اغلب اوقات کودکانی که برای گفتار درمانی ارجاع می‌شوند در رشد کلی خود نیز با چالش‌هایی روبرو هستند. این چالش ها به نوبه خود می تواند بر مهارت های ارتباطی آنها تأثیر بگذارد به همین دلیل است که برخی از کودکان باید قبل از گفتار درمانی در جلسات کاردرمانی شرکت کنند. در این مطلب به این سوال که “چرا برای برخی از کودکان انجام کاردرمانی قبل از گفتاردرمانی مم است” پاسخ خواهیم داد.

اهمیت انجام کاردرمانی قبل از گفتاردرمانی در کودکان

خود تنظیمی

خود تنظیمی جزء بزرگی از رشد کودک است. از طریق توانایی خودتنظیمی، کودک قادر است به منظور ساختن و استفاده از زبان در موقعیت های اجتماعی به طور مناسب و مؤثر حضور یابد و در آن شرکت کند.

درمان یکپارچگی حسی

یکپارچگی حسی

کاردرمانی به پردازش حسی و مهارت های خودتنظیمی از طریق یکپارچگی حسی می پردازد. یکپارچگی حسی ورودی حسی و تجربیات را در بر می گیرد تا نیازهای سیستم عصبی کودک را برآورده کند تا در نهایت به منطقه “درست” برسد. با ترکیب و تعادل مناسب فعالیت هایی که سیستم عصبی را هوشیار، آرام و سازماندهی می کند، کودکان شروع به تفسیر و پردازش موثر اطلاعات حسی می کنند. این به آنها این توانایی را می دهد که به پتانسیل کامل خود در یادگیری و توسعه دست یابند. برای اطلاعات بیشتر به کاردرمانی در اختلال حسی مراجعه کنید.

کاردرمانی در یکپارچگی حسی

ثبات وضعیتی

حوزه دیگری از کاردرمانی که به رشد گفتار و زبان کمک می‌کند، ایجاد ثبات وضعیتی است. داشتن استحکام کافی تنه، پایه ای محکم برای سر، گردن، فک، لب ها و زبان فراهم می کند که همگی در تولید گفتار نقش دارند. تقویت تنه و گردن را می توان در کاردرمانی از طریق فعالیت های مختلف مانند بازی ها و تاب خوردن در وضعیت دمر، خزیدن، چهار دست و پا رفتن و تحمل وزن مورد توجه قرار داد. برخی از فعالیت های آسانی که می توان در خانه انجام داد عبارتند از:

-راه رفتن روی دستها بصورت فرغونی

-راه رفتن شبیه حیوانات مانند خرسی، خرچنگی

-بازی یا انجام تکالیف در حالی که روی شکم خود دراز کشیده اید.

-مسیرهای موانع که شامل عبور از روی، زیر و اطراف آنها است.

وقتی صحبت از رشد کودک می شود، دیدن کل تصویر مهم است. اگرچه نقص گفتار یا زبان ممکن است در ابتدا آشکارتر باشد، برخی از کودکان ممکن است قبل از پرداختن به گفتار یا زبان از دریافت خدمات کاردرمانی بهره مند شوند. کمک به کودک برای خودتنظیمی به منظور حضور و مشارکت کامل در ارتباطات اجتماعی، فرصت های بهبود یافته ای را برای رشد موفقیت آمیز گفتار و زبان ایجاد می کند.

اگر فکر می‌کنید فرزندتان از گفتار و زبان یا کاردرمانی سود می‌برد، برای تنظیم مشاوره با ما تماس بگیرید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم و خوشحالیم که به هر سوالی که در مورد خدمات ما دارید، پاسخ دهیم.

 

مقاله های مرتبط

تأخیر تکاملی چیست؟

گفتار درمانی در منزل

گفتاردرمانی در کودکان

دیسفاژی و مشکلات بلع

گفتاردرمانی در فلج مغزی

گفتاردرمانی در اختلال اوتیسم

تاخیر گفتاری و زبانی چیست؟

سیر تکامل گفتاری کودکان

آیا فرزند من تاخیر گفتاری دارد؟

علائم هشدار دهنده تأخیر تکاملی

نقاط عطف رشد کودک یک ساله

نقاط عطف رشد کودک ۱۸ ماهه

تأخیرهای رشدی در کودکان ۳ تا ۵ سال

گفتاردرمانی برای لکنت زبان کودکان

گفتاردرمانی در بیش فعالی کودکان

مرکز تخصصی درمان تاخیر گفتاری

علت دیر حرف زدن کودکان چیست؟

تاثیر مشکلات گفتاری کودکان در نارساخوانی

چگونه به کودکان با تاخیر گفتاری کمک کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × چهار =

× پشتیبانی 24 ساعته