کاردرمانی و گفتاردرمانی اغلب در مجموع به عنوان “تیم درمان توانبخشی” نامیده می شوند. اما صبر کنید، تیم درمان توانبخشی دقیقاً چیست؟ در واقع سوالات زیادی در مورد خدمات توانبخشی و کارهای انجام شده در این حرفه وجود دارد. الان وقت آن رسیده است که به بررسی مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی ستاری بپردازیم، بنابراین جهت آشنایی بهتر با این مداخلات ما را در ادامه مطلب دنبال کنید.

هدف ما از نوشتن این مقاله کمک به مراجعین برای درک بهتر نقش‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی ستاری است و همچنین ایجاد آگاهی در بیماران از این جهت که چگونه آموزش‌ها و مداخلات درمانی منحصر به‌ فرد به بهبودی آنها کمک می کند.

کاردرمانی در ستاری

کاردرمانی ذهنی در ستاری

متخصصین کاردرمانی ستاری با افرادی که بدنبال بیماری، آسیب و مشکلات دوران رشد دچار مشکلات حسی، درکی، شناختی و ارتباطی هستند، کار می کنند. درمانگران کاردرمانی ذهنی در ستاری به بهبود مهارت های درکی، توجه و تمرکز، تحمل کاری و دستور پذیری، ارتباط کمک می کنند.

مرکز کاردرمانی در ستاری

کاردرمانی جسمی در ستاری

هدف اصلی مرکز کاردرمانی جسمی ستاری کمک به بیماران برای بهبود حرکت و عملکرد و همچنین کاهش درد است. متخصصین کلینیک کاردرمانی ستاری اغلب حرکات کششی، تمرینات و فعالیت های حرکتی عملکردی را برای کمک به حرکت موثرتر بیماران و در عین حال از بین بردن درد تا حد امکان تجویز می کنند. درمانگران خوب کاردرمانی ستاری نیز از یک لنز کلی نگر به بیماران نگاه می کنند، اما عموماً بیشتر بر ارائه مداخلات خاص برای بهبود حرکات خاص تمرکز دارند.

گفتاردرمانی در ستاری

گفتاردرمانی در ستاری

هدف درمانگران خوب گفتاردرمانی ستاری بهبود توانایی بیمار در گفتار، برقراری ارتباط یا بلع است. کلینیک گفتاردرمانی ستاری می تواند در بسیاری از جنبه های ارتباط با بیماران از جمله تولید گفتار، روانی (لکنت)، زبان، شناخت، صدا، رزونانس و شنوایی کار کنند. ارزیابی و درمان بلع نیز می تواند شامل تغذیه باشد.

کار با افراد در طول عمر و با انواع تشخیص ها از سکته مغزی گرفته تا اختلال طیف اوتیسم، آسیب مغزی تروماتیک و مشکلات بلع و دیسفاژی را شامل می شود.

برقراری ارتباط موثر و بلعیدن ایمن می تواند نقش بزرگی در توانایی بیمار برای شرکت در مراسم اجتماعی مانند زمان صرف غذا، شناخت خواسته ها و نیازهای خود، ارتباط با عزیزان خود یا ادامه کار در یک حرفه خاص داشته باشد. متخصصین گفتاردرمانی ستاری با بیماران و خانواده های آنها بر اساس اهداف فردی کار می کنند و کیفیت زندگی آن بیمار را بهبود می بخشند.

مرکز گفتاردرمانی در ستاری

رویکرد تیمی کاردرمانی و گفتاردرمانی ستاری

درمان توانبخشی به ارزیابی ها، مداخلات و درمان هایی اطلاق می شود که به بیماران کمک می کند تا عملکرد خود را بازیابند. تیم کلینیک توانبخشی ستاری متشکل از متخصصان کاردرمانی جسمی، درکی-حرکتی، ذهنی، حسی، دست ورزی و آسیب شناسی گفتار و زبان می باشد که همگی با هم کار می کنند تا به بیمارانی که زندگی آنها تحت تأثیر بیماری، آسیب یا ناتوانی قرار گرفته است، کمک کنند.

درمانگران کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی ستاری به رفع اختلالات حرکتی، صحبت کردن، غذا خوردن، راه رفتن، لباس پوشیدن و مشارکت در فعالیت های زندگی روزانه کمک می کنند.

مرکز توانبخشی ستاری

مرکز توانبخشی ستاری چه کاری انجام می دهد؟

شاید بهترین راه برای توضیح شباهت ها و تفاوت های کاردرمانی و گفتاردرمانی در ستاری استفاده از مطالعه موردی بیمار باشد.بیایید مورد مرد جوانی را در نظر بگیریم که بدنبال فشار خون بالا دچار یک سانحه عروقی مغزی (CVA) می‌شود که معمولاً به آن سکته مغزی می‌گویند. سکته مغزی منجر به از دست دادن عملکرد مناطقی از مغز به طور موقت یا دائمی می شود. بنابراین بیایید ببینیم که هر رشته درمانی چگونه با مردی که سکته مغزی کرده است، رفتار می کند.

۱. درمانگران کاردرمانی ذهنی ستاری عمدتاً بر روی این موضوع تمرکز می‌کند که چگونه این بیمار می‌تواند در نقش‌های روزانه‌اش بر اساس آسیب به بخش‌های مختلف مغزش عمل کند.

-آیا این مرد می تواند برای دختر خردسالش غذا درست کند؟

-در غیر این صورت، مرکز کاردرمانی ستاری آموزش، تمرینات و تجهیزات تطبیقی ​​را برای کمک به مرد فراهم می کند تا به پختن غذاهایی که او و خانواده اش دوست دارند، بازگردد.

۲. متخصصین کاردرمانی جسمی ستاری همان فرد را از نظر حرکتی بررسی می‌کنند.

-آیا بیمار می تواند با خیال راحت ۵۰ قدم راه برود تا بتواند در زمانی که همسرش سر کار است از دخترش مراقبت کند؟

-در غیر این صورت، کلینیک کار درمانی ستاری تمرینات، آموزش ابزار کمکی (عصا، واکر و غیره) و درمان دستی را برای کمک به بیمار برای بازیابی توانایی راه رفتن ارائه می دهد.

همانطور که می بینید، در حال حاضر مقداری همپوشانی در عملکرد وجود دارد. از این گذشته آن بیمار باید برای تهیه لوازم آشپزی پیاده به انباری برود و برگردد.

اگر بیمار برای آشپزی نیاز به ایستادن مستقل داشته باشد به قدرت و تعادل در پاهای خود نیاز دارد. این بدان معناست که هم کاردرمانی ذهنی و هم کاردرمانی جسمی ممکن است روی اهداف مشابهی از تحمل ایستاده کار کنند که به بیمار کمک می کند بتواند مستقل تر باشد. اما کاردرمانی جسمی ستاری به راه رفتن مستقل به عنوان هدف نهایی نگاه می کند، در حالی که کاردرمانی ذهنی به پختن وعده های غذایی به عنوان بخشی از یک زندگی عادی روزمره به عنوان هدف نهایی نگاه می کند.

۳. متخصصین گفتاردرمانی ستاری به همین بیمار از دیدگاه عملکردی با تاکید بر گفتار، ارتباط و بلع نگاه می کند. علاوه بر این گفتاردرمانی ستاری شناخت بیمار را در نظر می گیرد. در واقع همپوشانی زیادی بین گفتار درمانی ستاری و کار درمانی ستاری وجود دارد.

-آیا بیمار می تواند بدون تلاش برای یافتن کلمات مناسب با همسرش صحبت کند (به آن آفازی می گویند)؟ و آیا این بیمار می تواند دهان، فک و زبان خود را حرکت دهد تا صحبت کند (به این می گویند دیزآرتری

-در غیر این صورت بهترین گفتاردرمانی ستاری ممکن است با این بیمار کار کند تا توانایی او در برقراری ارتباط را بهبود بخشد تا همسرش بتواند غذاهایی را که برای شام می‌خواهد خریداری کند.

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

مرکز کاردرمانی جلفا

مرکز کاردرمانی هنگام

کلینیک گفتاردرمانی امامت

کلینیک گفتاردرمانی بلوار دریا

کلینیک گفتاردرمانی لویزان

گفتاردرمانی در بلوار درختی

بهترین گفتاردرمانی بلوار دادمان

بهترین گفتاردرمانی شهرک غرب

گفتاردرمانی شهید عراقی

گفتاردرمانی بلوار فرحزادی

گفتاردرمانی در جنت آباد

کاردرمانی سردار جنگل

کاردرمانی امام حسین

مرکز گفتاردرمانی شهدا

مرکز گفتاردرمانی بلوار عدل

مرکز گفتاردرمانی ساقدوش

مرکز کاردرمانی بنی هاشم

بهترین گفتاردرمانی قلهک

بهترین گفتاردرمانی مجیدیه

مراکز کاردرمانی هروی

مراکز کاردرمانی شریعتی

گفتاردرمانی خوب در کامرانیه

مرکز توانبخشی شاهین

گفتاردرمانی در ایران زمین

گفتاردرمانی در قبا

گفتاردرمانی در افسریه

گفتاردرمانی در دولت

کاردرمانی در شهر ری

کاردرمانی در جمهوری

گفتاردرمانی در نواب

مرکز گفتاردرمانی بلوار تعاون

کلینیک کاردرمانی جردن

کاردرمانی در سبلان

مرکز گفتاردرمانی اکباتان

مرکز گفتاردرمانی شیخ بهایی

مرکز گفتاردرمانی خوش

کلینیک گفتاردرمانی حر

مرکز گفتاردرمانی اشرفی اصفهانی

کاردرمانی در جیحون

کاردرمانی در آرژانتین

گفتاردرمانی در خانی آباد نو

گفتاردرمانی در شادمان

گفتاردرمانی در بهبودی

گفتاردرمانی در منیریه

گفتاردرمانی در کارگر

گفتاردرمانی در وحیدیه

گفتاردرمانی در شمشیری

گفتاردرمانی در گمرک

گفتاردرمانی در پاستور

کاردرمانی در توحید

کاردرمانی در تیموری

کاردرمانی در فرجام

گفتاردرمانی در شادمهر

گفتاردرمانی در فلسطین

کاردرمانی و گفتاردرمانی ملاصدرا

کاردرمانی و گفتاردرمانی ایوانک

کاردرمانی و گفتاردرمانی دلاوران

کاردرمانی و گفتاردرمانی پیامبر

کاردرمانی و گفتاردرمانی فاطمی

کاردرمانی و گفتاردرمانی نیروی هوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × 2 =

× پشتیبانی 24 ساعته