کاردرمان کودکان یک دکتر متخصص توانبخشی است. حرفه کاردرمانی در کنار گفتار و زبان درمانی، فیزیوتراپی و روانشناسی قرار دارد. حوزه‌های منحصر به‌ فردی که یک کاردرمان کودکان می‌تواند از آن حمایت کند عبارتند از ناتوانی ذهنی، پردازش حسی، مراقبت از خود، دیس پراکسی، آپراکسی، مشکلات حرکتی، مشکلات تعادلی، اختلال هماهنگی رشدی، مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت و مهارت های روزمره زندگی می باشد. علاوه بر این و در کنار سایر رشته های توانبخشی کاردرمانی به مهارت های بازی، دسترسی به یادگیری و مهارت های حرکتی درشت و ریز کمک می کنند.

فعالیت‌هایی که کاردرمان‌گران کودکان معمولاً به آن‌ها کمک می‌کنند شامل دست‌خط، لباس پوشیدن، تغذیه، بهبود هماهنگی با ورزش، آموزش توالت، مسائل حسی از جمله حساسیت و مهارت‌های حرکتی ظریف است. آنها ممکن است این عمل را با کار مستقیم با کودک یا ارائه مشاوره به خانواده یا مدرسه کودک انجام دهند.

کاردرمان کودکان چه کسی است؟

چرا ممکن است یک کودک نیاز به مراجعه به کاردرمان کودکان داشته باشد؟

کاردرمانگران کودکان در پردازش حسی، مراقبت از خود و مهارت های حرکتی ظریف متخصص هستند. کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است بعلت مشکلات و حساسیت‌های حسی مانند تدافع لمسی، حساسیت به صداها و بیزای بافتی نیاز به کاردرمانگر کودکان داشته باشند. کودک با دست خط ضعیف باید به یک کاردرمانگر کودکان مراجعه کند تا در گرفتن مداد به او کمک کند. برخی از کودکان ممکن است برای کمک به توالت رفتن یا غذا دادن به کاردرمانی مراجعه کنند. سایر کودکان ممکن است در مهارت های حرکتی ظریف خود تاخیر داشته باشند که بر توانایی آنها در بریدن با قیچی یا انجام دکمه ها تأثیر می گذارد.

کاردرمانگران کودکان تنها متخصصان توانبخشی هستند که هم به سلامت جسمی و هم به سلامت روانی و ذهنی کودکان می پردازند، تمرکز اصلی آنها عملکرد و مشارکت مستقل است.

بهترین کاردرمان کودکان

چگونه فرزند من می تواند به بهترین کاردرمان کودکان دسترسی داشته باشد؟

در حال حاضر خدمات کاردرمانی در ایران بیشتر به صورت خصوصی برای کودکان، بزرگسالان و سالمندان در دسترس می باشد. لازم به ذکر است که مرکز تخصصی کاردرمانی با دو شعبه در شرق و غرب تهران، بیش از ۱۵ سال سابقه، کادری مجرب و مجهز به بهترین تجهیزات و متد روز دنیا آماده ارائه خدمات کاردرمانی با بالاترین کیفیت به شما عزیزان می باشد.

کاردرمانی آنلاین

کاردرمانی آنلاین

در مرکز تخصصی کاردرمانی تهران ما درک می کنیم که مربیان و والدین می خواهند تا حد امکان به فرزندان خود کمک کنند. از آنجایی که کاردرمانگران کودکان بر عملکرد و مشارکت تمرکز می کنند از طریق آموزش والدین و مراقبان سعی دارند تا آنها را در امر درمان درگیر کنند. که شامل کمک به توسعه مهارت های حرکتی ظریف و درشت، درمان مشکلات پردازش حسی، بهبود مهارت های درکی و شناختی، بهبود توجه و تمرکز، کاهش بیقراری و بیش فعالی می باشد. با توجه به اینکه دسترسی به خدمات کاردرمانی برای همگان میسر نیست ما به مراجعینی که ساکن تهران نیستند درمان آنلاین را توصیه می کنیم.

برای اینکه اطمینان حاصل کنیم‌ که تمام مراجعین از خدمات کاردرمانی با کیفیت بالایی بهره مند شوند به همین دلیل است که ما برنامه ها و آموزش های کاردرمانی آنلاین را به عنوان گزینه ای برای مدارس و خانواده ها در مرکز تخصصی کاردرمانی ارائه می دهیم.

 

مقاله های مرتبط:

کاردرمانی حسی

کاردرمانی ذهنی

کاردرمانی جسمی

کاردرمانی در منزل

کاردرمانی در میوپاتی

کاردرمانی درکی حرکتی

کاردرمانی در فلج مغزی

کاردرمانی در اختلال اوتیسم

کاردرمانی در ضربه مغزی

کاردرمانی در تاخیر حرکتی

کاردرمانی در بیماری ام اس

کاردرمانی در مهارتهای دست

کاردرمانی در آتاکسی مخچه ای

کاردرمانی در آتاکسی فریدریش

کاردرمانی در دیستروفی عضلانی

کاردرمانی در بیش فعالی کودکان

کاردرمانی در بیماری اس ام ای

تاثیر کاردرمانی داخل آب برای کودکان با نیاز های ویژه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

10 − 2 =

× پشتیبانی 24 ساعته