انتخاب یک متخصص گفتاردرمان خوب می تواند واقعا چالش برانگیز باشد! همانطور که هیچ دو مراجعی یکسان نیستند، هیچ دو گفتاردرمانگری هم یکسان نیستند! ما در این مطلب قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که برای انتخاب بهترین گفتاردرمان به شما کمک می کند. مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران جزوه ای آماده کرده است که حاوی لیست مفیدی از سوالات می باشد که شما می توانید از بهترین متخصص گفتاردرمان خود بپرسید. برخی از سوالات کلیدی عبارتند از: 

انتخاب بهترین گفتاردرمان تهران

۱. معمولا با چه گروه سنی کار می کنید؟

متخصصین گفتاردرمانی با افراد در هر سنی کار می کنند اما ممکن است علاقه خاصی به کار با گروه سنی خاصی داشته باشند. در مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران، درمانگران ما مهارت ها و تجربیاتی در حمایت از کودکان ۱۸ ماهه تا ۱۸ ساله دارند.

۲. آیا قبلاً با کودکانی با مشکلات مشابه فرزندم کار کرده اید؟

دکتر گفتاردرمانی با دانش عمومی در زمینه های گفتار، زبان و بلع فارغ التحصیل می شوند و می توانند با افراد مختلف با چالش های مختلف ارتباطی کار کنند. همانطور که آسیب شناسان گفتار و زبان به کسب تجربه می پردازند، ممکن است علاقه به فعالیت در یک حوزه خاص داشته باشند یا ممکن است به ارائه خدمات عمومی ادامه دهند. در مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران زمینه های اصلی تمرین ما عبارتند از: گفتار، زبان، سوادآموزی، تغذیه، بلع و ارتباط.

درمانگران بسیار ماهر و دلسوز ما از کودکان و جوانان ۱۸ ماهه تا ۱۸ ساله با موارد زیر حمایت می کنند:

-توسعه ارتباطات اولیه (یعنی افرادی که دیر صحبت می کنند)

-مشکلات زبان دریافتی و بیانی از جمله اختلال زبان رشدی (DLD)

-مشکلات صدای گفتار از خطاهای خفیف بیان تا اختلالات پیچیده تر صدای گفتار

-مشکلات مهارت های اجتماعی (عملی) مشکلات سواد (یعنی خواندن، نوشتن و املا)

-مشکلات ناروانی گفتار مانند لکنت زبان

-اختلال دیسفاژی (اختلال بلع)

اگر در مورد هر یک از این موارد با ما تماس بگیرید شما را به متخصص آن حیطه معرفی خواهیم کرد. اگر مطمئن نیستید که تیم ما برای کار با فرزند شما مناسب است یا خیر با ما تماس بگیرید تا در مورد مشکلات فرزندتان صحبت کنیم. ما می توانیم در مورد نتایج درمانی که با مراجعین با شرایط مشابه کسب کرده ایم به شما اطلاع رسانی کنیم.

۳. موقعیت مکانی شما کجاست؟

«راه‌حل‌های سریع» بسیار کمی در گفتار درمانی وجود دارد به این معنی که جلسات را می‌توان به صورت هفتگی (۲ تا ۳ جلسه در هفته) و برای مدت زمان طولانی برنامه‌ریزی کرد. در حالی که در ابتدا بازدید از یک کلینیک در فاصله ۴۵ دقیقه ای از خانه قابل مدیریت است ولی با گذشت زمان ممکن است این امر بسیار دشوار شود. شما می توانید ادامه درمان را در منزل دنبال کنید. در مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران شما می توانید از مربی در منزل برای ادامه درمان کمک بگیرید.

والدین چه موارد دیگری را باید در نظر بگیرند؟

در مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران، ما می دانیم که مشارکت والدین و مراقبان در درمان چقدر مهم است بنابراین یافتن درمانی که ارزش های شما را به اشتراک بگذارد، شما را در بحث مشارکت دهد و شما را در جریان نگه دارد، می تواند واقعا مفید باشد. مهم است که کودک شما احساس راحتی کند و از شرکت در درمان لذت ببرد. اگر کودکی درگیر نباشد، در جلسات در بهترین حالت خود نخواهد بود و یادگیری می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. ما از این‌موضوع آگاه هستیم و برای ایجاد رابطه با مراجعین از اولین لحظه حضورشان در کلینیک سخت تلاش می کنیم. مثل همیشه اگر در مورد گفتاردرمانگران ما یا روش‌های کار ما سؤالی دارید و می‌خواهید با متخصصین ما صحبت کنید از طریق شماره های درج شده روی سایت با ما تماس بگیرید.

 

مقاله های مرتبط

گفتاردرمانی در منزل

گفتاردرمانی در کودکان

گفتاردرمانی در اوتیسم

گفتاردرمانی در فلج مغزی

گفتاردرمانی در پارکینسون

گفتاردرمانی در بیماری ام اس

گفتاردرمانی در سندرم داون

گفتاردرمانی در بیش فعالی کودکان

گفتاردرمانی برای لکنت زبان کودکان

مرکز تخصصی درمان تاخیر گفتاری

مرکز تخصصی درمان تاخیر حرکتی

علائم هشدار دهنده تاخیر کودکان

نقاط عطف رشد کودک یک ساله

نقاط عطف رشد کودک ۱۸ ماهه

تاخیرهای رشدی در کودکان ۳ تا ۵ سال

فعالیتهای موسیقی برای رشد کودک

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

تاثیر مشکلات گفتاری کودکان در نارساخوانی 

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هفده − سه =

× پشتیبانی 24 ساعته