترین راه برای پیدا کردن گفتاردرمان با تجربه، تماس با کلینیک توانبخشی پایا و کلینیک توانبخشی غرب تهران است. وقتی کودک در کلاس های گفتاردرمانی در منزل ثبت نام می کند، تمرین خانگی می تواند اثر بخشی گفتاردرمانی در منزل را افزایش دهد. به همین دلایل والدین اغلب به روشهایی که می توانند گفتاردرمانی را در خانه انجام دهند علاقه مند هستند. در زیر ایده هایی وجود دارد که چگونه می توانید به فرزندتان در درک بهتر و همچنین بهبود استفاده از زبان برای برقراری ارتباط با دیگران با روشی مؤثرتر کمک کنید. این توصیه نباید جایگزین مشاوره با یک آسیب شناس گفتار و زبان شود و شما همیشه باید توصیه های گفتاردرمان خود را در مورد بهترین راه های بهبود مهارت های فرزند خود دنبال کنید.

برای اینکه بدانید چگونه می توانید گفتار درمانی را در خانه انجام دهید، مهم است که بفهمید که چگونه یک آسیب شناس گفتار و زبان با فرزند شما کار می کند. بیاید یک نگاهی بیندازیم:

 

مرحله اول: ارزیابی

 گفتاردرمان چه کاری انجام خواهد داد؟

اول گفتاردرمان ارزیابی مراجع را انجام می دهد ، که شامل بررسی همه زمینه های گفتار و تکامل گفتار می باشد تا ببیند کودک شما در چه مناطقی دچار تأخیر است. گفتاردرمانگران با مقایسه عملکرد کودک شما با هنجارهای رشد تصمیم می گیرند.

 

آنچه می توانید برای گفتار درمانی در خانه انجام دهید؟

جداول نقاط عطف رشد کودک را مطالعه کنید. با مطالعه این جداول در می یابید که کودک در هر سنی چه مهارت هایی را باید بدست بیاورد و با نقاط ضعف کودک آشنا می شوید.

 

مرحله دوم: انتخاب اهداف

آنچه گفتاردرمان انجام خواهد داد؟

در مرحله بعد گفتاردرمان تعدادی از این مناطق دارای مشکل را برای کار در هر زمان انتخاب خواهد کرد. بسیاری اوقات کودکان دارای مشکلات گفتاری و زبانی در چندین زمینه مشکل دارند. مهم است هنگامی که شما شروع به درمان می کنید ، در ابتدا تعداد معقولی از این اهداف را انتخاب کنید. متخصص گفتاردرمانی معمولاً مهارتهایی که معمولاً زودتر تکامل می یابند را برای درمان انتخاب می کنند. به عنوان مثال اگر کودک فقط قادر به گفتن چند کلمه باشد اما در تولید صداها نیز مشکل داشته باشد ، متخصص گفتاردرمانی قبل از شروع پرداختن به صداهای خاص تصمیم خواهد گرفت که کلمات بیشتری را به او آموزش دهد.

 

آنچه می توانید برای گفتار درمانی در خانه انجام دهید؟

۲-۳ مورد از مناطق ضعف فرزندتان را برای رسیدگی انتخاب کنید. بهترین راه برای انتخاب اهداف والدین ، ​​انتخاب مواردی است که بیشترین تأثیر را روی فرزند و خانواده شما دارد. به عنوان مثال ، اگر فرزند شما حرف های زیادی برای گفتن دارد اما هیچ کس به دلیل خطاهای صوتی نمی تواند او را درک کند ، می توانید چند صدای گفتاری را برای کار انتخاب کنید. یا اگر فرزند شما در پیروی از دستورالعمل ها دچار مشکل شده است و این مساله امور روزمره زندگی خانوادگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد ، ممکن است بخواهید از آنجا شروع کنید. سعی کنید در انتخاب اهداف از جداول نقاط عطف رشد کودک استفاده کنید و اهدافی را که خیلی بالاتر از سطح سنی کودکتان می باشد و یا خیلی دورتر از کاری است که در حال حاضر قادر به انجام آن است ، انتخاب نکنید.

 

مرحله سوم: ارائه درمان

گفتاردرمان چه کاری انجام خواهد داد؟

گفتاردرمانگران در مورد بهترین روشهای درمانی موجود برای هر نوع اختلال و تأخیر آموزش خواهند دید. تمام گفتاردرمانگران باید در فرصت های آموزش مداوم شرکت کنند تا از تکنیک های روز دنیا آگاه باشند. هر کودک متفاوت است و به روشهای مختلف درمانی پاسخ خواهد داد. وظیفه گفتاردرمان این است که تکنیک درمانی مناسب را برای هر کودک انتخاب کرده و در صورت عدم پاسخ به تکنیک خاص ، تکنیک درمانی را برای هر کودک تطبیق دهد.

 

آنچه می توانید برای گفتار درمانی در خانه انجام دهید؟

این بخشی است که به شما می گویم کار با پاتولوژیست گفتار و زبان بسیار مهم است تا آنها بتوانند رویکرد درمانی را انتخاب کنند که برای فرزند شما بهتر باشد. به این دلیل که آنها دارای مدرک دانشگاهی هستند! اما برخی از روشهای اساسی وجود دارد که می توانید در طول گفتاردرمانی در خانه برای کمک به فرزند خود امتحان کنید. ایده ساده است: هر مهارت را به قطعات کوچکتر یا ساده تر تقسیم کنید و به طور خاص آنها را به کودک خود آموزش دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید به فرزند خود بیاموزید که از صدای / f / صحیح در مکالمه استفاده کند ، می توانید به کودک خود یاد دهید که چگونه صدا را به تنهایی بیان کند (“fffffff”) سپس در هجا (“fuh” ، “oof”) ، سپس کلمات (“fish” ، “roof”) و سپس شروع به قرار دادن آن کلمات در جملات و مکالمه کنید. یا اگر می خواهید به فرزند خود بیاموزید که چگونه دستورالعمل های چند مرحله ای را دنبال کند ، می توانید از مسیرهای کوتاه خیلی اساسی با نشانه تصویر (مانند “نشستن” ، “ایستادن” ، “بیا اینجا”) شروع کرده و به تدریج آنرا سخت تر کنید. تا جهتهای پیچیده تری داشته باشید و دو یا سه مرحله را در کنار هم قرار دهید.

اگر این به نظر پیچیده است ، نگران نباشید! شما می توانید این کار را انجام دهید! شما فقط باید به ذهنیت مهارت های خرد کردن در قطعات کوچکتر بپردازید. برخی از مقالات دیگر ما را مرور کنید یا به نکات هفتگی در مورد گفتار و زبان مراجعه کنید و ایده هایی در مورد نحوه کار با مهارت های مختلف در خانه پیدا کنید.

منابع بیشتر برای آسیب شناسان گفتار زبان:

اگر به دنبال ایده ها و منابع درمانی بیشتری برای کمک به بیماران خود هستید ما را در سایت دنبال کنید.

  • راهنماهای گام به گام برای آموزش انواع مهارتهای گفتاری / زبان / ارتباطی
  • برگه ها و فعالیت های درمانی از پیش تهیه شده برای صدها موضوع مختلف
  • فیلم های آموزشی برای مقابله با اختلالات یا مشکلات دشوار
  • پاسخ به سوالات شما در جامعه اختصاصی گفتاردرمانگران ما
  • ابزار و منابع برای کمک به شما برای کار در منزل

 

آدرس کلینیک توانبخشی پایا: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم ، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شماره تماس کلینیک توانبخشی پایا: ۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲

کلینیک توانبخشی پایا مناسب برای اهالی محله های نیاوران ، فرمانیه ، اقدسیه ، قیطریه ، منظریه ، کامرانیه ، پاسداران ، دولت ، دیباجی ، اختیاریه ، دروس ، قلهک ، شریعتی ، تهرانپارس ، هنگام ، نارمک ، رسالت ، سید خندان و… می باشد.

 

آدرس کلینیک توانبخشی غرب تهران: سعادت آباد ، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی ، خیابان سپیدار ، خیابان شکوفه شمالی ، کوچه نظری  پلاک ۴۷

شماره تماس کلینیک توانبخشی غرب تهران: ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

با توجه به قرار گرفتن کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد و دسترسی به اتوبان یادگار امام ، اتوبان نیایش و بلوار پاکنژاد کلینیک توانبخشی غرب تهران مناسب برای اهالی محله های شهرک غرب ، سعادت آباد ، جنت آباد جنوبی ، جنت آباد مرکزی ، جنت آباد شمالی ، اوین ، ولنجک ، ونک ، امیرآباد ، پونک ، شهران ، بلوار فردوس ، صادقیه ، مرزداران ، ستارخان ، شهرآرا  و … می باشد.

خدمات دیگر در منزل شامل کاردرمانی در منزل برای کودکان و بزرگسالان می باشد.

گفتاردرمانی در اوتیسم

گفتاردرمانی در فلج مغزی

گفتاردرمانی در لکنت زبان

گفتاردرمانی در دیزآرتری

گفتاردرمانی در تاخیر گفتاری

گفتاردرمانی در کودکان کم شنوا

گفتاردرمانی در سکته مغزی

گفتاردرمانی در پارکینسون

گفتاردرمانی در آنسفالیت

گفتاردرمانی در دیس پراکسی

گفتاردرمانی در آپراکسی

گفتاردرمانی در میکروسفالی

گفتاردرمانی در هیدروسفالی

گفتاردرمانی در سندروم داون

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام خدمات گفتاردرمانی خیلی خوبی دارن و هزینه گفتاردرمانی در منزلشون نسبت به مراکز دیگر خیلی مناسبه و خوش قول هستند.
    هزینه مناسب و کیفیت بالا

  • سلام پدر بنده سکته مغزی کرده و در بلع مشکل داشت درمان گفتار درمانی را با این مرکز آغاز کردیم الان خداروشکر مشکل بلعش برطرف شده و با کمک کاردرمانی راه افتاده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × چهار =

× پشتیبانی 24 ساعته