الهیه یکی از محله‌های شمال شهر تهران و منطقه شمیران است. الهیه از شمال تا تجریش، از غرب تا خیابان ولیعصر و اتوبان مدرس، از جنوب تا پل صدر و از شرق تا خیابان شریعتی وسعت پیدا می‌کند. الهیه در منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات واقع شده‌ است. با توجه به وسعت منطقه الهیه، نیاز به یک مرکز خوب توانبخشی در این منطقه احساس می شود. خوشبختانه کلینیک توانبخشی جناب آقای حسینی سیانکی با دو شعبه (مرکز پایا و مرکز غرب تهران) و بعنوان بهترین مرکز در تهران در نزدیکی منطقه الهیه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. جهت آشنایی با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی الهیه با ما همراه باشید.

 

گفتاردرمانی در الهیه

توانایی ما در شنیدن و درک اطرافیانمان و همچنین بیان افکار، احساسات و ایده هایمان می تواند تحت تأثیر انواع اختلالات از نوزادی تا بزرگسالی و سالمندی قرار گیرد. دکتر متخصص گفتار درمانی (SLP) به طرق مختلف به افراد مبتلا به اختلالات ارتباطی کمک می کنند. درمان اختلالات تلفظی بر شکل دهی تلفظ مناسب صداهایی که برای ایجاد کلمات استفاده می شود تمرکز می کند (به عنوان مثال خلاص شدن از نک زبانی یا گفتن صحیح “ر”). لکنت زبان با آموزش راهکارهایی برای بهبود تسلط در گفتار، درمان می شود و صوت درمانی اختلالات تارهای صوتی و سایر اعضای بدن را که برای صحبت با صدای واضح مورد نیاز است، هدف قرار می دهد.

درک زبان چه بصورت تکاملی یا پس از کاشت حلزون برای بازگرداندن شنوایی و در نتیجه سکته مغزی از اهداف گفتاردرمانی است. اگرچه برخی از بیماران که خدمات گفتاردرمانی دریافت می کنند توانایی برقراری ارتباط را دارند ولی برخی از آنها در استفاده از مهارتهای ارتباطی مناسب دچار مشکل هستند. این مشکلات از بازی با دوستان و ایجاد روابط به دلیل مسائل مربوط به اوتیسم یا بازگشت موفقیت آمیز به شغل به عنوان مثال پس از آسیب مغزی متغیر است. گفتار درمانی برای تقویت مهارت های ارتباط اجتماعی و بهبود توانایی افراد در انجام وظایف لازم برای زندگی روزانه موفق عمل می کند.

برخی از افراد مبتلا به اختلالات ارتباطی ممکن است نتوانند از صدا، حرکات بدن، حالات چهره یا نوشتار خود برای بیان ایده های خود استفاده کنند. گفتاردرمانی بر اساس شرایط هر هر فرد از راه های متفاوتی برای برقراری ارتباط استفاده می کند. برخی از این رویکردها شامل استفاده از تابلوی ارتباطی با تصاویر اسباب بازی های مختلف است که کودک می تواند هنگام بازی انتخاب کند، وسیله ای برای بازگرداندن صدا پس از قرار دادن لوله نای تراکستئومی، رایانه ای که می تواند حرکات چشم را برای افراد مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) تشخیص دهد. به آنها این امکان را می دهد که خواسته ها و نیازهای خود را به یکی از عزیزان خود بگویند یا پس از برداشتن حنجره با عمل جراحی، روش تولید صدا را جایگزین کنند.

 

کاردرمانی در الهیه

کاردرمانی یک حرفه مراقبت بهداشتی است که از افرادی که دارای مشکلات جسمی، ذهنی، درکی، شناختی و ارتباطی هستند پشتیبانی می کند تا بتوانند زندگی خود را بطور کامل پشت سر بگذارند. متخصصین کاردرمانی به افراد کمک می کنند تا فعالیت های روزمره را که در صورت مواجهه با بیماری، آسیب، ناتوانی یا رویدادهای چالش برانگیز زندگی دچار اختلال شده است بطور کامل انجام دهند. ویژگیهای کلیدی کاردرمانی عبارتند از:

  • ما در درجه اول بر اشتغال فرد تمرکز می کنیم. کاردرمانگران از اصطلاح “اشتغال” برای توصیف همه کارهایی که ما برای مراقبت از خود و دیگران انجام می دهیم، استفاده می کنند. معاشرت کنید و از آن لذت ببرید و کار کنیم و به جامعه خود کمک کنیم.
  • مشاغل ما فعالیتهایی هستند که روزهای ما را پر می کنند و به زندگی روزمره ما معنا و حس هدف می بخشند. متخصصان کاردرمانی می دانند که این فعالیت های روزمره برای همه ما چقدر اهمیت دارد و متخصص هستند که شما را قادر می سازند با وجود چالش ها، محدودیت ها و ناتوانی، زندگی را به طور کامل انجام دهید.
  • در مورد کودکان تمرکز بر مشارکت در مشاغل دوران کودکی مانند بازی و مدرسه و حمایت از تکامل و مهارتهای نوظهور استقلال خواهد بود.
  • متخصصین توانبخشی می دانند که چگونه بیماری، آسیب، ناتوانی یا رویدادهای چالش برانگیز زندگی می تواند بر توانایی افراد در انجام کارهای روزمره که برای آنها مهم است تأثیر بگذارد و می داند چگونه از آنها برای رسیدن به حداکثر استقلال و استقلال خود حمایت کند.
  • کاردرمانگران متخصص در ارزیابی چگونگی تأثیر شرایط مختلف سلامتی بر توانایی افراد هستند و به افراد کمک می کنند تا بر مشکلاتی که بر مشاغل روزانه آنها تأثیر می گذارد غلبه کرده یا کار کنند.
  • کاردرمانی بر نقاط قوت افراد متمرکز است و درمان همیشه با ترجیحات مراجعین (یا موارد خانواده آنها در مورد کودکان) هدایت می شود.
  • کاردرمانی مبتنی بر شخص است و با تدوین برنامه ای که به شرایط و نیازهای منحصر به فرد آنها پاسخ می دهد به مردم کمک می کند تا زندگی خود را به گونه ای معنا دار و رضایت بخش پشت سر بگذارند.

 

رویکرد تیمی مراکز توانبخشی الهیه

ما از رویکردی تخصصی برای ارائه خدمات به بیماران با مشکلات و اختلالات متفاوت استفاده می کنیم. تیم ما شامل متخصصان کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی می باشد که در صورت لزوم ممکن است بیمار را به پزشک متخصص روانپزشک یا دکتر مغز و اعصاب ارجاع دهند. در تیم ما علاوه بر درمان در تشخیص نیز به مراجعین کمک خواهد شد و درمان بصورت کاملا تیمی خواهد بود.

 

بخش های درمانی مراکز توانبخشی الهیه

مراکز ما از بهترین و پیشرفته ترین کلینیک های توانبخشی در سطح تهران می باشد با بررسی این موارد به تفاوت ما با رقیبان پی خواهید برد. جهت آشنایی با این بخش ها ما همراه باشید:

۱. گفتاردرمانی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. کاردرمانی جسمی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی در مهارتهای دست

۶. کاردرمانی حسی

۷. اتاق سنسوری روم

۸. اتاق شنیداری

۹. اتاق تاریک

۱۰. بازی درمانی

۱۱. رفتار درمانی

۱۲. گروه درمانی

۱۳. آب درمانی

۱۴. ماساژ درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. انواع تست:

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۲۰. رژیم حسی کودکان

 

محله ها و خیابان های الهیه که دسترسی راحتی به مرکز دارند.

خیابان مهدیه، خیابان لسانی، نقوی شیرازی، گلپاد، گلنار، جبهه، بوستان جبهه، منصور، خیابان گلنار، خیابان شریفی منش، خیابان خزر، آقابزرگی، خیابان فرشته، صحرا، پارسا، کامران، افسر، کوهیار، تختی، بوسنی و هرزگوین، خیام، گلرو، حافظ، بلوار صبا، خیابان قلندری شمالی، خیابان قلندری جنوبی، نظامی، فاطمی، میرزاپور، بلوار کاوه، خیابان جردن، سروستان، کامران، چناران، صحرا.

آدرس مراکز توانبخشی ما

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شماره تماس مراکز توانبخشی ما

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

کلینیک گفتاردرمانی یافت آباد

کلینیک گفتاردرمانی ظفر

کلینیک گفتاردرمانی امیرآباد

کلینیک گفتاردرمانی گیشا

گفتاردرمانی در فرشته

گفتاردرمانی در بلوار فردوس

گفتاردرمانی در دریاچه چیتگر

گفتاردرمانی در دارآباد

کاردرمانی در زعفرانیه

مرکز توانبخشی ازگل

مرکز توانبخشی دهکده المپیک

مرکز توانبخشی ستارخان

مرکز توانبخشی شهران

کاردرمانی خوب در یوسف آباد

کاردرمانی خوب در رسالت

کاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در نازی آباد

بهترین کاردرمانی در قیطریه

بهترین کاردرمانی در ونک

بهترین کاردرمانی در اسلامشهر

بهترین کاردرمانی در تهرانسر

مراکز گفتاردرمانی در نارمک

مراکز گفتاردرمانی در تهرانپارس

مراکز گفتاردرمانی در رسالت

مراکز گفتاردرمانی در انقلاب

کلینیک توانبخشی پونک

کلینیک توانبخشی صادقیه

کلینیک توانبخشی جنت آباد

کلینیک توانبخشی تجریش

بهترین گفتاردرمانی در مرزداران

بهترین گفتاردرمانی در فرمانیه

بهترین گفتاردرمانی در دولت

بهترین گفتاردرمانی در حکیمیه

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • عرفانی نژاد
    29 نوامبر 2021 4:40 ب.ظ

    سلام پسر من با تاخیر حرکتی در این مرکز و با کمک دکتر حسینی و کاردرمانگران خوب مرکز راه افتاد دست همشون را میبوسم.
    خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج + بیست =

× پشتیبانی 24 ساعته