کلینیک توانبخشی پایا

یوسف آباد یکی از محله‌های مرکزی قدیمی و معروف تهران است که در منطقه ۶ شهرداری تهران واقع شده ‌است. هم ‌اکنون این محله از غرب به بزرگراه کردستان و محله امیرآباد، از شرق به خیابان ولی عصر و محله عباس‌آباد، از شمال به بزرگراه شهید همت و محله ونک و از جنوب به خیابان دکتر فاطمی و دوراهی یوسف آباد محدود می ‌شود. با توجه به وسعت این منطقه نیاز به یک مرکز توانبخشی خوب و مجهز در منطقه یوسف آباد احساس می شود. خوشبختانه مراکز ما با دوشعبه در تهران (کلینیک پایا) و (کلینیک غرب تهران) در نزدیکی این محله آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

کاردرمانی در یوسف آباد

چگونه کار درمانی می تواند به کودک من کمک کند؟

کاردرمانگرها معمولاً با ایجاد مهارتهای خود مراقبتی به کودک در ایجاد استقلال کمک می کنند. مهارت های مراقبت از خود، که اغلب به عنوان فعالیت های روزمره زندگی (ADL) شناخته می شوند ، شامل کارهای روزمره مانند غذا خوردن، آشامیدن، نوشیدن، لباس پوشیدن، نظافت، توالت و بهداشت شخصی است. در حالی که بزرگسالان ممکن است از کودک در این فعالیت ها حمایت کنند، انتظار می رود کودک با بزرگتر شدن استقلال پیدا کند.

دکتر متخصص کاردرمانی ابتدا ارزیابی اولیه ای را برای تعیین اینکه آیا موانع بیرونی باعث نقص عملکرد وی می شود، انجام می دهد. پس از آن، او ممکن است برای بهبود عملکرد مراقبت از خود، روی زمینه های عملکرد زیر تمرکز کند.

  • عملکرد اجرایی: یک مهارت خود تنظیمی است که به ما کمک می کند تا افکار و اعمال خود را برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل کنیم. کودکانی که عملکرد اجرایی ضعیفی دارند غالباً در انجام کارهای ساده مانند لباس پوشیدن دچار مشکل هستند. دکتر متخصص کاردرمانی ممکن است از تایمرهای بصری یا چک لیست ها برای بهبود مهارت های سازمانی، شروع کار و مدیریت زمان استفاده کند.
  • پردازش حسی: برای بهبود یکپارچکی حسی کودک، متخصص کاردرمانی ممکن است فعالیت های بازی یا رژیم های حسی را بگونه ای طراحی کند تا نحوه واکنش مغز به صداها، بینایی، لمس، بو و مزه را تغییر دهد. نکته کلیدی در اینجا ثابت بودن و تکرار این فعالیت ها می باشد تا مغز کودک نسبت به ورودی های حسی خود بیشتر آگاه شود.
  • مهارت های حرکتی: دکتر متخصص کاردرمانی ممکن است از تمرینات هماهنگی برای تقویت عضلات اصلی کودک، بهبود ثبات، تعادل، مهارت و آگاهی از بدن استفاده کند. اسباب بازی های تعاملی مانند خمیر بازی، پازل و لگو همچنین می توانند قدرت گرفتن قدرت و هماهنگی چشم و دست را بهبود بخشند. بعلاوه متخصص کاردرمانی ممکن است با کودک شما کارهای روزمره مانند مسواک زدن، بستن بند کفش و استفاده از کارد و چنگال را با کودک تمرین کند.

گفتاردرمانی در یوسف آباد

مشکلات گفتار درمانی تحت درمان در مرکز

متخصصین گفتار درمانی در مراکز ما مراجعین را از سن ۱۲ ماهگی تا بزرگسالی بررسی کرده و تحت درمان قرار می دهند. مشکلات گفتاری ممکن است به شرح ذیل باشند:

  • توسعه زبان (درک و گفتار)
  • تاخیر های کلامی
  • اختلالات گفتاری (مشکل تلفظی، لکنت زبان، دیس پراکسی، آپراکسی، دیزآرتری)
  • مهارت های ارتباطی و تعاملی
  • اختلال پردازش شنیداری
  • سواد (خواندن و نوشتن)
  • صدا (کیفیت، بلندی و آگاهی استفاده از صدا)
  • ارتباطات اجتماعی (به عنوان مثال سلام کردن، دوست یابی، تعاملات اجتماعی)
  • اختلال بلع، خوردن یا آشامیدن (به عنوان مثال افرادیکه تنوع غذایی محدودی دارند، ایرادگیر هستند و یا مشکل در خوردن غذا دارند)

متخصصین گفتار درمانی مراکز ما می دانند که چگونه مشکلات یکپارچگی حسی، اختلال طیف اوتیسم، اضطراب، فقدان اعتماد به نفس اجتماعی، اختلال بیش فعالی و نقص توجه، مشکلات پردازش بینایی، سابقه خانوادگی، شخصیت و مشکلات شنوایی می تواند در ارتباط تأثیر بگذارند.

 

چگونه می توانم کودک خود را برای اولین جلسه درمانی آماده کنم؟

  • برای حضور در جلسات درمانی از لباسهای گشاد و راحت استفاده کنید زیرا در جلسات درمانی فعالیت های حرکتی و بدنی وجود خواهد داشت.
  • خلاصه ای از تاریخچه فرزند خود تهیه کنید. این به درمانگران ما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف کودک شما را بهتر ارزیابی کنند.
  • پیشنهادهای درمانگران خود را مشاهده و یادداشت کنید. ممکن است فعالیت هایی برای منزل وجود داشته باشد که بتوانید برای بهبود رشد کودک خود انجام دهید.
  • توصیه های سرپرست مرکز را دنبال کنید.
  • سرپرست تیم درمان در صورت لزوم شما را به دکتر متخصص روانپزشک یا دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب ارجاع خواهد داد.
  • سعی کنید در سر وقتی که مرکز برای شما در نظر گرفته در مرکز حضور داشته باشید.

رویکرد درمانی در مراکز ما

متخصصین ما از طیف گسترده ای از تکنیک های درمانی متناسب با شخصیت از جمله مدل فلورتایم استفاده می کنند. فلور تایم یک رویکرد درمانی است که بر پیوستن کودکان در فعالیتهایی که از آنها لذت می برند و بر اساس نقاط قوت آنها از طریق تبادلات گرم و جذاب، متمرکز است. این مبادلات ارتباط و احساسات را تشویق می کند. آنها کودکان را به خلاقیت خودانگیختگه و عبور از مرزها برای کشف و درک بیشتر دنیای خود به چالش می کشند، بنابراین رشد عاطفی و فکری را تقویت می کنند.

بخش های درمانی مراکز ما

مراکز ما از بهترین مراکز درمانی در شهر تهران می باشد و مجهز به بخش های درمانی گسترده و بروزی به شرح ذیل می باشند:

۱. کار درمانی جسمی

۲. کار درمانی ذهنی

۳. گفتار درمانی

۴. کار درمانی درکی حرکتی

۵. دست ورزی

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی در کودکان

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و قبولی ورود به مدرسه

۱۳. تست هوش، توجه، ادراک بینایی و شنیداری و

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. روش درمانی ای بی ای

۱۸. روش درمانی پی آر تی

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

 

 موقعیت جغرافیایی یوسف آباد

خیابان‌های اصلی این محله عبارتند از خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (خیابان یوسف آباد)، خیابان مستوفی که اخیراً به خیابان عبدالمجید اکبری تغییر نام داده‌است، خیابان شهید جهان آرا (خیابان دوم ژوئن)، خیابان مهرام (مدبر)، خیابان بیستون و خیابان چهلستون، خیابان فتحی شقاقی (خیابان هشتم یوسف آباد)، خیابان کاج شمالی و خیابان ابن سینا. خیابان سید جمال الدین اسدآبادی شلوغ ‌ترین خیابان این محله ‌است و بیشتر واحدهای اطراف آن را واحدهای تجاری و مغازه‌ها تشکیل می‌دهند. بزرگترین میدان این محله میدان سید جمال‌الدین اسدآبادی است که پیش از انقلاب اسلامی، میدان کلانتری نام داشته ‌است که آن به خاطر وجود کلانتری یوسف آباد در جنوب شرقی این میدان است. در شمال شرقی میدان کلانتری، ساختمان شهرداری منطقه ۶ واقع شده ‌است. میدان کلانتری یوسف آباد دارای آبنمای قوسی است. سایر میدان‌های این محله عبارتند از میدان فرهنگ (با میدان فرهنگ سعادت‌آباد اشتباه نشود) و میدان سلماس (فرح بخش سابق).

 

محله های یوسف آباد که دسترسی راحتی مرکز دارند.

خیابان آبشار، خیابان اکبری، خیابان جهان آرا، ابن سینا، خیابان اسدآبادی، مهرام، نسترن، میدان اسدآبادی، باغچه بان، فضل الهی، بیستون، آماج، موج، شایان، راستی، خیابان فراهانی پور، مهماندوست، میدان سلماس، چهلستون، مجلسی، جهانسوز، خیابان سربداران، لارستان، منصور، میرزای شیرازی، دکتر فاطمی، بوعلی سینا شرقی، بوعلی سینا غربی، جهانمهر، پیروزه، میدان گلها، خیابان کاج، شهید گمنام، عظیمی اشک مهر، دبستان، جانبازان انقلاب اسلامی، فجر، پروین اعتصامی، عصدی،میدان سنایی، قائم مقام فراهانی، گلریز، بیهقی، بلوار دانش، ایرانشناسی، میدان شهدای دانشجو.

 

آدرس کلینیک های توانبخشی ما

شعبه شرقابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

 

شماره تماس مراکز ما

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین کلینیک های توانبخشی

کلینیک توانبخشی رسالت

کلینیک توانبخشی آزادی

کلینیک توانبخشی نازی آباد

کلینیک توانبخشی قیطریه

 کلینیک توانبخشی ونک

مرکز گفتاردرمانی اسلامشهر

مرکز گفتاردرمانی تهرانسر

مرکز گفتاردرمانی نارمک

مرکز گفتاردرمانی تهرانپارس

مرکز گفتاردرمانی انقلاب

مرکز گفتاردرمانی صادقیه

مرکز گفتاردرمانی پونک

کلینیک کاردرمانی مینی سیتی

کلینیک گفتاردرمانی جنت آباد

کلینیک کاردرمانی حکیمیه

کاردرمانی در مرزداران

کاردرمانی در تجریش

کاردرمانی در پیروزی

کلینیک گفتاردرمانی میرداماد

کلینیک گفتاردرمانی فرمانیه

کلینیک گفتاردرمانی تجریش

 بهترین دکتر متخصص بیش فعالی تهران

بهترین دکتر متخصص اوتیسم تهران

بهترین دکتر متخصص اختلال یادگیری

بهترین مرکز کاردرمانی فلج مغزی

بهترین مرکز بازی درمانی کودکان تهران

کاردرمانی در دیستروفی عضلانی

کاردرمانی در میوپاتی

کاردرمانی در ضایعه نخاعی

مرکز کاردرمانی سکته مغزی

مرکز کاردرمانی ام اس

مرکز کاردرمانی پارکینسون

 

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام مرکز خوب و تمییزی هستش و درمانگرهای خیلی مجربی داره و ما راضی هستیم.

  • پسر من حدود دو سالش بود که به این مرکز مراجعه کردیم و دکتر حسینی سیانکی بعد از ارزیابی تشخیص اوتیسم گذاشتن که ما با چند دکتر روانپزشک و مغز و اعصاب هم که مشورت کردیم همین تشخیص را گذاشتن خوب ما اولش خیلی بهم ریخته بودیم. خداروشکر با تشخیص زودهنگام دکتر و مداخله های درمانی مناسب در حال حاضر بعد از گذشت شش ماه تغییرات محسوسی صورت گرفته مثلا تماس چشمی عالی شده، به اسمش واکنش نشان میده، درکش خیلی خوب شده حتی چندتا کلمه هم میگه و ما خیلی امیدوار هستیم.
    از زحمات همه درمانگران تشکر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

12 + 3 =

× پشتیبانی 24 ساعته