سعادت ‌آباد یکی از مناطق شمال غرب شهر تهران است و در منطقهٔ ۲ شهرداری تهران واقع شده‌ است. در سعادت آباد مراکز و کلینیک های کاردرمانی و گفتاردرمانی زیادی وجود دارد. یکی از بهترین و مجهزترین این مراکز کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد می باشد. که با کادر درمانی مجرب، تجهیزات پیشرفته و بخش های درمانی بروز و گسترده آماده ارائه خدمات کاردرمانی در سعادت آباد، گفتاردرمانی در سعادت آباد و روانشناسی به شما عزیزان می باشد.

بخش های درمانی کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد

این مرکز از بهترین و پیشرفته ترین مراکز کاردرمانی سعادت آباد و گفتاردرمانی سعادت آباد در سطح تهران می باشد و مجهز به بخش های درمانی به شرح ذیل می باشد:

کاردرمانی جسمی

۱. کاردرمانی جسمی

کاردرمانی ذهنی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. گفتار درمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

دست ورزی کودکان

۵. کاردرمانی در دست

اتاق تاریک

۶. اتاق تاریک

سنسوری روم

۷. سنسوری روم

بازی درمانی

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی

۱۰. اتاق شنیداری

کاردرمانی حسی

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۳. انواع تست های هوش، توجه، ادراک بینایی و شنیداری

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

ماساژ درمانی کودکان بیش فعال

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. روش درمانی ای بی ای

۱۸. روش درمانی پی آر تی

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

کاردرمانی در سعادت آباد

موقعیت جغرافیایی کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد

کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت‌آباد از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کویفراز، از شمال شرق به اوین، از شمال غرب به فرحزاد راه دارد. بزرگراه یادگار امام از شمال و بلوار فرحزادی از غرب کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت‌آباد می‌گذرد. مناطق کوی فراز و شهرک مخابرات (بهرود) در شمال کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت‌ آباد واقع هستند. خیابانهای سعادت آباد، ۲۴متری سعادت آباد، علامه طباطبایی، سرو و همچنین بلوار پاکنژاد و بلوار شهرداری وبلوار فرحزادی، از خیابان‌های اصلی سعادت آباد محسوب می‌شوند. بلوار اصلی سعادت آباد، از جنوب به بلوار دریا و از شمال به بزرگراه یادگار امام (اوین) متصل است. میدان کاج به عنوان قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین میدان سعادت آباد در میانهٔ این بلوار واقع است.

گفتاردرمانی در سعادت آباد

آدرس کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد

کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷ واقع شده است.

کلینیک توانبخشی غرب تهران در سه طبقه مجزا به مساحت ۳۲۰ متر مربع می باشد و دارای بخش های درمانی گستردهای در منطقه سعادت آباد می باشد. محله هایی که دسترسی راحتی به کلینیک توانبخشی غرب تهران دارند ، بدین شرح می باشند: بلوار شهرداری، بلوار بهزاد، بلوار ۲۴ متری، بلوار دریا، بلوار پاکنژاد، بلوار جوریکی، بلوار پیام، بلوار شهید فرحزادی، بلوار درختی، بلوار شهید حافظی، بلوار امام زاده، بلوار بهرود، بلوار پژوهش، بلوار پرواز، بلوار آتش‌نشانی، بلوار مطهری، بلوار پرورش، شهرک غرب، سعادت آباد، اشرفی اصفهانی، عدل، سردار جنگل، جنت آباد مرکزی، جنت آباد شمالی، جنت آباد جنوبی، باکری، ستاری، اوین، ولنجک، ونک، امیرآباد، پونک، شهران، بلوار فردوس، صادقیه، مرزداران، ستارخان، شهرآرا، سازمان آب، آیت الله کاشانی، امیرآباد می باشد. 

مرکز کاردرمانی در سعادت آباد

شماره تماس کلینیک توانبخشی غرب تهران

جهت رزرو وقت ارزیابی یا مشاوره تلفنی از کلینیک توانبخشی غرب تهران با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

۰۹۲۰۲۱۲۰۲۱۴-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲

بهترین گفتاردرمانی در سعادت آباد

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مشکلات عمده‌ای که بسیاری از والدین دارای کودکان با مشکلات تکاملی رشد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پیداکردن یک کلینیک توانبخشی مناسب برای کودکشان است. بارها این سوال را از خود پرسیده اید ، که یک کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. لذا در این مقاله سعی خواهیم کرد در مورد ویژگی‌های بارز یک کلینیک توانبخشی خوب صحبت کنیم. وقت گذاشتن و تحقیق کردن برای پیدا کردن یک کلینیک مناسب قطعا شما والدین گرامی و کودکانتان را از بسیاری از آسیب‌ها و هزینه‌های بعدی مصون نگه خواهد داشت.

مرکز گفتاردرمانی در سعادت آباد

ویژگی های کلینیک توانبخشی غرب تهران

چرا باید کلینیک توانبخشی غرب تهران را برای درمان فرزندم انتخاب کنم؟ در زیر به برخی از ویژگی هایی که یک مرکز خوب کاردرمانی و گفتاردرمانی باید از آن بهره مند باشد می پردازیم که جواب سوال شما خواهد بود: 

 

۱. مجوز فعالیت کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی

یک کلینیک توانبخشی خوب، معتبر و تخصصی حتما از مراجع ذی‌ صلاح مجوز فعالیت دریافت کرده ‌است. این مجوز باید حتما در قسمت پذیرش، در معرض دید مراجعه‌ کنندگان قرار بگیرد. کلینیک‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی از سازمان نظام‌ پزشکی یا از سازمان بهزیستی یا هر دو مجوز دریافت می کنند. در هر صورت داشتن مجوز اولین اصل صلاحیت هر کلینیک و مدیریت آن است.

 

۲. بهداشت مناسب ضروری است.

محیط کلینیک باید از نظر بهداشتی در سطح مناسبی قرار داشته باشد که موجب ایجاد بیماری دیگری در فرد نشود؛ این مسئله در کلینیک‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی که به کودکان خدمات ارائه می‌دهند اهمیت دو چندانی خواهد داشت. زیرا این کودکان نسبت به سایرین حساسیت بیشتری در رابطه با ابتلا به بیماریها دارند.

 

۳. تطابق سازی

مراجعه کنندگان به کلینیک‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی دارای محدودیت‌های حرکتی و ذهنی هستند. با توجه به این نکته، محیط کلینیک باید به گونه ای مناسب‌ سازی شود که موانع تردد و استفاده از فضاهای مختلف برای افراد وجود نداشته باشد. به عنوان مثال در جاهایی که پله وجود دارد باید رمپ در نظر گرفته شود و همچنین در سرویس‌های بهداشتی و سایر فضاها، دستگیره‌ها و موارد تسهیل‌ کننده ای برای رفت ‌و آمد افراد با محدودیت‌های مختلف وجود داشته باشد. همچنین باید در فضاهایی که احتمال خطر وجود دارد یکسری مسائل ایمنی برای اجتناب از آسیب در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در سرویس بهداشتی در کنار دیوارها دستگیره‌هایی تعبیه شود که فردی که محدودیت حرکتی دارد با گرفتن ‌آنها احتمال افتادن خود را کاهش دهد.

 

۴. خدمات جامع مانع اتلاف انرژی است.

اکثر مراجعین کلینیک‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی به خدمات سایر تخصص‌های توانبخشی هم نیاز دارند. از این رو یکی از ویژگی‌های یک کلینیک توانبخشی خوب، ارائه خدمات جامع توانبخشی به مراجعین می‌باشد. در غیر این صورت خانواده، انرژی، وقت و هزینه زیادی را برای جابجایی بین کلینیک‌های مختلف صرف خواهد کرد و همین مسئله موجب استهلاک خانواده و زمینه‌ ساز کاهش همکاری آنها با متخصصین توانبخشی می‌شود. 
از سوی دیگر، خانواده با رفت و آمدهای پی‌در‌پی به کلینیک‌های متفاوت برای دریافت خدمات حیطه‌های مختلف توانبخشی، فرصت تمرین در منزل را از دست می‌دهد. از آنجا که تمرین برای همه حیطه‌ های توانبخشی نکته‌ ای کلیدی است، این مساله ممکن است تبعات سنگینی را چون از دست رفتن زمان طلایی کودک به دنبال داشته باشد.

 

۵. تیم هماهنگ درمان

در یک کلینیک توانبخشی افراد با تخصص‌های مختلف کار می کنند. برای اینکه مراجعان کلینیک‌های توانبخشی بتوانند بیشترین نتیجه ممکن را بگیرند باید بین اعضای تیم درمان جهت انجام برنامه‌ های درمانی مختلف هماهنگی وجود داشته باشد تا دوباره کاری و ناهماهنگی به حداقل برسد.

 

۶. تجهیزات مناسب و به روز

همانطور که می دانیم تجهیزات خوب و به روز در جهت درمان بسیار موثر می باشد. که این تجهیزات در بخش های مختلف درمانی متفاوت می باشند. هر چه تجهیزات یک کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کاملتر باشد ، نتایج بهتری با توجه به گستردگی فعالیت ها حاصل می شود. در ذیل به برخی از ویژگی های تجهیزات مناسب اشاره کرده ایم؛

الف: ایمن بودن وسایل:

اولین نکته‌ ای که در مورد تجهیزات به نظر می ‌رسد ایمن بودن آنها و عدم ایجاد خطر برای کودکان است. بنابراین باید این وسایل را از شرکت های معتبر تهیه کرد.

ب: تعداد مناسب:

از آنجایی که در هر کلینیک توانبخشی چندین کاردرمانگر وگفتاردرمانگر مشغول به کار هستند و بعضا به صورت همزمان نیاز به تجهیزات مشابه دارند ، باید از هر وسیله ‌ای به تعداد مناسب در کلینیک وجود داشته باشد تا خللی در روند درمان کودکان به وجود نیاید.

ج: مستهلک نبودن:

تجهیزات نباید به حدی مستهلک باشند که استفاده از آنها برای درمانگر و کودک ایجاد خطر کند. قابل استفاده بودن تجهیزات باید به صورت دوره‌ای توسط تیم مدیریتی کلینیک کنترل شود و هر وسیله‌ای که نیاز به تعویض دارد در لیست خرید قرار گیرد.

د: به روز بودن وسایل:

یک کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی تا حد ممکن باید به جدیدترین تجهیزات توانبخشی مجهز باشد. تا بتواند از علم روز دنیا جهت درمان بهره ببرند.

 

۷. برخورد مناسب با ارباب رجوع

افراد و خانواده‌های مراجعه‌ کننده به کلینیک‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی تحت فشارهای مختلف هستند ، بنابراین تمام پرسنل یک کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی باید در جریان وضعیت خاص ارباب رجوعان باشند ، در موقعیت‌های مختلف ارتباط محترمانه و در عین حال صمیمانه ‌ای با مراجعان داشته باشند و به شکایات و انتقادات این عزیزان رسیدگی کنند.

 

۸. نظم در ارائه خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی

استمرار، نظم و پیگیری از شاخص‌های نتیجه گرفتن در فرایند توانبخشی است. در مورد این موضوع می توان موارد ذیل را مدنظر داشت:

الف. وقت ‌دهی منظم و با انعطاف

ب. حضور منظم و به موقع درمانگران در زمان‌های تعیین‌ شده کلینیک

ج. اطلاع‌ رسانی به موقع در مورد تعطیلات

د. احترام به وقت ارباب ‌رجوع

از جمله مواردی هستند که می تواند نشان‌ دهنده نظم در یک کلینیک توانبخشی باشد. البته لازم به ذکر است که در این حیطه همکاری خانواده در حضور به موقع و منظم در جلسات درمانی کمک کننده است.

 

۹. استفاده از فضای مجازی یک فرصت بی بدیل

در زندگی امروزی نمی‌ توان تاثیر و نفوذ فضای مجازی در بین اقشار مختلف جامعه را نادیده گرفت. وجود این فضا علیرغم معایب ، می‌تواند فرصت مناسبی برای اطلاع‌ رسانی و ارائه آموزش‌های مختلف به خانواده‌ها و مراجعان کلینیک‌های توانبخشی باشد. در واقع می توان استفاده درست و مناسب از ظرفیت‌های فضای مجازی برای آگاه سازی مراجعان و خانواده‌های آنها را جزو ملاک‌های یک کلینیک توانبخشی خوب در نظر گرفت.

 

۱۰. یک وقت طلایی برای آموزش خانواده

یکی از اوقات مرده و بلا استفاده خانواده‌های مراجعه‌ کننده به کلینیک‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی ، زمانی است که کودک در اتاق درمان قرار دارد و والدین پشت در اتاق درمان منتظر تمام شدن برنامه ‌درمانی هستند. این زمان‌ها بهترین زمان‌هایی است که می توان از طُرق مختلف برنامه های‌ آموزشی را برای خانواده‌ها اجرا کرد. یک کلینیک توانبخشی خوب به استفاده مناسب از این زمان‌های مرده فکر کرده‌ است و برای آنها در حد توان برنامه‌های آموزشی و محتواهای آموزشی تهیه‌ و‌تولید کرده ‌است. 
محتواها می توانند در زمینه‌های مختلف از جمله پرورش کودک، مسائل تربیتی، موارد مربوط به انجام برنامه‌ های درمانی کودک در منزل همانند نحوه استحمام، نحوه غذا دادن به کودک و موارد مشابه باشد. همچنین تنوع این محتواها می‌تواند برای سلایق مختلف فرصت استفاده را به وجود آورد. به عنوان مثال این آموزش‌ها می‌توانند در قالب ویدئو، یا محتواهای متنی مانند کتاب، جزوه، بروشور و موارد مشابه باشد.

 

۱۱. آرام بودن فضای کلینیک

اکثر کودکانی که به کلینیک‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی مراجعه می‌کنند از درجات مختلفی از مشکلات توجه‌ و ‌تمرکز رنج می‌برند. همین مسئله اهمیت آرام بودن فضای کلینیک را از نظر کاهش محرک‌های شنیداری و بینایی و دیگر محرک‌های حسی نشان می‌دهد. بعضی از مواقع درمانگر زمان زیادی را صرف فراهم کردن فضای مناسب برای افزایش تمرکز کودک می‌کند، اما وجود یک محرک اضافی در انجام فعالیت‌های درمانی اختلال ایجاد می‌کند.

گاها در کلینیک از والدین خواهش می‌کنیم که در زمان حضور در قسمت پذیرش به حفظ سکوت و آرامش اتاق درمان کمک کنند و غیر از موارد ضروری از صحبت کردن با سایر والدین و یا پرسنل کلینیک خودداری کنند. این مسئله نباید برای این والدین ناراحتی به وجود بیاورد، زیرا تمام تلاش‌ها در این شرایط برای افزایش بهره وری جلسه درمان است.

 

۱۲. ایجاد محدودیت!

فرایند توانبخشی قطعاً برای نتیجه گرفتن نیاز به نظم دارد. گاهی والدین اهمیت این مسئله را به خوبی درک نمی‌کنند. کلینیک‌های توانبخشی باید به عنوان یک عامل تسهیل ‌کننده در جهت حفظ نظم حضور در جلسات کاردرمانی و گفتاردرمانی محدودیت‌هایی را برای تعداد غیبت‌های مراجعان در نظر بگیرند. شاید در ابتدا عنوان کردن این مسئله به عنوان یک نقطه قوت کمی غیرمنطقی به نظر برسد؛ اما تجربه نشان داده است که خود خانواده‌ها بعد از این که پیشرفت کودک و حصول نتیجه را با حضور منظم در جلسات درمانی مشاهده کردند، لزوم این سخت‌گیری‌ها را به خوبی درک کرده و همکاری مناسب را با واحد پذیرش و هماهنگی خواهند داشت.

 

۱۳. ارتباط با سایر اعضای‌ تیم درمان در خارج از مرکز

کودکانی که از خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی استفاده می‌کنند معمولا نیاز به درمان دارویی نیز دارند که این کار توسط فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال یا فوق تخصص روانپزشکی اطفال انجام می شود. کاردرمانگر به محض احساس نیاز براساس مستندات جلسه درمان یا گزارش خانواده ارجاع لازم را مدنظر قرار می‌دهد؛ اما باید کلینیک با سایر متخصصان کارکشته و مجرب سطح منطقه آشنا باشد تا بتواند ارجاع مناسبی داشته باشد و از اتلاف وقت و هزینه خانواده جلوگیری کند.
خانواده‌ها به دلیل ارتباط طولانی با کاردرمانگر‌ها به آنها اعتماد زیادی دارند و در این ‌گونه موارد از مشاوره آنها برای ارجاع و بهره‌ مندی از خدمات متخصصین سطح منطقه استفاده می‌کنند. پس یک کلینیک توانبخشی خوب، ارتباط مناسبی با سایر تخصص‌های درمان سطح منطقه دارد.

 کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد به شما این اطمینان را می دهد که در صورت بهره مند شدن از خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی در این مرکز تحت نظر جناب آقای حسینی سیانکی تغییرات خوبی برای مراجعین شما عزیزان صورت خواهد گرفت. در صورت نیاز برای وقت ارزیابی می توانید با شماره های درج شده روی سایت تماس حاصل فرمایید یا در صورت لزوم جهت مشاوره تلفنی با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین مراکز درمانی

کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران

مرکز تخصصی رفتار درمانی تهران

مرکز نخصصی بازی درمانی تهران

مرکز تخصصی درمان اوتیسم

مرکز تخصصی درمان لکنت زبان

مرکز تخصصی درمان بیش فعالی

مرکز تخصصی درمان اختلال یادگیری

مرکز تخصصی درمان دیستروفی عضلانی

کلینیک گفتاردرمانی شهران

کلینیک گفتاردرمانی دهکده المپیک

کلینیک گفتاردرمانی پونک

کلینیک گفتاردرمانی جنت آباد

کلینیک گفتاردرمانی صادقیه

کلینیک گفتاردرمانی اسلامشهر

کلینیک گفتاردرمانی تهرانسر

کلینیک گفتاردرمانی انقلاب

کلینیک گفتاردرمانی آزادی

مرکز گفتاردرمانی یوسف آباد

مرکز گفتاردرمانی ونک

مرکز گفتاردرمانی رسالت

مرکز گفتاردرمانی نارمک

مرکز کاردرمانی تهرانپارس

مرکز کاردرمانی پیروزی

مرکز کاردرمانی حکیمیه

مرکز کاردرمانی مینی سیتی

کاردرمانی خوب فرمانیه

گفتاردرمانی خوب در تجریش

گفتاردرمانی خوب در میرداماد

بهترین گفتاردرمانی قیطریه

بهترین گفتاردرمانی نازی آباد

گفتاردرمانی خوب در مرزداران

۱۰ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • عباسنژاد
    5 آوریل 2020 6:12 ب.ظ

    سلام از بهترین مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در سعادت آباد هستش.
    مدیریت عالی، کادر مجرب و با سابقه و بسیار تمییز و مجهز.

  • سلام من فرزندم را از جنت آباد میارم کلینیک توانبخشی غرب تهران و نتیجه خوبی گرفتیم و این مرکز را به همه توصیه میکنم.

  • از آقای دکتر حسینی عزیز بابت زحمات و پیگیریهاشون در کلینیک توانبخشی غرب تهران تشکر میکنم.
    واقعا این بچه ها نیاز به مدیرانی مسول همچون ایشون نیاز دارند. بنده شهرک غرب زندگی میکنم و از خدمات این مرکز خیلی راضی هستم.

  • سلام کلینیک بسیار خوبی در منطقه سعادت آباد هستش من از پونک میام و خیلی راضی هستم.
    همانطور که در مقاله ذکر کردید تمام این ویژگی ها رعایت می شود.
    با تشکر

  • بنظرم بهترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در منطقه غرب تهران و سعادت آباد تهران هستش
    منسجم، کار تیمی و هماهنگ، تمییز، تجهیزات عالی و بروز، کادر مجرب و از همه مهمتر مدیر یت عالی دکتر حسینی عزیز.

  • سلام
    اگر در محدوده سعادت آباد، شهرک غرب، مرزداران، جنت آباد، پونک، ولنجک، اوین، درکه، چمران دنبال مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی هستید بنده کلینیک توانبخشی غرب تهران را به شما توصیه میکنم.
    ما از خدمات این مرکز استفاده کردیم و خیلی راضی هستم.

  • سلام بنظرم اگر مرکز خوبی را پیدا کردید که از خدمات اون خیلی راضی هستید باید اونو به بقیه هم معرفی کنید من از خدمات کلینیک توانبخشی غرب تهران خیلی راضی هستم و این مرکز را به همه توصیه می کنم.

  • سلام خسته نباشید
    مرکز خیلی خوبی در سعادت آباد هستش و در زمینه اطفال تخصصی کار می کنن.

  • سلام اگر فرزندتون تو این مرکز تحت درمان هستش توصیه میکنم صبور باشین و به حرف دکترتون گوش بدید قول بهتون میدم که تغییرات خوبی شکل میگیره.
    من از صبر در این مجموعه خیلی جواب گرفتم.

  • سلام مرکز خیلی خوبی هستش و مهمتر از همه اینکه خیلی راحت میتونید مشکلات، دغدغه ها و انتقاداتتون را با مدیر مرکز جناب دکتر حسینی عزیز مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 − چهار =

× پشتیبانی 24 ساعته