اختلال طیف اوتیسم (ASD) به طور کلی مجموعه ای از اختلالات پیچیده رشد مغز را توصیف می کند. این اختلالات با چالش در تعامل اجتماعی، گفتار، ارتباط و رفتارهای تکراری مشخص می شوند. اختلال طیف اوتیسم را نمی توان به عنوان یک ناتوانی ذهنی در نظر گرفت، بسیاری از افراد دارای طیف اوتیسم توانایی های فوق العاده ای در هنر و مهارت های تحصیلی دارند. تقریباً ۴۰ درصد از نظر فکری بالاتر از حد متوسط ​​هستند و به توانایی منحصر به فرد خود در دیدن جهان در لنزی متفاوت افتخار می کنند. در این مطلب می خواهیم به سوال “چگونه بهترین درمانگر اوتیسم را انتخاب کنیم” پاسخ دهیم.

چگونه بهترین درمانگر اوتیسم را انتخاب کنیم؟

علائم و نشانه های اوتیسم

-حالت غیر طبیعی بدن یا حالات صورت

-لحن غیرعادی صدا

-اجتناب از تماس چشمی یا تماس ضعیف چشمی

-اختلالات رفتاری

-نقص در درک زبان

-تاخیر در یادگیری صحبت کردن

-گفتار صاف یا یکنواخت

-تعامل اجتماعی نامناسب

-تمرکز شدید روی یک موضوع

-عدم همدلی

-عدم درک نشانه های اجتماعی

-اختلال یا مشکل یادگیری

-عدم مشارکت در بازی با همسالان

-اشتغال به موضوعات خاص

-مشکلات مکالمه دو طرفه

-تکرار کلمات یا عبارات

-حرکات تکراری

-رفتارهای خود آزاری

-اختلالات خواب

-انزوای اجتماعی

-واکنش های غیرمعمول در تنظیمات اجتماعی

-استفاده از کلمات یا عبارات عجیب و غریب

بهترین درمانگر اوتیسم تهران

انواع درمان مورد استفاده برای اوتیسم

درمانگر اوتیسم به صورت مستقیم روی کودکان اوتیسم از طریق فعالیت های درمانی کار می کند. فعالیت‌های درمانی به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند تا در کارهای روزمره مانند یادگیری بستن دکمه‌های پیراهن یا نگه داشتن چنگال، بهتر عمل کنند. اما می تواند هر چیزی که مربوط به مدرسه، کار یا بازی باشد را شامل شود. تمرکز بستگی به نیازها و اهداف کودک دارد. در زیر به بهترین درمان های شناخته شده در اوتیسم می پردازیم:

-کار درمانی برای اوتیسم: کار درمانی برای افراد مبتلا به اوتیسم اغلب بر مهارت‌های ذهنی، درکی، شناختی، استراتژی‌های یادگیری و مراقبت از خود تمرکز می‌کنند. استراتژی های کاردرمانی در اوتیسم همچنین می تواند به مدیریت مسائل حسی کمک کند. کاردرمانگر با ارزیابی سطح فعلی توانایی فرد شروع می کند.

-گفتار درمانی برای اوتیسم: گفتاردرمانی در اوتیسم به کودکان در صحبت کردن و همچنین برقراری ارتباط و تعامل با دیگران کمک می کند. می‌تواند شامل مهارت‌های غیرکلامی مانند برقراری تماس چشمی، نوبت گرفتن در مکالمه و استفاده و درک حرکات باشد. همچنین گفتاردرمانی در اوتیسم ممکن است به کودکان بیاموزد که خود را با استفاده از نمادهای تصویری، زبان اشاره یا رایانه بیان کنند.

-درمان یکپارچگی حسی برای اوتیسم: اوتیسم می‌تواند بر نحوه پردازش اطلاعات حسی تأثیر بگذارد که ممکن است منجر به تحریک بیش از حد یا کم‌ حسی شود. ورودی حسی می تواند خود را در اعمالی نشان دهد که توضیح آنها دشوار است. افراد مبتلا به اوتیسم می توانند از یکپارچگی حسی برای کنترل ورودی حسی و کمک به مدیریت بهتر اضافه بار حسی استفاده کنند.

-تحلیل رفتار کاربردی (ABA): این نوع درمان از پاداش برای تقویت رفتارهای مثبت و آموزش مهارت های جدید استفاده می کند. والدین و سایر مراقبین آموزش دیده اند تا بتوانند لحظه به لحظه به کودک اوتیسم بازخورد بدهند. اهداف درمان بر اساس فرد است. آنها ممکن است شامل ارتباطات، مهارت های اجتماعی، مراقبت شخصی و کار مدرسه باشند. مطالعات نشان می دهد کودکانی که درمان ای بی ای زودهنگام و فشرده دریافت می کنند می توانند دستاوردهای بزرگ و پایداری داشته باشند.

بازی درمانی برای اوتیسم: بازی درمانی در ابتدا به عنوان ابزاری برای ارائه روان درمانی به جوانانی که با تروما، اضطراب و بیماری های روانی کنار می آیند در نظر گرفته شد. بازی راهی برای کودکان می باشد تا احساسات خود را به نمایش بگذارند و مکانیسم های مقابله ای را پیدا کنند. این نوع بازی درمانی هنوز هم محبوب است. با این حال این همان چیزی نیست که برای کودکان مبتلا به اوتیسم استفاده می شود.

بسیاری از متخصصانی که چیزی به نام «بازی درمانی» را به کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه می‌کنند، در واقع چیزی شبیه به درمان فلورتایم را ارائه می‌دهند. طبقه‌بندی یک تکنیک مبتنی بر بازی است که بر اساس علایق یا وسواس‌های کودکان اوتیستیک برای توسعه روابط و مهارت‌های اجتماعی یا ارتباطی ایجاد می‌شود. پروژه بازی یکی دیگر از رویکردهای درمانی است که از بازی به عنوان ابزاری برای ایجاد مهارت در کودکان اوتیسم استفاده می کند.

-موسیقی درمانی برای اوتیسم: موسیقی ممکن است بتواند به افراد مبتلا به اوتیسم در ارتباط با احساسات خود و دیگران کمک کند. موسیقی درمانی شامل مشارکت کودک با یک موسیقی درمانگر در حین گوش دادن به موسیقی برای کمک به تقویت ارتباطات عاطفی است.

نحوه انتخاب بهترین درمانگر اوتیسم

نحوه انتخاب بهترین درمانگر اوتیسم

چگونه می توانم بهترین درمانگر اوتیسم را برای فرزندم انتخاب کنم؟ بهترین درمانگر اوتیسم چه ویژگی هایی دارد؟ از کجا بهترین درمانگر اوتیسم را استخدام کنم؟ درمانگر خوب برای اوتیسم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ این موارد ذهن بسیاری از والدین را به خود مشغول کرده است برای دریافت جواب چگونه بهترین درمانگر اوتیسم را انتخاب کنیم با ما در ادامه مطلب همراه باشید:

۱. تحقیق: انجام تحقیقات در مورد بهترین درمانگران نه تنها مهم است، بلکه تحقیق و آشنایی با انواع درمان های ارائه شده نیز مهم است. انواع رایج درمان شامل درمان فردی، گروه درمانی، خانواده درمانی و زوج درمانی است.

۲. به دنبال تجربه باشید: اگر برای موضوع خاصی به یک درمانگر مراجعه می کنید، به دنبال بهترین درمانگرانی باشید که در آن زمینه تجربه دارند.

۳‌. سعی کنید زودتر ارتباط برقرار کنید: ببینید آیا درمانگری که به آن علاقه دارید مشاوره ارائه می دهد یا خیر. این فرصتی را برای شما فراهم می کند تا سؤالاتی بپرسید و یک “احساس” کلی از درمانگر دریافت کنید.

۴. مجوز و بیمه را بررسی کنید: همه درمانگران مجوز ندارند. اگر می خواهید به یک درمانگر دارای مجوز مراجعه کنید، مجوز او را بررسی کنید. می توانید با هیئت صدور مجوز ایالتی خود تماس بگیرید تا ببینید آیا مجوز درمانگر شما جاری است و آیا وضعیت خوبی دارد یا خیر.

۵. هرگز حل نمی شود: اگر با درمانگری که انتخاب کرده اید راحت نیستید از تغییر درمانگر احساس بدی نداشته باشید. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه درمانگر مناسب فرزندتان را پیدا کنید، چند درمانگر دیگر را ببینید.

مرکز تخصصی درمان اوتیسم با ارائه انواع خدمات، در ساعات کاری نامحدود و ارائه‌دهندگان خدمات با تخصص‌های متنوع، به دنبال به حداکثر رساندن گزینه‌های مراجعین است. اگر بدنبال بهترین درمانگر اوتیسم هستید، می توانید از طریق شماره های درج شده روی سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

 

مقاله های مرتبط

سندروم آسپرگر

اوتیسم با عملکرد بالا

اختلال خواب در اوتیسم

آمار و ارقام اوتیسم

مربی اوتیسم در منزل

دلایل اوتیسم چیست؟

بهترین راه درمان اوتیسم

توجه و تمرکز و انواع توجه

علائم تشخیص اوتیسم چه هستند؟

انواع رفتارهای تکراری در اوتیسم

آموزش نقاشی به کودکان اوتیسم

آموزش رنگ به کودکان اوتیسم

آموزش ریاضی به کودکان اوتیسم

آموزش الفبا به کودکان اوتیسم

بازی های موثر برای کودکان اوتیسم

علت بی توجهی کودک به اسمش

آیا کودکان اوتیسم حرف می زنند؟

علت چرخیدن کودک به دور خودش

تازه ترین رویکردهای درمانی اوتیسم

مداخله زودهنگام برای کودکان اوتیسم

چگونه با کودکان اوتیسم ارتباط برقرار کنیم؟

توجه و تمرکز در کودکان و مشکلات مربوط به آن

استراتژی های آموزش نوشتن به کودکان اوتیسم

چه درمان هایی به اختلال اوتیسم کمک می کند؟

طب مکمل و جایگزین در اوتیسم

آیا واکسن ها باعث اوتیسم می شوند؟

صرع و اوتیسم: آیا پیوندی وجود دارد؟

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

کودکان مبتلا به اوتیسم و تعامل اجتماعی

نحوه برخورد با دانش آموزان اوتیسم

رژیم حسی برای اختلال اوتیسم

انواع اختلال پردازش حسی چیست؟

علائم اختلال اوتیسم در بزرگسالان

آیا می توان از اختلال اوتیسم جلوگیری کرد؟

روش پکس برای درمان مشکلات ارتباطی کودکان اوتیسم

نکاتی برای والدین دارای فرزندان با اختلال طیف اوتیسم

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای مقابله با اضطراب

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

بهترین فعالیت های حسی برای کودکان مبتلا به اوتیسم 

تاثیر رژیم حسی برای کودکان با اختلال اوتیسم چیست؟

مواردیکه شما باید در مورد اوتیسم در بزرگسالان بدانید؟

آیا داروی سل می تواند به درمان اوتیسم کمک کند؟

تب در باردارای با ریسک بالای ابتلا به اوتیسم مرتبط است.

مایع مغزی نخاعی بعنوان نشانگر بالقوه برای اوتیسم یافت شده است.

 آیا عدم وجود یک پروتئین می تواند علت بروز اختلال اوتیسم را توضیح دهد؟

برخی از باکتری های روده رفتارهای شبه اوتیستیک را در موش کاهش می دهد.

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.

افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در انتخاب های اقتصادی خود منطقی تر عمل کنند.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری می تواند کودکان را از ابتلا به اوتیسم محافظت کند؟

خطر ابتلا به اوتیسم با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممنوع در دوران بارداری افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو + 13 =

× پشتیبانی 24 ساعته