اسلامشهر یکی از محله های خوب در جنوب غرب تهران می باشد که از وسعت و جمعیت بالایی برخوردار می باشد. وجود جمعیت زیاد نیاز این منطقه را به حضور یک مرکز کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی با امکانات و تجهیزات عالی بیشتر می کند. خوشبختانه مرکز جناب آقای حسینی سیانکی با دوشعبه در تهران (کلینیک پایا و کلینیک غرب تهران)، بیش از ۱۵ سال سابقه، کادری مجرب و تجهیزات بروز مشغول بکار می باشد.

مراکز ما یک سرویس حرفه ای و مشتری محور و بدون لیست انتظار طولانی ارائه می دهد. ارزشهای اصلی ما اطمینان از یک سرویس سریع، موثر و قابل اعتماد در تلاش برای ارائه آینده بهتر برای فرزند شما است. این مرکز با مجموعه ای از سایر متخصصان از جمله گفتاردرمانی، کاردرمانی و روانشناسی به ارائه خدمات می پردازد تا بهترین سطح پیشرفت ممکن را برای شما فراهم آوریم. تیم دلسوز ما تجربه زیادی در ارائه طیف گسترده ای از خدمات به کودکان مختلف دارند.

برخی از کودکان در تسلط بر مهارتهایی که به آنها امکان بررسی و پیمایش محیط خود را می دهند، مشکل دارند. آنها ممکن است در مهارتهای حرکتی ریز یا درشت، پردازش حسی، مهارتهای ادراکی بینایی و سایر تواناییها با مشکل روبرو شوند. در این موارد کاردرمانی کودکان بسیار موثر می باشد. هدف از کاردرمانی کودکان کمک به استقلال یافتن کودکان در همه زمینه های زندگی است. یک متخصص کاردرمانی می تواند در پرورش مهارت های روزمدره زندگی مانند غذا خوردن و لباس پوشیدن به کودکان کمک کند. کودکان مبتلا به تاخیر رشد می توانند از طریق اجتماعی و عاطفی با همکاری با یک درمانگر گام های قابل توجهی بردارند.

چه کودکانی به گفتار درمانی نیاز دارند؟

کودکان به دلایل زیادی ممکن است به گفتار درمانی نیاز داشته باشند از جمله:

درمان باید در اسرع وقت شروع شود. کودکانی که قبل از ۵ سالگی درمان را آغاز می کنند نتایج بهتری نسبت به دیگران (افراد بزرگتر از ۵ سال) می گیرند. این به این معنی نیست که بچه های بزرگتر به درمان‌ جواب نمی دهند. پیشرفت آنها ممکن است کندتر باشد، زیرا آنها الگوهایی را یاد گرفته اند که باید تغییر کنند.

درمان کار درمانی چه کاری انجام می دهد؟

تسهیل مراحل رشدی حرکتی: برخی از کودکان یا نوزادان بدلیل تاخیرهای حرکتی یا فلج مغزی در کنترل سر، غلت زدن، سینه خیز رفتن، نشستن، ایستادن و راه رفتن دچار مشکل هستند. درمان کار درمانی به کسب توانایی های ذکر شده کمک می کند.

مهارتهای حرکتی ظریف: هماهنگی عضلات کوچک دست به کودک شما امکان می دهد اسباب بازی ها و ابزارهایی مانند مداد یا قاشق را در دست گرفته، کشف و دستکاری کند. از مهارت های حرکتی ظریف در فعالیت هایی مانند نوشتن، لباس پوشیدن، تغذیه و قیچی استفاده می شود.

مهارت های حرکتی درشت: عضلات بزرگ بدن را که در حرکات اصلی بدن مانند نشستن، راه رفتن، پریدن و پرتاب توپ نقش دارند، درگیر می کند.

استفاده از ابزار: شامل استفاده از اشیاء موجود در دست مانند کارد و چنگال یا مداد برای بازی، مهارت های مراقبت از خود و دست خط است.

دست خط: کودک باید مهارت کافی دستی، هماهنگی حرکتی خوب و مهارت حرکتی دیداری برای نوشتن را داشته باشد. مواردی مانند گرفتن مداد، دنبال کردن خطوط با چشم، سرعت، خوانایی، قدرت عضلات و یا خستگی ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

آمادگی برای مدرسه: این فعالیتها به طور کلی هنگام شروع مهد کودک مورد نیاز هستند. به عنوان مثال: نقاشی، برش، رفتار در کلاس هنگام کار، رعایت نوبت، تکمیل کار، پیروی از دستورالعمل ها و مهارت های کاردستی.

مهارت های خودمراقبتی: مهارت هایی مانند استفاده از چاقو و چنگال، بستن بند کفش، بستن دکمه و لباس پوشیدن و توالت را شامل می شود.

مهارت های بازی: فعالیت هایی که در بازی های روزمره استفاده می شوند مانند نخ و مهره، استفاده از پازل و همچنین نیازهای تخیلی، اجتماعی و ارتباطی.

درک بینایی: شامل درک آنچه مشاهده می شود. درک بصری در تکمیل بسیاری از فعالیت ها از جمله خواندن داستان، تکمیل یک پازل، شناسایی حروف و اعداد، کپی و نوشتن بسیار مهم است.

درمان پردازش حسی: نحوه پردازش بدن و واکنش به اطلاعات دریافتی از محیط اطراف را شامل می شود. کودکان ممکن است نسبت به برخی حواس مانند صداهای بلند یا برخی از لباس ها، غذاها واکنش بیش یا کمتر از حد داشته باشند. رفتارهای حس جویی مانند کشیدن سر انگشتان یا ناخن روی سطوح، جویدن اشیاء یا لذت بردن از چرخش مکرر اشیاء، بیقراری و ناآرامی مربوط به اختلال یکپارچگی حسی می باشد.

بخش های درمانی مرکز توانبخشی اسلامشهر

مراکز ما در شهر تهران از بخش های درمانی گسترده و مجهزی جهت درمان کودکان بهره می برند و بسیاری از این خدمات از ابداعات مرکز می باشد بصورتیکه مراکز رقیب فاقد این امکانات می باشند و همین امر ما را بعنوان یکی از بهترین مراکز توانبخشی در سطح تهران معرفی می نماید؛

۱. کاردرمانی جسمی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. گفتاردرمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵.  دست ورزی

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی کودکان و نوجوانان

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش پیش از مدرسه

۱۳. تست هوش

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تکنیک ای بی ای در اوتیسم

۱۸. تکنیک پی آر تی در گفتاردرمانی

۱۹. گروه درمانی

ما اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمنی کلینیک های خود و مطابقت با همه دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی در نظر گرفته ایم. برای کمک به یکدیگر در حفظ امنیت، لطفا موارد زیر را انجام دهید:

۱. در قرار ملاقات به تنهایی شرکت کنید.

۲. صورت خود را با ماسک بپوشانید.

۳. به مسئول پذیرش اجازه دهید تا در صورت لزوم درجه حرارت شما را اندازه بگیرد.

۴. فاصله اجتماعی را حفظ کنید.

۵. دستان خود را با آب و صابون بشورید یا با الکل ضد عفونی کنید.

۶. در صورت امکان از پرداخت وجه نقد خودداری فرمایید.

 

موقعیت جغرافیایی منطقه اسلامشهر

اسلامشهر مرکز شهرستان اسلامشهر واقع در استان تهران است که در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر تهران واقع شده است و از طریق بزرگراه‌های قدیم و جدید تهران ساوه و همچنین آزادگان و احمدآباد مستوفی قابل دسترسی است. فاصله آن تا مرکز شهر تهران حدود ۱۵ کیلومتر است. این شهرستان از شرق و جنوب به ری از غرب به رباط کریم و از شما غرب به شهریار محدود است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت  به طور غیر رسمی دارد. باستانی ترین محله‌های اسلامشهر سالور، مافین آباد و روستای ضیاآباد می‌باشد که محوریت بقیه آبادی‌ها را داشته است. وسعت شهرستان در حدود ۲۴۵کیلومتر مربع است. این شهر دارای ۳ بخش (مرکزی، چهاردانگه واحمد آباد مستوفی) و ۲۶ روستا است که ۲۱ روستای این شهرستان دارای سکنه می باشد. در گذشته به دلیل همجواری روستای قاسم‌آباد با جاده ساوه، اسلامشهر را به نامقاسم‌آباد شاهی و یا قاسم‌آباد خالصه می‌شناختند و مدتی نیز نام آنشادشهر بوده است. این شهرستان دارای تعدادی شهرک به نام‌های موسی‌آباد، مفیدی (بلوار مفیدی)، باغ فیض، زرافشان، مهدیه، شهرک صادقیه (شهرموسی)، محمدیه، قائمیه (زاهدی)، شهرک امام حسین (میان‌آباد)، واوان، سالور، سعیدیه، باغ نرده، سرنوری، کاشانی، حاج محمود و … می‌باشد.

 

محله هایی که دسترسی راحتی به مرکز ما دارند.

بزرگراه آزادگان، جاده احمد آباد، شهدای مخابرات، شهرک باغ فیض، بلوار گلها، شهرک مصطفی خمینی، تختی، بزرگراه غدیر، بلوار نواب، ولیعصر، بلوار شهید سیفی، صیاء آبادی، شهرک قائمیه، شهید بهشتی، میدان الغدیر، مافین آباد، شهرک آزادگان، بزرگراه کمربندی دوم تهران، کوی فدک، خیابان امید، حکیم، خلیج فارس، سعیدیه، بلوار شهید مجازی، دریا، شهید فتاحی، مدائن، مهدیه، شهید حافظ جعفری، ماهان، لاله، شهید شیرودی، گلایل، طوبی، عدل، پارک ملت، امید، کوکب، جاده دارالسلام، جاده عباس آباد،شهرک اللهیه، شهرک جانبازان، شهرک انبیاء، شهرک توحید، سالور، حصارک، کلمه، اکبرآباد، نسیم شهر، خیرآباد، همدانک، اورین، شادآباد، اسماعیل آباد، مهران آباد.

 

آدرس کلینیک توانبخشی اسلامشهر

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

 

شماره تماس کلینیک توانبخشی اسلامشهر

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

کاردرمانی در غرب تهران

گفتاردرمانی در غرب تهران

کاردرمانی در شرق تهران

گفتاردرمانی در شرق تهران

گفتاردرمانی در شمال تهران

کاردرمانی شمال تهران

گفتاردرمانی در جنوب تهران

بهترین کاردرمانی در تهرانسر

گفتاردرمانی در انقلاب

گفتاردرمانی در پونک

گفتاردرمانی در جنت آباد

گفتاردرمانی در صادقیه

گفتاردرمانی در مرزداران

کاردرمانی در تهرانپارس

کاردرمانی در نارمک

گفتاردرمانی در حکیمیه

بهترین گفتاردرمانی در پیروزی

کلینیک توانبخشی تجریش

کلینیک توانبخشی میرداماد

کلینیک توانبخشی فرمانیه

کاردرمانی در ضایعه نخاعی

کاردرمانی در سکته مغزی

کاردرمانی در پارکینسون

کاردرمانی در ام اس

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • کاشانی
    3 می 2021 4:34 ب.ظ

    سلام مرکز خیلی تمییز، بروز و مجهزی هستش و درمانگرهای با تجربه ای داره. براتون آرزوی موفقیت میکنم
    خداقوت

  • علیرضایی
    10 می 2021 4:06 ب.ظ

    سلام مرکز خوبی در غرب تهران هستش و بخشهای مجهزی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × سه =

× پشتیبانی 24 ساعته