اسکولیوز در کودکان یک انحنای غیر طبیعی ستون فقرات است. اسکولیوز می تواند به شکل C یا S شکل باشد. اسکولیوز در کودکان می تواند باعث درد، سفتی و دشواری در تنفس شود. کاردرمانی در اسکلیوز کودکان از درمان های موثر در این بیماری است. اسکولیوز در کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-تیغه شانه یک سمت بالاتر از دیگری است.

-لگن یک سمت بلندتر و برجسته تر از دیگری است.

-قفسه سینه در یک طرف برجسته تر است.

-کودک به یک طرف خم می شود.

اسکولیوز معمولا ایدیوپاتیک است به این معنی که علت انحنای ستون فقرات مشخص نیست. اسکولیوز در کودکان مبتلا به بیماری‌های عصبی عضلانی مانند فلج مغزی و دیستروفی عضلانی به دلیل ضعف عضلانی و عدم تعادل عضلانی شایع‌تر است. بهترین درمان برای کنترل اسکلیوز وضعیتی، کاردرمانی است.

کاردرمانی در اسکلیوز

انواع اسکولیوز

سه نوع اسکولیوز در کودکان عبارتند از:

-اسکولیوز نوزادی که قبل از سه سالگی رخ می دهد.

-اسکولیوز نوجوانان در کودکان ۳ تا ۱۰ ساله رخ می دهد.

-اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان (AIS) که بین سنین ۱۰ تا ۱۴ سالگی رخ می دهد.

اسکولیوز همچنین می تواند به صورت وضعیتی یا ثابت طبقه بندی شود:

-اسکولیوز وضعیتی: معمولاً ثانویه به مشکلات دیگر مانند عدم تعادل عضلانی یا شیب لگن (اغلب به دلیل کوتاه‌تر بودن ساق پا) رخ می‌دهد و می‌توان آن را با حرکات کششی یا وضعیت دهی مناسب اصلاح کرد.

-اسکولیوز ثابت: به این معنی است که انحنای ستون فقرات دائمی است و به دلیل تغییر شکل در خود استخوان ها رخ می دهد. یک منحنی ثابت را نمی توان با وضعیت دهی صحیح صاف کرد.

بهترین کاردرمانی اسکلیوز

درمان محافظه کارانه اسکولیوز

درمان کاردرمانی در اسکلیوز کودکان به حفظ حرکت و انعطاف‌پذیری ستون فقرات کودک، کاهش درد و به حداکثر رساندن عملکرد کمک می‌کند. در مرکز کاردرمانی اسکلیوز کودکان متخصصین با تجربه ما به کودک شما کمک می کنند تا علائم خود را مدیریت کند و بتواند به فعالیت های خود در خانه یا مدرسه با دوستان و خانواده ادامه دهد. کاردرمانی در اسکلیوز کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-تمریناتی برای تقویت عضلات ستون فقرات و اصلاح عدم تعادل عضلانی

-اصلاح و تغییر وضعیت بدن و توصیه در مورد موقعیت برای کاهش درد و افزایش راحتی

-کشش عضلانی برای بلند کردن عضلات سفت و تسکین درد

-تمرین‌هایی مبتنی بر فعالیت‌های کاربردی برای تقویت استقلال در خانه یا مدرسه

-آب درمانی

بریس‌های ارتوپدی: این بریس‌ها گاهی در کودکان کوچک‌تر برای کمک به تنظیم مجدد ستون فقرات یا جلوگیری از بدتر شدن انحنا و تأخیر در نیاز به جراحی استفاده می‌شوند.

لباس های لایکرا: این لباس‌ها از لیکرا ساخته شده‌اند و کل بدن را می‌پوشانند تا به حفظ یا کاهش انحنای ستون فقرات کمک کنند و به بهبود وضعیت باسن و ثبات تنه کمک کنند.

مرکز کاردرمانی اسکلیوز

جراحی برای اسکولیوز

در موارد شدید، برخی از کودکان ممکن است به جراحی اصلاحی نیاز داشته باشند که ممکن است شامل جوش خوردن مهره‌ها (استخوان‌های ستون فقرات) و تثبیت آن با میله، قلاب یا پیچ برای صاف نگه داشتن ستون فقرات باشد.

کلینیک کاردرمانی اسکلیوز

کاردرمانی اسکلیوز بعد از جراحی

در کلینیک کاردرمانی اسکلیوز کودکان، ما ارزیابی و درمان جامعی را برای کودکان پس از جراحی ستون فقرات ارائه می دهیم. شروع درمان کاردرمانی اسکلیوز در اسرع وقت پس از جراحی برای بهترین بهبود ممکن ضروری است.  کار درمانی اسکلیوز در مراکز ما به بازسازی قدرت و انعطاف پذیری کودک شما و بهبود وضعیت بدن به روشی ایمن و موثر کمک می کند تا بتواند به فعالیت هایی که در خانه یا مدرسه از آن لذت می برد ادامه دهد. درمان کار درمانی در اسکلیوز کودکان بر موارد زیر متمرکز خواهد بود:

-تسکین درد و تورم

-بازیابی و حفظ دامنه حرکتی

-افزایش قدرت عضلانی

-بهبود وضعیت بدن

-افزایش راحتی

-تقویت استقلال با فعالیت های روزمره

-بهبود کیفیت زندگی

متخصصین کلینیک کاردرمانی اسکلیوز کودکان در درمان کودکان و نوجوانان پس از جراحی ستون فقرات مجرب هستند. یک ارزیابی اولیه با یکی از کاردرمانگران ما به حرکت و علائم فعلی کودک شما نگاه می کند و یک برنامه توانبخشی ساختاریافته مناسب برای کودک شما ایجاد می شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-کاربرد یخ برای تسکین درد در مراحل اولیه بهبودی

-توصیه هایی در مورد موقعیت های خاص ستون فقرات و حرکت در زمانی که کمر کودک شما هنوز در حال بهبود است.

-تمرینات کششی برای بهبود انعطاف پذیری کمر، تنه و گردن و کاهش درد

-طیف وسیعی از تمرینات حرکتی مانند خم شدن، صاف کردن و چرخش کمر

-تمریناتی برای تقویت عضلات مرکزی که سرگرم کننده و متناسب با کودک شما خواهد بود.

-آب درمانی پس از بهبود زخم

کاردرمانی اسکلیوز در به حداکثر رساندن پتانسیل فیزیکی کودک شما پس از جراحی و افزایش استقلال با فعالیت‌های مدرسه یا خانه کمک می‌کند. متخصصین کلینیک کاردرمانی اسکلیوز کودکان شما را در طول برنامه توانبخشی راهنمایی و حمایت می کند تا حداکثر بهره را از درمان خود ببرند.

برای اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت لطفاً از طریق شماره های درج شده روی سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

کاردرمانی در اسکلیوز

حرکات اصلاحی چیست؟