آیا درمان به بهبودی رفتارهای اوتیسم کمک می کند؟ آیا با درمان علائم اوتیسم کاهش می یابد؟ آیا اوتیسم درمان دارد؟ آیا کودکان اوتیسم خوب می شوند؟ این سوالها ذهن بسیاری از والدین دارای فرزند اوتیسم را به خود مشغول کرده است و تصور درمان اوتیسم برای والدین عجیب به نظر می رسد. بخشی از آنچه که در مورد تشخیص اوتیسم برای کودک شما وجود دارد این است که بدانید این اختلال چیزی نیست که با گذشت زمان بهتر شود با این حال یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: کودکانی که در سنین ابتدایی زندگی تشخیص اوتیسم را گرفته و مداخلات درمانی زودهنگام را شروع می کنند، هنگامی که در دوران مدرسه ابتدایی مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند به نظر می‌رسد دیگر با معیارهای تشخیصی اوتیسم مطابقت ندارند. البته این کودکان هنوز در چندین سطح با مشکلاتی روبرو هستند: ناتوانی های شناختی، رفتاری و یادگیری رایج است اما تعداد آنها قابل توجه هستند. از هر چهارده کودک با تشخیص اوتیسم در عرض چند سال پس از تشخیص اولیه و بدنبال درمان فشرده، یک کودک دیگر به عنوان اوتیسم در نظر گرفته نمی شود.

آیا کودکان اوتیسم خوب می شوند؟

این مطالعه یک مطالعه کوچک است که شامل ۵۶۹ کودک بود که ۳۸ نفر از آنها دیگر اختلال طیف اوتیسم نداشتند. همه کودکان ساکن برونکس بودند و در مقطعی در طول سال های ۲۰۰۳۲۰۱۳ به اوتیسم مبتلا شده بودند. تشخیص از طریق مداخله زودهنگام و برنامه وابسته به دانشگاه انجام شد. زمانی که کودکان چهار سال بعد مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند، ۳۸ کودک دیگر به اوتیسم مبتلا نبودند. این گروهی بود که دکتر لیزا شولمن تصمیم گرفت آنرا مورد بررسی قرار دهد، زیرا در حالی که مطالعات قبلی نشان داده بود که گاهی اوقات علائم اوتیسم با گذشت زمان برطرف می‌شود، اما معلوم نبود که آیا این کودکان همچنان با مشکلاتی مواجه هستند یا خیر.

اوتیسم به طور کلی یک بیماری مادام العمر در نظر گرفته می شود، اما ۷ درصد از کودکانی که در این مطالعه تشخیص زودهنگام دریافت کرده بودند به مرور زمان علائم اوتیسم را کنار گذاشتند. “گفته دکتر شولمن که به عنوان مدیر خدمات توانبخشی، ارزیابی و یادگیری برای نوزادان و کودکان اوتیستیک در مرکز ارزیابی و توانبخشی کودکان رز افمرکز کندی در کالج پزشکی آلبرت انیشتین و بیمارستان کودکان در مرکز پزشکی مونتفیوره مشغول بکار می باشد” کودکانی که علائم اوتیسم آنها برطرف شد از بخش خاصی نبودند، بلکه از همه نژادها و پیشینه‌های قومی متفاوت بودند.

پزشکانی که بر کودکان اوتیسم نظارت می کردند مداخلات درمانی اولیه را انجام دادند و به نظارت بر کودکان ادامه دادند. با گذشت زمان، پزشکان متوجه شدند که با وجود برطرف شدن علائم اوتیسم، کودکان همچنان با مشکلات مختلفی مانند مسائل یادگیری، رفتاری یا عاطفی روبرو هستند. دکتر شولمن افزود: “اکثریت کودکان در تشخیص اولیه دچار ناتوانی ذهنی بودند، اما در مرحله رفع علائم اوتیسم، شناخت طبیعی را نشان دادند.

پس دقیقا چه چیزی تغییر کرد یا بهتر شد؟ به طور خاص، این آسیب اجتماعی مرتبط با اوتیسم بود که دیگر وجود نداشت. عملکرد شناختی (IQ) نیز بهبود یافته است. در مجموع، ۹۲ درصد از کودکان هنوز مشکلات یادگیری، عاطفی یا رفتاری داشتند. اما نکته مهم اینجاست: ۳ کودک از ۳۸ کودک، دیگر هیچ تشخیصی نداشتند. بدون مشکل یادگیری بدون مشکل عاطفی و رفتاری بودند. آنها دیگر فقط بچه های معمولی بودند. پس آیا بچه های اوتیسم خوب می شوند؟ آیا اوتیسم مانند سرماخوردگی یا آبله مرغان می تواند «از بین برود» یا از بین برود؟ با توجه به این مطالعات اینطور به نظر می رسد.

آیا درمان به بهبود علائم اوتیسم کمک می کند؟

در مورد ۹۲ درصدی که هنوز مشکل داشتند چطور؟ چه مشکلاتی داشتند؟ خوب، ۶۸ درصد از آنها هنوز ناتوانی های زبانی یا یادگیری داشتند و تقریباً نیمی از آنها با آنچه که پزشکان آن را مشکلات بیرونی یا رفتار منفی که به سمت محیط بیرونی هدایت می شود مانند رفتار مخرب مشکل داشتند. ۲۴ درصد دیگر از کودکان دارای مشکلات درونی یا مشکلاتی بودند که به طور درونی با آنها سروکار داشتند به عنوان مثال اضطراب، اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) یا لالی انتخابی (کسی که می تواند صحبت کند اما با افراد خاص یا در موقعیت های خاص صحبت نمی کند). در نهایت تقریباً سه چهارم کودکان همچنان به نوعی کمک برای یادگیری نیاز داشتند برای مثال کلاس‌های کوچک‌تر یا زمانی که در یک اتاق مدرسه سپری می‌شوند. دکتر شولمن، دانشیار اطفال بالینی در کالج پزشکی آلبرت انیشتین و پزشک معالج در بیمارستان کودکان در مونتفیور، گفت: وقتی تشخیص زودهنگام اختلال طیف اوتیسم انجام نشود، اغلب مشکلات یادگیری و عاطفی یا رفتاری دیگر باقی می‌مانند.

سندروم آسپرگر

اوتیسم با عملکرد بالا

اختلال خواب در اوتیسم

آمار و ارقام اوتیسم

مربی اوتیسم در منزل

دلایل اوتیسم چیست؟

بهترین راه درمان اوتیسم

توجه و تمرکز و انواع توجه

علائم تشخیص اوتیسم چه هستند؟

انواع رفتارهای تکراری در اوتیسم

ارزیابی و تشخیص کودکان اوتیسم

آموزش نقاشی به کودکان اوتیسم

آموزش رنگ به کودکان اوتیسم

آموزش ریاضی به کودکان اوتیسم

آموزش الفبا به کودکان اوتیسم

بازی های موثر برای کودکان اوتیسم

علت بی توجهی کودک به اسمش

آیا کودکان اوتیسم حرف می زنند؟

علت چرخیدن کودک به دور خودش

تازه ترین رویکردهای درمانی اوتیسم

مداخله زودهنگام برای کودکان اوتیسم

چگونه با کودکان اوتیسم ارتباط برقرار کنیم؟

توجه و تمرکز در کودکان و مشکلات مربوط به آن

استراتژی های آموزش نوشتن به کودکان اوتیسم

روش پکس برای درمان مشکلات ارتباطی کودکان اوتیسم

چه درمان هایی به اختلال اوتیسم کمک می کند؟

طب مکمل و جایگزین در اوتیسم

آیا واکسن ها باعث اوتیسم می شوند؟

صرع و اوتیسم: آیا پیوندی وجود دارد؟

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

کودکان مبتلا به اوتیسم و تعامل اجتماعی

نحوه برخورد با دانش آموزان اوتیسم

رژیم حسی برای اختلال اوتیسم

انواع اختلال پردازش حسی چیست؟

علائم اختلال اوتیسم در بزرگسالان

آیا می توان از اختلال اوتیسم جلوگیری کرد؟

نکاتی برای والدین دارای فرزندان با اختلال طیف اوتیسم

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای مقابله با اضطراب

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

بهترین فعالیت های حسی برای کودکان مبتلا به اوتیسم

تاثیر رژیم حسی برای کودکان با اختلال اوتیسم چیست؟

مواردیکه شما باید در مورد اوتیسم در بزرگسالان بدانید؟

آیا داروی سل می تواند به درمان اوتیسم کمک کند؟

افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در انتخاب های اقتصادی خود منطقی تر عمل کنند.

برخی از باکتری های روده رفتارهای شبه اوتیستیک را در موش کاهش می دهد.

آیا عدم وجود یک پروتئین می تواند علت بروز اختلال اوتیسم را توضیح دهد؟

مایع مغزی نخاعی بعنوان نشانگر بالقوه برای اوتیسم یافت شده است.

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.

تب در باردارای با ریسک بالای ابتلا به اوتیسم مرتبط است.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری می تواند کودکان را از ابتلا به اوتیسم محافظت کند؟

خطر ابتلا به اوتیسم با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممنوع در دوران بارداری افزایش می یابد.