بهترین مرکز آب درمانی در اختلال اوتیسم

 

ورزش منظم و فعالیت بدنی برای کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار مهم است و این کودکان فاقد فعالیت حرکتی مناسب هستند این امر اهمیت هیدروتراپی را برای کودکان مبتلا به اوتیسم نشان میدهد. برای بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم، به علت فقدان انگیزه، اختلالات حرکتی یا عدم اعتماد به نفس، ورزش مناسب می تواند دشوار باشد.مطالعات نشان داده اند که کودکان مبتلا به اوتیسم در مقایسه با کودکان عادی بعلت عدم تحرک مناسب شانس بیشتری برای اضافه وزن دارند که این امر باعث می شود که درمان هیدروتراپی برای کودکان مبتلا به اوتیستیک حتی مهم تر باشد. آب درمانی به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک میکند تا از نظر جسمانی سالم باشند و خطر ابتلا به اضافه وزن را کاهش دهند.

فواید آب درمانی در اختلال اوتیسم:

هیدروتراپی به شش روش مختلف کمک می کند تا اختلال اوتیسم را کاهش دهد. بعضی از این روش ها به مهارت های حسی و اجتماعی کمک می کند. هیدروتراپی نیز به کودکان کمک می کند در مورد ایمنی آب یاد بگیرند.

 

۱. آب درمانی به پردازش حسی کمک می کند

کودکان مبتلا به اوتیسم به راحتی پریشان می شوند و به بافت های خاص حساس هستند. آب گرم کودکان را آرام می کند و در طول هیدروتراپی کمک می کند تا حواس کودک را تعدیل کند. فشار هیدرواستاتیک در طول درمان ایجاد می شود و بدن را در آب محاصره می کند و لمس قابل تحمل تر می شود در نتیجه تدافع لمسی کاهش می یابد.

 

۲. فواید جسمانی

کودکان اوتیستیک مهارت های شنا، تعادل و قدرت را در حین آب درمانی به دست می آورند. آنها همچنین وضعیت بدن و مهارت های حرکتی  خود را بهبود می بخشند. با کاهش وزن بدن در آب، استرس کمتری در طول تمرینات درمانی وجود دارد.

 

۳. کمک به مهارت های اجتماعی

هیدروتراپی می تواند به تنهایی یا با گروه های کوچک انجام شود. کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب تعامل اجتماعی را در حالی که در گروه های کوچک هستند، یاد می گیرند و در حالی که در آب هستند می توانند مهارتهای اجتماعی را با دیگران به اشتراک بگذارند . استفاده از هیدروتراپی باعث افزایش اعتماد به نفس و اطمینان بیشتر کودکان می شود و به آنها کمک می کند تا به دستورات شفاهی تمرکز بیشتری داشته باشند. کودکان نگرش مثبت، عزت نفس بالاتر و تعامل بیشتر با روابط بین فردی را با آب درمانی را توسعه می دهند.

 

۴. یادگیری شناختی

کودکان طیف وسیعی از حرکات، رشد تکاملی عصبی، و آگاهی بدن را با آب درمانی بهبود می بخشند. دامنه توجه و تمرکز آنها همراه با توانایی پیروی از مسیر، افزایش می یابد.

 

۵. تکمیل فعالیت

کودکان مبتلا به اوتیسم با نشانه های بصری و پاداش های ملموس بهتر از نشانه های کلامی پاسخ می دهند. این کودکان که عمل آب درمانی را نیز انجام می دهند، تمایل بیشتری به یادگیری بصری دارند.

 

۶. ایمنی آب

در طول آب درمانی، کودکان درک درستی از ایمنی آب دارند، اما هنوز هم نیاز به نظارت قابل توجهی دارند؛ زیرا آنها هنوز پاسخ های کلامی ندارند. این کودکان با آب آشنا می شوند، مهارت های شنا را یاد می گیرند.

 

اطلاعات اضافی در مورد آب درمانی برای کودکان

 هیدروتراپی برای بزرگسالان و کودکان به طور یکسان استفاده می شود، اقدامات خاصی برای  یک دوره درمان موفق در نظر گرفته می شود.کودکان در مقایسه با بزرگسالان به دمای پایین تری نیاز دارند. دمای آب ایمن برای آب درمانی در کودکان ۹۰ تا ۹۴ درجه فارنهایت است. همچنین زمان آب درمانی با توجه به سن و سایز بدن متفاوت است. به عنوان مثال، یک کودک پنج ساله برای یک جلسه موفق به مدت ۵۰ دقیقه از هیدروتراپی استفاده خواهد کرد یعنی سن کودک را در عدد ۱۰ ضرب میکنیم به ازاء هر سال ۱۰ دقیقه در آب میتواند حضور داشته باشد.

 زمان آب درمانی: سن کودک ×۱۰ دقیقه

زمان آب درمانی کودک ۵ ساله:۵×۱۰=۵۰ دقیقه

سه عامل کلیدی در درمان هیدروتراپی وجود دارد: ۱٫گرما، ۲٫شناوری و۳٫ماساژ. گرمای آب کمک می کند کودک قبل از شروع درمان آرام شود. شناور بودن آب سبب کاهش وزن بدن می شود و در طی حرکات و تمرین باعث کاهش فشار روی بدن می شود. ویژگی ماساژ با مخلوط آب و هوا از طریق جت آب ایجاد می شود. جت های آب به آرامی ماهیچه ها کمک می کنند، بدن را ماساژ می دهند و به راحتی پردازش های حسی در کودکان امکان پذیر می شوند.

 

آدرس مرکز آب درمانی کودکان در تهران:

سعادت آباد ، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی ، خیابان سپیدار ، خیابان شکوفه شمالی ، کوچه نظری ، پلاک ۴۷

با توجه به قرار گرفتن مرکز آب درمانی کودکان تهران در سعادت آباد و دسترسی به اتوبان یادگار امام ، اتوبان نیایش ، بلوار پاکنژاد ، بلوار جوریکی و خیابان سرو غربی مناسب برای اهالی محله های شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار فرحزادی ، بلوار فرهنگ ، بلوار مهستان ، سعادت آباد ، جنت آباد جنوبی ، جنت آباد مرکزی ، جنت آباد شمالی ، بلوار شاهین شمالی ، بلوار شاهین جنوبی ، بلوار عدل ، سردار جنگل ، بلوار فردوس ، اوین ، ولنجک ، ونک ، امیرآباد ، پونک ، شهران ، بلوار فردوس ، صادقیه ، اشرفی اصفهانی ، مرزداران ، ستارخان ، باقرخان ، شهرآرا ، دهکده المپیک  و … می باشد.

 

شماره تماس مرکز آب درمانی کودکان در تهران:

با توجه به طولانی بودن فهرست انتظار در مرکز آب درمانی کودکان در تهران جهت استفاده از خدمات آب درمانی این مرکز با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲

 

مقالات مرتبط با آب درمانی:

آموزش شنا ممکن است برای کودکان مبتلا به اوتیسم نجات دهنده زندگی باشد.

آب درمانی در کودکان

آب درمانی در اختلال پردازش حسی

آب درمانی در اختلال نقص توجه و بیش فعالی

تاثیر کاردرمانی داخل آب برای کودکان با نیازهای ویژه

ایده ها و فعالیت هایی برای آب بازی

آب درمانی در فلج مغزی

۱۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام و عرض احترام خدمت آقای دکتر حسینی ممنون از زحمات شما ما آب درمانی را برای پسرمون که تشخیص اوتیسم داره انجام میدیم و خیلی مؤثر بوده.

  • سلام و عرض ادب آب درمانی همانطور که مطالعه فرمودید در کودکان اتیستیک یکی از مهمترین بخش های درمان است.

  • علی آقایی
    13 مارس 2020 8:30 ب.ظ

    سلام
    بنظرم آب درمانی یکی از حیطه های مهم و حیاطی در درمان اوتیسم هستش.

  • محسن لطفی
    13 مارس 2020 8:45 ب.ظ

    واقعا آب درمانی تو اوتیسم مفید هستش خیلی به اختلالات حسی کودکان اوتیسم کمک می کند.
    از کادر خوب کلینیک توانبخشی غرب تهران تشکر می کنم ممنون از زحماتی که برای فرزندان ما می کشید.

  • علی روستا
    14 مارس 2020 9:51 ب.ظ

    سلام
    من پسرم اوتیسم و خیلی بیقرار و بیش فعال هستش و اختلال حیی هم داره. آیا آب درمانی کلینیک توانبخشی غرب تهران می تونه بهش کمک کن لطفا منو راهنمایی کنید

  • سلام و عرض ادب
    آب درمانی در اوتیسم و اختلال پردازش حسی بسیار مفید هستش. تحقیقات زیادی در زمینه آب درمانی در اوتیسم صورت گرفته است که نتیجه آن بهبود ورودی های حس لامسه در نتیجه کاهش تدافع لمسی و بهبود حس عمقی که در نتیجه تعدیل دو حس آگاهی بدنی بهبود می یابد البته آب درمانی در حس وستیبولار نیز اثربخش می باشد در کل با بهبود اختلال حسی در اوتیسم بیقراری کمتر شده و کودک آرامتر می شود که ماحصل آن بالا رفتن توجه و بهبود یادگیری می باشد.

  • هادی میرزایی
    16 مارس 2020 4:20 ب.ظ

    سلام
    من یک پسر ۳ساله دارم خیلی بیقرار هستش بعد از آب درمانی خیلی آرومتر میشه می خواستم بدونم آیا ممکنه این وضعیت توش تثبیت بشه و کلا آرومتر بشه؟
    با تشکر

  • سلام می خواستم بدونم زمان آب درمانی در هر جلسه باید چقدر باشه تا جواب بهتری بگیریم؟

  • سلام خدمت شما بزرگوار
    در متن به زمان دقیق اشاره شده است. به ازاء هر سال ۱۰ دقیقه بیشتر می تواند از خدمات آب درمانی بهره ببرد مثلا اگر فرزند شما ۵ سالش هست ۵ ضریدر ۱۰مساوی با ۵۰ دقیقه.
    یعنی اگز کودکی داشته باشیم که ۵ سالش هست زمان مناسب برای خدمات آب درمانی ۵۰ دقیقه می باشد.

  • پسر من اوتیسم هست ولی خیلی شدید، الآن که ده سالش هست تکلمش را از دست داده ، الگوی غذایی خاصی داره ، بیقراریش زیاده ، زیاد گریه می کنه و … آب درمانی برای او در خانه چه کار کنیم ؟؟

  • سلام و درود
    فرزند شما جز بچه های بیقرار می باشد که چندین فاکتور باید بطور همزمان بررسی شوند. نوار مغزی از نظر بحث تشنج، دارو درمانی، مشکلات و اختلالات حسی و مشکلات گوارشی.
    اینها مواردی هستند که منجر به بیقراری شدید در کودک می شوند.
    که درمان مناسب هم شامل کاردرمانی حسی، درکی حرکتی، ماساژ درمانی و آب درمانی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − 19 =

× پشتیبانی 24 ساعته