کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی سهروردی به منظور ارائه بهترین خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی برای کمک به نوزادان، کودکان، بزرگسالان و سالمندان برای دستیابی به نقاط عطف، استقلال و اعتماد به نفس در بازی، خودیاری، مهارت های اجتماعی، حرکتی، شناختی، حسی و مهارت های گفتاری و زبانی تاسیس شد.‌ مرکز توانبخشی سهروردی تلاش می کند تا محیط درمانی را برای هر نفر منحصر به فرد، سرگرم کننده و انگیزشی کند. ما اهمیت ایجاد یک رابطه خوب با مراجعین را در زمان درمان درک می کنیم. ما در تلاش هستیم تا بهترین باشیم و بهترین نتایج را برای مراجعین خود به دست آوریم. ما این کار را با تفکر خارج از چارچوب معمولی و با استفاده از رویکردهای درمانی مرسوم و نوآورانه در طول جلسات درمانی انجام می دهیم. برای ما بسیار مهم است که در جریان فناوری و تحقیقات جدید باشیم تا بتوانیم بهترین درمان را برای مراجعین خود ارائه دهیم.

مرکز توانبخشی سهروردی

محله سهروردی کجاست؟

محله سهروردی در منطقه ۷ شهرداری تهران واقع است و به دو قسمت سهروردی شمالی و جنوبی تقسیم می شود. موقعیت جغرافیایی آن به گونه ایست که از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان بهارشیراز، از شرق به خیابان شریعتی و از غرب به بزرگراه مدرس منتهی شده و با محله های مانند محله عباس آباد، محله حشمتیه، محله کاج، محله سنایی، محله بهار و محله خاقانی همسایه است. از خیابان های معروف این محله می توان به : خیابان های سهروردی جنوبی، خیابان سلیمان خاطر، خیابان ترکمنستان، خیابان خرمشهر، خیابان بهشتی ‌و خیابان ملک اشاره کرد.

کاردرمانی در سهروردی

بهترین کاردرمانی در سهروردی

کاردرمانی استفاده از فعالیت های خودمراقبتی، کار و بازی برای ارتقاء و حفظ سلامت، پیشگیری از ناتوانی، افزایش عملکرد مستقل و بهبود رشد تکاملی می باشد. کاردرمانی شامل تمام فعالیت ها یا وظایفی است که فرد هر روز انجام می دهد. به عنوان مثال لباس پوشیدن، ورزش کردن، شرکت در کلاس، پختن غذا، دور هم جمع شدن با دوستان و کار کردن در یک شغل محسوب می شوند. مشارکت در مشاغل اهداف بسیاری را دنبال می کند از مراقبت از خود و تعامل با دیگران گرفته تا کسب درآمد، توسعه مهارت ها و کمک به جامعه می باشد.

متخصص کاردرمانی با افرادی کار می کند که قادر به انجام فعالیت های مختلفی که می خواهند، نیاز دارند یا انتظار می رود انجام دهند، نیستند. درمانگران در تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها و وظایف روزانه مهارت دارند و برای ساختن برنامه‌های درمانی تلاش می‌کنند که افراد را قادر می‌سازد تا به طور رضایت‌بخش‌تری در مشاغل روزانه شرکت کنند. مداخله کاردرمانی و سازماندهی برنامه های درمانی خاص با کار سایر پرسنل حرفه ای و مراقبت های بهداشتی هماهنگ می شود.

بهترین کاردرمانی در سهروردی

چگونه مرکز کاردرمانی عمل می کنند؟

فرآیند کاردرمانی بر اساس ارزیابی های اولیه و مکرر است. متخصص کاردرمانی به همراه بیمار که با او کار می کنند بر توانایی های فردی، محیطی و مشکلات مربوط به فعالیت های زندگی روزمره فرد تمرکز می کنند. ارزیابی شامل استفاده از روش های استاندارد شده، مصاحبه ها، مشاهدات در محیط های مختلف و مشاوره با افراد مهم در زندگی فرد است. نتایج ارزیابی اساس برنامه ای است که شامل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت درمان است. این طرح باید با مرحله رشد فرد، عادات، نقش ها، ترجیحات سبک زندگی و محیط مرتبط باشد.

مداخله بر برنامه هایی متمرکز است که مراجع محور و محیطی هستند. اینها برای تسهیل انجام وظایف روزمره و انطباق با شرایطی طراحی شده اند که فرد در آن کار می کند، زندگی می کند و معاشرت می کند. به عنوان مثال می توان به آموزش تکنیک های جدید و تهیه تجهیزاتی اشاره کرد که استقلال در مراقبت شخصی را تسهیل می کند، موانع محیطی را کاهش می دهد و منابعی را برای کاهش استرس فراهم می کند. کاردرمانگران اهمیت کار گروهی را تشخیص می دهند. همکاری و هماهنگی با سایر متخصصان، خانواده ها، مراقبان و داوطلبان در تحقق رویکرد کل نگر مهم است.

گفتاردرمانی در سهروردی

مرکز گفتاردرمانی چه می کند؟

متخصص گفتاردرمانی به بیمار مبتلا به مشکلات بلع یا اختلالات ارتباطی ناشی از کم شنوایی، سکته مغزی، آسیب های مغزی، نقص مادرزادی یا انواع دیگر تشخیص های پزشکی که ممکن است باعث مشکلات بلع یا اختلال در گفتار شود، کمک می کند. گفتار درمانگران در تشخیص و درمان بیماران نقش دارند. آنها توانایی اولیه فرد را آزمایش می کنند و در طول زمان با درمان ها و مداخلات مختلف توانایی او را بهبود می بخشند. تمرکز بر مهارت های ارتباطی شامل زبان، شناخت و توانایی های اجتماعی می باشد.

بهترین گفتاردرمانی در سهروردی

بهترین گفتاردرمانی در سهروردی

دکتر گفتاردرمانی ارزیابی های لازم را در افرادی که مشکلات دهانی، گفتاری و ارتباطی هستند، انجام‌ می دهند. آنها درمان ها و مداخلات را بر اساس ارزیابی خودشان از مشکل و از ارجاعاتی که از مددکاران اجتماعی، پزشکان یا روانشناسان دریافت می کنند، اجرا می کنند. به عنوان بخشی از ارزیابی بیمار، یک گفتار درمانگر تست های خاصی را انجام می دهد. این ارزیابی ها می توانند استاندارد، غیر استاندارد یا بر اساس مشاهدات باشند. آنها مستندات مداوم هر مورد را از ارزیابی اولیه تا تشخیص، درمان، پیشرفت یا تنظیمات و ترخیص بیمار می نویسند و نگه می دارند. آنها هماهنگی برنامه‌ریزی، مدیریت پرونده، نوشتن طرح‌های درسی یا هر گونه کاغذی را که برای مستندسازی لازم است را تکمیل می‌کنند. آنها با استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلف به بیمار کمک می‌کنند تا در برقراری ارتباط با کمک‌هایی مانند لب‌خوانی، زبان اشاره یا بهبود صدا کمک کنند.

گفتاردرمانی خوب در سهروردی

چگونه بفهمم گفتار درمانی ضروری است؟

اگر پزشک شما مشکوک باشد که شما یا فرزندتان دچار اختلال گفتاری هستید، چند غربالگری اولیه را توصیه می کند. این آزمایشات به تعیین علت زمینه ای کمک می کند. به عنوان مثال اگر فرزند شما در برقراری ارتباط مشکل داشته باشد، پزشک متخصص متوجه می شود که آیا این مشکل به دلیل اختلال گفتاری یا مشکل شنوایی است. اگر فرزند شما تست شنوایی را قبول کند، دکتر احتمالاً او را به یک آسیب شناس گفتار و زبان ارجاع می دهد.

بهترین مرکز توانبخشی سهروردی

بخش های درمانی مرکز سهروردی

این مرکز از بهترین مراکز درمانی در شرق تهران بوده و مجهز به بخش های گسترده و بروزی به شرح ذیل می باشد، جهت آشنایی با امکانات کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی سهروردی ما را دنبال کنید:

۱. کاردرمانی جسمی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. گفتاردرمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی دست

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۳. انواع تست های هوش

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

کاردرمانی خوب در سهروردی

بهترین مرکز توانبخشی سهروردی

غلبه بر اختلال ذهنی، درکی، شناختی و گفتاری می تواند زمان، تلاش و تمرین نیاز داشته باشد. اما صبر و درک تا حد زیادی کمک می کند. اگر شما یا فرزندتان در برقراری ارتباط مشکل دارید، از پزشک متخصص خود در مورد برنامه ریزی غربالگری با متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی بپرسید. توانبخشی منبع فوق العاده ای است که می تواند به شما یا فرزندتان استقلال، اعتماد به نفس و کیفیت زندگی بهتری بدهد.

آدرس مراکز توانبخشی سهروردی

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شماره تماس مراکز توانبخشی سهروردی

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

کلینیک توانبخشی ظفر

کلینیک توانبخشی امیرآباد

کلینیک توانبخشی فرشته

کلینیک توانبخشی گیشا

کلینیک توانبخشی بلوار فردوس

مرکز گفتاردرمانی دریاچه چیتگر

مرکز گفتاردرمانی دارآباد

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی شهران

کاردرمانی خوب در دهکده المپیک

کاردرمانی خوب در یوسف آباد

کاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در رسالت

بهترین گفتاردرمانی در نازی آباد

بهترین گفتاردرمانی در قیطریه

بهترین گفتاردرمانی در ونک

بهترین گفتاردرمانی در تهرانسر

بهترین گفتاردرمانی در اسلامشهر

مراکز توانبخشی نارمک

مراکز توانبخشی تهرانپارس

مراکز توانبخشی انقلاب

مراکز توانبخشی پونک

مراکز توانبخشی صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

گفتاردرمانی خوب در مینی سیتی

کلینیک کاردرمانی پیروزی

کلینیک کاردرمانی تجریش

کلینیک کاردرمانی فرمانیه

کلینیک کاردرمانی مرزداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × یک =

× پشتیبانی 24 ساعته