در مرکز تخصصی درمان میوپاتی تهران، ما هر کاری که می توانیم برای کمک به کاهش علائم و حفظ قدرت شما انجام می دهیم. هدف ما این است که شما را قوی تر نگه داریم. این مرکز از بهترین مراکز درمان میوپاتی در ایران با بیش از ۱۵ سال سابقه، کادری مجرب و آشنا با بیماری میوپاتی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. میوپاتی به بیماری اشاره دارد که بر عضلات کنترل کننده حرکات ارادی بدن تأثیر می گذارد. بیماران به دلیل اختلال در عملکرد فیبرهای عضلانی دچار ضعف عضلانی می شوند. برخی از میوپاتی ها ژنتیکی هستند و می توانند از والدین به فرزند منتقل شوند. برخی دیگر در مراحل بعدی زندگی به دست می‌آیند و می‌توانند به دلیل بیماری خودایمنی، معروف به میوزیت، اختلالات متابولیک یا علل دیگر باشند.

مرکز تخصصی درمان میوپاتی

علائم میوپاتی چیست؟

انواع مختلفی از میوپاتی ژنتیکی وجود دارد که اکثر آنها علائم مشابهی دارند. جهت آگاهی از این علائم می توانید از مرکز تخصصی درمان میوپاتی مشاوره بگیرید. علائم میوپاتی شامل:

-ضعف عضلانی

-تاخیر حرکتی

-اختلال تنفسی

-اختلال عملکرد عضلات بولبار (نقص عملکرد عضلات مسئول بلع و گفتار)

اختلال عملکرد عضلات بولبار می تواند به ویژه در میوپاتی های مادرزادی (آنهایی که از بدو تولد وجود دارند) آشکار باشد و می تواند منجر به اختلالات شدید در توانایی های بلع و گفتار شود. میوپاتی های مادرزادی نیز با تأخیر حرکتی رشد و در برخی مواقع ناهنجاری های صورت یا اسکلتی مشخص می شوند.

میوپاتی های اکتسابی ممکن است علائمی مشابه علائم میوپاتی ژنتیکی داشته باشند و همچنین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-ضعف عضلانی

-درد عضلانی (میالژیا)

-گرفتگی عضلات

-سفتی و سختی

-تحلیل رفتن عضلات اطراف شانه ها و باسن

علل و عوامل خطر میوپاتی

بیمارانی که یکی از خویشاوندان خونی آنها مبتلا به میوپاتی ژنتیکی است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند. بسته به نحوه ارثی میوپاتی، مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. میوپاتی های حامل بر روی کروموزوم X مردان را بیشتر از زنان تحت تأثیر قرار می دهد در حالی که آنهایی که بر روی کروموزوم هایی غیر از کروموزوم جنسی حمل می شوند، مردان و زنان را به طور یکسان تحت تأثیر قرار می دهند. بیمارانی که دارای یک اختلال خودایمنی، اختلال متابولیک یا غدد درون ریز هستند، داروهای خاصی مصرف می کنند یا در معرض سموم خاصی قرار دارند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به میوپاتی اکتسابی باشند.

تشخیص میوپاتی چگونه است؟

دکتر متخصص میوپاتی ممکن است از انواع آزمایشات در بهترین مرکز درمان میوپاتی تهران برای تعیین نوع میوپاتی استفاده کند که می توانند شامل موارد زیر باشند:

-معاینه فیزیکی

-تست های قدرت عضلانی

-الکترومیوگرافی (EMG)

-سونوگرافی

-تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) آزمایشات ژنتیکی

-بیوپسی عضله

هدف از تعیین نوع میوپاتی در مرکز تخصصی درمان میوپاتی بعنوان بهترین مرکز درمان میوپاتی امکان توسعه یک برنامه درمانی شخصی است.

آیا میوپاتی درمان می شود؟

میوپاتی های التهابی مزمن در بیشتر بزرگسالان قابل درمان نیستند اما بسیاری از علائم را می توان درمان کرد. گزینه‌های درمانی شامل دارو، کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و استراحت است. پلی میوزیت، درماتومیوزیت و nmyopathy خودایمنی نکروزان ابتدا با دوزهای بالای داروهای کورتیکواستروئیدی مانند پردنیزون درمان می‌شوند. داروی سرکوب کننده ایمنی ممکن است التهاب را در افرادی که به پردنیزون پاسخ خوبی نمی دهند، کاهش دهد. تزریق ژل هورمون آدرنوکورتیکوتروپیک ممکن است گزینه دیگری برای افرادی باشد که به سایر گزینه های درمانی دارویی پاسخ نمی دهند یا نمی توانند آن را تحمل کنند. فیزیوتراپی و کاردرمانی معمولاً برای جلوگیری از آتروفی عضلانی و همچنین حفظ قدرت عضلانی و دامنه حرکتی توصیه می شود. برخی از افراد ممکن است از یک کرم موضعی برای درمان مشکلات پوستی مرتبط با این اختلال استفاده کنند. IBM هیچ دوره درمانی استانداردی ندارد.

بهترین درمان برای میوپاتی

-در حالی که هیچ درمانی برای میوپاتی ژنتیکی وجود ندارد، گزینه های درمانی مختلفی در مرکز تخصصی درمان میوپاتی بعنوان بهترین مرکز درمان میوپاتی در تهران برای مدیریت علائم بیماری موجود است. درمان‌های میوپاتی ژنتیکی و غدد درون ریز زمانی مؤثرتر هستند که بیماری به موقع تشخیص داده شود و یک برنامه درمانی جامع توسط بهترین تیم پزشکی آگاه نظارت شود.

-برای میوپاتی های اکتسابی ناشی از سیستم ایمنی مانند درماتومیوزیت و پلی میوزیت، داروهایی که برای کاهش پاسخ ایمنی بدن و کاهش التهاب عمل می کنند، مانند کورتیکواستروئیدها یا سایر سرکوب کننده های ایمنی، می توانند به مدیریت برخی علائم میوپاتی کمک کنند. درمان کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، وسایل حمایتی مانند بریس و گاهی اوقات جراحی نیز ممکن است به عنوان بهترین ابزار درمانی استفاده شود.

-درمان میوپاتی متابولیک، سمی و مرتبط با غدد درون ریز عموماً بر علت زمینه ای این بیماری متمرکز است. ممکن است برای رفع علائم از دارو یا جراحی استفاده شود.

تشخیص میوپاتی چگونه است؟

چگونه پزشکان میوپاتی را درمان می کنند؟

درمان حمایتی و علامتی ممکن است تنها درمان موجود یا ضروری برای برخی اختلالات باشد. درمان سایر اختلالات ممکن است شامل درمان دارویی مانند سرکوب کننده‌های سیستم ایمنی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بریس برای حمایت از عضلات ضعیف و جراحی باشد. پیش آگهی برای افراد مبتلا به میوپاتی متفاوت است. سوالی که مطرح هست این است که آیا ورزش برای میوپاتی خوب است؟ برنامه های ورزشی در مرکز تخصصی درمان میوپاتی برای بهبود قدرت عضلانی، استقامت و آمادگی قلبی عروقی نقش مهمی در مدیریت کلی بیماران مبتلا به میوپاتی دارند.

اقدامات بهترین مرکز درمان میوپاتی

بیماری های عضلانی التهابی، بیماری های خودایمنی سیستمیک نادری هستند. درد عضلانی و از دست دادن قدرت و همچنین درگیری سایر سیستم ها و اندام ها می تواند منجر به اختلال در کیفیت زندگی شود.

-تست قدرت و عملکرد عضلانی: با استفاده از تست‌های استاندارد و معتبر بین‌المللی، محدودیت‌ها در قدرت و استقامت عضلانی ثبت می‌شوند و بنابراین می‌توانند برای تصمیم‌گیری‌های درمانی در نظر گرفته شوند. بیمارانی که توضیح بیشتری برای آنها مورد نظر نیست، می توانند به طور ویژه برای آزمایش عضله اختصاص داده شوند.

-مشاوره بین رشته ای برای میوپاتی های التهابی: این مشاوره برای بیماران مبتلا به میوپاتی التهابی که یا از درگیری اندام ها رنج می برند یا در آنها تشخیص بالینی از الگوهای بیماری عصبی عضلانی دشوار است مناسب است. بیماران همراه با متخصصان سایر رشته ها معاینه می شوند و در یک ارائه مشترک مورد بحث قرار می گیرند. یک توصیه مشترک به پزشک ارجاع داده می شود.

-ارزیابی میوزیت سرپایی: این یک ارزیابی استاندارد برای بیماران مبتلا به میوپاتی التهابی است تا وضعیت آنها را تعیین کند و سپس در مورد یافته ها بحث شود. در عرض نیم روز، چندین روش انجام می‌شود: ارزیابی قدرت عضلانی و عملکرد گروه‌های عضلانی آسیب‌دیده و معاینه آزمایشگاهی و همچنین به‌صورت اختیاری MRI، E(N)MG یا غربالگری قلبی ریوی یا میکروسکوپ مویرگی. انجام می شود.

-ارزیابی میوزیت بستری: این یک ارزیابی کوتاه بستری برای بیماران مشکوک یا تشخیص داده شده میوپاتی با همکاری نزدیک بین پزشکان رشته های مختلف، متخصصان فیزیوتراپی، کارکنان پرستاری و مددکاران اجتماعی است. هدف ایجاد تشخیص، تعیین وضعیت و یا بهینه سازی درمان است.

میوپاتی چیست؟

نقاط عطف رشد کودک کودک ۱۸ ماهه

تاخیرهای رشدی در کودکان ۳ تا ۵ سال

علائم هشدار دهنده تاخیر کودکان

نوزادان نارس چه مشکلاتی دارند؟

چگونه غلبه طرفی در کودکان رشد می کند؟