لحظه ای که متوجه می شوید کودک شما مبتلا به اختلال اوتیسم شده است کاملا وارد یک دنیای جدید خواهید شد و در همان لحظه متوجه می شوید که نیازمند مربی اوتیسم در منزل هستید. شما باید سعی کنید در کوتاه ترین زمان ممکن با اصطلاحاتی که در حوزه اوتیسم وجود دارند آشنا شوید و بسیاری از برنامه ریزی های مختلف را برای کودک خود انجام دهید که این کار نیازمند کمک گرفتن از یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد. افراد مبتلا به اختلال اوتیسم می توانند کاملا با یکدیگر متفاوت باشند و تجربیات مختلفی داشته باشند.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره مربی اوتیسم در منزل صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم به دنبال بهترین مرکز مربی اوتیسم در منزل هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

آشنایی با مربی اوتیسم در منزل

مربی اوتیسم در منزل، درمانگر و راهنمای متخصص است و برای زندگی بهتر در دنیای اوتیسم تربیت شده است اما از آنجایی که دنیای اوتیسم بسیار پیچیده است و تنوع بسیار زیادی دارد مربیان و متخصصان اوتیسم در تخصص های مختلفی فعالیت دارند.

به طور کلی باید بدانید که هیچ مدرک معتبری فی نفسه برای اختلال اوتیسم وجود ندارد و معمولا مربیانی که در این زمینه فعالیت دارند به عنوان یک مددکار اجتماعی، معلم یا روانشناس و درمانگر فعالیت دارند. البته باید بدانید که امروزه مدارکی وجود دارند که داشتن آنها می تواند نشان دهنده تخصص بیشتر یک مربی اوتیسم باشد ولی به طور کلی مدرک تخصصی در این زمینه وجود ندارد. یک مربی اوتیسم در منزل باید تجربه و دانش کافی درباره اختلال اوتیسم و افرادی که مبتلا به این اختلال هستند را داشته باشد تا بتواند راهنمایی های لازم را به این افراد بدهد و یک برنامه ریزی ایده آل را برای آنها انجام دهد.

اهمیت کمک گرفتن از یک مربی اوتیسم در منزل

به علت تفاوتی که افراد مختلف مبتلا به اوتیسم با یکدیگر دارند شما نمی توانید از یک ساختار کلی برای برنامه ریزی درمانی استفاده کرده و همینطور نحوه رفتار درست با آنها را تعیین کنید و این کار باید به صورت خاص برای کودک شما انجام شود. کودکانی که مبتلا به اختلال اوتیسم هستند معمولا زندگی در دنیای عادی را به شدت دشوار می دانند و رفتار درست با دیگران برای آنها بسیار سخت و دشوار است. این امر در بزرگسالان مبتلا به اوتیسم نیز به طور گسترده ای مشاهده می شود و این اختلال برای آنها نیز مشکلات بسیار زیادی را به وجود می آورد. به همین علت است که کمک گرفتن از یک مربی اوتیسم در منزل می تواند باعث هدایت درست روابط شخصی آنها شده، یک برنامه ریزی درست را برای آینده آنها ارائه دهد و چالش هایی که این افراد به صورت روزانه با آنها مواجه می شوند را مدیریت کند.

انواع مربی و کارشناس اوتیسم در منزل

نیازهای افراد مبتلا به اوتیسم دارای طیف بسیار گسترده ای است و به همین علت نیز جای تعجب ندارد که تعداد زیادی از افراد با تخصص های مختلف را پیدا کنیم که به عنوان مربی اوتیسم در منزل فعالیت دارند. از جمله انواع مختلف این مربیان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-مداخلات اولیه دوران کودکی: انجام بهترین برنامه ریزی و ارائه راهکارهای درمانی برای کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم

-حمایت های مربوط به خانواده ها و مدرسه: آشنایی با نحوه مدیریت و هدایت چالش هایی که کودکان در مدرسه و منزل با آن مواجه می شوند.

-حمایت از نوجوانان و بزرگسالانی که مبتلا به اختلال اوتیسم هستند: این مربیان حمایت عاطفی را برای افراد مبتلا به اختلال اوتیسم فراهم می کنند و مهارت های اجتماعی را به آنها آموزش می دهند.

-حمایت کلی از والدین کودکانی که مبتلا به اختلال اوتیسم هستند: شامل حمایت عاطفی، راهنمایی آنها، ارائه استراتژی های رفتاری و …

مربیان اوتیسم در منزل برای نوجوانان و بزرگسالان

اکثر افرادی که خود را مربی اوتیسم در منزل می نامند به عنوان یک مددکار اجتماعی، درمانگر یا روانشناس فعالیت دارند و مستقیما با نوجوانان و بزرگسالان در ارتباط هستند. این افراد به نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اختلال اوتیسم کمک می کنند تا بتوانند مهارت های جدیدی را در خود ایجاد کنند، ناامیدی ها را مدیریت کرده و به طور کلی در خانه یا محل کار موفق شوند. از جمله مواردی که این مربیان می توانند به نوجوانان و بزرگسالان کمک کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-عملکرد اجرایِی: فرایند اولویت بندی و برنامه ریزی برای دانشگاه، کار و زندگی مستقل

-مقابله با مشکلات حسی: یک مربی اوتیسم در منزل می تواند به مدیریت احساسات در مقابل سر و صدا، نور و جمعیت زیاد کمک کند. (اختلال یکپارچگی حسی)

– کمک به برقراری ارتباطات اجتماعی بهتر با اعضای خانواده و سایر افراد

– یک مربی خوب اوتیسم در منزل تهران می تواند در درک و پاسخ مناسب به نشانه های اجتماعی در این افراد کمک کند.

مربی اوتیسم در منزل برای کمک به والدین

یک مربی اوتیسم در منزل می تواند به میزان زیادی به والدین کمک کند تا بتوانند به شکل بهتری با کودکان خود در ارتباط باشند. آنها می توانند به والدین در مدیریت احساسات خود کمک کنند. گاهی اوقات برخی از رفتارهای مخرب از جانب والدین سر می زند که می تواند آسیب زیادی را به کودکان و افراد مبتلا به اوتیسم وارد کند. به همین علت است که امروزه والدین حتما باید از خدمات بهترین مربی اوتیسم در منزل بهره مند شوند تا بتوانند نحوه مدیریت شرایط خاص و سخت در کودکان مبتلا به اوتیسم را بیاموزند. نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که بیشتر والدین یک مربی اوتیسم در منزل استخدام می کنند تا بتوانند به پاسخ سوالات پیچیده ای که درباره شرایط این کودکان وجود دارند برسند. استخدام مربی اوتیسم در منزل می تواند مزایای بسیار زیادی را برای والدین داشته باشد ولی این به شرطی است که شما سعی کنید مربیان با تجربه و با دانش بالا را استخدام کنید.

چگونه یک مربی اوتیسم خوب پیدا کنیم؟

اگر شما هم قصد انتخاب یک مربی اوتیسم در منزل را دارید باید عوامل مختلفی را برای انجام این کار مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال باید سعی کنید مربی را استخدام کنید که تجربه بالایی در برخورد با کودکان یا بزرگسالان مبتلا به اختلال اوتیسم دارد. داشتن دانش کافی در خصوص اختلال اوتیسم نیز فاکتور مهم دیگری است که حتما باید به آن دقت کافی داشته باشید. یکی از نکات بسیار کلیدی و مهم در خصوص پیدا کردن شخصی برای کار با کودکان اوتیسم در منزل این است که از خدمات افراد یا موسسات معتبر کمک بگیرید تا نسبت به کیفیت خدماتی که دریافت می کنید مطمئن باشید. یکی از بهترین مراکزی که برای این کار وجود دارد، مرکز تخصصی درمان اوتیسم با دو شعبه در غرب و شرق تهران است که بهترین مربیان اوتیسم در منزل را به شما ارائه می دهد و شما می توانید نسبت به تجربه، تخصص و دانش این مربیان اعتماد و اطمینان کامل داشته باشید.

چه افرادی نیازمند خدمات یک مربی اوتیسم خوب در منزل هستند؟

-افرادی که مبتلا به اختلال اوتیسم هستند و قصد دارند یک رابطه معنادار عاشقانه، دوستانه یا کاملا حرفه ای را ایجاد کنند حتما نیازمند کمک گرفتن از یک مربی اوتیسم در منزل هستند.

-افرادی که قصد دارند استقلال شخصیتی خود را بهبود دهند بهتر است از این مربیان کمک بگیرند.

-آموزش کودکان اوتیسم در منزل یکی دیگر از شرایطی است که شما نیازمند استخدام یک مربی حرفه ای در این زمینه خواهید بود.

-اگر در حال مبارزه برای خود تنظیمی و ورود به جامعه هستید باز هم نیازمند خدمات یک مربی در این زمینه هستید.

هزینه استخدام یک مربی اوتیسم در منزل

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند به میزان زیادی روی هزینه مربی اوتیسم در منزل تاثیرگذار باشند. تجربه و تخصص مربی اوتیسم یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند به میزان زیادی روی این مسئله تاثیرگذار باشد. هرچه مربیان باتجربه و متخصص تری را برای استخدام انتخاب کنید باید هزینه بیشتری را نیز بپردازید. مدرک تحصیلی و مدت زمان مشاوره و کار با افراد مبتلا به اوتیسم نیز از دیگر عواملی هستند که می توانند روی این هزینه تاثیر بگذارند.

اگر شما هم به دنبال استخدام بهترین مربی اوتیسم در منزل با کمترین هزینه ممکن هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از خدماتی که ما در کلینیک تخصصی خود به شما ارائه می دهیم استفاده کنید. علاوه بر این شما می توانید از خدمات آنلاینی که ما در این زمینه به شما ارائه داده ایم نیز نهایت بهره را ببرید.

 

 

صحبت پایانی

کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که با اختلال اوتیسم درگیر هستند باید حتما از کمک یک مربی متخصص و با تجربه در این زمینه استفاده کنند. استخدام یک مربی در منزل می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا بتوانید شرایط بهتری را برای افراد مبتلا به اختلال اوتیسم ایجاد کنید و آموزش های لازم را به آنها ارائه دهید. 

 

مقاله های مرتبط با اوتیسم

آمار و ارقام اوتیسم

علائم تشخیص اوتیسم 

دلایل اوتیسم چیست؟

سندروم آسپرگر

اوتیسم با عملکرد بالا

بهترین راه درمان اوتیسم

انواع رفتارهای تکراری در اوتیسم

ارزیابی و تشخیص کودکان اوتیسم

بهترین دکتر متخصص اوتیسم کودکان

روش پکس برای درمان مشکلات ارتباطی کودکان اوتیسم

چه درمان هایی به اختلال اوتیسم کمک می کند؟

طب مکمل و جایگزین در اوتیسم

نکاتی برای والدین دارای فرزندان با اختلال طیف اوتیسم

آیا واکسن ها باعث اوتیسم می شوند؟

اختلال خواب در اوتیسم

صرع و اوتیسم: آیا پیوندی وجود دارد؟

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

کودکان مبتلا به اوتیسم و تعامل اجتماعی

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای مقابله با اضطراب

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

رژیم حسی برای اختلال اوتیسم

بهترین فعالیت های حسی برای کودکان مبتلا به اوتیسم 

تاثیر رژیم حسی برای کودکان با اختلال اوتیسم چیست؟

انواع اختلال پردازش حسی چیست؟

علائم و نشانه های اوتیسم در نوزادان

علائم هشدار دهنده اوتیسم در کودکان

علائم و نشانه های اوتیسم در کودک یک ساله

علائم و نشانه های اوتیسم در کودک دو ساله

علائم و نشانه های اوتیسم در کودک سه ساله

علائم و نشانه های اوتیسم در کودک چهار ساله

علائم اختلال اوتیسم در بزرگسالان

مواردیکه شما باید در مورد اوتیسم در بزرگسالان بدانید؟

درمان پرخاشگری در اوتیسم به کمک کاردرمانی

افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در انتخاب های اقتصادی خود منطقی تر عمل کنند.

برخی از باکتری های روده رفتارهای شبه اوتیستیک را در موش کاهش می دهد.

آیا می توان از اختلال اوتیسم جلوگیری کرد؟

آیا داروی سل می تواند به درمان اوتیسم کمک کند؟

 آیا عدم وجود یک پروتئین می تواند علت بروز اختلال اوتیسم را توضیح دهد؟

مایع مغزی نخاعی بعنوان نشانگر بالقوه برای اوتیسم یافت شده است.

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.

تب در باردارای با ریسک بالای ابتلا به اوتیسم مرتبط است.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری می تواند کودکان را از ابتلا به اوتیسم محافظت کند؟

خطر ابتلا به اوتیسم با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممنوع در دوران بارداری افزایش می یابد.

 

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام ما از این مرکز مربی برای منزل گرفتیم و از نظر عملکرد و هزینه ای خیلی راضی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × دو =

× پشتیبانی 24 ساعته