نوزادان نارس از جمله گروه هایی هستند که امروزه به طور گسترده ای به خدمات کاردرمانی نیاز دارند تا برخی از مهارت های حرکتی ساده در آنها تقویت شده و مشکلات آنها برطرف شود. کاردرمانی در نوزادان نارس می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و کمک شایانی به بهبود حرکت این کودکان کند. اگر ویژگی های این کودکان آشنایی داشته باشید حتما می دانید که در انجام بسیاری از حرکات نسبت به همسالان خود عقب می مانند و همین مسئله نیز برای آنها چالش های جدی را ایجاد می کند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره کاردرمانی در نوزادان نارس صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

کاردرمانی در نوزادان نارس

نوزادان نارس و مشکلات آنها

پیش از آن که بخواهیم درباره تاثیر کاردرمانی در نوزادان نارس صحبت کنیم، اجازه دهید تا کمی بیشتر با این کودکان و ویژگی ها و مشکلاتی که دارند آشنا شویم. به طور کلی نارس به نوزادانی گفته می شود که در کمتر از ۳۷ هفته بارداری متولد می شوند. این نوزادان معمولا در طول زمان خطرات جدی را تجربه می کنند که ممکن است باعث نگرانی والدین آنها شود. از جمله این مشکلات که گاهی اوقات تا طولانی مدت نیز ادامه پیدا می کنند می توان به مواردی مانند ناتوانی، مشکلات رشد و رشد شناختی در کودکان نارس اشاره کرد. پس از سن دو سالگی معمولا والدین مشاهده می کنند که کودک نسبت به همسالان خود عقب است و مشکلاتی را تجربه می کند. به همین علت نیز استفاده از خدمات و روش های درمانی و به خصوص خدمات کاردرمانی تا قبل از سن دو سالگی در این کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاثیر کاردرمانی در نوزاد نارس

تاثیر کاردرمانی در نوزاد نارس

کاردرمانی یکی از متدهای درمانی است که برای کودکان با اختلالات مختلف و همینطور بزرگسالانی که مشکلات حرکتی گسترده ای را تجربه می کنند مورد استفاده قرار می گیرد و دارای کاربردهای زیادی است. در این خدمات از جدیدترین روش ها و متدهای درمانی و همینطور بهترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده می شود تا مهارت های حرکتی فرد ارتقاء پیدا کند. کودکانی که با اختلالات مختلف درگیر هستند با استفاده از این خدمات نه تنها می توانند ناتوانی های حرکتی خود را برطرف کنند بلکه می توانند مهارت هایی مانند بازی کردن را بیاموزند و به شکل بهتری با همسالان خود ارتباط برقرار کنند. یکی از مهمترین کاربردهای خدمات کاردرمانی استفاده از آن برای بهبود شرایط نوزادان نارس است که در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت می کنیم.

کاردرمانی در نوزاد نارس

کاردرمانی در نوزاد نارس

در صورتی که نوزاد شما نیز نارس به دنیا آمده است شما نگرانی های زیادی در خصوص رشد او دارید ارزیابی های کاردرمانی می تواند تشخیص دهد که آیا او از نظر رشد حرکات ظریف، مهارت های بازی و شناختی حسی نسبت به همسالان خود عقب است یا خیر؟ از جمله خدماتی که کاردرمانی می تواند برای چنین نوزادی ارائه دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– به رشد مهارت های حرکتی ظریف مانند گرفتن مداد، نیشگون گرفتن و … کمک کند.

– کمک به توسعه مهارت های بازی و مهارت های شناختی

– بهبود قدرت بازو، مچ و دست و همینطور هماهنگی بیشتر میان عضلات دست

– ارزیابی تجهیزات موجود در محیط و اصلاحات محیطی برای کودک

– رشد شناختی از طریق بازی و یادگیری در نوزادانی که با این مشکل درگیر هستند.

بنابراین کاردرمانی در نوزادان نارس می تواند مزایای بسیار زیادی را برای آنها داشته باشد و در بهبود مهارت های مختلف به میزان زیادی به آنها کمک کند.

ارائه مشاوره به والدین با نوزاد نارس

یکی از مهمترین مزایای خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس این است که شما می توانید با مراجعه متخصص کاردرمانگر که در حوزه نوزادان نارس تخصص دارد مشاوره های لازم را دریافت کنید. آشنایی با نقاط عطف کودک و نوزادانی که با این مشکل درگیر هستند و آگاهی نسبت به رشد شناختی در این نوزادان می تواند به میزان زیادی روی ارتباط شما با آنها تاثیرگذار بوده و اثرگذاری بسیار خوبی را روی نحوه درمان آنها نیز داشته باشد. شما باید سعی کنید استراتژی هایی که توسط کاردرمانگر دریافت می کنید را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا بتوانید از این طریق شرایط بهتری را برای کودک و نوزاد فراهم کنید.

تقویت عضلات با کاردرمانی در نوزادان نارس

یکی از مهمترین مشکلاتی که نوزاد پس از به دنیا آمدن به صورت نارس تجربه می کند ضعف شدید در عضلات است که این مسئله ممکن است در دوران کودکی و حتی پس از آن نیز مشکلات زیادی را برای او به وجود بیاورد. خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس می تواند به این نوزادان کمک کند تا این مشکل را برطرف کرده و ضعف شدید عضلات آنها را به میزان زیادی کاهش می دهد. از آنجایی که عضلات نوزاد بسیار ضعیف هستند ممکن است در حالت هایی قرار گیرد که مشکلاتی را برای عضلات او به وجود بیاورد. یکی دیگر از مزایای مهم کاردرمانی در نوزادان نارس این است که به والدین آموزش می دهد که این حالت های مشکل ساز را در نوزاد شناسایی کرده و با تغییر وضعیت او از بروز چنین مشکلاتی در عضلات او جلوگیری کنند. یک نکته بسیار مهم در خصوص این موضوع این است که شما حتما باید سعی کنید وضعیت کودک را به صورت مداوم تغییر دهید تا تمام عضلات او به یک اندازه تقویت شوند.

مرکز کاردرمانی در نوزادان نارس

تحریک حسی و شناختی از مهمترین بخش های کاردرمانی در نوزادان نارس

نوزادانی که به صورت نارس به دنیا می آیند معمولا مشکلات حسی و شناختی زیادی را نیز تجربه می کنند. بنابراین خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس می تواند به کمک آنها بیاید و در این زمینه نیز کمک های شایانی به آنها کند. یکی از مهمترین عواملی که می تواند روی برطرف کردن این مشکل در نوزادان نارس کمک کند برخورد مناسب والدین است. خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس به والدین می آموزد که چگونه نوزاد را از نظر حسی تحریک کنند و برای نوزادانی که سن بیشتری دارند نیز از تحریکات چند حسی استفاده کنند. منظور از این تحریکات در واقع تحریک هایی هستند که از ترکیب چندین حس مختلف تشکیل شده اند و می توانند تحریک حسی کودک را تقویت کنند. از جمله خدماتی که در کاردرمانی به نوزادان در این زمینه ارائه می شود می توان به ماساژ دادن، مراقبت های کانگورویی یا تماس پوستی، تحریک بینایی و تحریک شنیداری اشاره کرد.

بهترین مرکز درمان نوزادان نارس

چه مواردی روی اثرگذاری کاردرمانی در نوزادان نارس تاثیرگذار هستند؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که می تواند روی تاثیر خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس تاثیرگذار باشد میزان تجربه و تخصص متخصصی است که از خدمات او بهره می برید. هرچه شما به متخصصان باتجربه تر و با دانش بیشتر مراجعه کنید می توانید انتظار عملکرد بهتری را در روند درمان نوزاد خود داشته باشید. نکته مهم دیگری که می تواند روی روند درمان تاثیرگذار باشد مرتب بودن تمریناتی است که والدین و نوزاد در آن شرکت می کنند. رعایت کردن نظم و ترتیب از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند اثرگذاری متدهای درمانی را چند برابر کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید می توانید از خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس در منزل نیز بهره مند شوید و نیازی نیست که حتما به صورت حضوری به کلینیک مراجعه کنید.

بهترین کلینیک درمان نوزادان نارس

تشخیص و تدوین استراتژی درمانی برای نوزادان نارس

یکی از مهمترین مراحلی که برای استفاده از خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس وجود دارد مرحله تشخیص و تدوین استراتژی های درمانی است. در مرحله تشخیص یک متخصص در این حوزه باید تشخیص دهد که نوزاد شما واقعا با مشکلات حرکتی مربوط به نارس بودن درگیر است و نیازمند استفاده از خدمات کاردرمانی است. در گام بعدی بر اساس شدت مشکلاتی که نوزاد شما تجربه می کند این متخصص یک استراتژی درمانی را تدوین و طراحی می کند تا طبق برنامه تمرین های درمانی به نوزاد و والدین او ارائه شود. این مرحله از استفاده از خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین شما باید سعی کنید حتما از یک متخصص با تجربه و با دانش بالا در این زمینه کمک بگیرید تا در آینده مشکلی برایتان به وجود نیاید.

بهترین مرکز کاردرمانی برای نوزادان نارس

اگر نوزاد شما هم به صورت نارس به دنیا آمده است و شما نیازمند استفاده از خدمات کاردرمانی در نوزادان نارس هستید حتما به دنبال بهترین کلینیک و متخصص در این حوزه هستید. یکی از بهترین گزینه هایی که برای انجام این کار وجود دارد کلینیک تخصصی ما است که خدمات جامع و کاملی را در زمینه کاردرمانی به شما ارائه می دهد. با استفاده از خدمات این کلینیک شما می توانید با کمترین هزینه از خدمات کاردرمانی استفاده کنید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که کیفیت خدماتی که دریافت می کنید بسیار بالا است چرا که متخصصان ما دارای دانش و تجربه بسیار بالایی در این زمینه هستند. شما از طریق سایت ما می توانید اطلاعات بسیار زیادی را در این زمینه به دست بیاورید که بدون شک برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

 

مقاله های مرتبط

نوزادان نارس چه مشکلاتی دارند؟

کاردرمانی در منزل

کاردرمانی در کودکان

کاردرمانی در فلج مغزی

کاردرمانی در اختلال اوتیسم

کاردرمانی در بیش فعالی کودکان

گفتاردرمانی در کودکان

گفتاردرمانی در فلج مغزی

گفتاردرمانی در اختلال اوتیسم

گفتاردرمانی در بیش فعالی کودکان

گفتاردرمانی برای لکنت زبان کودکان

نقاط عطف رشد کودک یک ساله

نقاط عطف رشد کودک کودک ۱۸ ماهه

تاخیرهای رشدی در کودکان ۳ تا ۵ سال

علائم هشدار دهنده تاخیر کودکان

چگونه غلبه طرفی در کودکان رشد می کند؟

مرکز تخصصی درمان تاخیر گفتاری

مرکز تخصصی درمان تاخیر حرکتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − نه =

× پشتیبانی 24 ساعته