وقتی صحبت از اوتیسم و ​​تحصیل می شود، هیچ رویکردی برای همه کودکان اوتیسم وجود ندارد. مانند بسیاری از موارد در دنیای اوتیسم، تعریف یک برنامه آموزشی خوب به هر کودک بستگی دارد. اختلال طیف اوتیسم دو ویژگی اصلی دارد که پزشکان برای تشخیص از آنها استفاده می کنند: ارتباطات اجتماعی و رفتارها یا علایق محدود، تکراری و یا حسی. در میان افراد در طیف، تنوع گسترده ای از سطوح عملکردی وجود دارد.

اکثر کودکان اوتیسم به درجاتی از حمایت در کلاس نیاز دارند اما نیازها از کودکی به کودک دیگر بسیار متفاوت است. برخی از کودکان اوتیستیک چالش های فکری بیشتری نسبت به سایرین دارند. برخی از افراد مبتلا به اوتیسم قادر به برقراری یک مکالمه هستند در حالی که برخی دیگر غیرکلامی هستند یا در شرایط خاص از لالی انتخابی رنج می برند. این مقاله چالش‌های متفاوتی را که کودکان مبتلا به اوتیسم در محیط مدرسه با آن مواجه هستند و گزینه‌های آموزشی مختلف در دسترس را مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین نکاتی را برای حمایت از فرزند شما در سیستم مدرسه و عواملی که باید هنگام ثبت نام فرزند اوتیستیک خود در مدرسه در نظر بگیرید، ارائه می دهد.

چگونه کودک اوتیسم به مدرسه می رود؟

چالش های کودکان اوتیسم در مدرسه

هر کودک مبتلا به اوتیسم منحصر به فرد است اما برخی از مسائل مشترک وجود دارد که بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم با آن دست و پنجه نرم می کنند. چالش‌های حسی، تنظیم هیجانی، عملکرد اجرایی و مهارت‌های اجتماعی عواملی هستند که باید در هنگام تعیین بهترین محیط مدرسه برای کودک اوتیسم در نظر گرفته شوند.

اختلال پردازش حسی در دانش آموز اوتیسم

مدارس می توانند کانون مشکلات پردازش حسی برای افراد مبتلا به اوتیسم باشند. صداهای بلند مانند بچه های شلوغ در راهروها، پژواک سالن های بدنسازی، زنگ کلاس و اعلام حریق می تواند آزار دهنده باشد. بوهای تند مختلف از جمله بوی کهنه و قدیمی ساختمان مدرسه که از شما استقبال می کند تا بوی غذای اسرارآمیز که از کافه تریا و رختکن های بدبو پخش می شود، می تواند کودکان اوتیستیک را تحریک کند. سوسوی لامپ های فلورسنت، لباس های ناراحت کننده و اجبار به نشستن در زمانی که پاهای شما می خواهند بدود را اضافه کنید و مکان های سنتی مدرسه می تواند یک چالش واقعی برای برخی از افراد مبتلا به اوتیسم باشد.

تنظیم عاطفی در محیط مدرسه

تنظیم عاطفی به طور طبیعی برای بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم اتفاق نمی افتد. اضطراب، خشم، هیجان، غم و سایر احساسات ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد. برخی از افراد مبتلا به اوتیسم به شیوه‌ای واکنش نشان می‌دهند که با تنظیمات کلاس درس سنتی مطابقت ندارد. چند نمونه از این موارد:

-فرار از کلاس درس و احتمالاً حتی ساختمان که به نام فرار شناخته می شود.

-خاموش شدن و سر گذاشتن روی میز یا پنهان شدن زیر میز

-داشتن طغیان های بلند و احساسی، مانند جیغ زدن، گریه کردن، یا هق هق بلند در جایی که دانش آموزان دیگر می توانند به درس توجه کنند.

کودک مبتلا به اوتیسم که با تنظیم هیجانی دست و پنجه نرم می کند در کلاس به حمایت عاطفی نیاز دارد. این اغلب یک دستیار کلاس است که فرزند شما او را فردی امن می داند.

قابلیت های فکری دانش آموزان اوتیسم

دانش آموزان اوتیستیک طیف وسیعی از توانایی های فکری دارند. برخی از کودکان دارای ضریب هوشی بسیار بالایی هستند در حالی که برخی دیگر دارای اختلالات یادگیری هستند. توانایی کودک شما در یادگیری می تواند به تعیین نوع کلاس یا مدرسه کمک کند. برخی از دانش‌آموزان اوتیستیک به کلاس‌های آموزشی ویژه نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر با فرصت‌های یادگیری پیشرفته که آنها را در کلاس درس مشغول نگه می‌دارد، بهتر عمل می‌کنند.

مهارتهای اجتماعی دانش آموزان اوتیسم

مهارت های اجتماعی که به طور طبیعی برای افراد عادی به وجود می آیند، برای افراد مبتلا به اوتیسم گیج کننده است. این می تواند بر توانایی کودک برای مشارکت کامل در کلاس درس تأثیر بگذارد. در نتیجه دانش‌آموزان اوتیسمی با برخی چالش‌های اجتماعی روبرو هستند. همچنین این امر می تواند بر دوست یابی در زمین بازی و دیگر جنبه های اجتماعی مدرسه تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که کودکان مبتلا به اوتیسم در معرض افزایش خطر قلدری از دانش آموزان دیگر هستند.

گزینه های آموزشی برای دانش آموزان اوتیسم

فرصت‌های آموزشی مختلفی برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم وجود دارد: یک کلاس درس عمومی، یک کلاس درس منبع، یک کلاس آموزشی ویژه یا یک محیط فقط برای اوتیسم. برخی از دانش‌آموزان اوتیستیک در کلاس‌های فراگیر، رشد می‌کنند در حالی که برخی دیگر در موقعیت‌های جدا از هم بهتر هستند. همه چیز به کودک اوتیسم شما بستگی دارد.

قانون آموزش افراد دارای معلولیت ایجاب می کند که منطقه شما “کمترین محدودیت در محیط” را برای آموزش کودک فراهم کند. این بدان معناست که مدرسه باید گزینه هایی را قبل از قرار دادن کودک در یک محیط تخصصی تر در نظر بگیرد.

کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب واجد شرایط یک برنامه آموزشی فردی هستند که امکان قرار گرفتن آنها در کلاس درس را فراهم می کند. با این حال فقط داشتن تشخیص پزشکی اوتیسم به طور خودکار دانش آموز را برای حمایت واجد شرایط نمی کند. تیم آموزشی مدرسه تعیین می کند که آیا دانش آموز اوتیسم به حمایت بیشتری نیاز دارد یا خیر.

آموزش ویژه برای دانش آموزان اوتیسم

دانش آموزان اوتیسمی گاهی اوقات در یک کلاس آموزشی ویژه در مدرسه دولتی محل خود قرار می گیرند. اگر معلم در آموزش کودکان اوتیستیک نیز تجربه داشته باشد، این گزینه ممکن است برای دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری مفید باشد. مزایای محیط‌های آموزشی ویژه این است که کلاس‌ها معمولاً کوچک‌تر هستند، فرصت بیشتری برای کار روی مهارت‌های اجتماعی وجود دارد و دانش‌آموزان عموماً در تمام فعالیت‌های مدرسه، دروس انتخابی و رویدادها شرکت می‌کنند. بسیاری از کودکان اوتیستیک مشکل ارتباطی دارند: آنها با تحصیلات راحت هستند اما با مهارت های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند. برای بسیاری از دانش‌آموزان اوتیستیک، یک کلاس آموزشی ویژه ممکن است محیط اشتباهی باشد.

کلاس های آموزشی حمایت از دانش آموز اوتیسم

برخی از مدارس بزرگتر کلاس های آموزشی حمایت از اوتیسم را در مدارس دولتی خود ارائه می دهند. این کلاس ها برای رفع نیازهای خاص کودکان اوتیستیک راه اندازی شده اند. آنها توسط معلمان و دستیاران آموزش دیده در زمینه اوتیسم و ​​آموزش کار می کنند.

کلاس‌های آموزشی حمایت از اوتیسم چندین مزیت دارند: آنها معمولاً بسیار کوچک هستند و نسبت بزرگسالان به کودکان بالاتر است. آن‌ها از ابزارهای آموزشی استفاده می‌کنند تا ذهن‌های اوتیستیک را در درس‌ها درگیر نگه دارند و برنامه‌های درسی اغلب در آموزش مهارت‌های گفتاری و اجتماعی است. دانش‌آموزان در کلاس‌های آموزشی حمایت از اوتیسم نیز در فعالیت‌های عمومی مدرسه مانند مجامع، تعطیلات و دروس انتخابی قرار می‌گیرند.

از جنبه منفی، کلاس های آموزشی حمایت از اوتیسم از بقیه مدارس کاملاً جدا هستند. کودکان در این کلاس ها اغلب بیشتر روز را با سایر کودکان اوتیستیک می گذرانند. به علاوه با توجه زیادی که به ایجاد مهارت‌های اجتماعی می‌شود، این تنظیمات ممکن است توانایی‌های تحصیلی فرزند شما را نادیده بگیرد.

علاوه بر این کلاس‌های آموزشی پشتیبانی اوتیستیک اغلب از تکنیک‌های تحلیل رفتاری کاربردی (ABA) برای آموزش کودکان اوتیسمی استفاده می‌کنند. در حالی که درمان ای بی ای ممکن است برای برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم موثر باشد، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که افراد مبتلا به اوتیسم که در معرض درمان ABA قرار داشتند، ۸۶ درصد بیشتر احتمال دارد به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا شوند.

مدارس خصوصی برای دانش آموزان اوتیسم

مدارس خصوصی ممکن است کلاس‌های کوچک، توجه فردی و منابع عالی ارائه دهند. مدارس خصوصی ممکن است گزینه خوبی برای یک دانش آموز اوتیسمی باشد که عملکرد بسیار بالایی دارد و از نظر اجتماعی توانمند است. با این حال اکثر مدارس خصوصی برای دانش‌آموزان محیط خاصی ایجاد نمی‌کنند. تعداد کمی از مدارس خصوصی برای رسیدگی به هر گونه ناتوانی دانش آموزان اوتیسم به خوبی آماده هستند.

تدریس خصوصی برای دانش آموز اوتیسم

از آنجایی که گزینه‌های آموزش کودک اوتیستیک محدود است و در بسیاری از زمینه‌ها تقریباً وجود ندارد بسیاری از خانواده‌ها به تحصیل در خانه روی می‌آورند. تدریس خصوصی می‌تواند برای بسیاری از خانواده‌ها سخت باشد، زیرا برای آموزش کودک، به یک بزرگسال نیاز دارد که در خانه بماند.

انتخاب محل آموزش برای دانش آموزان اوتیسم

تعیین مکان مناسب برای تحصیل اوتیسم به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از نکاتی که باید هنگام فکر کردن در مورد گزینه های خود در نظر بگیرید عبارتند از:

– توانایی کلامی و سطح درگیری کودک اوتیستیک

-مهارت های تحصیلی آنها

-چگونه در گروه های بزرگ هستند.

-تحمل آنها برای ورودی حسی

-توانایی تمرکز بر روی کار کلاسی

-تجربه قبلی کلاس درس

توصیه مرکز به والدین با دانش آموزان اوتیسم

تعیین مکان مناسب برای دانش آموزان اوتیسم می تواند یک فرآیند طولانی باشد. سعی کنید با معلم و مدرسه فرزندتان همکاری کنید تا از حمایت مناسب برخوردار شوید. اگر فرزند شما در مدرسه مشکل دارد، تهیه گزارشی از نوع و فراوانی مشکلاتی که فرزندتان دارد، می تواند به ایجاد حمایت بیشتر  یا یک محیط آموزشی متفاوت کمک کند. در نهایت مدرسه مناسب برای یک کودک اوتیسم به شخصیت، نقاط قوت، چالش ها و موقعیت منحصر به فرد خانواده آنها بستگی دارد. برخی از کودکان در محیط مدرسه بهتر عمل می کنند در حالی که برخی دیگر در خانه بهتر عمل می کنند. آنچه مهم است این است که فرزند شما در محیط آموزشی خود احساس امنیت کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

مقاله های مرتبط

مربی اوتیسم در منزل

آموزش نقاشی به کودکان اوتیسم

آموزش رنگ به کودکان اوتیسم

آموزش ریاضی به کودکان اوتیسم

آموزش الفبا به کودکان اوتیسم

بازی های موثر برای کودکان اوتیسم

علت بی توجهی کودک به اسمش

آیا کودکان اوتیسم حرف می زنند؟

نحوه برخورد با دانش آموزان اوتیسم

تازه ترین رویکردهای درمانی اوتیسم

چگونه با کودکان اوتیسم ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه به کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده − 4 =

× پشتیبانی 24 ساعته