صندلی حسی برای بیقراری کودکان

متخصصین کاردرمانی بعضی اوقات صندلی های حسی را برای کودکانی پیشنهاد می کنند که دائماً در صندلی خود بیقرار هستند. این روزها طیف گسترده ای از انواع مختلف صندلی های جایگزین در بازار وجود دارد. کوسن های دایره ای ، کوسن های حسی یا کوسن های حرکتی نیز نامیده می شود ، که اغلب در مدارس موجود است. بعضی اوقات صندلی های چرخدار ، صندلی های توپی یا صندلی های تک پا وجود دارد. اخیراً صندلی های حسی وجود دارد که برای جنبش طراحی شده اند! در این مقاله ، امیدوارم به شما کمک کند تا درک کنید که صندلی های حسی را می توانید امتحان کنید و چرا ممکن است یک صندلی حسی خاص را انتخاب کنید.

 

کدامیک از کودکان ممکن است از صندلی های حسی بهره مند شوند؟

صندلی های حسی به منظور کمک به کودکانی که دائماً هنگام نشستن در کلاس درس بیقراری می کنند ، طراحی شده اند. کودکانی که در صندلی های خود حرکت می کنند ، معمولاً در ادبیات حسی “جستجوگر حسی” خوانده می شوند. این کودکان ممکن است اختلال پردازش حسی یا اختلال اوتیسم داشته باشند. غالباً آنها به دنبال ورودی حسی وستیبولار هستند. ورودی حسی وستیبولار به تعادل و حس حرکت ما اشاره دارد. این حس نه تنها مسئول تعادل ماست بلکه به ما کمک می کند تا هوشیار و متمرکز باشیم. برخی از کودکان برای ادامه حضور بیشتر از سایرین نیاز به ورودی وستیبولار یا حرکتی دارند. متخصصین کاردرمانی اغلب صندلی حسی را برای این کودکان پیشنهاد می کنند.

در بعضی موارد کودک ممکن است به اطلاعات حسی اضافی از حس عمقی خود نیاز داشته باشد. حس عمقی به آگاهی از بدن کمک می کند. برای کودکان (و بزرگسالان) که دارای آگاهی نسبتاً ضعیفی از حس عمقی هستند ، حرکت به آنها کمک می کند تا بدن خود را درک کنند.

 

این کودکان ممکن است چگونه به نظر برسند؟

۱. ممکن است کودک مرتباً در صندلی خود به پشت و عقب حرکت کند.

۲. آنها می توانند به طور مداوم در صندلی خود حرکت کنند.

۳. کودک ممکن است هنگام نشستن دائماً بچرخد.

۴. همچنین ممکن است کودکی را ببینید که از روی میز خود یکباره پایین آمده یا بی افتد.

۵. یا کودکی که همیشه برای نزدیک شدن به معلم بلند می شود.

 

هدف از صندلی های حسی چیست؟

هدف نهایی کلیه صندلی های حسی و کوسن های حسی کمک به کودکان (یا بزرگسالان) است تا بتوانند توجه خود را حفظ کنند. تصور می شود کودکانی که در حرکت هستند این کار را انجام می دهند تا به خودشان در نظم و هوشیاری کمک کنند. برخی از کودکان ممکن است برای کمک به خود در جهت تمرکز حرکت کنند. دیگران ممکن است حرکت کنند زیرا این امر به سازماندهی بهتر بدن و یا فکر کردن آنها کمک می کند. ایده هر صندلی حسی یا کوسن حرکتی این است که به این کودکان کمک می کند تا حین نشستن در یک کلاس ، حرکات اضافی را که به دنبال آن هستند ، بدست آورند. ایده این است که حرکت کوسن های حسی حرکتی (یا صندلی حسی) سایر حرکات پریشان یا ناامن را که کودک ممکن است انجام دهد برای کمک به هوشیاری و تمرکز کاهش می دهد. هدف از داشتن صندلی های حسی این است که به این کودکان اجازه دهیم به شیوه ای مناسب تر حرکت کنند. بنابراین به جای اینکه روی صندلی خود تکان بخورد و یا در کلاس حرکت نکند ، صندلی حسی یا کوسن به کودک راهی برای حرکت در صندلی خود می دهد.

 

آیا می توان از صندلی حسی در مدرسه استفاده کرد؟

بله! استفاده از صندلی های حسی در مدارس بسیار متداول است. از آنجایی که کودکان اغلب لازم است برای مدت طولانی در مدرسه بنشینند ، می توان از صندلی حسی برای حفظ هوشیاری استفاده کرد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

۱. در طول درس ، به خصوص در هنگام ورودی های گفتاری

۲. وقتی روی یک میز تحریر یا کار می نشینید.

۳. در روی فرش. گاهی اوقات می تواند مفید باشد اگر کودک به جای نشستن روی زمین روی صندلی خود بماند.

 

در زیر تصویر برخی از صندلی و کوسن های حسی را قرار داده ایم:

 

 

مقالات مرتبط:

انواع اختلال پردازش حسی

اختلال تشخیص حسی

اختلال حرکتی مبتنی بر حس

اختلال مدولاسیون حسی چیست؟

خود تنظیمی حسی چیست؟

درمان اختلال پردازش شنوایی

حس شنوایی و پردازش حس شنوایی

حساسیت شنوایی: ۳ موردی که باید بدانیم!

اختلال پردازش بینایی چیست؟

علائم اختلال پردازش بینایی

علائم مشترک مسائل حسی در کودکان

مواردیکه در ارتباط با حس لامسه باید بدانیم.

تدافع لمسی چیست؟

رمز و راز کار سنگین

آب درمانی در اختلال پردازش حسی

 

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام و عرض ادب از سایت زیبای شما دیدن کردم . سایت بسیار خوبی دارین.
    براتون آرزوی موفقیت میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

6 − چهار =

× پشتیبانی 24 ساعته