اگر چه بین کاردرمانی و گفتاردرمانی تفاوت هایی وجود دارد اما موضوع مشترک واضح است، تمایل به کمک به بیماران برای بهبود زندگی می باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی این دو حرفه در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی سوهانک بپردازیم. محلۀ سوهانک در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد. سوهانک در شمال شرقی تهران قرار دارد. محدودۀ محله سوهانک تهران شامل بزرگراه لشگرک در شرق، بزرگراه ارتش در جنوب، شهرک محلاتی (مینی سیتی) در غرب و دامنه های جنوبی البرز در شمال است. لازم به ذکر است که اگر در این منطقه بدنبال بهترین مرکز توانبخشی تهران هستید، کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی سوهانک در نزدیکی این محله قرار دارد.

کلینیک توانبخشی سوهانک

کاردرمانی در سوهانک

متخصصین کاردرمانی به افراد کمک می‌کنند تا کارهایی را که می‌خواهند و باید انجام دهند این امر از طریق استفاده درمانی از فعالیت‌های روزانه انجام می شود. با ارتقای سلامت و پیشگیری یا بهبود ناتوانی، بیماری یا آسیب، کاردرمانگران به افراد در هر سنی کمک می‌کند تا زندگی کاملی داشته باشند.‌ آنها به افراد کمک می کنند تا مهارت هایی را که در اثر آسیب و ناتوانی از دست داده اند دوباره بدست آورند.‌ خدمات ارائه شده در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی سوهانک به افراد کمک می کند تا توانایی خود را در انجام فعالیت های روزانه بهبود بخشند و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-بررسی تاریخچه پزشکی

-انجام ارزیابی های فردی

-توسعه مداخلات سفارشی

-نمایش تمرینات

-آموزش خانواده

-ارزیابی نتایج

کاردرمانی در سوهانک

گفتاردرمانی در سوهانک

آسیب شناسان گفتار و زبان متخصصان ارتباطی هستند که با افراد کار می کنند تا به ارائه راه حل هایی برای موانع ارتباطی کمک کنند. هدف اولیه گفتاردرمانی بهبود توانایی افراد برای برقراری ارتباط با استفاده از شیوه های درمانی است. گفتاردرمانی تمرکز بر مسائل مربوط به گفتار مانند:

-تغذیه و بلعیدن

-روانی کلام

-زبان

-ارتباط اجتماعی

-صداهای گفتاری

-صدا

تبدیل شدن به یک متخصص گفتاردرمانی ماهر و باتجربه نیاز به پشت سر گذاشتن تحصیلات دانشگاهی و آموزش مداوم دارد. این آموزش تخصصی و مداوم می تواند به صورت حضوری یا آنلاین انجام شود.

گفتاردرمانی در سوهانک

آیا کاردرمانی می توانند به گفتار کمک کنند؟

این یک سوال رایج در مورد کاردرمانی است و پاسخ مثبت است. در حالی که آسیب شناسان گفتارو زبان صرفاً بر ارتباطات تمرکز می کنند، کاردرمانگران اغلب درمان های گفتار و زبان را در عمل خود وارد می کنند. گفتار هدف بسیاری از بیمارانی است که به دنبال بهبود کیفیت زندگی خود و کار بر روی “مهارت های زندگی” خود هستند. آسیب شناسان گفتار و زبان حوزه درمان تخصصی تری دارند اما راه های زیادی وجود دارد که از طریق آن، عمل آسیب شناسی گفتار و زبان می تواند از کمک کاردرمانگران بهره مند شود.

مرکز کاردرمانی در سوهانک

گفتاردرمانگران چگونه با کاردرمانگران کار می کنند؟

همپوشانی قابل توجهی بین گفتاردرمانی و کاردرمانی وجود دارد و این دو متخصص در چندین مورد با یکدیگر همکاری می کنند. ماهیت مکمل مشاغل برای آسیب شناسان گفتار و زبان و کاردرمانگران در این واقعیت منعکس می شود که بسیاری از بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز توانبخشی از هر دو استفاده می کنند.‌ معمول است که این متخصصین در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی سوهانک در بسیاری از موارد با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند، اگر چه درمانهای گفتاردرمانی تمایل دارند به صورت یک به یک ارائه شوند در حالی که کاردرمانگران هم با گفتاردرمانگران و با سایر ارائه دهندگان درمان توانبخشی کار می کنند. هر دو متخصصین ممکن است با بیمارانی که مشکلات زیر را دارند کار کنند:

-شناخت

-تغذیه

-مشکلات یادگیری زبان

-وضعیت بدن

-بلع

بسیاری از روش های درمانی آنها نیز مشابه است. به عنوان مثال رویکردهایی که هر گفتاردرمان یا کاردرمان ممکن است در درمان یک مشکل خوردن که ریشه در اختلال عملکردی می‌باشد استفاده کند، احتمالاً حول محور آموزش بهبود وضعیت استراحت ماهیچه‌های لبی و زبانی، تمرین‌های تقویتی و بازآموزی برای عضلات آسیب‌دیده است و اصلاح عادات و تکنیک های غذایی برای سازگاری با ناتوانی های باقی مانده می باشد.

مرکز گفتاردرمانی در سوهانک

تفاوت بین گفتاردرمانی و کاردرمانی چیست؟

اگرچه برخی از درمان‌ها ممکن است مشابه باشند اما تفاوت‌های اولیه بین کاردرمانی در مقابل گفتار درمانی وجود دارد که شامل تفاوت‌هایی در موارد زیر است:

-تمرکز درمانی

-آموزش و پرورش مورد نیاز

-چشم انداز شغلی و حقوق

بهترین کاردرمانی در سوهانک

بخش های درمانی مرکز سوهانک

این مرکز از بهترین مراکز درمانی در شمال شرق تهران بوده و مجهز به بخش های گسترده و بروزی به شرح ذیل می باشد، جهت آشنایی با امکانات کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی سوهانک ما را دنبال کنید:

۱. کاردرمانی جسمی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. گفتاردرمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی دست

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۳. انواع تست های هوش

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

بهترین گفتاردرمانی در سوهانک

آموزش مداوم در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی سوهانک

دنبال کردن حرفه گفتاردرمانی یا کاردرمانی یک تلاش ارزشمند است. هنگام انتخاب بین این دو حرفه، درک تفاوت های بین گفتاردرمانی و کاردرمانی و اینکه چگونه هر مسیر شغلی با اهداف شما همسو می شود، ضروری است. اگر ایجاد تغییر در زندگی افراد در حالی که می توانید در محیط های مختلف کار کنید جذاب است، حرفه کاردرمانی و گفتاردرمانی ممکن است برای شما مناسب باشد. چه در حال حاضر مدرک لیسانس خود را در یک رشته مرتبط داشته باشید و چه فارغ التحصیل کالج هستید، مدرک کارشناسی ارشد در علوم و اختلالات ارتباطی می تواند شما را برای یک شغل پربار به عنوان یک گفتاردرمان آماده کند.

آدرس مراکز توانبخشی سوهانک

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شماره تماس مراکز توانبخشی سوهانک

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

کلینیک توانبخشی ظفر

کلینیک توانبخشی امیرآباد

کلینیک توانبخشی فرشته

کلینیک توانبخشی گیشا

کلینیک توانبخشی بلوار فردوس

مرکز گفتاردرمانی دریاچه چیتگر

مرکز گفتاردرمانی دارآباد

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی شهران

کاردرمانی خوب در دهکده المپیک

کاردرمانی خوب در یوسف آباد

کاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در رسالت

بهترین گفتاردرمانی در نازی آباد

بهترین گفتاردرمانی در قیطریه

بهترین گفتاردرمانی در ونک

بهترین گفتاردرمانی در تهرانسر

بهترین گفتاردرمانی در اسلامشهر

مراکز توانبخشی نارمک

مراکز توانبخشی تهرانپارس

مراکز توانبخشی انقلاب

مراکز توانبخشی پونک

مراکز توانبخشی صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

گفتاردرمانی خوب در مینی سیتی

کلینیک کاردرمانی پیروزی

کلینیک کاردرمانی تجریش

کلینیک کاردرمانی فرمانیه

کلینیک کاردرمانی مرزداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پانزده − 12 =

keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته