اگر هیچ یک از شرایط پزشکی زیرین باعث شب ادراری کودکتان نشده باشد ، نیازی به درمان پزشکی  برای معالجه او وجود ندارد. اما اگر بعد از صحبت با پزشک فرزندتان تصمیم گرفتید که کودک خود را با داروها درمان کنید ، چندین داروی درمانی در این زمینه وجود دارد.

دو دارویی که توسط FDA مخصوصاً برای شب ادراری تصویب شده شامل DDAVP و Tofranil هستند. داروهای دیگری که بعضی اوقات برای درمان شب ادراری استفاده می شود شامل Ditropan و Levsin است.

دارو درمانی برای همه مؤثر نیست و این داروها می توانند عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشند. با پزشک فرزند خود صحبت کنید تا مشخص شود آیا دارو درمانی برای کودک شما مناسب است یا خیر.

 

راهنمای داروهای شب ادراری

در اینجا بطور اختصار از هر دارویی که برای درمان شب ادراری استفاده می شود نام آورده شده است:

 

DDAVP

نوعی مصنوعی از هورمون ضد ادرار (ADH) است ، ماده ای که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. این دارو با تقلید از ADH در بدن کار می کند ، که باعث کاهش میزان تولید ادرار در بدن می شود و همچنین غلظت ادرار را افزایش می دهد. کاربرد اصلی آن برای کودکانی است که زنگ هشدار در شب ادراری به آنها کمک نکرده است. همچنین از این روش به عنوان یک اقدام ممنوع برای کمک به کودکان در اردوگاه ها یا خوابگاه ها استفاده می شود. این یک درمان تأیید شده توسط FDA برای شب ادراری در کودکان است.

DDAVP به عنوان اسپری بینی یا قرص وجود دارد و قبل از خواب مصرف می شود. تا زمانی که موثر باشد دوز آن تنظیم می شود. پس از جواب دهی به درمان در صورت امکان دوز آن کاهش می یابد.

عوارض جانبی DDAVP نادر است اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سردرد

آبریزش بینی

گرفتگی بینی

خون دماغ

 

توفرانیل

توفرانیل یک داروی ضد افسردگی سه حلقه ای است که حدود ۳۰ سال است که در درمان شب ادراری استفاده می شود. نحوه کار آن مشخص نیست ، اما مشخص شده است که دارای یک اثر آرامش بخش بر مثانه است و به مثانه اجازه می دهد تا ادرار را راحت تر نگه دارد.

عوارض جانبی توفرانیل با دوز صحیح نادر است اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عصبی بودن

اضطراب

یبوست

تغییرات شخصیتی

هشدار: اگر به طور نادرست مصرف شود ، توفرانیل می تواند عوارض جانبی سمی داشته باشد. مرگ و میرها به مصرف دوز تصادفی توفرانیل نسبت داده شده است.

 

دیتروپان و لوسین

باعث کاهش انقباضات ناخواسته مثانه می شود . عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خشک دهان

خواب آلودگی

گرگرفتگی (سرخ شدن)

حساسیت به گرما

یبوست

 

مقالات مرتبط:

شب ادراری در کودکان

مرکز تخصصی رفتار درمانی کودکان

مرکز تخصصی بازی درمانی در کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دوازده + هجده =

× پشتیبانی 24 ساعته