آیا برای درمان فرزندتان در منطقه فرمانیه بدنبال مرکز کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی هستید؟ آیا با ویژگی های یک مرکز توانبخشی خوب آشنا هستید؟ کدام مرکز کاردرمانی در فرمانیه یا گفتاردرمانی در فرمانیه برای درمان فرزندم مناسب تر می باشد؟ چه انتظاراتی را باید از مراکز توانبخشی داشته باشیم؟ بهترین مرکز توانبخشی فرمانیه کدامیک می باشند؟ خوشبختانه کلینیک توانبخشی جناب آقای حسینی سیانکی با دو شعبه در پاسداران (کلینیک توانبخشی پایا) و سعادت آباد (کلینیک توانبخشی غرب تهران۴۵ نیروی متخصص، تجهیزات روز دنیا و در فضایی به مساحت ۳۵۰ متر مربع در سه طبقه مجزا آماده ارائه خدمات می باشد. جهت آشنایی با بهترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی فرمانیه با ما همراه باشید.

مرکز توانبخشی پایا

بخش های درمانی کلینیک توانبخشی فرمانیه

۱. کاردرمانی جسمی در فرمانیه: شامل استفاده از ورزش هایی جهت تقویت عضلات، تمرین های کششی برای جلوگیری از کوتاهی و دفورمیتی در عضلات و مفاصل، تمرین های تسهیل مراحل رشد حرکتی مانند ایستادن و راه رفتن، اصلاح ناهنجاری های اسکلتی عضلانی، بهبود اختلالات حرکتی و تعادل می باشد. بعنوان مثال:

کاردرمانی فلج مغزی

کاردرمانی تاخیر حرکتی

کاردرمانی میوپاتی

کاردرمانی کودکان

کاردرمانی میکروسفالی

کاردرمانی آتاکسی

کاردرمانی سندروم داون

کاردرمانی سکته مغزی

کاردرمانی ام اس

کاردرمانی منزل

کاردرمانی پارکینسون

کاردرمانی ضربه مغزی

کاردرمانی بیماری اس ام ای

گفتاردرمانی در فرمانیه

۲. گفتاردرمانی در فرمانیه: که به دو بخش تقسیم می شود.

  • گفتاردرمانی در اختلالات مربوط به بلع، جویدن، مکیدن، آبریزش دهان و حرکات زبانی ودهانی.
  • گفتاردرمانی در انواع اختلالات تولید، آواسازی، ناروایی، لکنت زبان، آفازی، دیزآرتری، آپراکسی و تاخیر گفتاری.

بعنوان مثال:

گفتاردرمانی لکنت زبان

گفتاردرمانی فلج مغزی

گفتاردرمانی اوتیسم

گفتاردرمانی شکاف کام

گفتاردرمانی منزل 

گفتاردرمانی در کودکان

گفتاردرمانی در میکروسفالی

گفتاردرمانی در سندروم داون

 

۳. کاردرمانی ذهنی در فرمانیه: به بهبود و افزایش سطح تحمل کاری، دستور پذیری، تحمل نشستن، مهارتهای ادراکی و شناختی می پردازد. بعنوان مثال: کاردرمانی ذهنی اوتیسم

۴. کاردرمانی درکی حرکتی: به تقویت هماهنگی ها مانند چشم و دست و مهارت های حرکتی مانند پریدن، لی لی رفتن، الگو های تعادلی، بالا و پایین رفتن از پله ها، عبور کردن از موانع و سطوح، دقت و زمانبندی حرکت و مواردی دیگر می پردازد.

۵. کاردرمانی دست: به بهبود حرکات مفصل اندام فوقانی مانند شانه، آرنج، مچ دست و انگشتان کمک کرده و ضمن تقویت عضلات اندام فوقانی به افزایش عملکرد حرکات ریز و درشت کمک می کند مانند گرفتن مداد، نخ و مهره، قیچی کردن، گره زدن و موارد دیگر می پردازد.

بهترین کاردرمانی فرمانیه

۶. اتاق تاریک: با نرم افزار های مورد نظر در زمینه بینایی به بهبود حرکات چشمی مانند ثبات بینایی و تعقیب بینایی، ادراک بینایی و افزایش توجه و تمرکز کمک می کند.

کاردرمانی در فرمانیه

۷. سنسوری روم: از طریق دستگاه های متفاوت به افزایش سطح انگیزش، سرعت عمل، سرعت پردازش و تعدیل حسی کمک می کند.

۸. بازی درمانی: از طریق بازی های متفاوت به ابراز احساسات کودک کمک کرده و هیجانات منفی کودک تخلیه شده و به کاهش اضطراب و استرس کودک کمک می کند. بعنوان مثال:

بازی درمانی و انواع بازی ها

بازی درمانی در کودکان اوتیسم

بازی درمانی در کودکان بیش فعال

۹. رفتار درمانی: از طریق تکنیک های متفاوت مانند تقویت رفتار های مطلوب سعی در حذف ناسازگاری ها و رفتار های نامطلوب کودکان دارد و همچنین شامل آموزش هایی به والدین جهت برخورد مناسب با کودک می باشد.

۱۰. اتاق شنیداری: به بهبود توجه شنیداری، تقویت مهارت های شنیداری مانند جهت یابی، تفکیک، توالی، تمییز و حافظه شنیداری کمک می کند که این بخش تاثیر بسزایی در گفتار کودکان دارد و بخصوص در کودکان کم شنوا بسیار موثر می باشد.

۱۱. کاردرمانی حسی: براساس نظریه یکپارچگی حسی به تعدیل اختلالات حسی در حواس بویایی، چشایی، بینایی، لامسه، شنوایی، حس عمقی و وستیبولار می پردازد. مشکل پردازش حسی در برخی اختلالات مانند اوتیسم، بیش فعالی و نقص توجه، وسواس، اضطراب، اختلال یادگیری، اختلال سلوک و موارد دیگر دیده می شود.

۱۲. آموزش و سنجش پیش از مدرسه: در این بخش آموزش مفاهیم قبل از مدرسه و آماده سازی برای سنجش ورود به مدرسه صورت می گیرد و کودک تا ورود به مدرسه عادی مشایعت می شود و همچنین به درمان اختلالات یادگیری در زمینه دیکته، ریاضی و روخوانی می پردازد.

۱۳. انواع تست های هوش ، توجه ، ادراک بینایی و شنیداری: جهت ارزیابی سطح اولیه و بررسی پیشرفت کودک پس از طی دوره درمان از تست های متفاوت استفاده می شود.

۱۴. آب درمانی: شامل بخش های متفاوت می باشد.

آب درمانی کودکان اوتیسم

آب درمانی کودکان فلج مغزی

آب درمانی کودکان بیش فعال

آب درمانی در کودکان با نیاز های ویژه

آب درمانی در اختلال پردازش حسی

آب درمانی در بیماری های مغز و اعصاب

آب درمانی در آسیب های اسکلتی و عضلانی

آب درمانی در بیماری های قلبی و عروقی

۱۵. مکانوتراپی: این بخش شامل تجهیزاتی مانند تردمیل، تیلت بورد، رول، سطح شیبدار، استپ، بالانس بیم، استندینگ تیبل، واکینگ شولدر، نردبان زمینی و ایستاده و موارد دیگر جهت بهبود مهارت هایی جسمی و حرکتی مراجعین می باشد.

بهترین کاردرمانی فرمانیه

۱۶. ماساژ درمانی: جهت تعدیل و بلوغ سیستم حسی بخصوص لامسه، کاهش بیقراری و بیش فعالی کودکان و افزایش تحمل کاری و دستور پذیری در اختلالات اوتیسم، بیش فعالی، اضطراب و مشکلات رفتاری کاربرد دارد و در کودکان فلج مغزی جهت تعدیل تنوسیته عضلانی و کاهش رفلکس های مزاحم بکار گرفته می شود. بعنوان مثال با تاثیر ماساژ درمانی در کودکان اوتیسم آشنا شوید.

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی (ABA)

۱۸. درمان پاسخ محوری (PRT)

۱۹. گروه درمانی: این  بخش بر روی بهبود مهارت های ارتباطی، رعایت نظم و نوبت در گروه تمرکز دارد.

۲۰. درمان غیرحضوری: برای افرادیکه ساکن تهران نیستند و درمان حضوری برایشان دشوار می باشد مانند افرادیکه ساکن شهرستان ها یا یک کشور خارجی هستند. می توانند از تماس تصویری (ویدئوکال) جهت مشاوره و درمان توانبخشی بهره ببرند.

بهترین گفتاردرمانی فرمانیه

در کلینیک توانبخشی فرمانیه درمان از کجا شروع می شود؟

در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی فرمانیه نقطه شروع ارزیابی می باشد. پس از ارزیابی و مشخص شدن مشکلات و نقطه نظرات خانواده، اهداف درمانی طرح ریزی می شوند و مراجعین به تعدادی از بخش ها ارجاع می شوند. بعد از دوره سه ماهه مجددا بیمار ارزیابی می شود تا میزان پیشرفت مشخص شده و برنامه های درمانی براساس نیازهای جدید تنظیم شوند. در طول این روند خانواده ها می توانند با مدیر مرکز در ارتباط بوده و دغدغه ها و نگرانی هایی خود را مطرح کنند.

کاردرمانی خوب در فرمانیه

کادر درمانی کلینیک توانبخشی فرمانیه

کادر درمانی مرکز کاردرمانی فرمانیه و مرکز گفتاردرمانی فرمانیه از بهترین متخصصین کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی در ایران انتخاب شده اند و تجربه بسیار بالایی در زمینه اختلالات و بیماری های متفاوت دارند. بصورتیکه به دانش های قبلی خود اکتفا نکرده و در حال آموزش مداوم می باشند تا از بهترین متدها و تکنیک های روز دنیا جهت درمان فرزند دلبندتان بهره بگیرند.

 

گفتاردرمانی خوب در فرمانیه

 

موقعیت جغرافیای منطقه فرمانیه

این منطقه به مرکزیت خیابان فرمانیه، از شمال با نیاوران، از شرق با خیابان پاسداران و اقدسیه، از غرب با دزاشیب و از جنوب در بخشی با بزرگراه صدر و در بخش دیگر با چیذر و بلوار اندرزگو همسایه است. خیابان فرمانیه (شهید دکتر لواسانی)، خیابان اصلی منطقه می‌باشد که از چهارراه فرمانیه در شرق آغاز شده و به چهارراه کامرانیه و بلوار اندرزگو در غرب می‌رسد؛ سپس با یک پیچش از چهارراه کامرانیه به سوی شمال غرب حرکت می کند و سرانجام به سه راه عمار در تقاطع خیابان دزاشیب در حوالی میدان تجریش منتهی می‌شود. محله کامرانیه در میانه منطقه فرمانیه، آن را به دو بخش شرقی و غربی قسمت نموده است.

 

مرکز توانبخشی فرمانیه

 

محله های فرمانیه که دسترسی راحتی به مرکز توانبخشی پایا دارند.

فرمانیه از طریق بلوار شهید دستواره (معصومی) و خیابان کامرانیه جنوبی، به‌آسانی به اتوبان صدر دسترسی دارد. این منطقه از طریق اقدسیه به اتوبان نیاوران، اتوبان امام علی و اتوبان ارتش قابل دسترسی است و همچنین از طریق خیابان پاسداران، میدان نوبنیاد، شهید بابایی و بزرگراه شهید صیاد شیرازی دسترسی راحتی به مرکز توانبخشی پایا دارد.

خیابان بوستان، اختیاریه شمالی، اختیاریه جنوبی، دیباجی شمالی، دیباجی جنوبی، خیابان سنبل (سلمان پورظهیر)، آذرمینا، حمیدرضا نوریان (کوهستان نهم)، خیابان نارنجستان یکم، نارنجستان هفتم (جهان بخش نژاد)، تنگستان دوم (حسینی)، بلوار افشاری، خیابان عسگریان، خیابان ثروتی، مهماندوست (سعیدی)، آقایی، آریا، وطن پور، کبکان، بهبهانی، شیرین، مژگان، آذر مینا، نسرین، دوقوز، یاسمن، صفا، پیوست، بهشت، شهناز، سلمان پور، پیرنیا، گل شمالی، صنم، چلچله، عبدلی، طاووس، دژم جو، ارغوان، گل یخ، کامرانیه، منظریه، گلبو، نادر، بیات، پرستو، ظهری، گلپر، بهمن پور، کلهری، عقابی، صادقی، معصومی، هاشمی علیا، میدان هاشمی علیا، محمدی، آفتاب، چیذری، خراسانی، سلیمانی، محمودیان، روشنایی، قیطریه، زرین، فریبا، پارس، پرداختی، بلوار اندرزگو، ذاکری، شریفی منش، ساده، اشکستان پور، خامی، مهدی زاده، سلیمی، لواسانی، صالحی، براتی، دربندسری، مهرناز، کریمی، واعظی، سیاوش، رمضانی، طوبایی، جهانسوز، بام، سرخه ای، موسیوند، طوبایی، لطیفی، حسینی، یاقوت، سلمان، صبا، پروین، لاچینی، اثباتی، رفعت، قلندری، میرزاپور، بلوار کاوه، فاطمیه، روشنایی، کیکاووس، آقایی، بازدار، براتی، علوی، هاله، آریا، آبکوه ، بیرجندی، فلسطین، عرفانی، گردان، مینا، دانش، تیموری، مجدیه، تنگستان، خان سفید، جوزی، ناطقیان، شکوفه، عسگریان، سعیدی و ثروتی.

 

آدرس مرکز توانبخشی فرمانیه

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

 

شماره تماس مرکز توانبخشی فرمانیه

۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

مرکز کاردرمانی جلفا

مرکز کاردرمانی هنگام

کلینیک گفتاردرمانی بلوار دریا

کلینیک گفتاردرمانی لویزان

بهترین گفتاردرمانی بلوار دادمان

بهترین گفتاردرمانی شهرک غرب

گفتاردرمانی شهید عراقی

گفتاردرمانی بلوار فرحزادی

کاردرمانی سردار جنگل

مرکز گفتاردرمانی بلوار عدل

مرکز گفتاردرمانی ساقدوش

مرکز کاردرمانی بنی هاشم

بهترین گفتاردرمانی قلهک

بهترین گفتاردرمانی مجیدیه

مراکز کاردرمانی هروی

مراکز کاردرمانی شریعتی

گفتاردرمانی خوب در کامرانیه

۵ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • علی گوهری
    2 اکتبر 2020 8:50 ب.ظ

    سلام مرکز خیلی خوبی هستش، سابقه اش زیاده و کادر خیلی خوبی داره.
    خداقوت

  • سلام فرزند بنده به مدت دچار اختلال یادگیری بود و بمدت شش ماه در این مرکز تحت درمان کاردرمانی ذهنی، اتاق تاریک، کاردرمانی درکی حرکتی و آموزش بود و خداروشکر مشکلش بطور کامل حل شد.
    از زحماتتون تشکر میکنم

  • سلام من مراکز زیادی را در تهران تجربه کرده بودم ولی هیچکدام مثل این مرکز پیشرفته و بروز نبودند. بخشهای خیلی خوب و موثری برای توانبخشی کودکان داره و امیدوارم با همین قدرت به کارشون ادامه بدند.

  • رایان زهدی
    2 نوامبر 2020 4:45 ب.ظ

    سلام نکته ای که توجهم را در این مرکز جلب کرد بروز بودن متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانیش و درمان کاملا تخصصی هستش.
    براتون آرزوی موفقیت میکنم.

  • سلام و درود
    آیا برای کودکی که گفتار نداره باید از کاردرمانی ذهنی هم استفاده کنه و یا فقط گفتار درمانی انجام بشه.
    ممنون از پاسخدهیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

8 − چهار =

× پشتیبانی 24 ساعته