لازم به ذکر است که کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم کودکان با دو شعبه (کلینیک توانبخشی پایا و کلینیک توانبخشی غرب تهران) در تهران بعنوان یکی از بهترین مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به کودکان اوتیسم می باشد. اگر شما هم علاقه مند هستید تا از بهترین مجموعه ها برای کاردرمانی و گفتار درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم بهره مند شوید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات مجموعه ما استفاده کنید. ما خدمات بسیار با کیفیتی را در این زمینه به شما ارائه خواهیم داد که می توانید نهایت استفاده را از مزایای آن ببرید.

مرکز گفتار درمانی و کار درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم

اوتیسم به عنوان یک اختلال اجتماعی در نظر گرفته می شود که در آن کودکان برای توسعه تعاملات و ارتباطات اجتماعی که می تواند در همه محیط ها استفاده شود به کمک بیشتری نیاز دارند. کاردرمانی و گفتاردرمانی (توانبخشی) برای کودکان مبتلا به اوتیسم می تواند یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات اوتیسم کودکان باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب دارای رفتاری محدود و تکراری هستند. همه این ویژگی ها بر عملکرد روزانه در محیط های متعدد از جمله خانه و مدرسه تاثیرگذار است و عملکرد خوب را در این کودکان مختل می کند.

جهت آشنایی با کیفیت درمان در کلینیک از شما دعوت بعمل می آید تا فیلم ذیل را که شامل مصاحبه دکتر در خصوص اوتیسم و پیشرفت و رضایت والدین با شبکه سلامت می باشد را مشاهده بفرمایید.

 

در مراکز ما درمان کار درمانی و گفتار درمانی مداخله اولیه را برای رسیدگی به تعاملات اجتماعی و ارتباطات و مهارت های عملکردی زندگی که در محیط های مختلف مورد نیاز است به کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه می دهد. در حالی که درمان واقعی در کلینیک فوق تخصصی اوتیسم و در منزل با استفاده از برنامه های خانگی و با حضور مربی روانشناس صورت می گیرد. تیم های کاردرمانی و گفتاردرمانی ما با والدین، معلمان و سایر مراقبین ارتباط برقرار می کنند تا استراتژی هایی را برای کمک به توسعه مهارت در مراقبت از کودکان مبتلا به اوتیسم در مهد کودک و مدرسه به آنها ارائه دهد.

 

کاردرمانی در اوتیسم کودکان

کاردرمانی چیست و چه کاری برای کودکان اوتیسم انجام می دهد؟

کاردرمانی بر حداکثر ساختن مهارت های کودکان از جمله مهارت های زندگی در خانه، رفتار اجتماعی در محیط مدرسه و بازی، تمرکز دارد. کاردرمانی به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می کند تا توانایی های خود را در زمینه های زیر توسعه دهند:

-بهبود مهارت های ذهنی، درکی و شناختی کودکان اوتیسم از طریق آموزش اعضای بدن، میوه ها، حیوانات، رنگ ها

-بهبود مهارت های درشت حرکتی مانند هماهنگی چشم و دست یا هماهنگی چشم و پا بعنوان مثال گرفتن و پرتاب کردن توپ یا پریدن و لی لی رفتن

مهارت های مربوط به روی میز: مهارت کار کردن و نوشتن با مداد، رنگ آمیزی کردن، نقاشی کردن، نوشتن و کار کردن با قیچی

مهارت های بدنی: مهارت های مربوط به دویدن، پریدن، ایستادن روی میز و مهارت بازی با توپ

-پردازش حسی که به تمرکز بیشتر این کودکان، رفتار و نحوه یادگیری آنها برای ارتباطات اجتماعی و بازی کردن کمک می کند.

مدیریت خود: لباس پوشیدن، دستشویی رفتن، غذا خوردن، خوابیدن، سازماندهی عمومی و برنامه ریزی برای خود و همینطور برای اسباب بازی های خود

 

گفتاردرمانی در اوتیسم کودکان

گفتار درمانی چیست و چه کاری برای کودکان اوتیسم انجام می دهد؟

گفتاردرمانی به کودکان مبتلا به اوتیسم در درک و استفاده از زبان، برای تعامل اجتماعی، بازی و مهارت های خواندن و نوشتن کمک می کند. گفتار درمانی به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می کند تا توانایی های خود را در زمینه های زیر ارتقاء دهند:

بازی و تعامل: بازی با اسباب بازی ها و افراد دیگر، نگاه کردن، گوش دادن، توجه و مهارت های تعاملی اولیه

زبان پذیرا: درک معنی کلمات، درک مفاهیم، جملات و قوانین دستوری، درک دستورالعمل های مختلف، درک نحوه پاسخگویی مناسب به سوالات و درک مطلب

زبان رسا: متصل کردن کلمات به یکدیگر، استفاده از دستور زبان مناسب، قصه گویی، استفاده از زبان برای تعامل اجتماعی و نوشتن

بیان و صحبت کردن: گوش دادن و شنیدن صداهای گفتاری، بیان کردن صداها، پیوند دادن صداها به یکدیگر برای ساخت کلمات و جملات، به صورت روان صحبت کردن، بهبود کیفیت صدا، مهارت های آگاهی واجی (یعنی درک اصوات و نحوه ترکیب صوت ها با یکدیگر برای ساخت کلمات)، تلفظ کلمات و املاء.

 

تاثیر کاردرمانی و گفتار درمانی روی مهارت های ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم

استفاده مفید از زبان: توانایی پاسخ دادن به سوالاتی مانند (این چیست؟ کجا می روی؟ او کیست؟ چه زمانی به پارک می رویم؟). قابلیت ترتیب بندی کلمات به ترتیب صحیح به طوری که معنی آنها صحیح باشد و توانایی بازگو کردن رویدادها ( به عنوان مثال توصیف کردن آنچه که در مدرسه انجام داده اند)

-سیستم ارتباط تبادل تصویر (روش درمانی پکس): به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش داده می شود تا با پیشرفت زبان کودک راه های دیگری نیز برای برقراری ارتباط به آنها ارائه شود.

مشخص کردن کلمات کلیدی: به درک فرزند شما از دستورالعمل ها و اطلاعات کمک می کند و راه دیگری را برای برقراری ارتباط در هنگام رشد زبان برای آنها فراهم می کند.

برنامه های بصری: درک اتفاقات معمولی و انتظارات از طریق استفاده از تصاویری که فعالیت های انجام شده در طول دوره درمان را نشان می دهند برای استفاده در محیط خانه و همینطور محیط کلاس درس و مدرسه.

داستان های اجتماعی: درک تغییرات در روال های عادی و انتظارات در شرایط خاص و داشتن دیدگاه مناسب نسبت به افکار، احساسات و رفتارهای دیگران

فناوری: راهنمایی درباره اپلیکیشن های مناسب  ipad/iphone و مزایایی که می تواند برای این کودکان در ارتباطات، بازی و مهارت های اجتماعی داشته باشد.

دنبال کردن دستورالعمل ها: دنبال کردن دستورالعمل هایی که طول آنها به صورت مداوم افزایش پیدا می کند و پیچیده تر می شوند. برای این کار از مدل سازی ها، نشانه ها و ساختارهای مناسب استفاده می شود.

توسعه مفهوم: درک مفاهیم متفاوت مانند بزرگ و کوچک، رو/ داخل/ زیر، پشت و جلو و …

آگاهی شنیداری: مهارت های سواد آموزی با توسعه مهارت های آگاهی آوایی (صوتی)، روخوانی، درک مطلب و املاء.

 

گفتار درمانی و کار درمانی برای مهارت های اجتماعی و بازی کردن در کودکان اوتیسم

تعامل: درک نحوه تعامل مناسب با دیگران مانند رعایت کردن فاصله با دیگران، میزان صدا، تماس چشمی، تمرکز روی موضوع، تشخیص نشانه های غیرکلامی (به عنوان مثال کسالت) و نوبت گرفتن

درخواست کمک: یادگیری نحوه درخواست کمک از دیگران (اشاره ای یا کلامی)

مهارت حل مسئله: یادگیری نحوه حل مسئله برای تقویت استدلال و توجه طولانی مدت به وظایف برای تسلط بر مهارت

تنظیم احساسات: درک و شناخت احساسات مختلف

بازی مستقل: یادگیری شروع و حفظ بازی به صورت مستقل

-گسترش موضوعات و بازی ها و همینطور ادغام کردن سایر افراد در بازی برای انجام بازی های مشترک

بازی با همسالان: یادگیری بازی کردن با دیگران، انجام بازی های مشترک و توانایی نوبت گرفتن

 

 

کاردرمانی و گفتاردرمانی برای بهبود توانایی مدیریت خود در کودکان مبتلا به اوتیسم

مراقبت از خود: یادگیری نحوه دستشویی رفتن، لباس پوشیدن، غذا خوردن، خوابیدن و … برای به حداکثر رساندن میزان استقلال کودکان مبتلا به اوتیسم

توجه و خود تنظیمی حسی: حفظ توجه به یک موضوع خاص، وظایف برای تسلط بر یک مهارت، تعامل برای بهبود شرایط اجتماعی

یکپارچگی حسی: برای بهبود توجه، رفتار و یادگیری در محیط های مختلف با کاهش رفتارهای جستجوی حسی یا اجتنابی مورد استفاده قرار می گیرد.

رژیم حسی کودکان اوتیسم: آیا یک درمانگر برنامه هایی را برای استفاده در خانه، مهد کودک و مدرسه توسعه داده است تا کودکان را قادر سازد که بتوانند در موقعیت های مختلف سازگار باشند.

برنامه هشدار برای خود تنظیمی: توسعه کنترل بر فعالیت ها و سطوح توجه برای کمک به داشتن یک رفتار مناسب یادگیری برخورد در محیط های مختلف.

 

سایر مزایای کار درمانی و گفتار درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم

آموزش والدین: کارگاه های آموزشی منظم برای آموزش والدین، مربیان، می تواند مهارت آنها در مراقبت از کودکان مبتلا به اوتیسم را بهبود دهد. شما می توانید از مراقب یا مربی فرزندتان بخواهید که در این کلاس ها و کارگاه های آموزشی شرکت کند.

مدل :SCERTS برای کمک به ایجاد ارتباط عملکردی، واکنش های احساسی و بیان عواطف، تنظیم هیجانات و مقابله با استرس مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل شامل حمایت هایی برای کمک به خانواده ها، مربیان و درمانگران برای پاسخگویی به نیازهای کودکان مبتلا به اوتیسم، سازگاری با محیط و ارائه ابزارهایی برای بهبود یادگیری می باشد.

 :RDI-درمانگران از روش مداخله توسعه روابط که به اختصار به آن RDI نیز گفته می شود استفاده می کنند تا کودکان مبتلا به اوتیسم را به تدریج در محیط های مختلف آشکار کنند و به این ترتیب عناصر سازنده تعامل اجتماعی را در این کودکان بهبود می دهند.

 :CBT-درمانگران از یک روش شناختی روان درمانی استفاده می کنند تا وظایف را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنند و عمل به آنها را برای کودکان ساده تر کنند.

 :ABA-این روش از تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی در خانواده ها استفاده می کند تا مهارت های مختلف را از طریق تمرینات خاص و مکرر بهبود دهد.

 

خدمات مجموعه ما برای کار درمانی و گفتار درمانی کودکان اوتیسم

این مرکز از بهترین مراکز درمانی اوتیسم در تهران می باشد و مجهز به بخش های درمانی پیشرفته و بروزی به شرح ذیل می باشد.

۱. گفتاردرمانی در اوتیسم: نقش مهمی در درمان اوتیسم ایفا می کند. آنها می توانند به فرد مبتلا به اوتیسم در ایجاد مهارت های ارتباطی و اجتماعی در محیط های مختلف مانند خانه، مدرسه و محل کار کمک کنند. گفتاردرمانگران همچنین می توانند به فرد کمک کنند در صورت نیاز به برقراری ارتباط از کلام استفاده کند. گفتار درمانی ممکن است به تنهایی یا در گروه های کوچک انجام شود.

۲. کاردرمانی در اوتیسم: برای افراد مبتلا به اوتیسم، برنامه های کاردرمانی اغلب بر مهارت های بازی، استراتژی های یادگیری، ذهنی، درکی، شناختی و مراقبت از خود تمرکز می کنند. استراتژی های کار درمانی همچنین می تواند به مدیریت مسائل حسی کمک کند. کاردرمانگر با ارزیابی سطح فعلی توانایی فرد شروع می کند. در مراکز ما کاردرمانی در حیطه های ذیل برگزار می شود؛

  • کاردرمانی درکی حرکتی: کودکان مبتلا به اوتیسم بعلت اختلالات حسی در برنامه ریزی، زمانبندی، توالی و سازماندهی حرکتی دچار مشکل می باشند، بنابراین در انجام الگوهای حرکتی و هماهنگی های چشم و دست و پا ضعیف هستند که در این حیطه به تقویت مهارت های درشت حرکتی می پردازد.
  • کاردرمانی ذهنی: برخی از کودکان اوتیستیک دچار مشکلات ذهنی، درکی و شناختی هستند که در این حیطه درمانگر ذهنی با رویکردهای متنوع درمانی به تقویت مهارت های ذهنی این کودکان می پردازد.
  • کاردرمانی حسی: رژیم حسی، اولین بار توسط پاتریشیا ویلبرگر (متخصص کاردرمان) در سال ۱۹۹۱ ایجاد شد. رژیم حسی یک برنامه فردی از فعالیت ها و امکانات فیزیکی است که به فرد در برآوردن نیازهای حسی خود کمک می کند. این طرح ورودی حسی مورد نیاز برای تمرکز و سازماندهی در طول روز را فراهم می کند.
  • کاردرمانی جسمی: در این حیطه هدف مرتفع کردن ضعف ها و شلی های عضلانی و بهبود تحمل عضلانی می باشد.
  • دست ورزی کودکان: اکثر کودکان اوتیسم دچار خامی در حرکات ریز دست و مهارت های ترسیمی می باشند که در این حیطه به تقویت عضلات و بهبود حرکات ریز دست می پردازد مانند گرفتن مداد، نخ و مهره کردن

۳. ماساژ درمانی در اوتیسم: ماساژ درمانی در کاهش تدافع لمسی موثر می باشد. درمان یکپارچگی حسی به کاهش مسائل اجتماعی، رفتاری و ارتباطی کمک می کند. برخی از انواع ماساژهایی که به کودکان اوتیسم کمک می کنند عبارتند از فشار عمیق، Cranial Sacral و Qigong Sensory Training (QST)

۴. گروه درمانی در اوتیسم: گروه درمانی به طور خاص برای آموزش و تشویق مهارتهای تعامل اجتماعی طراحی شده است، در حالی که فعالیتهای تهییج کننده گفتاری را برای کودکان مبتلا به اوتیسم بین سنین پنج تا چهارده سال ارائه می دهد.

۵. آب درمانی در اوتیسم: متأسفانه بسیاری از کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم ممکن است به دلیل نقص حرکتی، انگیزه پایین، عدم اعتماد به نفس در ورزش با مشکل مواجه هستند. ولی در آب بعلت خاصیت غوطه وری و کاهش وزن کودک مبتلا به اوتیسم براحتی حرکت کرده و بازی می کند. ضمن اینکه برای تعدیل ورودی های حسی و درمان اختلال یکپارچگی حسی نیز مفید می باشد.

۶. بازی درمانی در اوتیسم: کودکان اوتیسم ممکن است به شیوه های بسیار متفاوتی بازی کنند. آنها به احتمال زیاد به تنهایی بازی می کنند و بازی آنها اغلب بدون هدف خاصی است. کودکان اوتیستیک که به حال خود رها شده اند، غالباً درخود می مانند و نمی توانند توانایی ها یا علایق خود را کشف کنند. بازی درمانی ابزاری برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم است تا بتوانند خود را کاملتر نشان دهند. همچنین می تواند در شرایط مناسب، ابزاری برای کمک به والدین باشد تا یاد بگیرند ارتباط کامل تری با فرزندان خود در طیف داشته باشند.

۷. تکنیک ای بی ای در اوتیسم: تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی یک سیستم درمان اوتیسم مبتنی بر نظریه های رفتارگرایی است که به زبان ساده بیان می کند که رفتارهای مورد نظر را می توان از طریق سیستم پاداش ها و پیامدها آموزش داد. روش ای بی ای را می توان به عنوان اعمال اصول رفتاری برای اهداف رفتاری و اندازه گیری دقیق نتایج در نظر گرفت.

۸. تکنیک پی آر تی در اوتیسم: درمان پاسخ محوری یا پی آر تی یک درمان رفتاری برای اوتیسم است. این درمان مبتنی بر بازی است و توسط کودک آغاز می شود. روش پی آر تی بر اساس اصول تجزیه و تحلیل رفتار کاربردی (ABA) است.

۹. تکنیک پکس در اوتیسم: سیستم ارتباطی تبادل تصویر یا پکس به افرادی که توانایی ارتباطی کمی دارند یا هیچ ارتباطی ندارند اجازه می دهد با استفاده از تصاویر ارتباط برقرار کنند. به افرادی که از روش گفتاری پکس استفاده می کنند، آموزش داده می شود که به شخص دیگری نزدیک شوند و در ازاء آن مورد، تصویری از کالای مورد نظر را به او بدهند.

۱۰. تکنیک تیچ در اوتیسم: رویکرد تیچ سعی می کند با استفاده از بهترین رویکردها و روش های موجود که تا کنون برای درمان و آموزش به نیازهای افراد مبتلا به اوتیسم پاسخ داده شده است. تکنیک تیچ یک روش واحد نیست و می تواند در کنار سایر روشها مورد استفاده قرار گیرد.

۱۱. اتاق شنیداری در اوتیسم: با توجه به اختلال پردازش شنوایی و حساسیت شنوایی در کودکان اوتیسم این مداخله در بهبود مهارت های شنیداری این کودکان و در نتیجه بر رشد گفتاری بسیار موثر می باشد.

۱۲. سنسوری روم در اوتیسم: نتایج مطالعات حاضر نشان می دهد که جلسات مستمر در اتاق سنسوری روم بر کاهش شدت طیف اوتیسم، رفتارهای تکراری و کلیشه ای تأثیر گذار است.

۱۳. اتاق تاریک در اوتیسم: در حیطه کار بر روی عملکرد بینایی، ادراک بینایی و کاهش اختلالات ناشی از پردازش بینایی صورت می گیرد و در مرحله بعد بر روی ادراک بینایی کار می شود.

۱۴. رفتار درمانی در اوتیسم: بطور کلی یکی از بهترین روش های درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم، رفتار درمانی است.بسیاری از مردم تصور می کنند که مداخله رفتاری فقط برای کودکانی است که بیش از حد بی حوصله عمل می کنند. در حالیکه رفتار درمانی یکی از ابزارهای اصلی برای توسعه مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم می باشد.

۱۵. آموزش پیش از دبستان و  قبولی سنجش ورود به مدرسه: یکی از اهداف مراکز ما هر ساله ورود کودکان اوتیسمی به مدرسه عادی می باشد. این بخش با کار بر روی مهارت های پیش از دبستان و سنجش مدرسه عادی، ورود کودکان مستعد به مدرسه عادی را تضمین می کند.

آدرس کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی اوتیسم کودکان

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شعبه شرقابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شماره تماس کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم کودکان

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

بهترین مقاله های مرتبط با اوتیسم

انواع اختلال طیف اوتیسم

علائم تشخیص اوتیسم چه هستند؟

ارزیابی و تشخیص کودکان اوتیسم

دلایل اوتیسم چیست؟

آمار و ارقام اوتیسم

سن طلایی در درمان اوتیسم

بهترین راه درمان اوتیسم

رژیم غذایی در اوتیسم کودکان

اختلال خواب در اوتیسم کودکان

تشنج در اوتیسم کودکان

اضطراب در اوتیسم کودکان

بیش فعالی و نقص توجه در اوتیسم کودکان

چه درمان هایی به اختلال اوتیسم کمک می کند؟

طب مکمل و جایگزین در اوتیسم

نکاتی برای والدین دارای فرزندان با اختلال طیف اوتیسم

آیا واکسن ها باعث اوتیسم می شوند؟

سندروم آسپرگر

اوتیسم با عملکرد بالا

اختلال خواب در اوتیسم

صرع و اوتیسم: آیا پیوندی وجود دارد؟

اختلال اوتیسم در کودکان و دو زبانه بودن

کودکان مبتلا به اوتیسم و تعامل اجتماعی

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای مقابله با اضطراب

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

رژیم حسی برای اختلال اوتیسم

بهترین فعالیت های حسی برای کودکان مبتلا به اوتیسم 

تاثیر رژیم حسی برای کودکان با اختلال اوتیسم چیست؟

انواع اختلال پردازش حسی چیست؟

علائم اختلال اوتیسم در بزرگسالان

مواردیکه شما باید در مورد اوتیسم در بزرگسالان بدانید؟

افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است در انتخاب های اقتصادی خود منطقی تر عمل کنند.

برخی از باکتری های روده رفتارهای شبه اوتیستیک را در موش کاهش می دهد.

آیا می توان از اختلال اوتیسم جلوگیری کرد؟

آیا داروی سل می تواند به درمان اوتیسم کمک کند؟

 آیا عدم وجود یک پروتئین می تواند علت بروز اختلال اوتیسم را توضیح دهد؟

مایع مغزی نخاعی بعنوان نشانگر بالقوه برای اوتیسم یافت شده است.

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد.

تب در باردارای با ریسک بالای ابتلا به اوتیسم مرتبط است.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری می تواند کودکان را از ابتلا به اوتیسم محافظت کند؟

خطر ابتلا به اوتیسم با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ممنوع در دوران بارداری افزایش می یابد.

۵ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • ابراهیمی
    9 آگوست 2021 4:53 ب.ظ

    سلام پسر بنده با تشخیص اوتیسم به مدت حدود دو سال در این مرکز تحت درمان کاردرمانی و گفتاردرمانی قرار داشت و خداروشکر امسال مدرسه عادی قبول شد. از همه درمانگران عزیز بخصوص دکتر حسینی سیانکی عزیز تشکر میکنم.

  • سلام مرکز بسیار خوب، مجهز و بروزی در زمینه درمان کودکان اوتیسمی هستش. من تعریف این مرکز را از آشنایان شنیده بودم وقتی مراجعه کردم واقعا متوجه شدم که تعریف ها بجا بوده و خیلی راضی هستیم‌.

  • سلام پسر بنده از سن سه سالگی در این مرکز تحت درمان کاردرمانی و گفتاردرمانی قرار داشت و در شروع مشکلات زیادی داشتیم:بهم ریختگی حسی، عدم تماس چشمی، بیقراری، درک و شناخت پایین و نبود کلام که کار و پشتکار و کمک های این مجموعه خصوصا دکتر سیانکی عزیز در طول این سالها تغییرات بسیار خوبی شکل گرفت تا امسال که آرش مدرسه عادی قبول شد و خداروشکر میکنم که از ابتدا با این مجموعه آشنا شدم.

  • سلام و درود
    از دکتر حسینی سیانکی عزیز و درمانگران مرکز بابت زحماتی که برای فرزندان ما می کشند تشکر میکنم. خداروشکر یکی از اتفاقات خوب در زندگی امیر علی عزیزم آشنایی با مرکز دکتر حسینی بزرگوار بود امسال خداروشکر امیرعلی جان مدرسه عادی قبول شد. مسئله ای که برای خیلی از ما خانواده ها با کودک اوتیسمی یک آرزوست.

  • سلام خداقوت
    نکته مثبت مرکز داشتن بخش های درمانی بروز و گسترده هستش که نشان میده مرکز بسیار خوب و بروزی هستش. ما از روند درمان در مرکز خیلی راضی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یازده − هشت =

× پشتیبانی 24 ساعته