با توجه به وسعت منطقه بلوار فردوس نیاز به یک مرکز خوب کاردرمانی در بلوار فردوس و گفتاردرمانی در بلوار فردوس احساس می شود. خوشبختانه کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی بلوار فردوس در نزدیکی این منطقه با دو شعبه در تهران (مرکز توانبخشی غرب تهران) و (مرکز توانبخشی شرق تهران) به عنوان یکی از بهترین مراکز توانبخشی تهران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. محله‌های صادقیه و ابوذر (بلوار اباذر) و شهرک‌های اکباتان و پرواز در نزدیکی محله فردوس هستند. محله فردوس از شمال به بزرگراه حکیم، از جنوب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ازغرب به بزرگراه باکری و از شرق به بزرگراه جناح منتهی می‌شود. بلوار فردوس به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است و بزرگراه ستاری ما بین آنها قرار گرفته است. این محله همانند محله فردوس غرب (ناصر حجازی) قدمت زیادی دارد.

کلینیک توانبخشی غرب تهران

گفتاردرمانی بلوار فردوس چیست و چه کاری انجام می دهند؟

آسیب شناسی گفتار و زبان زمینه تخصصی است که مربوط به مطالعه و درمان افرادی است که در گفتار، زبان و بلع مشکل دارند. دکتر متخصص گفتاردرمانی (SLP) با افراد در هر سنی برای تشخیص و درمان شرایط و اختلالات ارتباطی کار می کنند. دکتر گفتاردرمان با طیف وسیعی از اختلالات ارتباطی کلامی و غیر کلامی، شناختی، مشکلات تلفظ، لکنت زبان، یافتن کلمات، معناشناسی، نحو، آواشناسی، صداگذاری و بلع کار می کنند. این اختلالات دلایل مختلفی مانند اوتیسم، سکته مغزی، آسیب مغزی، کاهش شنوایی، تاخیر در رشد گفتاری، شکاف کام و مسائل روانشناختی و غیره دارند.

گفتار درمانی به طور معمول بخشی از یک تیم توانبخشی هستند که می تواند شامل متخصصین فیزیوتراپیست، کاردرمانگر، شنوایی سنجی و روانشناس باشد.

 

گفتاردرمانی در بلوار فردوس

گفتار درمان بلوار فردوس چه اختلالی را درمان می کنند؟

متخصصین گفتار درمانی در بلوار فردوس با افراد در هر سنی از کودکان نوپا گرفته تا افراد مسن کار می کنند. آنها آموزش دیده اند تا به مراجعین در سه زمینه اصلی کمک کنند: اختلالات گفتاری، زبانی و اختلالات مرتبط.

 

 ۱. اختلالات گفتاری: متخصص گفتاردرمانی اختلالات گفتاری مانند موارد ذیل را درمان می کنند:

  • روانی گفتار: روانی به چگونگی جریان اصوات، هجا ها، کلمات و عبارات هنگام صحبت سریع گفته می شود. از اختلالات روانی گفتار می توان به ناروایی گفتار (گفتار خیلی سریع با ریتم عجیب و غریب) و لکنت زبان (مکث های غیر ارادی و تکرار اصوات) اشاره کرد.
  • صدا: مشکلات صدا شامل گرفتگی صدا می باشد که اغلب به دلیل گره یا پولیپ در تارهای صوتی ایجاد می شود و صدای غیر طبیعی تولید می کند.
  • تلفظ: اختلالات تلفظی شامل مواردی مانند جایگزینی یک صدا به جای صدای دیگر، اختلال در گفتار یا گفتار نامشخص است.

۲. مشکلات زبان: دکتر گفتار درمان اختلالات زبانی مانند موارد زیر را درمان می کنند:

  • آفازی: به طور معمول در اثر سکته مغزی یا ضربه به سر ایجاد می شود، آفازی به دلیل آسیب به مناطق خاصی از مغز و ناتوانی در درک یا تولید زبان است.
  • ناتوانی های یادگیری مبتنی بر زبان: این تفاوت های عصبی بر مهارت هایی مانند گوش دادن ، استدلال ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن تأثیر می گذارد.

عمل گرایی: دکتر متخصص گفتاردرمانی با افرادی کار می کنند که در درک نشانه های اجتماعی و قوانین ارتباطی مانند گرفتن نوبت مشکل دارند.

۳. اختلالات مرتبط: دکتر گفتاردرمان معمولاً همراه با اعضای تیم توانبخشی مانند متخصصان گوارش و شنوایی سنجی اختلالات مرتبط زیر را درمان می کند:

  • بلع: بلع و تغذیه نیز مواردی است که توسط دکتر گفتاردرمانگر مورد توجه قرار می گیرد. اختلال بلع که به آن دیسفاژی گفته می شود می تواند عواقبی مانند تغذیه نامناسب و کاهش وزن ناسالم داشته باشد و هم در کودکان و هم در بزرگسالان بروز می کند.
  • کاهش شنوایی: دکتر گفتاردرمان افراد کم شنوا را درمان می کند تا به آنها در ایجاد مهارت های لب خوانی و سایر روش های جایگزین ارتباطی کمک کند.

 

کاردرمانی در بلوار فردوس

کاردرمانی در بلوار فردوس چیست؟

کاردرمانی در بلوار فردوس افراد را قادر می سازد تا در فعالیت هایی که از نظر آنها معنی دار است شرکت کنند. این فعالیت ها شامل مراقبت از خود (و دیگران)، اشتغال و شرکت در سرگرمی ها، علایق و رویدادهای اجتماعی است. کاردرمانی حرفه مراجع مداری است که شامل ارزیابی های مداوم برای درک فعالیت هایی است که می توانید انجام دهید. دکتر متخصص کاردرمانی (OT) تجهیزاتی را برای کمک به شما در انجام فعالیت های مورد نظر و نیاز تجویز می کنند. آنها اطمینان خواهند داد که شما می توانید از دستگاه به بهترین روش برای تأمین نیازهای خود استفاده کنید.

چه موقع باید به یک دکتر متخصص توانبخشی مراجعه کنم؟

دلایل گسترده ای وجود دارد که باعث می شود فرد از مشاوره با یک دکتر متخصص کاردرمانی بهره مند شود. که ممکن است شامل کمک برای سازگاری با زندگی پس از جراحت، بیماری کوتاه مدت یا طولانی مدت یا ناتوانی باشد که بر سلامتی تأثیر می گذارد. کاردرمانگران با افرادی که از نظر سلامت جسمی، ذهنی، درکی و شناختی  با چالش روبرو هستند، کار می کنند. برخی از زمینه های اصلی فعالیت که در آن متخصصین کار درمانی ممکن است پشتیبانی کنند عبارتند از:

  • تسهیل مراحل رشد تکاملی مانند نشستن، چهاردست و پا راه رفتن، ایستادن و راه رفتن
  • بهبود مهارت های حرکتی درشت و ریز مانند پریدن، لی لی رفتن و نخ و مهره کردن
  • تقویت عضلات ضعیف و برطرف کردن سفتی و کوتاهی عضلات
  • فعالیت های روزمره زندگی مانند دوش گرفتن، لباس پوشیدن، نظافت و غذا خوردن
  • فعالیت های چند مرحله ای که ممکن است شامل مراقبت از دیگران مانند فعالیت های مدیریت خانه، خرید، مراقبت از کودکان، بودجه، بانکداری، مدیریت مالی، نگهداری از خانه و رانندگی باشد.
  • فعالیت های آموزشی که به فرد این امکان را می دهد تا به عنوان یک فرد آموزش پذیر در یک محیط یادگیری شرکت کند.
  • فعالیت های اوقات فراغت و بازی
  • مشارکت اجتماعی و ارتباط اجتماعی
  • کار (با حقوق و بدون حقوق)

 

بخش های درمانی کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی بلوار فردوس

مراکز ما از بهترین و پیشرفته ترین مراکز درمانی در غرب تهران می باشد. جهت آشنایی با خدمات مرکز کاردرمانی بلوار فردوس و مرکز گفتاردرمانی بلوار فردوس با ما همراه باشید:

۱. کار درمانی جسمی

۲. کار درمانی ذهنی

۳. گفتار درمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. دست ورزی

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۳. تست هوش وکسلر و بینه

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

موقعیت جغرافیایی مرکز توانبخشی بلوار فردوس

خیابان‌های ابراهیمی، حسینی، وفا آذر، مالکی، جهرمی، ولی‌عصر، رامین، حسن‌آباد، فردوس شرقی، بلوار فردوس غربی، بلوار اباذر، مهران، آقای املاک، ابوذر، بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان سازمان آب، شهرک اکباتان، شهرک آپادانا، محله پرواز، محله ارم، سازمان برنامه شمالی، سازمان برنامه جنوبی، بلوار ناصر حجازی، خیابان حسن آباد، شهرک المهدی، خیابان گلاب، بزرگراه جلال آل احمد، خیابان پیامبر، خیابان بهنام، بلوار شقایق، شهرک شاهین.

آدرس مراکز توانبخشی مرزداران

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شعبه شرقابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شماره تماس مراکز توانبخشی مرزداران

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

کلینیک گفتاردرمانی دریاچه چیتگر

کلینیک گفتاردرمانی دارآباد

کلینیک گفتاردرمانی ازگل

کلینیک گفتاردرمانی ستارخان

کلینیک گفتاردرمانی دهکده المپیک

کلینیک گفتاردرمانی شهران

کلینیک گفتاردرمانی یوسف آباد

گفتاردرمانی خوب در رسالت

گفتاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در نازی آباد

کاردرمانی خوب در قیطریه

کاردرمانی خوب در ونک

کاردرمانی خوب در اسلامشهر

مرکز توانبخشی تهرانسر

مرکز توانبخشی نارمک

مرکز توانبخشی تهرانپارس

مرکز توانبخشی انقلاب

مرکز توانبخشی صادقیه

بهترین کاردرمانی پونک

بهترین کاردرمانی مینی سیتی

بهترین کاردرمانی جنت آباد

بهترین گفتاردرمانی در مرزداران

بهترین گفتاردرمانی در حکیمیه

بهترین گفتاردرمانی در پیروزی

بهترین گفتاردرمانی در تجریش

گفتاردرمانی خوب در فرمانیه

کاردرمانی خوب در میرداماد

۳ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام مرکز خوبی هستش و درمانگران با سواد، باتجربه و خوبی داره و مجهز هم هستش.
    ما راضی هستیم

  • سلام خسته نباشید
    سپاس از خدمات خوبتون

  • سلام پسر من اختلال خواندن و دیکته داشت حدود شش ماه در این مرکز تحت درمان بودیم و خداروشکر خیلی در دیکته و روخوانی پیشرفت داشته و همه را مدیون زحمات مرکز هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو + 10 =

× پشتیبانی 24 ساعته