معلم سایه یا مربی شدو را می توان به عنوان یک مربی ماهر نیز نامید که در کنار معلم در کلاس درس کار می کند تا به دانش آموزان دارای تفاوت های یادگیری حمایت تحصیلی، اجتماعی، رفتاری و عاطفی ارائه دهد. لازم به ذکر است که مراکز ما دارای سابقه ۱۵ ساله در زمینه تشخیص و درمان کودکان با نیازهای خاص می باشد و برای حمایت از این کودکان در محیط مهدکودک، پیش دبستانی یا مدرسه از بهترین معلمین سایه (شدو) بهره می گیرد. شما می توانید برای استخدام بهترین معلم سایه مناسب با نیازهای کودک دلبندتان از مراکز ما کمک بگیرید. جهت آشنایی با مربی سایه و وظایف آنها ما را در ادامه مطلب دنبال کنید.

استخدام معلم سایه (شادو)

عناصر کلیدی برای مربی سایه موفق چیست؟

عوامل کلیدی برای آموزش مربی سایه موفق، صبر و همکاری است. همکاری و کانال‌های ارتباطی باز بین اعضای سیستم حمایت از کودک برای دستیابی به موفقیت کودک کلیدی است. معلمان سایه (شادو) به دانش آموزان کمک می کنند تا توانایی ها، منحصر به فرد بودن و پتانسیل خود را درک کنند و در عین حال به معلم کلاس کمک می کنند تا همین کار را انجام دهد. در نهایت معلمان سایه پایه ای را برای دانش آموزان ایجاد می کنند تا فرصتی برابر برای آموزش عالی داشته باشند.

وظایف معلم سایه چیست؟

وظایف معلم سایه چیست؟

معلم سایه باید درک کند که چگونه سن، سطح پایه، پیشینه و رشد اجتماعی-عاطفی کودک با توانایی های تحصیلی و یادگیری برای تعیین راهبردهای موفقیت در تعامل است. غالباً شخصیت مربی، معلم و سبک آموزشی نیز مؤلفه های کلیدی هستند. نقش معلم سایه در کلاس کمک به دانش آموزش است که به شرح ذیل می باشد:

-حفظ تمرکز در کلاس

-شرکت مناسب در کلاس

-اگر کودک مطالب را نمی درک نمی کند به معلم اطلاع دهند.

-بهبود عملکرد در محیطی که حواس‌ پرتی‌های زیادی وجود دارد.

-در رویکرد خود نسبت به وظایف جدید مثبت باشد.

-کمک به کودک برای به دست آوردن کنترل خود

-بهبود ارتباط با حفظ تماس چشمی

-تشویق کودک به درخواست کمک از معلمانش

-داشتن علایق مشترک با کودکان دیگر

-کمک به کودک برای پاسخ مناسب به همکلاسی هایش در موقعیت های اجتماعی

-کمک به کودک برای برقراری ارتباط با همکلاسی های خود

-ترغیب او برای شروع بحث با همسالانش

-تشویق او به یادگیری علایق همکلاسی هایش

هر کودک منحصر به فرد است. بنابراین رویکردها و روش‌ها و تکنیک‌های تدریس مورد استفاده هر معلم سایه با هر دانش‌آموز خاص متفاوت خواهد بود. با توجه به موارد ذکر شده نیاز به استخدام معلم سایه (شادو) ماهر، با سابقه، تحصیلکرده و آشنا با نیازهای کودکان بیشتر احساس می شود.

معلم سایه چه کسی است؟

معلم سایه چه کسی است؟

طبق تعریف، معلم سایه (مربی شدو) به دستیار آموزشی گفته می‌شود که مستقیماً با یک کودک با نیازهای ویژه در سال‌های ابتدایی مدرسه کار می‌کند. این دستیاران به انواع ناتوانی های یادگیری و نحوه حمایت از آنها آشنا هستند. ارائه یک معلم سایه به کودک اجازه می دهد تا در کلاس اصلی درس شرکت کند و در عین حال توجه بیشتری را که نیاز دارد، دریافت کند. از معلمان سایه اغلب به عنوان متخصصان فرا حرفه ای، مربی شادو، دستیار معلم و حتی معلم خصوصی یاد می شود.

آموزش سایه شکلی پیشرونده از کمک است که به عنوان منبعی برای مدرسه و والدین عمل می کند. برای موفقیت، ارتباط و همکاری بین معلم سایه، معلم کلاس و والدین ضروری است. روابط معنادار باید برقرار شود تا نیازهای کودک را به بهترین نحو برآورده کند. معلم سایه به دانش آموز کمک می کند تا در کلاس های خود تداوم داشته باشد، مسئولیت را القا می کند، استقلال را تقویت می کند و یادگیری را تشویق می کند.

نقش معلم سایه برای دانش آموزان

نقش معلم سایه برای دانش آموزان

نقش معلم سایه یا مربی شادو حمایت از دانش آموز در مدرسه با کمک به پر کردن شکاف های موجود در فرآیند یادگیری است تا به دانش آموز در ایجاد اعتماد به نفس و همچنین برای ترویج تعامل مثبت در کلاس با کمک به دانش آموز در تمرکز بر مفاهیم مهم و به طور کلی کمک به دانش آموز برای توسعه مهارت های تحصیلی و اجتماعی کمک کند. هر کودک منحصر به فرد است بنابراین رویکرد هر معلم سایه و روش ها و تکنیک های تدریس بر اساس نیازهای هر دانش آموز طراحی می شود.

مزایای معلم سایه برای دانش آموزان

مزایای معلم سایه برای دانش آموزان

دانش آموز از معلم سایه بهره می برد زیرا:

-دانش آموز به طور منظم از آموزش های کلاس درس و تعامل با همسالان خود پیروی می کند.

-دانش آموز یاد می گیرد که بر روی نقاط قوت خود تکیه کند نه ضعف های خود.

-دانش آموز آموزشی خوبی دریافت می کند.

به کودکان در مدارس آموزش داده می شود که مهارت های تحصیلی، مهارت های اجتماعی و استقلال را توسعه دهند. معلمان به کودکان کمک می کنند تا دانش خود را توسعه دهند و درکی از جهان اطراف خود به دست آورند. معلمان سایه علاوه بر یادگیری آکادمیک، به کودکان کمک می کنند تا قوانین بازی و تعامل اجتماعی، اشتراک گذاری و مراقبت را درک کنند. با این حال همه کودکان با سرعتی یکسان با همسالان خود یاد نمی گیرند و ممکن است در برخی زمینه ها به حمایت بیشتری نیاز داشته باشند. اینجاست که نقش معلم سایه یا تکیه گاه یک به یک شروع می شود.

مزایای معلم سایه برای والدین

مزایای معلم سایه برای والدین

والدین از استخدام معلم سایه (شادو) به این دلیل سود می برند که روزانه با بزرگسالی ارتباط برقرار می کنند که می داند در مدرسه چه می گذرد و چه اتفاقاتی در حال وقوع است. علاوه بر این با حضور مربی سایه، والدین احساس امنیت و آرامش بیشتری برای فرزند خود دارند و با ارتباط بهتر والدین با معلمین مدرسه نتایج بهتری از نظر آموزشی حاصل می شود.

مزایای معلم سایه برای مدرسه

مزایای معلم سایه برای مدرسه

مدرسه از استخدام معلم سایه سود می برد زیرا تلاش مشترک برای رفع نیازهای خاص دانش آموز خاص وجود دارد و در آموزش نتایج بهتری حاصل می شود. شما می توانید از طریق تماس با شماره های درج شده روی سایت در جهت استخدام مربی سایه متناسب با نیاز های کودک دلبندتان از ما کمک و مشاوره بگیرید.

 

مقاله های مرتبط

کاردرمانی در منزل

گفتاردرمانی در منزل

مربی اوتیسم در منزل

توجه و تمرکز و انواع توجه

معلم سایه چه کسی است؟

آیا به دنبال مربی سایه هستید؟

آموزش رنگ به کودکان اوتیسم

آموزش الفبا به کودکان اوتیسم

آموزش نقاشی به کودکان اوتیسم

آموزش ریاضی به کودکان اوتیسم

نحوه برخورد با دانش آموزان اوتیسم

اختلال خواندن یا روخوانی چیست؟

اختلال دیکته نویسی یا املاء چیست؟

شرایط کودکان بیش فعال در مدرسه

بازی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

آشنایی با برخی از تمرینات نقص توجه

چگونه غلبه طرفی در کودکان رشد می کند؟

تاثیر مشکلات گفتاری کودکان در نارساخوانی

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

توجه و تمرکز در کودکان و مشکلات مربوط به آن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 − یازده =

× پشتیبانی 24 ساعته