لازم به ذکر است که مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران با دو شعبه (کلینیک گفتاردرمانی پایا و کلینیک گفتاردرمانی غرب تهران) در تهران با بیش از ۱۵ سال سابقه، کادری مجرب و آشنا به درمان اختلالات و بیماری های کودکان، بزرگسالان و سالمندان بعنوان یکی از بهترین مراکز گفتاردرمانی تهران، آماده ارائه خدمات گفتار درمانی برای شما عزیزان می باشد. جهت آشنایی با خدمات مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران با ما همراه باشید.

بهترین دکتر گفتاردرمانی تهران

دکتر متخصص گفتار درمانی چه کسی است؟

دکتر متخصص گفتار درمانی فردی است متخصص در حوضه سلامت که وظیفه غربالگری، شناسایی، ارزیابی، ارجاع و درمان افراد مبتلا یا در خطر ابتلا به مشکلات گفتاری (لکنت، تولید صداهای گفتاری، تاخیر گفتاری و…)، صوت، زبان، ارتباط، بلع، مشکلات شنیداری، خواندن و نوشتن و دیگر مشکلات مربوط را برعهده دارد و به درمان مشکلات گفتاری در کودکان و بزرگسالان می پردازد.

بهترین مرکز گفتاردرمانی تهران

معیارهایی خوب برای انتخاب مناسب دکتر متخصص گفتار درمانی

دکتر متخصص آسیب شناس گفتار و زبان باید دارای مدرک دانشگاهی معتبر و شماره نظام پزشکی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باشد. دکتر متخصص گفتار و زبان آموزش دیده اند که مشکلات گفتار و زبان را ارزیابی کنند. آنها برای درست کردن یا تصحیح اختلالات برنامه هایی را طراحی و اجرا می کنند و یا روش های ارتباطی جانشین و مکمل را استفاده می کنند. همچنین به خانواده ها و افراد جهت مدیریت مشکلات گفتاری مشاوره می دهد.

 

گفتاردرمانی خوب در تهران 

چه زمانی باید از خدمات گفتار درمانی استفاده نمود؟

هر فردی در هر سن (کودکان و بزرگسالان) و زمانی ممکن است مشکلات گفتاری و زبانی داشته باشد. بهترین زمان برای شروع درمان زمانی است که مشکل شناسایی می شود. رشد گفتار و زبان عملکردی جداگانه نیست بلکه دیگر عملکرد های فرد مانند عملکردهای ذهنی، حرکتی، عاطفی، اجتماعی در این روند شرکت دارند؛ بنابراین مشکلات گفتار و زبان نه تنها به ارزیابی های گفتار و زبان بلکه همچنین به ارزیابی های پزشکی و فیزیولوژیکی نیاز دارند.

 

گفتاردرمانی در دهکده المپیک

آیا کودک من نیاز به گفتار درمانی دارد؟

مهم است که به یاد داشته باشید که هر کودکی با سرعت خود رشد می کند. برای کمک به تشخیص اینکه فرزند شما در مسیر درستی قرار دارد یا خیر، باید نمودار نقاط عطف رشد کودکان را بررسی کرد. در زیر برخی از مواردی که ممکن است فرزند شما به گفتار درمانی نیاز داشته باشد به اختصار ذکر شده است؛

 

۱۲ تا ۱۵ ماهگی:

  • فقط چند صدا تولید می کند.
  • عدم استفاده از حرکاتی مانند حرکات چهره یا اشاره کردن.
  • اولین کلمات را بیان نکرده است.

 

۱۸ تا ۲۴ ماهگی:

  • غر زدن و اشاره کردن به جای برقراری ارتباط کلامی زمانی که چیزی را می خواهند.
  • عدم استفاده مکرر از جملات دو کلمه ای
  • از کلمات بصورت صحیح و هدفمند استفاده نمی کند.

 

۲ تا ۴ سالگی:

  • قرار ندادن جمله های دو و سه کلمه ای در کنار هم
  • گفتار کمتر از ۵۰ کلمه
  • گفتاری غالباً نامفهوم

 

۴ تا ۵ سالگی:

  • تکرار اولین صداهای کلمات مانند”پ پ پ” بجای “پدر”
  • نمی تواند دستورالعمل های کلاس را دنبال کند مانند “دور چیزی را که می خورید روی کاغذ خود دایره بکشید”.
  • اصوات یا کلمات را بیشتر اوقات تکرار می کند.

مرکز گفتاردرمانی در تهران

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)

تخمین زده شده است که حدود ۴۵ درصد کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی مشکلات گفتار و زبان مشابهی دارند. که شامل مشکل در مهارت های اجتماعی، کاهش توانایی حل مسئله، مشکلات پردازش شنیداری، مشکل در استخراج جزئیات اطلاعات و سرگرم شدن با موضوعات خاص می باشد. بسیاری از اختلالات دیگر که همراه با نقص توجه و بیش فعالی هستند در توانایی سازماندهی فکر و باورهای شخص می توانند تاثیر چشمگیری داشته باشند. این اختلالات عبارتند از اختلالات حواس پرتی، افسردگی کلی، اختلالات سلوک و اختلالات یادگیری. اختلالات یادگیری در ۶۰ درصد افراد با اختلال نقص توجه و بیش فعالی بروز می کند؛ بنابراین رویکرد درمانی باید علائم نقص توجه و بیش فعالی را در محیط های اجتماعی و مدرسه هدف قرار دهد.

کلینیک خوب گفتاردرمانی برای تاخیر گفتاری (Speech & Language delay)

تاخیر در گفتار و زبان چیست؟ تأخیر در گفتار و زبان زمانی اتفاق می افتد که کودک با سرعت مورد انتظار از نظر کلامی و زبانی رشد نمی کند. این یک مشکل رایج رشدی است که تا ۱۰ درصد از کودکان پیش دبستانی را درگیر می کند. اگر فرزند شما تأخیر داشته باشد، ممکن است به متخصص گفتار درمانی نیاز داشته باشد. یک درمانگر می تواند در مورد نحوه تلفظ کلمات و صداها با آنها کار کند و ماهیچه های صورت و دهان آنها را تقویت کند. همچنین می توانید با فرزند خود در زمینه گفتار و زبان کار کنید و در طول روز با او صحبت کنید.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای آفازی (Aphasia)

هر انسانی از زبان استفاده می کند. حرف زدن، یافتن کلمات صحیح، فهمیدن، خواندن، نوشتن، حالت های صورت و زبان بدن شکل های مختلف استفاده از زبان هستند. توقف یک یا چند مورد از این عملکردهای زبانی ممکن است ناشی از آسیب مغزی باشد. به این معنی است که مواردی را که قبلا فرد می توانسته است بیان کند الان قادر به بیانشان نیست و از توانایی های زبانی نمی تواند مانند قبلا استفاده کند. علاوه بر آفازی یا زبان پریشی امکان دارد با فلج عصبی رخ دهد و همچنین مشکلاتی مربوط به:

  • فعالیت های هوشیارانه
  • مشاهده اطراف
  • توجه و تمرکز و حافظه

در این شرایط فرد قادر به بیان چیزی که می خواستند بگویند و یا درک حرف های دیگران نبوده اند.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای آپراکسی (Apraxia)

آپراکسی  گفتاری دوران کودکی یک اختلال حرکتی گفتار است. افراد دارای آپراکسی در گفتن صداها، هجاها و کلمات مشکل دارند. این مشکل به علت ضعف ماهیچه ها و یا فلج عصبی نیست بلکه مغز در برنامه ریزی حرکات اندام های گفتاری (مانند لب ها، فک و زبان) مشکل دارد. فرد چیزی را که می خواهد بگوید را می داند ولی مغز در برنامه ریزی و هماهنگی ماهیچه های لازم برای گفتن مشکل دارد. آسیب شناس گفتار و زبان کودک دارای آپراکسی را ارزیابی می کند. وی توانایی های حرکتی-دهانی، نوای گفتار و رشد صداهای گفتاری را ارزیابی می کند. وی می تواند آپراکسی را شناسایی کند و از مشکلات گفتاری دیگر جلوگیری کند.

مرکز خوب گفتار درمانی برای دیس پراکسی (Dyspraxia)

دیس پراکسی که به عنوان اختلال هماهنگی رشد (DCD) نیز شناخته می شود، یک اختلال شایع است که بر حرکت و هماهنگی تأثیر می گذارد. دیس پراکسی بر هوش شما تأثیر نمی گذارد. دیس پراکسی می تواند مهارت های هماهنگی شما را تحت تأثیر قرار دهد-مانند کارهای نیاز به تعادل، ورزش یا یادگیری رانندگی با ماشین. درمان گفتار درمانی به افراد مبتلا به دیس پراکسی با حداکثر رساندن توانایی آنها در برقراری ارتباط با بالاترین پتانسیل خود کمک می کند. گفتاردرمانی و زبان درمانی نیز می تواند در رفع مشکلات خوردن، آشامیدن و بلع افراد مبتلا به دیس پراکسی کمک کند.

بهترین مرکز گفتار درمانی برای اختلال طیف اوتیسم (ASD)  

اوتیسم جزء اختلالات رشدی عصبی است که روی ارتباط و تعامل و رفتار فرد تاثیر می گذارد. افراد طیف اوتیسم ممکن است این موارد را تجربه کنند:

  • رفتار: پرخاشگری، رفتار تکانشگری، گریه بیش از حد، تحریک پذیری، بیش فعالی، تکانشی بودن، تعامل اجتماعی نامناسب، تقلید غیرارادی رفتاروحرکات دیگران، بی قراری، تکراربدون معنای کلمات خود، ارتباط چشمی ضعیف، حرکات تکراری، جیغ زدن، خود آزاری، تکرار مداوم کلمات و فعالیت ها.
  • شناخت: علایق محدود به تعدادی اشیاء و مشکل توجه کردن.
  • گفتار: تن صدای غیر معمولی، اختلال در گفتار ودرک وبیان غیر کلامی، پژواک گویی، گفتار غیر هدفدار، نارساخوانی.
  • رشد: ناتوانی یادگیری یا تاخیر گفتار دردوران کودکی.
  • روان: افسردگی و درک نکردن عواطف.
  • عضلات : هماهنگی ضعیف، وجود تیک درعضلات، ناپخته بودن حرکات.
  • همچنین این موارد رایج است: نگرانی واضطراب، راه رفتن روی پنجه پا، فقدان همدلی، حساسیت به صدا و نور و لمس.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای اختلال پردازش شنیداری مرکزی (CAPD)

اختلال پردازش شنیداری مرکزی یکی از انواع اختلالاتی است که در پردازش اطلاعات شنیداری درون ذهن خلل ایجاد می کند. افراد با این اختلال در پردازش اطلاعات کلامی ناتوان هستند؛ در حقیقت اطلاعات کلامی را می شنوند ولی قادر به درک محتوای آن نیستند! آنها ممکن است کل جمله را کلمه به کلمه برای شما تکرارکنند ولی معنی آن را درک نمی کنند پس افزایش بلندی صدا کمکی به درک گفته نمیکند. مشکلات شنوایی این کودکان در آزمون هایی شنوایی شناخته نمیشود.مشکلات آنها به صورت تاخیرهای گفتاروزبان، مشکلات تحصیلی، کمبود اعتماد به نفس ومسائل اجتماعی است.

مرکز خوب گفتاردرمانی برای فلج مغزی (Cerebral Palsy)

فلج مغزی (CP) گروهی از اختلالات است که بر توانایی فرد در حرکت و حفظ تعادل و حالت بدن تأثیر می گذارد. سی پی شایع ترین ناتوانی حرکتی در دوران کودکی است. مغزی به معنای ارتباط با مغز است. فلج به معنی ضعف یا مشکلات در استفاده از ماهیچه ها است.گفتاردرمانی می تواند به هرکسی که دارای نقایص گفتاری یا مشکلات زبانی است کمک کند تا مهارتهای مورد نیاز خود را برای برقراری ارتباط با جهان ایجاد کند. گفتار درمانی برای فلج مغزی اغلب بر تقویت ماهیچه های دهان و آموزش نحوه ایجاد صداهای خاص با دهان متمرکز است.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای شتابان گویی (Cluttering)

شتابان گویی مانند لکنت یک اختلال روانی گفتار است؛ اما دو اختلال جداگانه هستند. شتابان گویی شامل وقفه هایی بیش از اندازه در جریان طبیعی گفتار است که به نظر می رسد از برنامه ریزی گفتار سازمان دهی نشده، حرف زدن بسیار سریع و جهش های ناگهانی گفتار و شاید نامطمئن بودن از چیزی که یک شخص می خواهد بگوید ناشی می شود. در مقابل شخصی که لکنت دارد معمولا چیزی که می خواهد بگوید را می داند اما بصورت موقت قادر به بیان صحیح آن نیست. از آنجایی که شتابان گویی به خوبی شناخته شده نیست اکثر افرادیکه به این مشکل دچار هستند اغلب بعنوان یک فرد دچار لکنت قلمداد می شوند.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای نارساخوانی و نارسا نویسی (Dyslexia and Dysgraphia)

نارساخوانی و نارسا نویسی از اختلالات یادگیری هستند که با مشکل در پردازش صحیح نماد های نوشتاری مشخص می شود. نارسا خوانی ناشی از مشکل در ارتباط صداهای زبان با حروف نوشتاری است در نتیجه مشکل عمده ای را در توانایی خواندن ایجاد می کند. این افراد معمولا تمییز شنیداری، تمییز بینایی، حافظه کوتاه مدت و اعتماد بنفس پایینی دارند و این موارد منجر به عملکرد ضعیف در مدرسه می شود.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای دیزآرتری  (Dytharteria)

دیزآرتری یک اسم کلی برای یکسری از اختلالات گفتاری است که ناشی از آشفتگی در کنترل عضلانی مکانیسم گفتار است که بعه علت آسیب به سیستم عصبی محیطی و مرکزی ایجاد شده است و ممکن است روی صحت، دقت، سرعت، زمان بندی، دامنه، و قدرت عضلات درگیر در گفتار تاثیر بگذارد.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای کم شنوایی و ناشنوایی (Hearing Impairment)

زمانی که شنوایی کودک از دست می رود نیاز به توجه فوری دارد زیرا در دوران کودکی مخصوصا قبل ازسه سالگی زبان و مهارت های ارتباطی بسیار سریع پیشرفت می کنند. در صورتی که شنوایی از دست رفته و شناسایی نشود کودک در رشد زبان و مهارت های ارتباطی تاخیر خواهد داشت.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای ناتوانی ذهنی (Intellectual Disability)

ناتوانی ذهنی رایج ترین نوع ناتوانی رشدی است و حدود هفت درصد ناتوانی ها ومعلولیت ها را به خود اختصاص داده است. گاهی اصطلاح ناتوانی ذهنی و ناتوانی رشدی بجای هم استفاده می شوند و هر دو اصطلاحی جامع برای در بر گرفتن اختلالاتی مانند اختلالات طیف اوتیسم، فلج مغزی، تاخیر رشدی و سایر اختلالاتی است که در زمان رشد اتفاق می افتند.

بهترین مرکز گفتاردرمانی برای اختلال پردازش حسی (Sensory Processing Disorder)

اختلال پردازش حسی باعث ایجاد اختلال در حواس بینایی، لامسه، شنیداری، چشایی، بویایی و به اضافه حس جنبشی (حس دهلیزی) و حس وضعیتی (حس عمقی) می شود. در مواردی ماند نابینایی کامل و ناشنوایی مطلق اطلاعات حس بینایی و یا شنیداری توسط مغز دریافت نمی شوند ولی در اختلال پردازش حسی اطلاعات مختلف حسی توسط مغز دریافت می شوند اما بد پردازش می شوند که باعث ایجاد اضطراب، نگرانی، بیقراری، مشکلات حسی حرکتی دهانی و … میشود.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی برای لکنت زبان (Stuttering)

در لکنت زبان روانی گفتار آسیب می بیند. لکنت زبان به تدریج از دوران کودکی شروع می شود و در بعضی از افراد بعد از این دوران بروز می کند. لکنت با اختلال در ایجاد صداهای گفتاری که به آن ناروانی گفتاری گفته می شود، مشخص می شود. برای مثال بعضی از کلمات تکرار می شوند و بقیه کلمات با استفاده از صداها اضافی “امم” یا “ااه” پیش بینی می شوند. ناروایی گفتاری الزاما  به تنهایی مشکل ساز نیست هر چند تعداد زیاد ناروانی گفتاری می تواند یک مانع ارتباطی باشد.

کلینیک خوب گفتاردرمانی برای آسیب مغزی (TBI)

یکی از اثرات آسیب مغزی مشکلاتی است که ممکن است در مهارت های زبانی فرد ایجاد کند. این اغلب منجر به آفازی پس از آسیب مغزی می شود و ممکن است به اشکال مختلف بروز کند. از ضعیف شدن عضلات صورت که برای تشکیل کلمات استفاده می شود تا آسیب رساندن به عملکردهای شناختی سطح بالاتر که برای برقراری ارتباط نیاز دارید، آسیب مغزی می تواند بر نحوه ارتباط کلامی شما با دیگران تأثیر بگذارد. دکتر متخصص گفتاردرمانی تکنیک هایی را برای بازیابی این توانایی ها از طریق فعالیت های گفتاردرمانی بکار می گیرد.

کلینیک خوب گفتاردرمانی برای سکته مغزی (Stroke)

اختلالات گفتاری و ارتباطی بعد از سکته مغزی بسیار شایع هستند و می توانند در صحبت کردن و یا درک صحبت دیگران (آفازی)، خواندن و نوشتن اثر بگذارد. در صورت داشتن اختلال گفتاری، یک دکتر متخصص آسیب شناس گفتار و زبان می تواند به بیمار کمک کند.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی برای ام اس (Multiple Sclerosis)

ام اس یک بیماری التهابی است که در آن غلاف های میلین سلول های عصبی در مغز و نخاع آسیب می بینند. این آسیب دیدگی می تواند در توانایی بخش هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد کند و باعث به وجود آمدن علائم و نشانه های اختلال در گفتار شود. در صورت مشاهده اختلالات گفتاری و جلوگیری از پیشرفت علائم به دکتر متخصص آسیب شناس گفتار و زبان مراجعه کنید.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی برای اختلالات بلع (Swallowing Disorders)

کودک شما به دلایل مختلف ممکن است در بلعیدن مشکل داشته باشد. متخصص گفتاردرمانی با تقویت حرکات دهان، افزایش حرکات زبان و بهبود جویدن به کودک شما در بلع کمک می کند. یک گفتاردرمانگر همچنین ممکن است توصیه هایی در مورد قوام غذا ارائه دهد. برای نوزادان، یک گفتاردرمانگر ممکن است در هماهنگی الگوی نفس کشیدن و بلعیدن به شما کمک کند. در بزرگسالان بدلیل آسیب های مغزی ممکن است فرد در بلع دچار مشکل شود بعنوان مثال سکته مغزی، ضربه مغزی، پارکینسون.

 بهترین کلینیک گفتاردرمانی برای پارکینسون (Parkinson)

بیماری پارکینسون جزء بیماری های عصبی پیشرونده است. این بر غده یماری همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می شود. بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول های ترشح کننده ماده ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می دهد. افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در غده های قاعده ای مغز موجب علایم ترمور، سفتی عضلات و کندی حرکات می شود. اختلالات گفتاری ممکن است در تنفس، آواسازی و تولید مشاهده شود. برای رفع مشکلات گفتاری باید به دکتر متخصص گفتاردرمانی بزرگسالان مراجعه کنیم.

 

وظایف شغلی دکتر متخصص گفتاردرمانی در مراکز ما

دکتر متخصص گفتار درمانی به دلیل متنوع بودن اختلالات و بیماریها باید در کار با انواع مراجعین و موقعیت ها مهارت داشته باشند. آسیب شناس ماهر گفتار، زبان، مراقب، مدبر و قادر به تهیه برنامه های متناسب با نیازهای هر بیمار است. برخی از مسئولیت های شغلی اصلی فوق تخصصین آسیب شناسان گفتار و زبان عبارتند از:

۱. ارزیابی اولیه دقیق و کامل از مراجعین جهت تشخیص اختلالات گفتاری زبانی و بلع انجام می دهند.

۲. اختلالات گفتاری، زبانی و بلع را معالجه می کنند.

۳. برنامه های درمانی متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر بیمار را طراحی می کنند.

۴. به بیماران کمک می کنند مهارتهای گفتاری را توسعه دهند.

۵. جهت کمک به مراجعین آموزش های لازم را به اعضای خانواده یا مراقبین انجام می دهند.

۶. جهت پیگیری روند درمان در منزل و مشارکت بیشتر والدین در درمان، تکالیفی را در نظر می گیرند.

۷. خانواده را از وضعیت پیشرفت مراجعین آگاه کرده و نقطه نظرات آنها را در نظر می گیرند.

 

 

صحبت پایانی مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران با والدین

در بسیاری از کودکان در طول دوره رشد تکاملی مشکلات گفتاری دیده می شود و والدین به طور قابل توجهی نگران کودک و موفقیت بعدی در مدرسه هستند. اگر نگران مسائل کلامی فرزند خود هستید اولین کاری که باید انجام دهید مشورت با یک متخصص گفتار درمانی است. گفتار درمان به شما در شناسایی و درمان مشکلات گفتاری و زبانی کمک خواهد کرد. مشکلات گفتاری چه لکنت باشد یا نتیجه یک آسیب یا تغییر شکل شناخته شده، آسیب شناس گفتار و زبان علت مشکلات گفتاری را بررسی می کند و تمرینات خاصی را که می توانید در خانه انجام دهید برای رفع این علل خاص پیشنهاد می کند.

-تمرین. اگر کودک شما در گفتن یک صدای خاص “ف” مشکل دارد به عنوان مثال او را تشویق کنید که خودش این صدا را تولید کند. بعد از تکرار راحت تر می توانید آن را در هجایی مانند “فی-فی-فی” یا “فا-فا-فا” تکرار کنید قبل از اینکه حرف “ف” را در کلمات واقعی استفاده کنید.

-به جای تأکید بیش از حد بر آنچه نمی تواند انجام دهد. بر آنچه کودک می تواند انجام دهد تمرکز کنید و توانایی های کودک را تشویق کنید.

-صداهای زمینه و بر هم زننده توجه را به حداقل برسانید. تحقیقات نشان داده اند که تماشای بیش از حد تلویزیون ممکن است منجر به تاخیر در گفتار کودک شود. بهتر از والدین زمان مناسبی را برای صحبت با فرزند خود در طول روز در نظر بگیرند.

-از کودک سوال بپرسید. خوب صبر کنید تا پاسخ دهد برای پاسخ به کودک فشار نیاورید چون اضطراب کودک را افزایش می دهد.

-از نی استفاده کنید. بازی های مختلف با نی به تقویت عضلات دهانی کمک می کند این عضلان نقش مهمی در گفتار دارند. مثلا با نی به یک توپ کوچک فوت کرده و توپ را به سمت دروازه هدایت کند یا با نی داخل لیوان آب فوت کند.

-خواندن. برای کودک کتاب هایی را که دوست دارد بخوانید و از او بخواهید که تکرار کند. یا از او بخواهید تصاویر را برای شما توضیح دهد.

جدا از خدمات گفتار درمانی یکی از بزرگترین کارهایی که می توانید برای فرزند خود انجام دهید این است که به طور منظم با او صحبت کنید. بچه ها از والدین خود و الگوهای رفتاری آنها تقلید می کنند. مکالمه را ادامه دهید و صبور باشید. کودک شما می خواهد ارتباط برقرار کند و قابل درک باشد. با راهنمایی و توجه صحیح می توانید به تحقق آن کمک کنید.

 

مقاله های مرتبط:

گفتاردرمانی در منزل

گفتاردرمانی در کودکان

گفتاردرمانی در اوتیسم

گفتاردرمانی در فلج مغزی

گفتاردرمانی در پارکینسون

گفتاردرمانی در بیماری ام اس

گفتاردرمانی در بیش فعالی کودکان

گفتاردرمانی برای لکنت زبان کودکان

مرکز تخصصی درمان تاخیر گفتاری

مرکز تخصصی درمان تاخیر حرکتی

علائم هشدار دهنده تاخیر کودکان

تاخیرهای رشدی در کودکان ۳ تا ۵ سال

نقاط عطف رشد کودک یک ساله

نقاط عطف رشد کودک ۱۸ ماهه

فعالیتهای موسیقی برای رشد کودک

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

تاثیر مشکلات گفتاری کودکان در نارساخوانی 

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم کودکان

۷ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام از بهترین مراکز گفتاردرمانی در تهران هستش.
    ما خیلی راضی هستیم

  • سلام دختر من تاخیر گفتاری داشت و درمان گفتاردرمانی و کاردرمانی ذهنی را در این مرکز شروع کردیم خیلی عالی پیش رفت و خداروشکر گفتارش کامل شده از مجموعه خوبتون تشکر میکنم.

  • سلام پسر من لکنت زبان داره و الان سه ماهه از درمان گفتاردرمانی در این مرکز استفاده میکنیم و لکنتش خیلی کنترل شده و امیدوارم که دیگه بر نگرده.

  • سلام دختر بنده تاخیر گفتاری داشت البته درک و شناختش هم نسبت به سنش عقبتر بود که خداروشکر با کمک های مرکز خیلی پیشرفت کرد.

  • سلام بنده برای مشکل تلفظ پسرم به این مرکز مراجعه نمودم بعد از ارزیابی توسط دکتر حسینی متوجه شدم که علاوه بر گفتار در زمینه مهارتهای حرکتی ریز و درشت نیز خامی حرکتی داره و توجهش هم کمی اختلال داره که با انجام کلاسهای گفتاردرمانی، کاردرمانی درکی حرکتی، دست ورزی و اتاق تاریک خیلی بهتر شد.

  • سلام پسر من ۴سالش هست و در بلع مشکل داشت و حتما باید غذا را براش پوره می کردم و کمی هم در تلفظ مشکل داشت و عضلات صورتش شل بود. در دوره ۴ ماهه گفتاردرمانی مشکل بلعش برطرف شد.

  • سلام و درود
    از زحمات مجموعه بخصوص دکتر حسینی عزیز تشکر میکنم.
    دخترم به لطف و زحمات مرکز امسال مدرسه عادی قبول شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

19 − یک =

× پشتیبانی 24 ساعته