معلم سایه با دانش آموزان در سنین و سطوح مختلف کار می کند تا آنها را برای زندگی موفق آماده کند. در مهدکودک، پیش دبستانی و مدرسه برای برخی از دانش آموزان از دستیاران آموزشی تخصصی به نام معلمان سایه استفاده می شود. درک نقش یک معلم سایه می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر. در این مقاله، آموزش سایه را تعریف می کنیم و اهمیت آن را برای دانش آموزانی که تفاوت های یادگیری دارند، به علاوه وظایف معمول معلم سایه و الزامات این نقش را توضیح می دهیم.

معلم سایه چه کسی است؟

آموزش سایه چیست؟

تدریس در سایه زمانی است که یک متخصص آموزشی، مانند یک دستیار آموزشی یا دستیار، مستقیماً با دانش آموزان جوانی که تفاوت های یادگیری دارند کار می کند تا تجربه کلاسی خود را بهبود بخشد. یک معلم سایه معمولاً با دانش‌آموزان پیش‌دبستانی یا دبستان کار می‌کند و رشد دوران کودکی، تکنیک‌های مدیریت رفتار و تکالیف مدرسه دانش‌آموز خود را می داند. آنها اغلب تنها با یک دانش آموز کار می کنند و آن دانش آموز را در هر یک از کلاس های خود در طول روز همراهی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموز توجه مورد نیاز برای موفقیت را جلب می کند.

معلمان سایه چه می کنند؟

معلمان سایه چه می کنند؟

یک معلم سایه به ندرت مانند معلم اصلی در کلاس درس دستور می دهد اما آنها از دانش آموزانی که تفاوت های یادگیری دارند حمایت ارزشمندی می کنند. معلمان سایه علاوه بر آشنایی با دانش آموز خاصی که به آن منصوب می شوند با کلاس درس، درس و خانواده دانش آموز نیز آشنا می شوند. برخی از وظایفی که این دستیاران آموزشی ممکن است انجام دهند عبارتند از:

-همکاری با والدین، روانشناسان و سایر معلمان

-پیروی از یک برنامه آموزشی فردی برای دانش آموز

-کمک به دانش آموز در درک پروژه ها، تست ها و تکالیف

-توسعه استراتژی های مدیریت رفتار

-تشویق دانش آموز به برقراری ارتباط با همسالان

-بررسی پیشرفت رشد دانش آموز

-نظارت بر تعاملات بین دانش آموزان

چرا والدین معلمان سایه استخدام می کنند؟

چرا والدین معلمان سایه استخدام می کنند؟

مزایای زیادی برای کلاس درس یا مدرسه ای وجود دارد که معلمان سایه ای را برای حمایت از دانش آموزان استخدام می کند. چند دلیلی که کارفرمایان ممکن است معلم سایه استخدام کنند عبارتند از:

تشویق به استقلال: یک معلم سایه می تواند منبع ارزشمندی برای تشویق به استقلال دانش آموزان جوان تحت مراقبت آنها باشد. از آنجایی که بیشتر این کمک های آموزشی با کودکان در دوره مهدکودک، پیش دبستانی یا دبستان انجام می شود، آموزش در این سن می تواند به آنها کمک کند تا سریعتر با محیط های جدید در آینده سازگار شوند و به توانایی های خود اعتماد کنند. در این نقش، معلمان می توانند به دانش آموزان جوان با تفاوت های یادگیری کمک کنند تا یاد بگیرند که چگونه در کلاس ها حرکت کنند، به آنها کمک کنند از یادگیری لذت ببرند و به آنها نشان دهند که قادر به انجام بسیاری از کارها هستند.

توجه و تمرکز: معلمان سایه راهی عالی برای مدارس برای توجه و تمرکز بر بخش های مختلف آموزش هستند. به عنوان مثال یک معلم ارشد ممکن است کل کلاس خود را در مورد یک موضوع آموزش دهد اما قادر به آموزش هر کودک به صورت جداگانه نیست. در عوض مدرسه یک معلم سایه به دانش‌آموزانی اختصاص می‌دهد که به آموزش و راهنمایی بیشتری نیاز دارند تا معلم اصلی بتواند کلاس درس را به‌عنوان یک کل مدیریت کند در حالی که دانش‌آموزان در حال مبارزه هنوز حمایتی را که شایسته آن هستند دریافت می‌کنند.

تضمین ایمنی: معلم سایه برای ایمنی دانش آموزان حیاتی است و این امر به ویژه در کلاس های پیش دبستانی و آنهایی که فرزندان کوچکتر دارند صادق است. یکی از بخش‌های مهم آموزش سایه، مدیریت رفتار است که شامل هدایت دانش‌آموز برای رفتار سازنده و متفکرانه در هر موقعیتی است. با این حال کودکان در فرآیند یادگیری نحوه مدیریت رفتار خود ممکن است همچنان به روش هایی عمل کنند که برای آنها و همسالانشان ناامن باشد، بنابراین مداخله معلم سایه برای ایمن نگه داشتن محیط کلاس مهم است.

ارائه حمایت علمی: یکی دیگر از مزایای مهم معلمان سایه این است که آنها از دانش آموزانی حمایت می کنند که ممکن است به توجه بیشتری نسبت به آنچه که یک معلم اصلی می تواند ارائه دهد نیاز داشته باشند. بسته به دانش‌آموز خاص، سن و مدت زمانی که در مدرسه بوده‌اند، این ممکن است به این معنا باشد که دستیار آموزشی به آنها کمک می‌کند تا سؤال کنند، از نشانه‌های بصری برای یادآوری به آنها استفاده می‌کند و معلم را راهنمایی می‌کند تا دانش‌آموز را تشویق کند. این حمایت می تواند به دانش آموزان کمک کند تا به طور مؤثرتری یاد بگیرند و اعتماد به نفس آنها را در کلاس افزایش دهند.

ترویج جامعیت: کلاس‌های فراگیر اغلب به این معناست که دانش‌آموزان با زمینه‌ها و توانایی‌های مختلف با هم در یک فضای مشترک یاد می‌گیرند و اختصاص معلمان سایه به دانش‌آموزانی که تفاوت‌های یادگیری دارند، می‌تواند این امر را در بسیاری از کلاس‌ها ترویج کند. به جای جدا کردن دانش آموزان بر اساس توانایی یادگیری آنها، ادغام یک معلم سایه به دانش آموزان اجازه می دهد تا با همسالان خود یاد بگیرند و احساس کنند که آنها بخشی از جامعه کلاس خود هستند. فراگیری در کلاس به دانش‌آموزان کمک می‌کند دیدگاه‌های خود را نسبت به جهان گسترش دهند و یاد بگیرند که تفاوت‌ها را راحت‌تر بپذیرند.

بهبود تعاملات اجتماعی: از آنجایی که دانش آموزان با معلمان سایه می توانند بخشی از یک کلاس درس بزرگتر باشند، آنها زمان بیشتری برای تعامل با همسالان خود و بهبود تعاملات اجتماعی خود دارند. این تعاملات به دانش‌آموزان جوان کمک می‌کند یاد بگیرند که چگونه به طور مثبت و مؤثر ارتباط برقرار کنند، با افراد هم سن و سال خود صحبت کنند و درگیری‌ها یا احساسات منفی را مدیریت کنند. در حالی که وجود معلم سایه اجازه می دهد تا این تعاملات اتفاق بیفتد، بخش مهمی از این کار نیز تشویق به تعامل و راهنمایی دانش آموزان برای ایجاد روابط با همکلاسی های خود است.

مهارت های معلم سایه

الزامات برای معلمان سایه

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به مهارت‌ها، توانایی و آموزش مورد نیاز برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا این مربی سایه برای شما مناسب است آورده شده است:

مهارت های معلم سایه

بسیاری از افراد در این نقش مهارت های مشابهی دارند که به آنها کمک می کند در جنبه های مختلف آموزش سایه مانند مراقبت از کودک، حمایت آموزشی و مدیریت رفتاری موفق شوند. به طور معمول، معلم سایه باید مهارت های زیر را داشته باشد:

-صبر: صبور بودن به معلمان سایه این امکان را می‌دهد که با آرامش بیشتری با دانش‌آموزان کار کنند و به موقعیت‌ها به شیوه‌ای آرام و آرامش‌بخش پاسخ دهند. این امر به ویژه برای دانش‌آموزان جوان‌تر مفید است که ممکن است به حمایت و اطمینان بیشتری نیاز داشته باشند زیرا آنها مدیریت رفتارهای خود را یاد می‌گیرند، بنابراین داشتن صبر می‌تواند یک مهارت ارزشمند برای نشان دادن کارفرمایان در مصاحبه برای این نقش باشد.

-تفکر انتقادی: تفکر انتقادی یک مهارت مهم برای این نقش است، زیرا به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌های مفیدی برای مشکلاتی که ممکن است خود و دانش‌آموزانتان در طول روز مدرسه با آن مواجه می شوید پیدا کنید. می توانید از مهارت های تفکر انتقادی خود برای کمک به دانش آموز برای حل مشکل در تکالیف مدرسه استفاده کنید، به آنها کمک کنید روابط خود را با دانش آموزان دیگر مدیریت کنند و به نحوه حمایت بهتر از آنها فکر کنید.

-مدیریت رفتاری: درک تکنیک‌های مدیریت رفتاری، به‌ویژه تکنیک‌های مربوط به کودکان خردسال، برای اینکه یک معلم سایه ماهر و مفید باشید، ضروری است. برخی از راه‌های یادگیری این دانش شامل دوره‌های مرکز تخصص معلم سایه، کلاس‌های دانشگاهی با تمرکز بر روان‌شناسی رفتاری و سمینارهایی است که تکنیک‌های مدیریت را برای گروه سنی مورد نظر شما آموزش می‌دهند.

-همدلی: معلمان سایه همدل اغلب بیشتر با دانش آموزان ارتباط برقرار می کنند و چالش ها، سؤالات و محرک های رفتاری آنها را درک می کنند. مهارت‌های خود را در همدلی به کارفرمایان نشان دهید و توضیح دهید که چگونه می‌توانید از این مهارت‌ها برای آرامش دانش‌آموزان در حال مبارزه استفاده کنید، به آنها کمک کنید چالش‌های عاطفی را حل کنند و به آنها درک نشان دهید.

-رشد کودک: دانش درباره رشد کودک یک مهارت مفید برای معلمان سایه است زیرا ممکن است با دانش‌آموزان در سنین مختلف و سطوح توانایی کار کنند. دانستن نقاط عطف رشد مرتبط با سن، پذیرش معمولی اطلاعات جدید برای یک گروه سنی و علایق دانش‌آموزان با سطوح مختلف رشد می‌تواند به شما در حمایت بهتر از دانش‌آموز خود کمک کند.

مهارت های معلم سایه

تحصیلات معلم سایه

از آنجا که معلمان سایه دستیار یا کمک معلم هستند، الزامات آموزشی برای این نقش اغلب سختگیرانه تر از معلمان اصلی است. با این حال، کارفرمایان اغلب به حداقل مدرک لیسانس در رشته ای مرتبط با آموزش در دوران کودکی یا رشد کودک نیاز دارند تا معلمان بتوانند اصول اولیه نحوه مدیریت رفتارها در کودکان خردسال و نوع توانایی هایی را که می توانند از دانش آموزی با یک دانش خاص انتظار داشته باشند، درک کنند. مدرک لیسانس در رشته های مرتبط مفید است اگر می خواهید در یک زمینه رقابتی تر معلم سایه شوید یا قبل از انجام این نقش در مورد نحوه کار با دانش آموزان بیشتر بدانید.

تحصیلات معلم سایه

آموزش معلم سایه

مراکز ما از بهترین معلمین سایه برای کمک به فرزندان شما کمک می گیرد. در مرکز ما معلمین سایه تحت آموزش مداوم بصورت تئوری و عملی قرار دارند. این افراد از بین روانشناسان آشنا با شرایط کودکان خاص انتخاب و استخدام می شوند. اگر بدنبال استخدام معلم سایه برای فرزند خود هستید همین الان از طریق شماره های درج شده روی سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

 

مقاله های مرتبط

کاردرمانی در منزل

گفتاردرمانی در منزل

مربی اوتیسم در منزل

توجه و تمرکز و انواع توجه

استخدام معلم سایه (شادو)

آیا به دنبال مربی سایه هستید؟

آموزش رنگ به کودکان اوتیسم

آموزش الفبا به کودکان اوتیسم

آموزش نقاشی به کودکان اوتیسم

آموزش ریاضی به کودکان اوتیسم

نحوه برخورد با دانش آموزان اوتیسم

اختلال خواندن یا روخوانی چیست؟

اختلال دیکته نویسی یا املاء چیست؟

شرایط کودکان بیش فعال در مدرسه

بازی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

آشنایی با برخی از تمرینات نقص توجه

چگونه غلبه طرفی در کودکان رشد می کند؟

تاثیر مشکلات گفتاری کودکان در نارساخوانی

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

توجه و تمرکز در کودکان و مشکلات مربوط به آن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

14 − 4 =

× پشتیبانی 24 ساعته