مدیریت خوب بیماری پارکینسون می تواند چالش برانگیز باشد. یافتن دکتر متخصص که به بیماری پارکینسون مسلط باشد، کار بسیار دشواری است. ممکن است با صحبت درباره علائم اولیه با پزشک متخصص داخلی شما را به یک متخصص مغز و اعصاب یا متخصص اختلالات حرکتی ارجاع دهد تا احتمال بیماری پارکینسون را بررسی کند. انجمن پارکینسون به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون توصیه می‌کند که به دنبال یک متخصص اختلالات حرکتی باشند، کسی که می‌تواند به نقش کلیدی را در تیم مراقبت‌های بهداشتی شما ایفا کند. در این مطلب به بررسی ویژگی های بهترین دکتر متخصص پارکینسون تهران می پردازیم.

بهترین دکتر متخصص پارکینسون

به دنبال بهترین دکتر متخصص پارکینسون باشید.

هم متخصصان مغز و اعصاب و هم متخصصان اختلالات حرکتی از افراد مبتلا به پارکینسون مراقبت می کنند. حدود ۱۲ سال طول می کشد تا در ایالات متحده یک متخصص مغز و اعصاب عمومی شوید. پزشکی که با مغز و سیستم اعصاب مرکزی کار می کند. که شامل یک مدرک دانشگاهی چهار ساله، چهار سال در دانشکده پزشکی و سه تا چهار سال دیگر آموزش تخصصی در رزیدنتی مغز و اعصاب است. متخصصان مغز و اعصاب عمومی معمولاً در بیمارستان یا مطب خصوصی یا گروهی کار می کنند. برخی از متخصصان مغز و اعصاب بسیاری از افراد مبتلا به پارکینسون را درمان می کنند و در مورد این بیماری آگاه هستند.

اکثر متخصصان اختلالات حرکتی، متخصصان مغز و اعصاب هستند که یک یا دو سال دیگر دوره آموزشی اختلالات حرکتی را گذرانده اند و فوق تخصص نورولوژی هستند. متخصصان اختلالات حرکتی ممکن است بیماران را در مطب خصوصی یا در مراکز پزشکی دانشگاه ویزیت کنند. آنها اغلب تحقیقات بالینی یا علوم پایه را علاوه بر مراقبت از بیماران انجام می دهند. آنها همچنین ممکن است به پزشکانی که در حال تبدیل شدن به متخصص هستند، آموزش دهند. در نهایت دکتر متخصص اختلالات حرکتی ممکن است بیمار پارکینسون را به کاردرمانی و گفتاردرمانی ارجاع دهد.

مزایای بهترین دکتر متخصص پارکینسون

متخصصان مغز و اعصاب عمومی نسبت به پزشکان عمومی تجربه بسیار بیشتری در تشخیص و درمان پارکینسون دارند. تحقیقات اخیر بر این نکته تاکید دارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان داد افرادی که به تازگی تشخیص پارکینسون گرفته اند و به دکتر متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرده‌اند، شرایط بهتری خواهند داشت. مطالعه دیگری در آن سال نشان داد که افرادی که توسط دکتر متخصص مغز و اعصاب تشخیص گرفته اند، احتمال بیشتری دارد که بلافاصله پس از تشخیص بیماری پارکینسون درمان دارویی ضد پارکینسون را دریافت کنند.

انتخاب بهترین دکتر تشخیص و درمان پارکینسون

هنگامی که متخصصان واجد شرایط را پیدا کردید، قدم بعدی یافتن متخصص مناسب برای شماست.

-توصیه هایی را که از دیگران دریافت کرده اید در نظر بگیرید.

-بررسی کنید که بیمه شما تمام یا بیشتر هزینه ها را پوشش می دهد.

-لیستی از بهترین دکترهای متخصص پارکینسون تهیه کنید.

-اینترنت را برای پیشینه آموزش هر پزشک، زمینه های تخصص و علایق تحقیقاتی آنها بررسی کنید.

-با اولین دکتری که انتخاب کردید، قرار ملاقات بگذارید.

آماده شدن برای اولین ملاقات با بهترین دکتر متخصص پارکینسون

با مطب دکتر پارکینسون تماس بگیرید تا بدانید چه مدارکی را باید به همراه خود بیاورید:

-نتایج آزمایشگاهی یا سایر آزمایشات از درمان قبلی برای علائم پارکینسون

-فیلم یا سی دی تصویربرداری از مغز

-نام و اطلاعات تماس همه پزشکانی که شما را درمان می کنند. (متخصص داخلی، متخصص قلب و…)

-لیستی از علائم حرکتی و غیرحرکتی شما (مانند اختلالات خواب یا یبوست)

-فهرست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل‌ها (نام دارو، دوز و تعداد دفعات مصرف آن)

-شاید مهمتر از همه، یکی از اعضای خانواده یا دوست خود را بیاورید که می تواند یادداشت برداری کند و به پرسش و پاسخ کمک کند.

-در این بازدید اطلاعات زیادی دریافت خواهید کرد. بعداً ممکن است به شما کمک کند که در مورد آن با شخصی که با شما به ویزیت آمده صحبت کنید.

از بهترین دکتر تشخیص و درمان پارکینسون چه انتظاری باید داشت؟

در اولین ویزیت شما، دکتر متخصص پارکینسون یک تاریخچه پزشکی کامل می گیرد و همچنین در مورد سابقه پزشکی خانوادگی و علائم شما می پرسد. او یک معاینه فیزیکی و یک معاینه عصبی انجام خواهد داد. بهترین دکتر متخصص از شما می خواهد که بنشینید، بایستید و راه بروید تا تعادل و هماهنگی شما را بررسی کند. پزشک همچنین ممکن است آزمایش تصویربرداری مغز را برای رد سایر شرایط تجویز کند.

در اولین ویزیت با دکتر متخصص پارکینسون چه چیزی بپرسید؟

فهرستی از سوالات را تهیه کنید تا به شما در درک بهتر تخصص پزشک و گزینه های درمانی خود کمک کند. به احتمال زیاد نمی توانید همه آنها را در یک ویزیت مورد بحث قرار دهید. هنگامی که یک برنامه درمانی دارید، ممکن است سوالات دقیق تری داشته باشید. سوالاتی که ممکن است بخواهید با آنها شروع کنید عبارتند از:

-چند نفر از مبتلایان به بیماری پارکینسون را درمان می کنید؟

-آیا برای تایید تشخیص پارکینسون یا رد سایر اختلالاتی که ممکن است علائم مشابهی داشته باشند به آزمایشات دیگری نیاز دارم؟

-چه گزینه های درمانی را پیشنهاد می کنید؟

-سایر شرایط سلامتی و داروهای من چگونه بر پارکینسون تأثیر می گذارد و چگونه آن را درمان می کنید؟

-آیا هیچ مطالعه بالینی را می شناسید که ممکن است برای من مناسب باشد که در آن شرکت کنم؟

-آیا از تحقیقات و درمان های جدید بیماری پارکینسون مطلع هستید؟

-آیا تغییراتی در شیوه زندگی وجود دارد که می تواند علائم پارکینسون را بهبود بخشد؟

-اگر در دسترس نیستید که من بین بازدیدها با شما تماس بگیرم با چه کسی و چگونه می توانم ارتباط برقرار کنم؟ آیا باید نظر دومی دریافت کنم؟ 

انتخاب بهترین دکتر متخصص پارکینسون

علاوه بر دریافت توصیه های پزشکی خوب، برای شما مهم است که راحت با پزشک خود صحبت کنید. دکتری را انتخاب کنید که به سؤالات شما پاسخ دهد به شما آرامش دهد و با احترام با شما رفتار کند. در نظر بگیرید که آیا دکتر نظرات و سوالات شما را جدی می گیرد یا خیر.

آغاز یک رابطه طولانی با بهترین دکتر پارکینسون

تصمیم گیری در مورد درمان شما با همکاری شما و پزشکتان خواهد بود. علائم و داروهای شما ممکن است اغلب تغییر کند. شما باید پزشکی را انتخاب کنید که به نظر می‌رسد برای مدت طولانی با شما و خانواده‌تان کار کند. داشتن یک رابطه مثبت به باز نگه داشتن خطوط ارتباطی کمک می کند و در نهایت برای سلامتی شما مفید است.

یافتن بهترین دکتر متخصص پارکینسون در تهران و ایران

پیدا کردن یک دکتر متخصص در بیماری پارکینسون می تواند به شما کمک کند تا بهترین مراقبت ممکن را دریافت کنید. به دنبال یک دکتر متخصص مغز و اعصاب باشید. در صورت امکان، یک متخصص اختلال حرکتی یا یک متخصص مغز و اعصاب با آموزش های اضافی برای درمان افراد مبتلا به پارکینسون در هر مرحله از بیماری می تواند یک مکمل کلیدی برای تیم تشخیص  و درمان پارکینسون باشد. یک رویکرد مراقبتی کلی نگر و مبتنی بر تیم می‌تواند به شما کمک کند تا با وجود بیماری پارکینسون خوب زندگی کنید.

-از پزشک مراقبت های اولیه خود بخواهید که شما را به بهترین متخصص پارکینسون ارجاع دهد.

-به دنبال معرفی از سایر افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باشید.

-برای دریافت لیستی از متخصصان مغز و اعصاب یا متخصصان اختلال حرکتی با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید.

 

مقاله های مرتبط

کاردرمانی در منزل

گفتاردرمانی در منزل

علائم بیماری پارکینسون

کاردرمانی در پارکینسون

بیماری پارکینسون چیست؟

مقابله با بیماری پارکینسون

علائم هشدار دهنده پارکینسون

مرکز تخصصی درمان پارکینسون

چگونه بیماری پارکینسون تشخیص داده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × چهار =

× پشتیبانی 24 ساعته