توانبخشی یکی از بهترین حرفه های مراقبت های بهداشتی است که در سال های اخیر رایج شده است. به دلیل ماهیت دلسوزانه حرفه توانبخشی، بسیاری از افراد به سمت مشاغل کاردرمانی و گفتاردرمانی جذب می شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی هروی با بیش از ۱۵ سال سابقه و کادری مجرب و دلسوز بپردازیم. در شمال شرق تهران جایی نزدیک به پاسداران محله ای خوب به نام هروی قرار دارد که از غرب به محله پاسداران و ضرابخانه، از جنوب به محله مجیدیه و کاظم‌آباد، از شرق به محله شیان و شمیران‌نو و از شمال به محله آراج دسترسی دارد. از مناطق مهم این منطقه می توان به بلوار پناهی نیا، میدان هروی، مبارک آباد، حسین آباد و ساقدوش اشاره کرد. با توجه به جمعیت زیاد این منطقه نیاز به یک مرکز خوب کاردرمانی و گفتاردرمانی در نزدیکی هروی احساس می شود.

مرکز توانبخشی هروی

گفتاردرمانی در هروی

اگر فرزند شما دارای ناتوانی گفتاری است که شامل اشکال در تلفظ کلمات می شود، گفتار درمانی به بهبود رشد زبان، ارتباط و مهارت های زبانی عملی کمک می کند. گفتار درمانی مداخله ای است که بر بهبود گفتار و توانایی های کودک برای درک و بیان زبان از جمله زبان غیرکلامی تمرکز دارد. گفتار درمانگران یا آسیب شناسان گفتار و زبان (SLPs)، متخصصانی هستند که این خدمات را ارائه می دهند. گفتار درمانی شامل دو جزء است: ۱.هماهنگ کردن دهان برای تولید صداها برای تشکیل کلمات و جملات و۲.درک و بیان زبان و استفاده از زبان از طریق سیستم های ارتباطی جایگزین مانند رسانه های اجتماعی، رایانه ها و آی پدها می باشد. علاوه بر این نقش گفتاردرمانی در درمان اختلالات بلع گسترده است و تمام جنبه های تغذیه را شامل می شود.

گفتاردرمانی در هروی

آیا کودک من به گفتار درمانی نیاز دارد؟

برخی از کودکان ممکن است تلفظ عالی داشته باشند و حتی ممکن است زود به گفتار برسند اما ممکن است برای بهبود زبان “عملی” یا فرآیند استفاده مناسب از زبان کلامی و بدن در موقعیت های اجتماعی برای اهداف روزمره مانند درخواست، گفتگو و دوست یابی نیاز به گفتار درمانی داشته باشند. دلایل دیگری که کودکان ممکن است به گفتار درمانی نیاز داشته باشند عبارتند از شرایط پزشکی مانند آسیب مغزی یا عفونت که بر توانایی آنها در برقراری ارتباط تأثیر گذاشته است و ناتوانی قابل شناسایی ژنتیکی مانند سندرم داون باشد. خدمات گفتاردرمانی اغلب از سنین پایین شروع می شود و با ورود کودکان به مدرسه و شروع به برقراری ارتباط با زبان نوشتاری ادامه می یابد.

مرکز گفتاردرمانی در هروی

آسیب شناسان گفتار و زبان چه می کنند؟

دکتر متخصص گفتاردرمانی ناتوانی یادگیری مبتنی بر زبان را در دانش آموزانی که در خواندن، نوشتن و بیان خود دچار مشکل هستند را شناسایی می کند. کتی اوهلر، آسیب‌شناس گفتار و زبان در ایندیانا، و یکی از نویسندگان کتاب من از نوشتن متنفرم، می‌گوید: مشکلات زبانی می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر توانایی کودک در نوشتن داشته باشد. برای نوشتن، کودکان باید بتوانند ایده های خود را در قالب کلمات بیان کنند و آن کلمات را در جملات سازماندهی کنند. همچنین چالش های زبان، درک و پیروی از دستورالعمل ها را برای کودکان دشوار می کند. متخصص گفتاردرمانی می تواند به ایجاد این مهارت ها کمک کند. درمان ممکن است فردی باشد یا شامل گروه کوچکی از همسالان باشد که با چالش‌های اجتماعی و ارتباطی مشابهی روبرو هستند. در هر شرایطی، هدف این است که زبان را سرگرم کننده کند، روابط دوستانه ایجاد کند و دانش آموزان را قادر به موفقیت در مدرسه کند.

بهترین گفتاردرمانی در هروی

بخش های مرکز توانبخشی هروی

این مرکز از بهترین و مجهزترین امکانات درمانی روز دنیا به شرح ذیل استفاده می کند، جهت آشنایی با این امکانات ما را دنبال کنید:

۱. گفتاردرمانی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. کاردرمانی جسمی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی در مهارتهای دست

۶. کاردرمانی حسی

۷. اتاق سنسوری روم

۸. اتاق شنیداری

۹. اتاق تاریک

۱۰. بازی درمانی

۱۱. رفتار درمانی

۱۲. گروه درمانی

۱۳. آب درمانی

۱۴. ماساژ درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. انواع تست های هوش

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۲۰. رژیم حسی کودکان

کاردرمانی در هروی

کاردرمانی در هروی

کاردرمانی افراد را قادر می‌سازد تا در فعالیت‌هایی که به نظرشان معنادار است، شرکت کنند. این فعالیت ها شامل مراقبت از خود (و دیگران)، کار کردن، داوطلب شدن، و شرکت در سرگرمی ها، علایق و رویدادهای اجتماعی است. کاردرمانی یک حرفه سلامت مشتری محور است که شامل ارزیابی های مداوم برای درک فعالیت هایی است که می توانید  و می خواهید آنرا انجام دهید. متخصصین کاردرمانی تجهیزاتی هایی را برای کمک به شما در انجام فعالیت هایی که می خواهید و باید انجام دهید تجویز می کنند. آنها مطمئن خواهند شد که می توانید از دستگاه به بهترین شکل برای رفع نیازهای خود استفاده کنید. این بدان معنی است که شما یک راه حل کامل و نه فقط یک محصول را دریافت خواهید کرد.

مرکز کاردرمانی در هروی

چگونه کاردرمانی به شما کمک می کند؟

اگر شما:

-معلولیت ذهنی دارید.

-از نظر جسمی ناتوان هستید.

-در حال بهبودی پس از یک بیماری یا عمل هستید.

-اختلالات یادگیری دارید.

-مشکلات روانی دارید.

-سالمند هستید.

کاردرمانگران با افراد در هر سنی کار می کنند و می توانند به تمام جنبه های زندگی روزمره در خانه، مدرسه یا محل کار شما نگاه کنند. آنها به فعالیت هایی که برای شما دشوار است نگاه می کنند و می بینند که آیا راه دیگری برای انجام آنها وجود دارد یا خیر.

بهترین کاردرمانی در هروی

نقش ها و مسئولیت های کلیدی کاردرمانی

همانطور که در بالا بحث شد، کاردرمانگران با اتخاذ رویکردی درمانی به فعالیت های روزمره با بیماران خود می پردازند. به طور کلی این بدان معنی است که کاردرمانگران مسئول کمک به بیماران در رشد، تکامل، بهبود در مورد یک وضعیت یا آسیب و همچنین حفظ مهارت های مورد نیاز برای اجرای فعالیت های روزانه هستند. اما در واقع کاردرمانی چه چیزی را شامل می شود؟

به طور کلی کاردرمان مسئول طیف وسیعی از وظایف مربوط به مراقبت از بیمار است. بسته به محیطی که در آن کار می کنند، نقش های کاردرمانی اغلب شامل موارد زیر است:

-ارزیابی وضعیت و نیازهای بیمار

-توسعه برنامه های درمانی برای رفع نیازهای بیمار و کمک به آنها در رسیدن به اهداف خاص

-ارزیابی خانه و یا محیط کار بیمار و توصیه سازگاری با نیازهای بیمار و بهبود استقلال

-آموزش بیماران و مراقبان آنها برای استفاده از تجهیزات ویژه

-ارزیابی و مستندسازی پیشرفت در ارزیابی مجدد

فعالیت‌های روزانه‌ای که کاردرمانگران در آن شرکت می‌کنند نیز احتمالاً تحت تأثیر تنظیماتی است که در آن کار می‌کنند. بسیاری از کاردرمانگران در بهترین بیمارستان یا مراکز و کلینیک های خصوصی کار می کنند با این حال فرصت های زیادی برای کار در محیط های دیگر وجود دارد.

 

مقاله های مرتبط

کاردرمانی در منزل

کاردرمانی در کودکان

کاردرمانی در ام اس

گفتاردرمانی در کودکان

کاردرمانی در فلج مغزی

کاردرمانی در پارکینسون

کاردرمانی در اختلال اوتیسم

گفتاردرمانی در فلج مغزی

کاردرمانی در تاخیر حرکتی

گفتاردرمانی در اختلال اوتیسم

کاردرمانی در دیستروفی عضلانی

کاردرمانی در بیش فعالی کودکان

گفتاردرمانی در بیش فعالی کودکان

گفتاردرمانی برای لکنت زبان کودکان

نقاط عطف رشد کودک یک ساله

نقاط عطف رشد کودک کودک ۱۸ ماهه

تاخیرهای رشدی در کودکان ۳ تا ۵ سال

علائم هشدار دهنده تاخیر کودکان

نوزادان نارس چه مشکلاتی دارند؟

چگونه غلبه طرفی در کودکان رشد می کند؟

مرکز تخصصی درمان تاخیر گفتاری

مرکز تخصصی درمان تاخیر حرکتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × سه =

× پشتیبانی 24 ساعته