مرکز توانبخشی غرب تهران

اگر در منطقه صادقیه بدنبال مرکز توانبخشی هستید با ما همراه باشید. یکی از چالش هایی که والدین با آن مواجه هستند، پیدا کردن مرکزی است که هم دسترسی خوبی داشته باشد و هم خدمات قابل اطمینانی را ارائه دهد. وقتی اولین بار متوجه می شوید که برای درمان فرزندتان باید از خدمات توانبخشی استفاده کنید، این سوال به ذهن متبادر می شود که کار درمانی و گفتار درمانی چه هستند و چگونه انجام می شود؟ بهترین مرکز توانبخشی کودکان در تهران کجاست؟ یا نزدیکترین کلینیک به محل سکونتم کجاست؟ جهت آشنایی با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی صادقیه با ما همراه باشید.

خوشبختانه کلینیک توانبخشی جناب آقای حسینی سیانکی با دو شعبه در غرب (کلینیک توانبخشی سعادت آباد) و شرق تهران (کلینیک توانبخشی پاسداران) نگرانی های شما را مرتفع خواهد ساخت. جهت آشنایی با این خدمات و ویژگی های مراکز خوب درمانی، ما را دنبال کنید.

کاردرمانی در صادقیه

کار درمانی چیست؟

کاردرمانی شاخه ای از توانبخشی است که به افراد در هر سنی که دارای مشکلات جسمی، ذهنی، حسی یا شناختی هستند کمک می کند. کاردرمانی می تواند به آنها کمک کند تا در همه زمینه های زندگی خود به استقلال دست یابند. کاردرمانگران با موانعی که نیازهای عاطفی، اجتماعی و جسمی فرد را تحت تأثیر قرار می دهند سروکار دارند. برای این کار آنها از فعالیت های روزمره، تمرینات و سایر روش های درمانی استفاده می کنند. به بچه ها کمک می کند تا بازی کنند، عملکرد مدرسه را بهبود می بخشد و به فعالیت های روزمره زندگی کمک می کند. همچنین باعث افزایش عزت نفس و احساس موفقیت در کودکان می شود.

 

چه کسی ممکن است به کاردرمانی نیاز داشته باشد؟

گفتاردرمانی در صادقیه

گفتار درمانی چیست؟

عبارت است از مطالعه علمی گفتار، روانی کلام، تغذیه و بلع و همه مکانیسم های گفتار و زبان، همراه با کاربرد درمانی اقدامات اصلاحی برای کمک به افراد دارای اختلالات گفتار و برقراری ارتباط می باشد. آسیب شناسی گفتار و زبان بر روی طیف وسیعی از اختلالات ارتباطی و بلع انسان متمرکز است که افراد در هر سنی را شامل می شود.

 

چه اختلالاتی به گفتاردرمانی نیاز دارند؟

  • اختلالات گفتاری: هنگامی رخ می دهد که افراد در تولید صحیح یا روان صدا برای گفتار مشکل دارند (به عنوان مثال لکنت زبان)
  • اختلالات زبانی: هنگامی رخ می دهد که افراد در درک دیگران ، به اشتراک گذاشتن افکار ، احساسات و ایده ها و یا استفاده از زبان به روشهای عملکردی و مناسب اجتماعی دچار مشکل شوند. اختلالات زبان نیز ممکن است به صورت نوشتاری باشد.
  • اختلالات ارتباطات اجتماعی: هنگامی رخ می دهد که افراد با جنبه اجتماعی ارتباط کلامی و غیرکلامی مشکل دارند. افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم با بسیاری از افراد دارای آسیب های مغزی با ارتباطات اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند.
  • اختلالات شناختی-ارتباطی: هنگامی رخ می دهد که افراد در توجه، برنامه ریزی، حل مسئله یا سازماندهی افکار خود با مشکل روبرو می شوند. بسیاری از اوقات این اختلالات در نتیجه آسیب مغزی، سکته مغزی یا زوال عقل رخ می دهد.
  • اختلالات بلع: هنگامی رخ می دهد که افراد در خوردن و بلعیدن مشکل دارند. اختلالات بلع اغلب نتیجه یک بیماری، آسیب یا سکته مغزی است.

بخش های درمانی مرکز توانبخشی

این مرکز از مجهزترین و بهترین مراکز درمانی در تهران می باشد و از متدهای روز دنیا بهره می برد:

۱. کاردرمانی جسمی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. کاردرمانی درکی حرکتی

۴. رژیم حسی در کودکان

۵. گفتار درمانی

۶. اتاق شنیداری

۷. سنسوری روم

۸. اتاق تاریک

۹. ماساژ درمانی

۱۰. بازی درمانی

۱۱. رفتار درمانی

۱۲. گروه درمانی

۱۳. آموزش و قبولی سنجش مدرسه

۱۴. بخش تست

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. تحلیل رفتار کاربردی

۱۷. درمان پاسخ محوری

۱۸. آب درمانی

 

نحوه دریافت خدمات از مرکز آریاشهر

پس تماس با مرکز و رزرو قرار ملاقات ارزیابی کاملی از شرایط مراجعین صورت خواهد گرفت که این امر در مورد افرادیکه امکان مراجعه حضوری را ندارند بصورت تماس تصویری و از راه دور انجام می شود. بعد از این مرحله پروتکل های درمانی مشخص و درمان آغاز می شود. درمان براساس شرایط خانواده ها به سه صورت حضوری، غیرحضوری و درمان در منزل (اعزام کاردرمان، گفتاردرمان و مربی روانشناس به منزل) انجام خواهد شد.

 

ویژگی های مرکز توانبخشی:

۱. درمان بصورت گروهی و تیمی

۲. ارزیابی ثانویه حدود دو تا سه ماه بعد از شروع درمان

۳. در نظر گرفتن نقطه نظرات و نگرانی های والدین

۴. استفاده از متدها و رویکردهای روز دنیا

۵. آموزش مداوم برای کادر درمان

۶. محیط آرام‌ و ساکت

۷. رعایت پروتکل های بهداشتی

۸. در صورت لزوم ارجاع به متخصص مغز و اعصاب یا روانپزشک کودک و نوجوان

۹. تجهیزات روز دنیا در بخش های متفاوت

 

موقعیت جغرافیایی منطقه صادقیه

صادقیه محله ای در غرب تهران است. قبل از انقلاب نام این منطقه آریا شهر بوده است. بخشی از صادقیه در منطقه ۲ شهرداری تهران و بخش های دیگر آن نیز در منطقه ۵ شهرداری تهران جای گرفته است. بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمد علی جناح مرز میان این دو منطقه می باشد که از فلکه دوم صادقیه آغاز می شود و به سمت شمال ادامه دارد. فلکه دوم صادقیه در این محله قرار دارد که بزرگراه های محمد علی جناح از جنوب و بزرگراه اشرفی اصفهانی از شمال،  بزرگراه آیت الله کاشانی از غرب و خیابان ستارخان از شرق را به هم پیوند می دهد. در جنوب غربی این میدان ایستگاه متروی صادقیه جای گرفته است.

 

محله هایی از صادقیه که دسترسی راحتی به این مرکز دارند.

آریا شهر، خیابان گلاب، چوب تراش، صفاریه، گل آرا، گل بهار، ملاحی، قاسمی زادیان، میدان خبرنگار، طالبی، شادی، عظیمی، میر زمانی، حساس، حمام، اردلان، مدبر، ارجمند، خرسند، خیابان خسرو جنوبی، خیابان خسرو شمالی، اتابکی مهر، داوود اسدی، مصطفوی، خیابان حمید اسدی، فلکه اول صادقیه، فلکه دوم صادقیه، پاییزان، رحیمی، سیار، قدیانی، گلناز شمالی، گلناز جنوبی، خیابان ستارخان، کسرائی، باغ دشت، مرودشت، کوه دشت، خیابان سازمان آب، بزرگراه جلال آل احمد، عابدزاده، چراغعلی، اشرفی اصفهانی، مژگان، بیدکی.

 

آدرس کلینیک توانبخشی صادقیه

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

 

شماره تماس کلینیک توانبخشی صادقیه

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی مراکز درمانی:

مرکز گفتاردرمانی غرب تهران

مرکز گفتاردرمانی شرق تهران

مرکز گفتاردرمانی شمال تهران

مرکز گفتاردرمانی جنوب تهران

مرکز کاردرمانی سکته مغزی

مرکز کاردرمانی ام اس

مرکز درمان پارکینسون

مرکز درمان ضربه مغزی

مرکز درمان ضایعه نخاعی

کلینیک توانبخشی اوتیسم

مرکز درمان بیش فعالی کودکان

درمان انواع اختلالات یادگیری

بهترین مرکز بازی درمانی کودکان

گفتاردرمانی لکنت زبان کودکان

گفتاردرمانی تاخیر کلامی کودکان

افسردگی در کودکان

کاردرمانی در غرب تهران

کاردرمانی در شرق تهران

کاردرمانی در شمال تهران

گفتاردرمانی در مرزداران

گفتاردرمانی در انقلاب

گفتاردرمانی در تجریش

گفتاردرمانی در فرمانیه

کاردرمانی در مینی سیتی

کاردرمانی در پیروزی

کاردرمانی در حکیمیه

کلینیک گفتاردرمانی جنت آباد

کاردرمانی در پونک

 

۷ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام مرکز خوبی هستش و کادر و تجهیزات خوبی داره.
    خداقوت

  • سلام تجهیزات خوبی داره و پرسنل باتجربه و دلسوزی داره.
    خسته نباشید

  • سلام بنده از آریاشهر به این مرکز مراجعه کردم البته براساس توصیه دوستان و پسرم تاخیر گفتاری و حرکتی داشت. خداروشکر راه افتاده و گفتارش هم در حد جملات دو کلمه ای رسیده و در حال بهبودی هستش.

  • سلام بنده از آریاشهر به این مرکز مراجعه کردم البته براساس توصیه دوستان و پسرم تاخیر گفتاری و حرکتی داشت. خداروشکر راه افتاده و گفتارش هم در حد جملات دو کلمه ای رسیده و در حال بهبودی هستش.
    سپاس از زحماتتون

  • سلام کاردرمانی ذهنی، حرکتی، حسی و ماساژ درمانی خیلی خوبی داره و ما خیلی راضی هستیم.
    خداقوت

  • سلام لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.
    فرزند بنده حدودا سه ساله هست و رفتارهایی داره که خیلی منو نگران میکنه مثلا به اسم خودش واکنش کمی داره، تماس چشمی پایین، به حرف های ما توجه نمی کنه و گوش نمیده، خیلی دوست داره اشیا را کنار هم بچینه، البته باید بگم که دیر هم راه افتاد و در سن ۲ سالگی راه افتاد با توجه به علایم ممکنه که اوتیسم داشته باشه.
    لطفا منو راهنمایی کنید خیلی نگران هستم.

  • سلام با توجه به توضیحات حضرتعالی بنظر می رسد که کودک تاخیر تکاملی داشته که به سمت طیف اوتیسم رفته و بهتره هر چه سریعتر درمان را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هفده − یک =

× پشتیبانی 24 ساعته