خیابان شهید کلاهدوز (نام پیشین: خیابان دولت) خیابانی در محله های قلهک و دروس در شمال تهران است. این خیابان که جهتی شرقی-غربی دارد از خیابان پاسداران در سمت شرق شروع و تا خیابان شریعتی در سمت غرب امتداد می‌یابد. این محله یکی از بهترین و شلوغ ترین مناطق تهران می باشد. بنابراین نیاز به یک مرکز خوب توانبخشی در این محدوده احساس می شود.

در ادامه به توضیح کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی دولت (کلاهدوز) خواهیم پرداخت. این خیابان از چهارراه پاسداران در شرق آغاز می‌شود، در طول مسیر به ترتیب از چهارراه دلبخواه (اختیاریه)، چهارراه دیباجی، چهارراه قنات، بلوار کاوه و سه‌راه نشاط عبور کرده و در غرب به خیابان شریعتی منتهی می‌شود.

خیابان شهید کلاهدوز (نام پیشین: خیابان دولت) خیابانی در محله های قلهک و دروس در شمال تهران است. این خیابان که جهتی شرقی-غربی دارد از خیابان پاسداران در سمت شرق شروع و تا خیابان شریعتی در سمت غرب امتداد می‌یابد. این محله یکی از بهترین و شلوغ ترین مناطق تهران می باشد. بنابراین نیاز به یک مرکز خوب توانبخشی در این محدوده احساس می شود. در ادامه به توضیح کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی دولت (کلاهدوز) خواهیم پرداخت.

این خیابان از چهارراه پاسداران در شرق آغاز می‌شود، در طول مسیر به ترتیب از چهارراه دلبخواه (اختیاریه)، چهارراه دیباجی، چهارراه قنات، بلوار کاوه و سه‌راه نشاط عبور کرده و در غرب به خیابان شریعتی منتهی می‌شود. 

 

گفتاردرمانی چیست؟

اگر فرزند شما دارای اختلال گفتاری است که شامل مشکل در تلفظ کلمات، تولید و روانی کلام می شود، گفتاردرمانی می تواند به بهبود رشد زبان، ارتباطات و مهارت های زبانی کمک کند. گفتاردرمانی یک سرویس مداخله ای است که بر بهبود گفتار و توانایی های کودک در درک و بیان زبان از جمله زبان غیر کلامی تمرکز دارد. گفتاردرمانگران یا آسیب شناسان گفتار و زبان (SLPs) متخصصانی هستند که این خدمات را ارائه می دهند.

گفتاردرمانی شامل سه جزء است: ۱.هماهنگی عضلات دهان برای تولید صداها، ایجاد کلمات و جملات (برای بیان مفاهیم، روان بودن و تنظیم حجم صدا) و ۲.درک و بیان زبان (برای استفاده از زبان از طریق فرم های نوشتاری، تصویری، دستورالعمل و نشانه و استفاده از زبان از طریق سیستم های ارتباطی جایگزین مانند رسانه های اجتماعی، رایانه ها و تبلت ها) ۳.درمان اختلالات بلع گسترده و تمام جنبه های تغذیه را شامل می شود.

 

گفتاردرمانی در اوتیسم کودکان

 

آیا فرزند من به گفتار درمانی نیاز دارد؟

برخی از کودکان ممکن است تلفظ بسیار خوبی داشته باشند و حتی ممکن است زود به کلام برسند اما ممکن است برای بهبود زبان “عملی” یا فرایند استفاده مناسب از زبان کلامی و زبان بدن در موقعیت های اجتماعی برای اهداف روزمره مانند درخواست، گفتگو و دوست یابی به گفتار درمانی نیاز داشته باشند. دلایل دیگری که ممکن است کودکان به گفتار درمانی نیاز داشته باشند شامل شرایط پزشکی مانند آسیب مغزی، عفونت یا ناتوانی قابل تشخیص مانند سندرم داون است که بر توانایی آنها در برقراری ارتباط تأثیر گذاشته است. خدمات اغلب در سنین پایین شروع می شود و با ورود کودکان به مدرسه و شروع به برقراری ارتباط با زبان نوشتاری ادامه می یابد.

 

آسیب شناسان گفتار و زبان چه می کنند؟

دکتر متخصص گفتار درمانی ممکن است ناتوانی یادگیری مبتنی بر زبان را در دانش آموزانی که برای خواندن و بیان خود در کارهای نوشتاری تلاش می کنند، تشخیص دهد. مشکلات زبان می تواند تأثیر زیادی بر توانایی نوشتن کودک داشته باشد. برای نوشتن، کودکان باید بتوانند ایده های خود را در قالب کلمات بیان کرده و آن کلمات را در قالب جملات سازماندهی کنند. همچنین چالش های زبانی درک و پیروی از دستورالعمل ها را برای کودکان دشوار می کند. متخصص گفتار درمانی می تواند به ایجاد این مهارت ها کمک کند.

درمان ممکن است بصورت فردی یا در گروه کوچکی از همسالان انجام شود که با چالش های اجتماعی و ارتباطی مشابهی روبرو هستند. در هر دو حالت، هدف این است که بازی های کلامی طراحی کنید، دوستی ایجاد کنید و دانش آموزان را قادر سازید تا در مدرسه موفق شوند.

 

کاردرمانی در دولت

 

کاردرمانی چیست؟

اگر فرزند شما دارای معلولیت است و در انجام کارهای روزمره یا فعالیت ها مشکل دارد، مداخله زودهنگام و کاردرمانگران می توانند کمک های لازم را ارائه دهند. کاردرمانی (OT) استفاده درمانی از فعالیت هایی است که به کودکان با معلولیت های جسمی و ذهنی کمک می کند تا کارهای ساده روزمره یا فعالیت ها را مانند لباس پوشیدن، غذا خوردن، بازی ها و نوشتن مقالات مدرسه انجام دهند. این سرویس در انواع مختلفی از جمله مداخلات زودهنگام قبل از ورود کودکان به مدرسه ارائه می شود. کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی دولت متشکل از تیمی از متخصصان است که برای ارتقاء رشد کودکان از نوزادی تا بزرگسالی کار می کنند.

کاردرمانگران از ترکیبی از راهبردهای مبتنی بر شواهد (اثبات شده توسط تحقیقات) و خلاقیت برای کمک به کودکان در یادگیری و مستقل بودن تا حد امکان استفاده می کنند. آنها همچنین ارزیابی هایی را برای تعیین نیاز به خدمات مداوم در پیش دبستانی یا مهد کودک ارائه می دهند و در فرایند انتقال مشارکت دارند.

معلم مهد کودک در صورت بروز مشکلات ذیل در کودکان ممکن است ارزیابی متخصص کاردرمانی را به شما توصیه کنند.

  • مشکل در کنترل مداد برای کشیدن تصاویر و حروف
  • مشکل در استفاده از وسایل مدرسه مانند قیچی یا چسب
  • مشکل در پیروی از دستورالعمل ها و روتین ها
  • خامی حرکتی عدم توانایی در پریدن و گرفتن و پرتاب کردن توپ
  • بیش فعالی، بیقراری و عدم تحمل نشستن
  • تحمل کاری و دستور پذیری پایین
  • توجه و تمرکز پایین
  • مشکل در رعایت نظم و نوبت
  • ناتوانایی و ضعف در یادگیری موارد جدید

 

 

انواع خدمات کاردرمانی برای دانش آموزان

بسته به مشکلات مراجعین خدمات کار درمانی متفاوت می باشد. درمان کاردرمانی مبتنی بر مدرسه به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز برای انجام تکالیف مدرسه را توسعه دهند. نمونه هایی از مداخلات کاردرمانی در محیط مدرسه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشاوره در کلاس درس
  • ایجاد محیط های آموزشی که حواس پرتی های بصری را از بین می برد
  • صندلی های و کوسن های حسی
  • سازگاری های موقعیتی مانند صندلی های مناسب یا کوسن هایی که کودکان را قادر می سازد در حالت نشسته حرکت کنند.
  • درمان فردی یا گروهی کوچک برای بهبود مهارت های بینایی-حرکتی (به عنوان مثال یادگیری شکل گیری حروف از طریق یک برنامه دست نویس ساختارمند و چند حسی یا از طریق نرم افزار ردیابی در آی پد یا تبلت)
  • ابزارهایی برای کمک به نوشتار مانند تایپ با یک دست، برای دانش آموزان دارای معلولیت (فلج مغزی، آرتریت نوجوانان و قطع عضو)
  • سازگاری هایی برای گرفتن مداد یا قاشق وزن دار برای کنترل خوب حرکات در آتاکسی

 

 

بخش های درمانی مرکز

مراکز ما از بهترین و پیشرفته ترین مراکز درمانی در شهر تهران می باشد و مجهز به تکنیک های گسترده و بروزی می باشد:

۱. گفتاردرمانی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. کاردرمانی جسمی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی دست ورزی

۶. کاردرمانی حسی

۷. اتاق سنسوری روم

۸. اتاق شنیداری

۹. اتاق تاریک

۱۰. بازی درمانی

۱۱. گروه درمانی

۱۲. رفتار درمانی

۱۳. انواع تست هوش، تست توجه، تست تشخیص اوتیسم، تست تشخیص بیش فعالی

۱۴. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی (روش درمانی ای بی ای)

۱۸. درمان پاسخ محوری (روش درمانی پی آر تی)

۱۹. آب درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

 

موقعیت جغرافیایی محله دولت (شهید کلاهدوز)

خیایان دولت، خیابان پاسداران، عابدینی زاده، اختیاریه جنوبی، میدان اختیاریه، بطحایی، خیابان کلاهدوز، شاپوری، پایدارفرد، موسوی، دیباجی جنوبی، منظریه، رحمانی، سنجابی، چیذری، محسنیان، بهیار، خیابان دروس، یخچال، وارسته، فکوریان، مطهری، بلوار کاوه، اخلاقی، بهار جنوبی، وارسته، شیدایی، عقدایی، مشکانی، اسلامیه غرب، جلالی، بهمنی، منظرنژاد، قبا، رودبارشرقی، رودبار غربی، گل نبی، کوشا، میدان کتابی، میدان کاظمی، میدان احتشامیه، یارمحمدی، هدایت، میدان هدایت، بهستان، بوستان، کماسایی، سوری، حسینی، راستوان، نیستان، سلیمانیه، عین آبادی، عرفانی، تسلیمی، یزدانی، اختیاریه شمالی، دوقوز، فتاح، جهانی نیا، خاش جنوبی، خاش شمالی، میدان خاش، شهید دستواره، میدان نیلی.

 

آدرس مراکز توانبخشی ما

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شماره تماس مراکز توانبخشی ما

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی در تهران

کلینیک توانبخشی ظفر

کلینیک توانبخشی امیرآباد

کلینیک توانبخشی فرشته

کلینیک توانبخشی گیشا

کلینیک توانبخشی بلوار فردوس

مرکز گفتاردرمانی دریاچه چیتگر

مرکز گفتاردرمانی دارآباد

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی شهران

کاردرمانی خوب در دهکده المپیک

کاردرمانی خوب در یوسف آباد

کاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در رسالت

بهترین گفتاردرمانی در نازی آباد

بهترین گفتاردرمانی در قیطریه

بهترین گفتاردرمانی در ونک

بهترین گفتاردرمانی در تهرانسر

بهترین گفتاردرمانی در اسلامشهر

مراکز توانبخشی نارمک

مراکز توانبخشی تهرانپارس

مراکز توانبخشی انقلاب

مراکز توانبخشی پونک

مراکز توانبخشی صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

گفتاردرمانی خوب در مینی سیتی

کلینیک کاردرمانی پیروزی

کلینیک کاردرمانی تجریش

کلینیک کاردرمانی فرمانیه

کلینیک کاردرمانی مرزداران

کلینیک کاردرمانی یافت آباد

× پشتیبانی 24 ساعته