تومور مغزی مجموعه ای از سلول های غیر طبیعی در مغز است. هر گونه رشد غیر طبیعی در داخل جمجمه می تواند باعث فشار به مغز و آسیب مغزی شود. تومور مغزی می تواند سرطانی شده و تهدید کننده زندگی باشد. در این مطلب به بررسی علائم هشدار دهنده تومور مغزی می پردازیم. علائم تومور مغزی به اندازه، محل و سرعت رشد تومور مغزی بستگی دارد.

علائم هشدار دهنده تومور مغزی

شایع ترین علائم و نشانه های تومور مغزی سردرد است، اگر چه ممکن است علائم و نشانه های زیر را نیز تجربه کنید:

۱. تغییر در شخصیت، رفتار و افکار

۲. اختلال در عملکرد حافظه یا سردرگمی

۳. ناهنجاری شنوایی

۴. مشکل ارتباطی

۵. مشکل تعادل

۶. حالت تهوع، استفراغ و خواب آلودگی

۷. بی حسی در دست ها و پاها و صورت

۸. تاری دید یا دوبینی

۹. حادثه تشنج

۱۰. کمبود علاقه

۱۱. از دست دادن بویایی

۱۲. ذهنیت آشفته

۱۳. فلج (فلج در یک قسمت یا یک طرف بدن)

۱۴. سردرد شدید در صبح یا سردری که بیمار را شب از خواب بیدار می کند.

تشخیص تومور مغزی با معاینه فیزیکی و گرفتن شرح حال آغاز می شود. پس از معاینه فیزیکی، پزشک ممکن است یک یا چند آزمایش را تجویز کند که شامل سی تی اسکن، MRI، اشعه ایکس جمجمه، آنژیوگرافی و‌ یا بیوپسی می باشد. اگر پزشک تومور را در مغز پیدا کنند، ممکن است یک نمونه بافت یا بیوپسی بگیرند تا بفهمند چه نوع توموری است. اگر فرد دچار سردردهای شدید یا مکرر شد، باید با پزشک تماس بگیرد. پزشک می‌تواند هر گونه علت زمینه‌ای را رد کند و تغییرات سبک زندگی یا گزینه‌های درمانی را پیشنهاد کند.

اگر تومور مغزی وجود داشته باشد گزینه‌های درمانی ممکن است شامل جراحی، پرتودرمانی، شیمی‌درمانی برای برداشتن یا کوچک کردن تومور باشد. رایج ترین درمان تومور مغزی جراحی است. با این حال درمان تومور مغزی به اندازه، نوع، محل تومور مغزی و همچنین وضعیت سلامتی بیمار بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر یا گرفتن وقت لطفاً از طریق شماره های درج شده روی سایت با مرکز تخصصی درمان تومور مغزی تماس بگیرید.

تومور مغزی چیست؟

کاردرمانی در تومور مغزی