مرکز توانبخشی پایا

جهت تماس با مراکز ما در نزدیکی منطقه دارآباد، مرکز توانبخشی پاسداران و مرکز توانبخشی سعادت آباد با شماره های درج شده روی سایت تماس حاصل فرمایید.

دارآباد یکی از محله‌های شهر تهران است که در شمال این شهر قرار گرفته ‌است. دارآباد پیش از این یکی از روستاهای پیرامون تهران به ‌شمار می ‌رفت. دارآباد از سوی شمال به رشته کوه توچال و از جنوب به زمین‌های اقدسیه و از سوی شرق به جایی به نام باقلی ‌زار و از غرب به بازوی توچال و زمین‌های رحمن آباد مشرف است. پارک ساحلی ‌دارآباد یکی از زیباترین پارکهای تهران است؛ و در نزدیکی این منطقه قله دارآباد قرار دارد.

گفتاردرمانی در دارآباد

گفتاردرمانی چیست؟

دکتر متخصص آسیب شناس گفتار زبان (SLP) در زمینه پیشگیری، ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات گفتاری، زبانی، ارتباطات اجتماعی، ارتباط شناختی و بلع در کودکان و بزرگسالان فعالیت می کند.

  • اختلالات گفتاری هنگامی رخ می دهد که فردی در تولید صحیح یا روان صداهای گفتاری مشکل دارد (به عنوان مثال لکنت زبان نوعی ناروایی گفتاری است) یا در صدا یا تشدید صدا دچار مشکل می شود.
  • اختلالات زبانی هنگامی رخ می دهد که فردی در درک دیگران (زبان پذیرا) یا به اشتراک گذاشتن افکار، عقاید و احساسات (زبان رسا) به مشکل برمی خورد. اختلالات زبانی ممکن است به صورت گفتاری یا نوشتاری باشد و شامل فرم (واج شناسی، مورفولوژی، نحو)، محتوا (معناشناسی) و یا استفاده (کاربردی) از زبان به روشهای کاربردی و مناسب اجتماعی باشد.
  • اختلالات ارتباطات اجتماعی زمانی رخ می دهد که فرد در استفاده اجتماعی از ارتباطات کلامی و غیرکلامی دچار مشکل شود. این اختلالات ممکن است شامل مشکلات (الف) برقراری ارتباط برای اهداف اجتماعی (به عنوان مثال سلام و احوالپرسی، اظهار نظر، سوال پرسیدن)، (ب) صحبت به روشهای مختلف متناسب با شنونده و (ج) رعایت قوانینی برای مکالمه و قصه گویی. همه افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم دارای مشکلات ارتباطی اجتماعی هستند. اختلالات ارتباطی اجتماعی نیز در افراد دیگری مانند آسیب تروماتیک مغزی دیده می شود.
  • اختلالات شناختی-ارتباطی شامل مشکلات سازماندهی افکار، توجه، به خاطر سپردن، برنامه ریزی و یا حل مسئله است. این اختلالات معمولاً در اثر سکته مغزی، آسیب دیدگی مغزی یا زوال عقل اتفاق می افتد، گرچه می تواند مادرزادی باشد.
  • اختلالات بلع (دیسفاژی) مشکلات تغذیه و بلع است که ممکن است به دنبال یک بیماری، جراحی، سکته مغزی یا آسیب دیده باشد.

 

علاوه بر این در مراکز ما دکتر متخصص گفتار درمانی:

  • برای افراد ناشنوا یا کم شنوا توانبخشی شنیداری را ارائه می دهد.
  • سیستم های ارتباطی تقویت کننده و جایگزین را برای افرادی که دارای اختلالات درک شدید بیان یا زبان هستند مانند اختلال طیف اوتیسم یا اختلالات عصبی پیشرونده ارائه می کند.
  • با افرادی کار می کنند که اختلال در گفتار، زبان یا بلع ندارند اما می خواهند یاد بگیرند که چگونه ارتباط موثرتری برقرار کنند. (به عنوان مثال کار بر روی اصلاح لهجه یا سایر اشکال تقویت ارتباط)

کاردرمانی در دارآباد

کاردرمانی چیست؟

کار درمانی یک حرفه در توانبخشی است که از افرادی که دارای مشکلات جسمی، ذهنی، درکی، شناختی، روانی و اجتماعی هستند پشتیبانی می کند تا بتوانند زندگی را به طور کامل سپری کنند. دکتر متخصص کار درمانی به افراد کمک می کنند تا در صورت مواجهه با بیماری، جراحت، از کارافتادگی یا حوادث چالش برانگیز زندگی، فعالیتهای روزمره را انجام دهند. ویژگی های کلیدی کاردرمانی در مراکز ما عبارتند از:

  • ما در درجه اول بر روی شغل فرد تمرکز می کنیم. کاردرمانگران از اصطلاح “شغل” برای توصیف همه کارهایی که ما برای مراقبت از خود و دیگران انجام می دهیم استفاده می کنند. معاشرت و تفریح، کار و کمک به جامعه ما.
  • مشاغل ما فعالیت هایی هستند که روزهای ما را پر می کنند و به زندگی روزمره ما معنا و حس هدف می بخشند. متخصصین کاردرمانی می دانند که این فعالیتهای روزمره چقدر برای همه ما مهم است و متخصصانی هستند که به شما ابن امکان را می دهند که با وجود چالش ها، محدودیت ها و ناتوانی ها زندگی را به طور کامل سپری کنند.
  • در مورد کودکان تمرکز بر امکان مشارکت در فعالیت های کودکی مانند بازی، مدرسه و حمایت از رشد و ظهور مهارت های استقلال خواهد بود.
  • متخصصین ما می دانند که چگونه بیماری، آسیب، ناتوانی یا حوادث چالش برانگیز زندگی می تواند بر توانایی افراد در انجام کارهای روزمره که برای آنها مهم است تأثیر بگذارد و می دانند چگونه از آنها حمایت کنند تا به حداکثر میزان استقلال و خودمختاری خود برسند.
  • کاردرمانی بر نقاط قوت افراد متمرکز است و درمان همیشه براساس ترجیحات مراجعین (یا خانواده آنها در مورد کودکان) هدایت می شود.
  • کاردرمانی فرد محور است و با طراحی برنامه ای که به شرایط و نیازهای منحصر به فرد آنها پاسخ می دهد به افراد کمک می کند تا زندگی خود را به روشی معنا دار و راضی کننده انجام دهند.

 

توصیه های مرکز به مراجعین

۱. مرکزی را انتخاب کنید که درمانگران آن حداقل ۵ سال تجربه کار بالینی داشته باشند.

۲. درمانگران آن در زمینه های مورد نظر تخصص داشته باشند.

۳. جزئیات تجربیات قبلی را در اختیار مراجعین قرار دهد.

۴. از ابتدا برنامه های درمانی را مشخص کند.

۵. والدین یا مراجعین را از روند پیشرفت درمان آگاه سازند.

۶. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر لطفاً مستقیماً با مرکز تماس بگیرید.

بخش های درمانی مراکز ما

مرکز ما از بهترین و پیشرفته ترین مراکز درمانی در سطح تهران می باشد و جهت درمان شما عزیزان مجهز به بخش های ذیل می باشد:

۱. کار درمانی جسمی

۲. کار درمانی ذهنی

۳. گفتار درمانی

۴. کار درمانی درکی حرکتی

۵. دست ورزی در کودکان

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی کودکان

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کار درمانی حسی

۱۲. سنجش و قبولی ورود به مدرسه

۱۳. تست های هوش، توجه، ادراک بینایی و شنیداری

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. روش ای بی ای در اوتیسم

۱۸. روش درمانی پی آر تی

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

 

محله های دارآباد که دسترسی راحت و نزدیکی به مرکز دارند.

خیابان دارآباد، لاله، قیدی، خیام، اختصاصی، خیابان اسکندری، گل مریم، عبدالهی، سلمان، رجبی، سبکرو، صاحب الزمان، سهرابی، زارع، طالب نصب، وطن پرست، میخک، روشن، صحرای غربی، صحرای شرقی، سیمین قلعه، صومعه زاده، ۱۲متری هامون، افتخاری، موزه، ابرار، آجودانیه، بهشت، خیابان سباری، بهزاد، آذرمی، سپهری، شریفی، جهانپور، هاشمی، اردستانی، نقشینه، کوهستان، بلوارکنگان، خیابان نخل، بلوارشاهد، میدان مادر، میدان ظفر، میدان کوثر، بلوارقائم، میدان مسجدسلیمان، دزفول، علیزاده ، آبادان، خسرو، دانشگاه، شمشاد، باران، سرو، حلوایی، باغ شمیران، خیابان شهید ابوالفضل صمیع، میدان ارتش، میدان اراج، مجموعه میثاق، بدیعی، تیموری، بلواراوشان.

 

آدرس کلینیک های توانبخشی ما

شعبه شرقابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

 

شماره تماس مراکز توانبخشی ما

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی شهران

مرکز گفتاردرمانی دهکده المپیک

گفتاردرمانی خوب در یوسف آباد

گفتاردرمانی خوب در آزادی

گفتاردرمانی خوب در رسالت

گفتاردرمانی خوب در نازی آباد

بهترین مرکز صوت درمانی تهران

بهترین کاردرمانی قیطریه

بهترین کاردرمانی ونک

بهترین کاردرمانی اسلامشهر

بهترین کاردرمانی تهرانسر

بهترین کاردرمانی تهرانپارس

بهترین کاردرمانی نارمک

بهترین کاردرمانی انقلاب

گفتاردرمانی خوب در پونک

گفتاردرمانی خوب در صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

کلینیک توانبخشی مینی سیتی

کلینیک توانبخشی حکیمیه

کلینیک توانبخشی مرزداران

کلینیک توانبخشی پیروزی

کلینیک توانبخشی میرداماد

کلینیک توانبخشی تجریش

کلینیک توانبخشی فرمانیه

 

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام مرکز خیلی تمیز و مجهزی هستش و درمانگرهای خیلی خوبی داره.

  • سلام بنده تعریف دکتر حسینی را از طریق یکی از دوستان شنیده بودم و از ایشون وقت گرفتم و واقعا تشخیص دقیق ایشون خیلی به درمان فرزندم کمک کرد و در حال حاضر خیلی شرایط پسرم بهتر شده.
    از زحمات مجموعه تشکر میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × دو =

× پشتیبانی 24 ساعته