هر فردی شغلی دارد و حتی کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کار آنها رشد، انجام تکالیف مدرسه، یادگیری چیزهای جدید، بازی و غیره است. متأسفانه برخی از کودکان به دلیل ناتوانی های جسمی، ذهنی، شناختی و حسی خود نمی توانند مهارت های اساسی زندگی را توسعه دهند. آنها اغلب مسائل مربوط به پردازش حسی، مهارت های حرکتی ظریف یا درشت، مهارت های ادراک بینایی و سایر توانایی های مشابه را تجربه می کنند. کاردرمانی برای کودکان می‌تواند تفاوت بزرگی در این نوع موارد ایجاد کند. در این مطلب به بررسی اینکه “چه کودکانی به کاردرمانی نیاز دارند” بپردازیم.

کاردرمانی همچنین به کودکانی کمک می‌کند تا مهارت‌های اساسی زندگی مانند حمام کردن، مسواک زدن، غذا خوردن، لباس پوشیدن و غیره را بیاموزند. کاردرمانی در کودکان همچنین در رشد مهارت‌های حرکتی ظریف در بین کودکان و بهبود هماهنگی دست و چشم آنها بسیار عالی عمل می‌کند.

چه کودکانی به کار درمانی نیاز دارند؟

کاردرمانی کودکان چه می کند؟

در مراکز ما بهترین دکتر متخصصین کاردرمانی، کودکان را بصورت جامع بررسی و درمان می‌کنند. بخش بزرگی از درمان آنها این است که تعیین کنند محدودیت ها یا تاخیرها از کجا ناشی می شوند به ویژه در زمینه های رشد اجتماعی، روال های مراقبت از خود، مهارت های حرکتی ظریف و درشت و مهارت های شناختی می باشد. رویکرد درمانی متخصصان کاردرمانی کودکان را قادر می‌سازد تا مهارت‌های اساسی زندگی را بیاموزند و به آنها کمک می‌کند تا به بزرگسالانی سالم و با عملکرد خوب تبدیل شوند. کاردرمانی کودکان می تواند:

-مهارت های حرکتی ظریف را در بین کودکان توسعه می دهد تا بتوانند اشیایی مانند اسباب بازی ها، توپ ها و غیره را بگیرند، نگه دارند و رها کنند. همچنین مهارت های دست خط و کار با رایانه را در بین بچه ها بهبود می بخشد.

-به کودکان کمک کنید تا بر مهارت های ضروری زندگی مانند مسواک زدن، غذا خوردن، حمام کردن و غیره مسلط شوند.

-هماهنگی چشم و دست را در کودکان بهبود می بخشد تا بتوانند به راحتی متن را از روی تخته سیاه یا صفحه کامپیوتر کپی کنند، اشیاء را پرتاب کنند و بگیرند، توپ را بزنند و غیره.

-به بچه ها کمک کنید تا مهارت های اجتماعی عالی و رفتارهای مثبت را بیاموزند و آنها را قادر به مدیریت خشم، ناامیدی و یاس کنید.

کاردرمانی کودکان چه می کند؟

هدف از کاردرمانی کودکان چیست؟

هدف از کاردرمانی کودکان جلوگیری یا به حداقل رساندن ناتوانی های جسمی، ذهنی، درکی، شناختی یا حسی در بین افراد و کودکان و بهبود استقلال عملکردی آنها در زندگی روزمره است. کاردرمانی کودکان یک برنامه کاملاً ساختاریافته، هدف گرا و متناسب است که هدف آن برآورده کردن نیازهای خاص هر بیمار است. سوال مهم این است که چرا یک کودک به کاردرمانی نیاز دارد؟ اگر کودک شما با مشکلاتی در فعالیت های روزمره مواجه شود، کاردرمانی ممکن است به او کمک کند. کاردرمانی کودکان همچنین می‌تواند به کودکان کمک کند تا فعالیت هایی را که همسالان آنها براحتی انجام می دهند، یاد بگیرند.

هدف از کاردرمانی کودکان چیست؟

چگونه کاردرمانی را برای کودک توضیح دهیم؟

صحبت آشکار با فرزندتان در مورد کاردرمانی گزینه بهتری نسبت به محافظت از او در برابر اتفاقاتی است که در حال رخ دادن است. مکالمه ممکن است راحت نباشد اما اتخاذ یک موضع پیشگیرانه می تواند روند را تسهیل کند. سعی کنید صادقانه به کودک خود توضیح دهید که چرا درمان برای او ضروری است و چگونه می تواند زندگی کلی او را بهبود بخشد. نکته آخر، فراموش نکنید که پس از هر جلسه درمانی و دستاوردهای مهم به کودک خود پاداش دهید. این به او کمک می کند تا اهمیت درمان را درک کند، او را تشویق کند تا با درمانگر همکاری کند و در این فرآیند مشارکت کند.

امیدواریم که اهمیت کاردرمانی اکنون برای شما روشن شده باشد. بنابراین اگر کودکان شما در دستیابی به نقاط عطف رشدی متناسب با سن، رشد مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت، مشکلات پردازش حسی و غیره با مشکل مواجه است با مرکز تخصصی کاردرمانی تهران مشورت کنید این مرکز یکی دارای بالاترین رتبه‌بندی کلینیک‌های درمانی کودکان در تهران می باشد که کاردرمانی کودکان را بصورت متناسب و هدف‌گرا ارائه می دهد. مشاوره خود را از هم اکنون برنامه ریزی کنید تا ببینید چگونه می توانیم مهارت های حرکتی درشت، مهارت های حرکتی ظریف، قدرت، ثبات، مهارت های اجتماعی و بازی را در فرزندتان بهبود ببخشیم.

 

مقاله های مرتبط:

کاردرمانی حسی

کاردرمانی ذهنی

کاردرمانی جسمی

کاردرمانی در منزل

کاردرمانی در میوپاتی

کاردرمانی درکی حرکتی

کاردرمانی در فلج مغزی

کاردرمانی در اختلال اوتیسم

کاردرمانی در ضربه مغزی

کاردرمانی در بیماری ام اس

کاردرمانی در مهارتهای دست

کاردرمانی در آتاکسی مخچه ای

کاردرمانی در آتاکسی فریدریش

کاردرمانی در دیستروفی عضلانی

کاردرمانی در بیش فعالی کودکان

کاردرمانی در بیماری اس ام ای

تاثیر کاردرمانی داخل آب برای کودکان با نیاز های ویژه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سیزده − 12 =

× پشتیبانی 24 ساعته