احتمالا اگر شما هم نگرانی هایی در خصوص خارج شدن از طیف اوتیسم دارید افرادی را مشاهده کرده اید که در دوران کودکی با اختلال اوتیسم درگیر بوده اند و پس از مدتی موفق شده اند که از طیف اوتیسم خارج شده و بر این اختلال غلبه کنند. این مسئله سوالی را در ذهن والدین به وجود می آورد که آیا خارج شدن از طیف اوتیسم دارای شرایط خاصی است و آیا کودکان اوتیسم می توانند بر این اختلال غلبه کنند؟ ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره خارج شدن از طیف اوتیسم توسط کودکان اوتیسم صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

خارج شدن از طیف اوتیسم

خارج شدن از اختلال طیف اوتیسم

خارج شدن از طیف اوتیسم توسط کودکان استثنایی ممکن است گاهی اوقات توسط والدین بسیار بعید به نظر برسد و همین عامل نیز باعث می شود تا والدین کودکانی که با این اختلال درگیر هستند معمولا چالش های جدی را در این زمینه تجربه کنند. با این حال شاید برای شما جالب باشد که بدانید امکان غلبه بر اختلال اوتیسم توسط کودکان در سنین مختلف به طور قطعی وجود ندارد ولی امکان کاهش مشکلات و علائم این اختلال تا حد بسیار خوبی وجود دارد که عوامل مختلفی روی آن تاثیرگذار هستند. یکی از فاکتورهای کلیدی و بسیار مهمی که می تواند روی این مسئله تاثیرگذار باشد شدت این اختلال در کودکان است. عامل مهم دیگر علائم و نشانه هایی است که کودک از خود نشان می دهد. مراجعه به یک کلینیک خوب برای درمان اوتیسم عامل مهم دیگری است که می تواند به میزان زیادی روی خارج شدن از طیف اوتیسم تاثیرگذار باشد. از دیگر عواملی که روی این مسئله تاثیر زیادی دارد شیوه درمانی است که برای درمان این کودکان به کار گرفته می شود.

پاسخ رسمی به سوالات درباره خارج شدن از طیف اوتیسم به صورت قطعی

با توجه به آنچه که در DSM-5 یا همان راهنمای درمان و تشخیص اختلالات درمانی و رشد منتشر شده است پاسخ رسمی به سوال درباره خارج شدن از طیف اوتیسم به صورت قطعی منفی است و چنین چیزی از نظر علمی امکان پذیر نیست. به عبارت دیگر آنچه که در این راهنما آمده است بیانگر این است که نشانه ها و علائم این اختلال از دوران ابتدایی زندگی خود را نشان می دهند و در طول زندگی فرد نیز ادامه پیدا می کنند. البته باید دقت داشته باشید که افراد در بزرگسالی می توانند تا حدود زیادی این علائم را پنهان کرده و آنها را از خود بروز ندهند. به عنوان نکته آخر درباره این پاسخ رسمی باید بدانید که این امکان وجود دارد تا کودک بتواند رفته رفته علائم خود را کنترل کرده و تا حد زیادی مشکلات خود را برطرف کند که در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

آیا اوتیسم ممکن است اشتباه تشخیص داده شود؟

یکی از مهمترین نکاتی که باید در خصوص خارج شدن از طیف اوتیسم به صورت قطعی به آن دقت داشته باشید این است که به علت تشابه بسیاری از علائم این اختلال با سایر اختلالات رشد و روانی ممکن است اوتیسم اشتباه تشخیص داده شود. به همین علت است که مراجعه به بهترین مرکز تشخیص و درمان اوتیسم در تهران و ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. گاهی اوقات ممکن است به علت تشخیص اشتباه این اختلال متخصصان گمان کنند که هیچ راه درمان قطعی برای آن وجود ندارد درحالی که اگر این علائم مربوط به سایر اختلالات یا مشکلات باشند ممکن است قابل درمان قطعی نیز باشند. به همین علت شما پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که کودک شما با اختلال اوتیسم درگیر است و مشکل دیگری گریبانگیر او نشده است.

روش های درمانی می توانند تا حد زیادی برای کاهش علائم اوتیسم اثر گذار باشند.

بیشتر کودکانی که با اختلال طیف اوتیسم درگیر هستند معمولا در طول زمان و با استفاده از روش های درمانی پیشرفته می توانند تا حد زیادی به بلوغ رسیده و مشکلات خود را برطرف کنند. تقریبا تمام متخصصان این حوزه می توانند داستان هایی را درباره کودکانی تعریف کنند که با چالش های جدی در ابتدا مواجه شده اند ولی در گذر زمان با استفاده از روش های درمانی موفق شده اند تا به میزان زیادی بهبود پیدا کنند. این واقعیت همواره وجود دارد که کودکان درگیر با اختلال اوتیسم باید همیشه برخی از علائم را به همراه داشته باشند ولی این که تعداد این علائم و همینطور شدت آنها چقدر باشد کاملا به شرایط درمانی و شرایط جسمی و روحی خود این کودکان بستگی دارد. در صورتی که این اختلال در زمان درست تشخیص داده شده و روش های درمانی استاندارد نیز برای درمان آن اتخاذ شود شما می توانید نتایج فوق العاده ای را نیز در درمان آن دریافت کنید.

کدام کودکان شانس بیشتری برای خارج شدن از طیف اوتیسم دارند؟

در بخش های قبلی درباره این موضوع صحبت کردیم که خارج شدن از طیف اوتیسم به صورت قطعی عملا امکان پذیر نیست ولی با این حال بر اساس شرایط خاصی امکان خارج شدن از طیف اوتیسم به صورت حدودی و کنترل کردن علائم این اختلال وجود دارد. واقعیت علمی در خصوص کودکانی که شانس بیشتری برای بهبود دارند کودکانی هستند که با اختلال طیف اوتیسم خفیف درگیر هستند و علائم در آنها کمتر مشاهده می شود. این کودکان معمولا علائمی مانند تشنج، تاخیر در گفتار، ناتوانی در یادگیری و … را به صورت شدید تجربه نمی کنند. بنابراین به طور کلی می توان گفت کودکانی می توانند بر اختلال اوتیسم غلبه کنند که ضریب هوشی بالاتری نسبت به حالت نرمال دارند و نقاط قوت زیادی دارند که از جمله آنها می توان به مهارت های زبان گفتاری اشاره کرد.

تفاوت خارج شدن از طیف اوتیسم و بهبود علائم اوتیسم

طبق DSM-5 در هر کسی که اختلال اوتیسم به درستی در او تشخیص داده شود احتمال این که به طور کامل موفق به خارج شدن از طیف اوتیسم شود تقریبا برابر صفر خواهد بود. با این حال بسیاری از افرادی که در کودکی با این اختلال درگیر بوده اند و روش های درمانی روی آنها اعمال شده است می گویند: من هنوز هم احساس می کند که در داخل طیف اوتیسم قرار دارم ولی موفق شده ام تا علائم خود را تا حد زیادی تحت کنترل در بیاورم، رفتارهایم را تغییر دهم و احساساتم را به شکل مناسبی مدیریت کنم. در واقع می توان گفت یک تفاوت عمده در افراد وجود دارد که باعث ابتلا به اختلال اوتیسم می شود و این تفاوت عمده به هیچ وجه از بین نمی رود و افراد باید یاد بگیرند که علائم و نشانه های خود را تحت کنترل دربیاورند.

گفتاردرمانی برای خارج شدن از طیف اوتیسم

گفتاردرمانی در کودکانی که با اختلال اوتیسم درگیر هستند می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. خدمات گفتاردرمانی به کودکانی که با این اختلال درگیر هستند کمک می کند مهارت های زبانی خود را به میزان زیادی ارتقاء داده و همینطور به شکل بهتری با سایر کودکان و افراد ارتباط برقرار کنند. مهارت های گفتاری در کودکان اوتیسم معمولا یک چالش جدی به شمار می آید و به همین علت نیز استفاده از خدمات گفتاردرمانی می تواند بسیار مفید واقع شود. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین کلینیک گفتاردرمانی در تهران و ایران هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات کلینیک ما نیز در این زمینه بهره مند شوید.

کاردرمانی برای خارج شدن از طیف اوتیسم

یکی دیگر از روش های درمانی که امروزه برای خارج شدن از طیف اوتیسم توصیه می شود خدمات کاردرمانی در کودکان اوتیسم است. این خدمات معمولا به منظور تقویت مهارت های ذهنی، درکی، شناختی و حرکتی در کودکانی که با اختلالات مختلف درگیر هستند مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. کلینیک تخصصی ما به عنوان یک مرکز خوب برای کاردرمانی نیز به شمار می آید که امروزه شما می توانید از خدمات ما نهایت بهره را ببرید.

بهترین کلینیک برای درمان اوتیسم

خارج شدن از طیف اوتیسم نیازمند این است که شما بتوانید از بهترین خدمات و روش های درمانی بهره ببرید که برای این کار به یک کلینیک تخصصی در این زمینه نیاز پیدا خواهید کرد. یکی از بهترین کلینیک هایی که امروزه در این حوزه وجود دارد، مرکز تخصصی درمان اوتیسم است که خدمات جامع و کامل درمانی را برای خارج شدن از طیف اوتیسم در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از خدماتی که این کلینیک به شما ارائه می دهد می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد که از جمله این مزایا می توان به هزینه مناسب استفاده از خدمات، تخصص و تجربه بالای متخصصان و مشاوران مجموعه ما و همینطور کیفیت بالای خدمات آنلاینی که در سایت کلینیک ما به شما ارائه می شود اشاره کرد. در صورتی که شما هم علاقه مند هستید تا بیشتر با خدمات مجموعه ما آشنا شده و اطلاعاتی را درباره اختلال طیف اوتیسم به دست بیاورید به شما پیشنهاد می کنیم از سایر بخش های سایت ما نیز دیدن کنید.

سندروم آسپرگر

اوتیسم با عملکرد بالا

اختلال خواب در اوتیسم

آمار و ارقام اوتیسم

مربی اوتیسم در منزل

دلایل اوتیسم چیست؟

بهترین راه درمان اوتیسم

توجه و تمرکز و انواع توجه

علائم تشخیص اوتیسم چه هستند؟

انواع رفتارهای تکراری در اوتیسم

ارزیابی و تشخیص کودکان اوتیسم

آموزش نقاشی به کودکان اوتیسم

آموزش رنگ به کودکان اوتیسم

آموزش ریاضی به کودکان اوتیسم

آموزش الفبا به کودکان اوتیسم

بهترین دکتر متخصص اوتیسم کودکان

بازی های موثر برای کودکان اوتیسم

علت بی توجهی کودک به اسمش

آیا کودکان اوتیسم حرف می زنند؟

چگونه با کودکان اوتیسم ارتباط برقرار کنیم؟

توجه و تمرکز در کودکان و مشکلات مربوط به آن

استراتژی های آموزش نوشتن به کودکان اوتیسم

روش پکس برای درمان مشکلات ارتباطی کودکان اوتیسم

چه درمان هایی به اختلال اوتیسم کمک می کند؟

طب مکمل و جایگزین در اوتیسم

آیا واکسن ها باعث اوتیسم می شوند؟

صرع و اوتیسم: آیا پیوندی وجود دارد؟

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

کودکان مبتلا به اوتیسم و تعامل اجتماعی

نحوه برخورد با دانش آموزان اوتیسم

رژیم حسی برای اختلال اوتیسم

انواع اختلال پردازش حسی چیست؟

علائم اختلال اوتیسم در بزرگسالان

آیا می توان از اختلال اوتیسم جلوگیری کرد؟

نکاتی برای والدین دارای فرزندان با اختلال طیف اوتیسم

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای مقابله با اضطراب

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

بهترین فعالیت های حسی برای کودکان مبتلا به اوتیسم

تاثیر رژیم حسی برای کودکان با اختلال اوتیسم چیست؟

مواردیکه شما باید در مورد اوتیسم در بزرگسالان بدانید؟

آیا داروی سل می تواند به درمان اوتیسم کمک کند؟

افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در انتخاب های اقتصادی خود منطقی تر عمل کنند.

برخی از باکتری های روده رفتارهای شبه اوتیستیک را در موش کاهش می دهد.

آیا عدم وجود یک پروتئین می تواند علت بروز اختلال اوتیسم را توضیح دهد؟

مایع مغزی نخاعی بعنوان نشانگر بالقوه برای اوتیسم یافت شده است.

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.

تب در باردارای با ریسک بالای ابتلا به اوتیسم مرتبط است.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری می تواند کودکان را از ابتلا به اوتیسم محافظت کند؟

خطر ابتلا به اوتیسم با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممنوع در دوران بارداری افزایش می یابد.