مرکز تخصصی درمان میوپاتی یک کلینیک جامع است که بر تشخیص و مراقبت از بیماران مبتلا به ضعف ناشی از بیماری عضلانی اسکلتی یا میوپاتی تمرکز دارد. تشخیص و درمان میوپاتی توسط بهترین دکتر متخصص میوپاتی در تهران انجام می شود. انواع مختلفی از میوپاتی وجود دارد، برخی ارثی هستند و برخی با سایر بیماری های زمینه ای مرتبط هستند. علامت اصلی میوپاتی ضعف عضلانی است. این ضعف اغلب عضلات پاها و بازوها را درگیر می کند، اگرچه سایر عضلات (صورت، تنفسی و قلب) نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. بیماران مبتلا به میوپاتی اغلب در بلند شدن از روی صندلی یا بالا بردن بازوهای خود مشکل دارند، علائم می تواند اپیزودیک یا ثابت باشد.

بهترین دکتر متخصص میوپاتی

درباره بهترین دکتر متخصص میوپاتی

بهترین دکتر متخصص میوپاتی هدایت، مدیریت و درمان بیماری میوپاتی را برعهده دارد. شناسایی علت نیز ممکن است به تعیین پیش آگهی کمک کند. اگر مشکوک به میوپاتی ارثی باشد، یک تشخیص خاص ممکن است مشاوره و آزمایش اعضای خانواده را راهنمایی کند. ایجاد یک تشخیص ممکن است به بیماران اجازه دهد تا در پروژه‌های تحقیقاتی موجود شرکت کنند تا به ما کمک کند مکانیسم‌های اختلالات عضلانی را درک کنیم و درمان‌های مؤثری را توسعه دهیم.

در کلینیک تخصصی میوپاتی ایران به دکتر متخصص مغز و اعصاب با فوق تخصص در اختلالات عضلانی مراجعه خواهید کرد. همچنین ممکن است به متخصص کاردرمانی عصبی عضلانی (یک متخصص مغز و اعصاب که در زمینه اختلالات عصبی-عضلانی و طب فیزیکی و توانبخشی آموزش دیده است) مراجعه کنید. مشاوره با این پزشکان می‌تواند به روشن شدن علت علائم شما کمک کند و می‌تواند توصیه‌های مفیدی برای به حداکثر رساندن عملکرد شما ارائه دهد، چه از طریق توصیه‌های ورزشی، برنامه‌های درمانی هدفمندتر، بریس‌ها، وسایل کمکی یا سایر مداخلات پزشکی انجام می شود.

تشخیص بیماری میوپاتی

تشخیص توسط بهترین دکتر متخصص میوپاتی

شرح حال دقیق و معاینه بالینی برای هدایت فرآیند تشخیصی و درمانی ضروری است. ما قویاً به شما توصیه می کنیم که سوابق پزشکی گذشته خود را برای ما ارسال کنید که قبل از بازدید شما به دقت بررسی می کنیم. این به ما کمک می کند تا هر آزمایش اضافی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید پیش بینی و هماهنگ کنیم.

آزمایش های انجام شده توسط بهترین دکتر متخصص میوپاتی

۱. تست الکترودیاگنوستیک: ارزیابی الکترودیاگنوستیک (که “EMG” نیز نامیده می شود) گسترش معاینه بالینی است که اغلب به عنوان بخشی از ارزیابی بیماران مبتلا به ضعف عضلانی گنجانده می شود. EMG ممکن است به تایید وجود یک اختلال عضلانی کمک کند و ممکن است سرنخ های بیشتری در مورد نوع میوپاتی ارائه دهد. EMG همچنین برای انتخاب مناسب ترین عضله برای بیوپسی در صورت نیاز به بیوپسی عضله استفاده می شود.

۲. بیوپسی عضلانی: در برخی موارد می توان از بیوپسی عضلانی برای تعیین علت اختلال عضلانی استفاده کرد. در طول بیوپسی عضله، یا با استفاده از یک سوزن مخصوص (بیوپسی سوزنی) یا با انجام یک روش باز، یک قطعه کوچک از عضله به دست می آید. سپس قطعه عضله در آزمایشگاه پردازش می شود تا چندین ویژگی برجسته شود.

۳. تست و مشاوره ژنتیک: برخی از میوپاتی ها ارثی هستند. گاهی اوقات آزمایش ژنتیک تنها آزمایشی است که برای رسیدن به تشخیص لازم است. به عنوان بخشی از ارزیابی بالینی، ما سابقه خانوادگی شما را می خواهیم. از این اطلاعات می توان برای تعیین اینکه آیا آزمایش ژنتیکی برای شما مناسب است یا خیر، استفاده کرد. آزمایشات ژنتیکی (معمولاً با خونگیری یا در برخی موارد از طریق جمع آوری بزاق انجام می شود) برای آزمایش بسیاری از میوپاتی های ارثی در دسترس هستند. قبل و بعد از انجام آزمایش ژنتیک مشاوره ژنتیک را ارائه می دهیم. گاهی اوقات زمانی که مشکوک به میوپاتی ارثی است اما آزمایش ژنتیکی اولیه منفی است، ممکن است توالی یابی کل اگزوم یا ژنوم را در نظر بگیریم. این کار در ترکیب با MGH Genetic Service انجام می شود. دانستن علت ژنتیکی میوپاتی ممکن است برای اعضای خانواده که ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری باشند مفید باشد.

۴. تست ورزش ساعد: ضعف عضلانی ممکن است در هنگام تمرین رخ دهد. گاهی اوقات، این ممکن است به دلیل نقصی باشد که مانع از استفاده ماهیچه های اسکلتی از قند یا چربی لازم برای تولید انرژی می شود. تست ورزش ساعد گاهی اوقات برای غربالگری نقص احتمالی مسیر پردازش قند استفاده می شود. ما تست ورزش ساعد را در کلینیک با قرار دادن سوزن خونگیری در بازوی شما، خونگیری و سپس فشار دادن دستتان برای یک دقیقه انجام می دهیم. پس از تمرین بازوی شما در فواصل زمانی مشخص خون بیشتری می گیریم. با اندازه گیری مواد شیمیایی که در حین تمرین در خون تجمع می یابد، می توانیم تشخیص دهیم که آیا مشکلی در مسیر پردازش قند در عضلات وجود دارد یا خیر.

تحقیقات توسط بهترین دکتر متخصص میوپاتی

تحقیقات توسط بهترین دکتر متخصص میوپاتی

تحقیقات جزء مهمی از کلینیک عمومی میوپاتی عمومی است.آزمایشگاه‌های ما، از جمله آزمایشگاه تحقیقاتی Thurman Wheeler، MD، بر درک مکانیسم‌های دیستروفی عضلانی (مانند دیستروفی میوتونیک نوع ۱، دیستروفی میوتونیک نوع ۲، دیستروفی عضلانی facioscapulohumeral و دیستروفی عضلانی دوشن) تمرکز می‌کننددرمان این بیماری های عضلانی بیماران مبتلا به انواع خاصی از دیستروفی عضلانی در صورت تمایل می توانند در مطالعات تحقیقاتی شرکت کنند.

 

مقاله های مرتبط

میوپاتی چیست؟

کاردرمانی در میوپاتی

مرکز تخصصی درمان میوپاتی

کاردرمانی در فلج مغزی

گفتاردرمانی در فلج مغزی

کاردرمانی در تاخیر حرکتی

کاردرمانی در بیماری اس ام ای

کاردرمانی در دیستروفی دوشن

کاردرمانی در دیستروفی عضلانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 − 1 =

× پشتیبانی 24 ساعته