مرکز توانبخشی غرب تهران

آیا برای درمان عزیزانتان بدنبال مرکز خوب کاردرمانی و گفتاردرمانی در منطقه تجریش هستید؟ دکتر جهت درمان، شما را به توانبخشی ارجاع داده است؟ آیا با کاردرمانی آشنایی دارید؟ آیا با گفتاردرمانی آشنایی دارید؟ بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ خدمات توانبخشی به چه صورت ارائه می شود؟ جهت پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید. خوشبختانه کلینیک توانبخشی جناب آقای حسینی سیانکی با دو شعبه در پاسداران (مرکز توانبخشی پایا) و سعادت آباد (مرکز توانبخشی غرب تهران) با سابقه ۱۵ ساله در انواع اختلالات و بیماری ها در کودکان، بزرگسالان و سالمندان، برجسته ترین متخصصین توانبخشی و تجهیزات و متد های روز دنیا آماده ارائه خدمات برای شما عزیزان می باشد.

کاردرمانی در تجریش

بیماری ها و اختلالاتی که به کلینیک توانبخشی تجریش مراجعه می کنند.

در کودکان مانند اوتیسم، نقص توجه و بیش فعالی، اختلال یادگیری، اختلال پردازش حسی، تاخیر حرکتی کودکان، تاخیر گفتاری کودکان، فلج مغزی، انواع بیماری های عصبی عضلانی (دیستروفی عضلانی و میوپاتی)، هیدروسفالی، میکروسفالی، آنسفالیت، دیزآرتری، لکنت زبان، دیس پرآکسی، آپراکسی، انواع ناهنجاری های ژنتیکی (سندروم داون، ویلیامز، کلاین فلتر، آنجلمن، فنیل کتونوری، سندروم ایکس شکننده، ویلسون و…)، عقب ماندگی های ذهنی و موارد دیگر می پردازد.

در بزرگسالان مانند سکته مغزی، ضربه مغزی، تومور مغزی، ضایعه نخاعی، پارکینسون، آلزایمر، دمانس(زوال عقل)، مولتیپل اسکلروزیس، آمیو تروفیک لترال اسکلروزیس، بیماری نورون حرکتی، مننژیت، دیستروفی عضلانی، میوپاتی، آسیب های اسکلتی و عضلانی، مشکلات تعادلی و موارد دیگر می پردازد.

در سالمندان به دلیل افزایش سن دچار کاهش حواس و قدرت عضلات می شوند و در معرض خطر سقوط های مکرر قرار خواهند داشت. بنابراین یک برنامه توانبخشی با هدف افزایش قدرت عضلات و بهبود حس عمقی و وستیبولار به حفظ سلامتی و عملکرد روزانه این عزیزان کمک خواهد کرد.

 

درمان در کلینیک توانبخشی تجریش به چه صورت انجام می شود.

۱. درمان حضوری: مراجعین بعد از جلسه ارزیابی و مشخص شدن برنامه درمانی، به یکسری از بخش های مرکز ارجاع داده شده و درمان آغاز می شود.

۲. درمان غیر حضوری: برای افرادیکه امکان مراجعه حضوری به مرکز را ندارند مانند ساکنین شهرستان ها و افرادیکه خارج از ایران زندگی می کنند، ارزیابی و درمان بصورت تصویری (ویدئوکال) انجام می شود.

۳. درمان در منزل: برای بیمارانی که امکان جابجایی و خروج از منزل را ندارند از درمان داخل منزل استفاده می شود.

بخش های درمانی کلینیک توانبخشی تجریش 

این مرکز یکی از مجهزترین مراکز درمانی در تهران می باشد و دارای بخش های درمانی بروز و گسترده ای می باشد که در درمان بسیار موثر می باشند. بخش های درمانی به شرح ذیل می باشند:

۱. کاردرمانی جسمی:

 

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. گفتاردرمانی:

 

۴. کاردرمانی درکی-حرکتی

۵. کاردرمانی دست

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی:

 

۹. رفتار درمانی در کودکان

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

 

۱۲. آموزش و سنجش پیش از مدرسه

۱۳. تست هوش

۱۴. آب درمانی:

 

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی:

 

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی (ABA)

۱۸. درمان پاسخ محوری (PRT)

۱۹. گروه درمانی

 

عملکرد تیم مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی تجریش

در این مرکز پس از ارزیابی، مراجعین بر اساس برنامه درمانی به بخش های مختلف ارجاع داده می شوند. اعضاء تیم در طی جلساتی اهداف درمانی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و روند درمانی بصورت کار تیمی آغاز می شود. بعد از طی دوره سه ماهه درمانی، اعضاء تیم گزارشاتی را از روند پیشرفت مراجعین و مشکلات فعلی در اختیار سرپرست مجموعه قرار می دهند و پس از ارزیابی مجدد اهداف و برنامه های درمانی درمانی بروز شده و تغییرات لازم در کلاس های درمانی صورت می گیرد و تیم درمان براساس اهداف جدید درمانی کار خود را ادامه می دهند.

البته لازم به ذکر است که در صورت لزوم ممکن است کودک، بزرگسال و سالمند جهت درمان دارویی به دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب یا متخصص روانپزشک ارجاع داده شود. که در این حالت گزارشی از سرپرست مجموعه برای ارجاع به پزشک مربوطه دریافت می کند.

 

وعده مرکز توانبخشی تجریش به مراجعین

متخصصین گفتار درمانی، کار درمانی و روانشناسی ما از تاثیر این بیماری ها و اختلالات در زندگی شما آگاه هستند و به شما این اطمینان را می دهند که در صورت مشارکت و پیگیری کلاس های درمانی این مرکزبه نتایج بسیار قابل توجهی دست خواهید یافت.

لازم به ذکر است که این مرکز بعنوان یکی از مجهزترین مراکز درمانی در تهران مشغول بکار می باشد. بصورتیکه از تمام نقاط تهران و ایران جهت درمان به این مرکز مراجعه می کنند.

 

 موقعیت جغرافیایی منطقه تجریش

تجریش نام محله ای در شمال شهر تهران و مرکز شمیرانات در استان تهران است. میدان تجریش که نقطه‌ پایانی خیابان ولیعصر است، یکی از مکان‌های تجاری و شلوغ تهران بشمار می رود.

خیابان‌ها و کوچه‌هایی که به میدان تجریش می پیوندند به ترتیب عبارتند از خیابان شهرداری، فناخسرو (خیابان ثبت)، غلام جعفری (جعفرآباد)، جلالوند (ارم)، ملکی (سعدآباد)، ولی عصر، دربندی (مقصودبیک). خیابان شهرداری بین میدان تجریش (سرپل تجریش) و میدان قدس (میدان تجریش) قرار دارد و گوگل کوچه ‌ای است که به امام زاده صالح ختم می‌شود. خیابان‌های بوعلی، صاحبی، آشتیانی منفرد و حکمت از جمله خیابان‌هایی هستند که دارای استاندارد خیابان سازی نیستند و این خیابان‌ها جزء مناطق قدیمی و فرسوده‌ی تجریش قرار دارند.

 

محله های تجریش که دسترسی راحتی به مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی پایا و غرب تهران دارند.

فناخسرو، جعفری، ملکی، طباطبایی پور، ناهید، ناودانک، دربند، زمانی، مفتاح، الفت، نصیبی، نیاک، لاریجانی، مقدسی، شیراز، فرشید، فرزین، همایون، رجائی، محمودی، گلاب دره، بوکان، کوهسار، کوهستان، میرولی، منتخب، پیاله، قلم چی، مریم، دهکده، قوام، محبیان، حصار فرج، جاودان، ولیعصر، طاهری، اعجازی، برزین بغدادی، فلاحی، سیمین، ثوری، مردانی، بهزادی، فیروزکوه، ماکویی، اعجازی، مقدس اردبیلی، ثارالله، ولنجک، طالقانی، الف، پسیان، یمن، جوانان، فضل لله، بلوار دانشجو، کچویی، درکه، طوسی، تختی، حسابی، کوهیار، آقابزرگی، پارسا، صحرا، خیام، مریم غربی، مریم شرقی، الهیه، خزر، شریفی منش، پل رومی، پل صدر، شادآور، اوین، شهید شاپور سوری، بوسنی هرزگوین، چهارراه پارک وی، کوهیار، صحرا، چناران، یاسمن، فیاضی، امین، گلپاد، آفتابگردان، گلنار، ماهرو، ماگنولیا، مهدیه، منطقه فرشته، عارف، سروستان، نیلوفر، شبدیز، کوهیار، نمازی، کامران غربی، کامران شرقی، محله باغ فردوس، محله زعفرانیه، جورابچی، توتونچی، لادن، پسیان، باغستان، کافی آبادی، یکتا، فلاحی، سپیدکوه، زردکوه، نیاززاده، تنابنده، البرز کوه، فیروز کوه، بلوار شهرداری، دزاشیب، میدان قدس، فوقانی، افراز، حسینی ، امامزاده صالح، سعدآباد.

 

آدرس کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی تجریش

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

 

شماره تماس کلینیک توانبخشی تجریش

۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی از دید مراجعین:

کلینیک توانبخشی اوتیسم

کلینیک درمان بیش فعالی کودکان

کلینیک توانبخشی فلج مغزی

کلینیک درمان اختلال یادگیری

مرکز کاردرمانی دیستروفی عضلانی

مرکز کاردرمانی میوپاتی

مرکز درمان توانبخشی سکته مغزی

مرکز درمان توانبخشی پارکینسون

مرکز درمان توانبخشی ام اس

مرکز درمان توانبخشی ضایعه نخاعی

مرکز کاردرمانی دیستونی

۳ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام خسته نباشید.
    من از خدمات این مرکز برای درمان پسرم استفاده کردم و خداروشکر راضی هستم.

  • سلام دخترم در سال گذشته سه بار در سنجش مدرسه رد شده بود بدلیل مشکلات توجهی، همکاری پایین، بیقراری و مشکلات ذهنیش که خداروشکر با تلاش کادر خوب این مرکز امسال براحتی سنجش را قبول شد.
    از همه عزیزانی که ما را در این امر یاری کردند تشکر میکنم و دستشون را می بوسم.

  • سلام دختر بنده مبتلا به اوتیسم هستش و متاسفانه خیلی شدتش زیاده و خیلی هم بیقرار بود و مشکلات حسی زیادی داشت ولی با کمک دکتر حسینی عزیز و کاردرمانی حسی، ماساژ درمانی، ذهنی و درکی حرکتی خیلی آرومتر شده و درک و توجهش هم بهتر شده و خدمون هم از نظر روحیه ای در شرایط بهتری قرار داریم.
    وظیفه خودم دونستم که این موارد را برای همه عزیزانی که دنبال یک مرکز خوب هستند مطرح کنم.
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

9 − هشت =

× پشتیبانی 24 ساعته