کلینیک توانبخشی غرب تهران

جهت تماس با مراکز ما (مرکز توانبخشی غرب تهران) و (مرکز توانبخشی پایا) در نزدیکی دریاچه چیتگر با شماره های درج شده روی سایت تماس حاصل فرمایید.

دریاچهٔ چیتگر یا دریاچهٔ شهدای خلیج فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال‌غرب تهران بزرگ و منطقهٔ ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است. مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعهٔ تفریحی نیز در پهنهٔ خشکی ایجاد شده‌است. دریاچهٔ چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته و جنوب دریاچه به بزرگراه شهید همدانی، شمال آن به بزرگراه همت، شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد و از غرب به بافت مسکونی منطقهٔ ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌باشد. بدلیل وسعت این منطقه نیاز به یک مرکز خوب کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی در نزدیکی دریاچه چیتگر احساس می شود. جهت آشنایی با این خدمات با ما همراه باشید.

 

گفتار درمانی چیست؟

گفتاردرمانی مداخله ای است که بر بهبود گفتار و توانایی های کودک در درک و بیان زبان از جمله زبان غیرکلامی متمرکز است. دکتر متخصص گفتاردرمانی یا آسیب شناس گفتار و زبان (SLP) متخصصانی هستند که این خدمات را ارائه می دهند. گفتاردرمانی شامل دو مولفه است:

۱. هماهنگی عضلات دهان برای تولید اصوات برای تشکیل کلمات و جملات (برای تلفظ صحیح کلمات، روانی کلام و تنظیم تن صدا)

۲. درک و بیان زبان (برای استفاده از زبان از طریق فرم های نوشتاری، تصویری، زبان بدن و نشانه ها و استفاده از زبان از طریق سیستم های ارتباطی جایگزین مانند رسانه های اجتماعی، رایانه ها و تبلت ها)

گفتاردرمانی در دریاچه چیتگر

نحوه انجام گفتاردرمانی در مرکز ما:

متخصصین گفتار درمانی می فهمند که کودک چه نوع مشکل زبانی دارد. آنها تعیین می کنند که چه چیزی باعث ایجاد آن می شود و در مورد بهترین روش درمانی تصمیم می گیرند. دکتر متخصص گفتار درمانی ممکن است با کار در جلسات یک به یک و همچنین در گروه های کوچک به کودکان در ایجاد مهارت کمک کنند. دکتر متخصص گفتار درمانی از استراتژی های متناسب با چالش خاص هر کودک استفاده می کنند. درمان کودک ممکن است ماهها یا حتی چند سال طول بکشد که براساس نیازهای کودک است. مداخلات زودهنگام پیش آگهی بهتری دارند. این استراتژی ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فعالیت های مداخله زبان: این فعالیت ها مهارت های مختلفی را ایجاد می کند از جمله مدل سازی و بازخورد دادن به بچه ها. درمانگر ممکن است از تصاویر و کتابها یا درمان مبتنی بر بازی استفاده کند. کودک ممکن است در بیان افکار خود، دنبال کردن یا دادن دستورالعمل ها یا روایت یک داستان مشکل داشته باشد.
  • آموزش تلفظ صحیح: متخصص گفتار و زبان روی صداهایی که کودک با آنها مشکل دارد کار می کند. این ممکن است شامل نشان دادن نحوه حرکت زبان برای ایجاد صداهای خاص، یادگیری واضح تر گفتار باشد.
  • تغذیه و درمان بلع: دکتر گفتار درمان به کودک تمریناتی را برای تقویت عضلات دهان می آموزد. که ممکن است شامل ماساژ صورت و تمرینات مختلف زبان، لب و فک باشد. او همچنین ممکن است از بافت های مختلف غذایی برای تشویق به آگاهی هنگام غذا خوردن و بلع استفاده کند.

کاردرمانی در دریاچه چیتگر

کاردرمانی چیست؟

کار درمانی افراد را قادر می سازد تا در فعالیت هایی که از نظر آنها معنی دار است شرکت کنند. این فعالیت ها شامل مراقبت از خود (و دیگران)، کار و شرکت در سرگرمی ها، علایق و رویدادهای اجتماعی است. کاردرمانی حرفه ای مشتری مدار است که شامل ارزیابی های مداوم برای درک فعالیت هایی است که می توانید انجام دهید، محدودیت های فعلی، اهداف یا انگیزه های شما و همچنین ارائه مشاوره در مورد چگونگی انجام کار می باشد.

متخصصین کاردرمانی (OT) تجهیزاتی را برای کمک به شما در انجام فعالیت های مورد نظر تجویز می کنند. آنها اطمینان خواهند داد که شما می توانید از دستگاه به بهترین روش برای تأمین نیازهای خود استفاده کنید. همانطور که در بالا بحث شد کاردرمانگرها با رویکرد درمانی به فعالیتهای روزمره با بیماران خود کار می کنند. به طور کلی این بدان معناست که کاردرمانگرها مسئول کمک به بیماران در تکامل، پیشرفت، بهبود در رابطه با یک بیماری یا آسیب و همچنین حفظ مهارتهای لازم برای انجام فعالیتهای روزمره هستند. اما این واقعاً چه نتیجه ای دارد؟

به طور کلی دکتر متخصص کار درمانی وظیفه وسیعی از فعالیت های مربوط به مراقبت از بیمار را بر عهده دارند. و اغلب این وظایف شامل موارد ذیل می باشد؛

  • ارزیابی اولیه وضعیت و نیازهای بیمار
  • تدوین برنامه های درمانی برای رفع نیازهای بیمار و کمک به آنها در رسیدن به اهداف خاص
  • ارزیابی خانه و محیط کار بیمار و توصیه سازگاری متناسب با نیازهای بیمار و بهبود استقلال
  • آموزش بیماران و مراقبین آنها برای استفاده از تجهیزات ویژه
  • ارزیابی مجدد و مستند کردن پیشرفت

 

بخش های درمانی مراکز ما

مراکز ما از بهترین و بروزترین مراکز درمانی در شهر تهران می باشد و جهت درمان مراجعین مجهز به بخش های ذیل می باشند:

۱. کار درمانی جسمی

۲. کار درمانی ذهنی

۳. گفتار درمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. دست ورزی در کودکان

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی کودکان

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کار درمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۳. انواع تست های هوش، توجه، ادراک بینایی و شنیداری

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

نحوه رائه خدمات در مراکز ما

  • خدمات حضوری: پس از رزرو قرار ملاقات، ارزیابی اولیه حضوری و تشخیص روند درمان در مرکز آغاز می شود.
  • خدمات غیرحضوری: برای آن دسته از مراجعینی که ساکن شهرستان ها و خارج از ایران هستند ارزیابی و درمان بصورت تصویری (ویدئوکال) و از راه دور انجام می شود.
  • خدمات در منزل: برای آن دسته از مراجعینی که قادر به حرکت و جابجایی نیستند مانند بیماران سکته مغزی، ضربه مغزی، ضایعه نخاعی، ام اس و دیستروفی های عضلانی انجام می شود.

۱. کاردرمانی منزل

۲. گفتاردرمانی منزل

 

محله های دریاچه چیتگر که دسترسی راحتی به مرکز دارند.

بلوار کوهک، گلستان غربی، گلستان شرقی، بلوار میعاد، میدان ساحل، بلوار صدف، بلوار خرم آباد، بلوار طبیعت، بزرگراه شهید خرازی، خیابان هامون، خیابان هراز جوزانی، میدان دریاچه، بوستان، بلوار گیاه شناسی، شهدای خلیج فارس، شهرک شهید باقری، شهرک شهید خرازی، شهرک چیتگر، شهرک مروارید شهر، الهیه غربی، شهرک گلستان (شهرک راه آهن)، خیابان امیرکبیر، گلها، کاج ، هاشم زاده، هوانیروز، اقاقیا، حیابان کاشان، یاس، بنفشه، سروستان، آبشار تهران، شهدای خلیج فارس، خرگوش دره شرق آزادگان، شهرک صدرا، شهرک یاس، کن، روستای وردیش واریج، شهرک چشمه، شهرک گلستان و کوهک دسترسی راحت و نزدیکی به مرکز توانبخشی غرب تهران دارند.

 

آدرس کلینیک های توانبخشی ما

شعبه شرقابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

 

شماره تماس مراکز توانبخشی ما

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی شهران

مرکز گفتاردرمانی دهکده المپیک

گفتاردرمانی خوب در یوسف آباد

گفتاردرمانی خوب در آزادی

گفتاردرمانی خوب در رسالت

گفتاردرمانی خوب در نازی آباد

بهترین مرکز صوت درمانی تهران

بهترین کاردرمانی قیطریه

بهترین کاردرمانی ونک

بهترین کاردرمانی اسلامشهر

بهترین کاردرمانی تهرانسر

بهترین کاردرمانی تهرانپارس

بهترین کاردرمانی نارمک

بهترین کاردرمانی انقلاب

گفتاردرمانی خوب در پونک

گفتاردرمانی خوب در صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

کلینیک توانبخشی مینی سیتی

کلینیک توانبخشی حکیمیه

کلینیک توانبخشی مرزداران

کلینیک توانبخشی پیروزی

کلینیک توانبخشی میرداماد

کلینیک توانبخشی تجریش

کلینیک توانبخشی فرمانیه

 

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • شمس برهان
    26 جولای 2021 4:40 ب.ظ

    سلام ما از طریق آقای مسجد سرایی با این مرکز و دکتر حسینی عزیز آشنا شدیم‌ ایشون بسیار انسان بزرگ و مسئولیت پذیری هستند از خداوند متعال برای ایشون سلامتی می خواهم.

  • سلام مرکز مجهزی هستش و بخش های درمانی بسیار گسترده و متنوعی داره.
    لطفا با همین انرژی بکارتون ادامه بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × پنج =

× پشتیبانی 24 ساعته