تمرینات اصلاحی بخش مهمی از مراقبت های زندگی روزمره هستند. مراجعین اغلب به دلیل وضعیت نامناسب بدن و ورزش درد را تجربه می کنند. مرکز تخصصی حرکات اصلاحی بعنوان بهترین مرکز حرکات اصلاحی با دو شعبه در غرب و شرق تهران و بیش از ۱۷ سال سابقه آماده ارائه خدمات اصلاحی می باشد. بهترین متخصصین تیم ما تمرین‌های اصلاحی و روش‌های دیگری را برای تسکین درد و کمک به بهبود پوسچر و وضعیت طبیعی بدن به مراجعین ارائه می‌دهند.

مرکز تخصصی حرکات اصلاحی

چرا باید تمرینات اصلاحی را انجام دهیم؟

تیم کلینیک تخصصی حرکات اصلاحی هر روز به طور مداوم در حال انجام فعالیت هایی هستیم که باعث عدم تعادل عضلانی در بدن می شود. از خوابیدن به یک طرف، نشستن طولانی مدت یا شرکت در ورزش هایی مانند تنیس و گلف، بدن ما به آرامی نقاط قوت و ضعفی پیدا می کند که در نهایت منجر به عدم تقارن در بدن می شود. زمانی که این عدم تعادل های پوسچر و حرکت در بدن وجود داشته باشد، می توانیم بیشتر مستعد درد و آسیب های مزمن باشیم.

هنگامی که اکثر مردم به دنبال درمان درد های مزمن خود هستند، اغلب به علائم فوری درد خود نگاه می کنند.  مثلا زانو، پشت، گردن یا هر چیزی که باعث درد و ناراحتی آنها می شود. با این حال در بسیاری از موارد، دردی که اکنون تجربه می کنید، اغلب نتیجه یک سری رویدادهای کوچک است که وقتی به طور کلی به آنها نگاه کنیم به دلیل واقعی درد شما منجر می شود و ممکن است مستقیماً از منبع نشات نگیرد. عدم تعادل عضلانی، انعطاف پذیری ضعیف و مشکلات حرکتی اغلب علت اصلی درد مزمن و دلیل درد مزمن شماست. متأسفانه بسیاری از ما احساس می کنیم که این روند طبیعی پیری است و باید با درد زندگی کنیم. اکنون شما یک انتخاب دارید.

بهترین دکتر حرکات اصلاحی تهران

حرکات اصلاحی چیست؟

حرکات اصلاحی در مرکز تخصصی حرکات اصلاحی شکلی از ورزش است که برای کمک به بازگرداندن بدن به وضعیت خوب طراحی شده است. تمرینات اصلاحی با ارزیابی های ایستا و پویای حرکات شروع می شود تا مشخص شود کدام ناحیه ها از تعادل خارج است و سپس تمرینات ساده از جمله ماساژ، کشش و تقویت را برای رفع عادات قدیمی و ایجاد الگوهای حرکتی سالم تر برای کمک به از بین بردن درد برای همیشه توصیه می کند.

تیم بهترین مرکز حرکات اصلاحی ایران از طریق تمرینات اصلاحی عملکرد مناسب را به بدن شما بازگردانیم که به نوبه خود ساختار صحیح را بازیابی می کند. هنگامی که بدن شما جبران عدم تعادل را متوقف می کند، می توانید آزادانه حرکت کنید و درد شما ناپدید می شود. تیم مرکز تخصصی حرکات اصلاحی روی علت اصلی درد شما و نه فقط یک راه حل موقت برای کاهش درد شما تمرکز می کند.

بهترین مرکز حرکات اصلاحی

روند درمان در بهترین مرکز حرکات اصلاحی تهران

تیم کلینیک حرکات اصلاحی یک فرآیند ۵ مرحله‌ای را برای اصلاح عدم تعادل عضلانی دنبال می‌کند که شامل:

-ارزیابی تخصصی الگوهای ایستا و پویا

-تکنیک های مهار از طریق رهاسازی میوفاشیال

-تکنیک های طویل سازی از طریق کشش ایستا و عصبی عضلانی

-تکنیک های فعال سازی از طریق تمرینات قدرتی مجزا و ایزومتریک وضعیتی

-تکنیک های انسجام از طریق حرکات منسجم پویا و عملکردی

ابتدا متخصصین ما یک غربالگری پوسچر انجام می دهیم تا مشخص شود کدام عضلات از تعادل خارج شده و باعث درد در اندام فوقانی و تحتانی شما می شوند. این یافته ها علت اصلی درد شما را مشخص می کند. سپس یک برنامه حرکات اصلاحی برای نیازهای فردی شما تهیه می شود.

مراحل دوم تا پنجم، بدن را به حالت عملکردی برمی‌گرداند.  ابتدا عضله های بیش از حد فعال را که ممکن است باعث عدم تعادل عضلانی شوند را مهار می‌کنیم (تنش را آزاد می‌کنیم). این کار با ماساژور یا رهاسازی میوفاشیال بصورت دستی انجام می دهیم. سپس عضله های بیش‌فعال را کشش می دهیم تا دامنه حرکتی را افزایش دهیم و به دنبال آن عضله های ضعیف را تقویت می کنیم.  برای تقویت عضلات از تمرین های ایزومتریک مجزا یا تمرین های تقویتی پیشرونده استفاده می کنیم.

در نهایت مرکز تخصصی حرکات اصلاحی تمام عضله ها را در یک الگوی حرکتی کاربردی ادغام کرده تا شما را دوباره به حرکت وادار کنیم. فرآیندی که ما در بهترین مرکز حرکات اصلاحی تهران استفاده می کنیم یک رویکرد علمی اثبات شده است که توسط آکادمی ملی پزشکی ورزشی استفاده و ترویج شده است.

فواید حرکات اصلاحی

فواید برنامه های مرکز تخصصی حرکات اصلاحی

شما با حضور در بهترین مرکز حرکات اصلاحی تهران از موارد ذیل بهره مند خواهید شد:

-کاهش درد

-به شما امکان می دهد بدون دارو، جراحی یا دستکاری، درد خود را کنترل کنید.

-حرکات عملکردی و ورزشی را بهبود می بخشد.

-به کاهش خطر آسیب های تمرینی و ورزشی کمک می کند.

-عدم تعادل و ضعف های فیزیکی را شناسایی می کند.

-تفاوت بین کیفیت حرکات اصلی و جبرانی را مشخص می کند.

-رابطه علت و معلولی را با ترومای خرد شناسایی می کند.

-فعالیت های زندگی روزمره را بهبود می بخشد.

-افزایش قدرت، انعطاف پذیری و قدرت

-بهبود وضعیت و پوسچر بدن

-کاهش استرس

چرا باید ورزش اصلاحی انجام دهم؟

چرا باید ورزش اصلاحی انجام دهم؟

تمرین اصلاحی بر وضعیت بدنی بهینه، حرکت با کیفیت و عملکرد مرکزی تمرکز دارد. با بازگرداندن ساختار مناسب در بدن، ساختار می تواند بهبود یابد و می توانید آزادانه و با درد کمتری حرکت کنید. ورزش اصلاحی یک ابزار ضروری برای افراد با هر توانایی و سنی است. با برنامه حرکات اصلاحی مناسب برای شما، می توان بر ایرادات هر تکنیکی غلبه کرد. تکنیک ضعیف در هر نوع حرکتی زمینه را برای آسیب دیدگی و بیماری فراهم می کند.

بهترین کلینیک حرکات اصلاحی

چه مشکلاتی در مرکز تخصصی حرکات اصلاحی تحت درمان قرار دارند؟

مشکلاتی مانند سر به جلو، شانه های گرد، کیفوز، لوردوز، اسکلیوز، زانوی ضربدری، زانوی پرانتزی، صافی کف پا یا قوس بیش از حد کف پا به مرکز درمان حرکات اصلاحی مراجعه می کنند. معمولا مراجعین با علائمی به شرح ذیل به بهترین مرکز حرکات اصلاحی تهران مراجعه می کنند:

-شانه به یک طرف خم شده است.

-سر کج یا چرخانده شده است.

-چانه بلند شده، یعنی لوردوز بیش از حد گردنی

-لگن بیش از حد در یک جهت به جلو یا عقب کج شده است.

-پای اردک در یک یا هر دو سمت

-انتقال وزن روی یک پا (بصورت متقارن روی هر دو پا نایستید)

-نشستن بصورت w

-ناتوانی در نشستن با پاهای صاف

-سفت کردن فک، دندان قروچه

-سفتی و اسپاسم در عضلات شکم

-روی پاشنه ها یا قسمت بیرونی پاهایتان استراحت کنید.

-راه رفتن روی انگشتان پا

-بازوها روی سینه شما ضربدری شده اند، شانه ها به داخل چرخیده اند.

-هنگام خواندن یک صفحه وب، ماوس رایانه را محکم نگه می دارید.

-همیشه پای چپ یا پای راست جلوتر می‌رود.

بهترین مرکز حرکات اصلاحی ایران

بهترین مرکز حرکات اصلاحی تهران

اگر هر گونه درد یا احساس ناراحتی در گردن، پشت، کمر، دست و پاهای خود دارید، ما می توانیم کمک کنیم. در مرکز تخصصی حرکات اصلاحی تهران، متخصصان ما شما را از طریق تمرینات اصلاحی راهنمایی می‌کنند و یک روال تمرینی شخصی ارائه می‌دهند. امروز برای تعیین وقت با مراکز ما تماس بگیرید.

 

مرکز حرکات اصلاحی غرب تهران

آدرس شعبه غرب تهران: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

 

مرکز حرکات اصلاحی شرق تهران

آدرس شعبه شرق تهران: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

 

مقاله های مرتبط

تست زانو تا دیوار

کاردرمانی در کیفوز

کاردرمانی در اسکلیوز

حرکات اصلاحی چیست؟

کاردرمانی در افتادگی مچ پا

بهترین دکتر حرکات اصلاحی

کاردرمانی در صافی کف پا

کاردرمانی در مشکلات راه رفتن

کاردرمانی در بهبود تعادل کودکان

آموزش عصبی عضلانی واکنشی (RNT)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × چهار =

× پشتیبانی 24 ساعته