کاردرمانی در شرق تهران

فلسفهٔ کاردرمانی در طول تاریخ این رشته دچار تغییراتی شده‌است. فلسفه‌ای که توسط بنیان‌گذاران این رشته معرفی شده بیشتر تحت تأثیر مکاتب رومانتیسم، عمل گرایی و انسان گراییست که همگی از ایدئولوژی‌های مهم قرن گذشته بودند. یکی از اولین مقالاتی که به فلسفهٔ کاردرمانی می‌پرداخت توسط آدولف مایر ارائه شد، روانپزشکی که در اواخر قرن نوزدهم از سوئیس به آمریکا مهاجرت نمود و در سال ۱۹۲۲ از او دعوت شد تا دیدگاه خود را برای جمعی از جامعهٔ کاردرمانی آن زمان ارائه دهد. دکتر مایر یکی از رهبران روانپزشکی در آمریکا بود و سرپرست دپارتمان جدید روانپزشکی در دانشگاه جان هاپکینز را بر عهده داشت. بهترین کلینیک کاردرمانی در شرق تهران توسط برترین اساتید کشور انجام می گیرد.

کاردرمانی در شرق تهران
کاردرمانی در شرق تهران

 

از زمانی که پزشکان شروع به بیان مفاهیم برنامهٔ درمانی برای آکوپیشن (کار) کرده بودند، فلسفه علمی کار و آکوپیشن شروع به توسعه کرد. ایده‌های جدیدی مانند نظریه تکامل داروین، باعث تغییر دادن مفاهیم طبیعت انسان به راه‌های پیش‌بینی نشده بود. پزشکان تلاش می‌کردند تا نقش آکوپیشن را در طول تکامل انسان درک کنند. ظرفیت افراد برای اشتغال به عنوان یک عامل معینی در نظر گرفته می‌شد “کار همان زندگی است و هر درمانی که این‌گونه زندگی کردن را امکان‌پذیر می‌کند تأیید نکند، جامع نیست. وجود انسان از طریق کار و عمل تکامل می‌یابد و ساختن این عناصر زندگی، عاملی مهم برای احتیاجات انسان است. مایر از پتانسیل تفکر علمی و پیشرفت برای بهبود شرایط انسان حمایت می‌کرد. تغییر اساسی در روانپزشکی از این حاصل شد که «مشکلات ذهنی نتیجهٔ مشکلات زندگی است» (ص ۴). او اشاره می‌کند که در ۳۰ سال گذشته دستاوردهای بزرگی در درک علمی، بخصوص با افزایش فهم در فیزیک و درک «برنامه‌های کاربردی کار(work)» بدست آمده‌است. مقالهٔ مهم او موضوع کاردرمانی را برای بدست آمدن درک کامل تر از نقش زمان در یک زندگی، یا تطابق زمانی معرفی کرد. مایر اشاره می‌کند که همانند این که قلبمان در یک ریتم می‌زند، بنابراین ما باید به ریتم بزرگ‌تری از شب و روز، خواب و بیداری و گرسنگی و سیری پاسخ دهیم، تمام فعالیت‌های اساسی زندگی انسان: «کار و بازی و خواب و استراحت» است. (ص ۸) این ایده‌ها به عنوان معیار تفکرات کاردرمانی در امروز نیز باقی مانده‌است.

ویلیام راش دانتون، بدنبال توسعه دادن ایده‌هایی بود که آکوپیشن (کار) اساس احتیاجات انسان است و آکوپیشن (کار) جنبه درمانی نیز دارد. از گفته‌های او بعضی از فرضیات پایه‌ای کاردرمانی ایجاد شد که شامل:

آکوپیشن تأثیر مثبتی بر سلامت و بهزیستی دارد.
آکوپیشن ساختار را می‌سازد و زمان را سازماندهی می‌کند.
آکوپیشن معنا به صورت فرهنگی و شخصی به زندگی می‌آورد،
آکوپیشن‌ها فردی هستند. ارزش‌های (دیدگاه‌های مردم نسبت به زندگی) مردم باعث انجام آکوپیشن‌های متفاوت می‌شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر از کلینیک های کاردرمانی و گروه درمانی در شرق تهران در محله های ۲۰متری افسریه ، میدان خراسان ، تهران نو ، تهرانپارس ، میدان امام حسین ، خاک سفید ، بهارستان ، هفده شهریور ، نبرد ، بلوار ابوذر ، سی متری نیرو هوایی و مشیریه می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ – ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

کاردرمانی در پاسداران ، کاردرمانی در هروی ، کاردرمانی در ساقدوش ، کاردرمانی در رسالت ، کاردرمانی در هنگام ، کاردرمانی در تهرانپارس ، کاردرمانی در حکیمیه ، کاردرمانی در تهران نو ، کاردرمانی در شمیران نو ، کاردرمانی در دلاوران ، کاردرمانی در سراج ، کاردرمانی در استخر ، کاردرمانی در امام حسین ، کاردرمانی در افسریه ، کاردرمانی در مسعودیه ، کاردرمانی در پیروزی ، کاردرمانی در دماوند ، کاردرمانی در هفت حوض ، کاردرمانی در لویزان ، کاردرمانی در قاسم‌آباد ، کاردرمانی در تسلیحات ، کاردرمانی در وحیدیه ، کاردرمانی در اصفهانک ، کاردرمانی در حشمتیه ، کاردرمانی در نارمک ، کاردرمانی در خاک سفید ، کاردرمانی در سرخه‌حصار ، کاردرمانی در شمس‌آباد ، کاردرمانی در مجیدیه ، کاردرمانی در قنات کوثر ، کاردرمانی در نظام‌آباد

۱۰ دیدگاه.

  • هما پناهي
    16 فوریه 2020 11:55 ب.ظ

    سلام خدا قوت واقعا دستتون درد نکنه
    دخترم تشخیص اوتیسم داشت و تو این مرکز خیلی پیشرفت کرده

  • حسن روستا
    17 فوریه 2020 12:02 ق.ظ

    سلام مرکز خیلی خوبیه بخصوص در زمینه اوتیسم خیلی قوی و اختصاصی کار میکنن.

  • پوریا کاری
    28 فوریه 2020 4:44 ب.ظ

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    خدمت کادر خوب و زحمتکش پایا تیم خیلی خوبی دارند و مرکز خیلی مجهز و عالی هستشِ

  • حسین دارینی
    28 فوریه 2020 5:19 ب.ظ

    سلام خداقوت واقعا خسته نباشید خیلی مرکز خوب و مجهزی در زمینه اوتیسم هم خیلی خوب کار می کنند

  • الهام صادقی
    28 فوریه 2020 8:12 ب.ظ

    مرکز خیلی خوبی هستش و تراپیست های خیلی خوبی داره

  • محمد اسماعیلی
    28 فوریه 2020 8:44 ب.ظ

    سلام دکتر حسینی خداقوت واقعا از شما و انسانیتتون و زحماتی که میکشید ممنونم

  • علی آقایی
    13 مارس 2020 8:17 ب.ظ

    سلام به کادر خوب کلینیک توانبخشی پایا خسته نباشید میگم
    خدا قوت

  • مصطفی رمضانی
    13 مارس 2020 8:56 ب.ظ

    به همه عزیزانی که در کلینیک توانبخشی پایا زحمت می کشند خسته نباشید میگم.
    ممنون از زحماتتون

  • سلام مرکز خیلی خوبی هستش و دسترسیش به شرق و شمال شرق عالیه.

  • من پاسداران زندگی می کنم و خداروشکر که کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران هستش و خیلی از این مجموعه راضی هستیم.
    بهترین کلینیک توانبخشی در شرق تهران هستش

× پشتیبانی 24 ساعته