درمان گفتار درمانی برای آنسفالیت توسط متخصصین آسیب شناس گفتار و زبان به بیماران کمک می کند تا توانایی خود را برای تبادل افکار، ایده ها، خواسته ها و نیازها با دیگران بهبود بخشند. برنامه‌ مرکز گفتاردرمانی برای آنسفالیت بر روی مهارت‌هایی مانند بیان، روانی، تولید صدا، درک معنای کلمات و ترکیب کلمات یا ایده‌ها برای بیان یک پیام متمرکز می باشد. در این مطلب به بررسی تاثیر و چگونگی درمان گفتاردرمانی برای بیماری آنسفالیت می پردازیم.

گفتاردرمانی در آنسفالیت

آنسفالیت چیست؟

آنسفالیت التهاب مغز است. دلایل مختلفی برای این بیماری وجود دارد از جمله می توان به عفونت ویروسی، التهاب خود ایمنی، عفونت باکتریایی، نیش حشرات و غیره اشاره کرد. هنگامی که التهاب ناشی از عفونت در مغز باشد، آنسفالیت عفونی نامیده می شود و زمانی که ناشی از حمله سیستم ایمنی بدن شما به مغز باشد به آن انسفالیت خودایمنی می گویند.  گاهی اوقات هیچ علت شناخته شده ای برای آنسفالیت وجود ندارد. در برخی موارد آنسفالیت می تواند تهدید کننده زندگی باشد. تشخیص و درمان به موقع مهم است زیرا پیش بینی چگونگی تأثیر آنسفالیت بر هر فرد دشوار است.

بهترین دکتر گفتاردرمانی انسفالیت

عوارض بیماری آنسفالیت

التهاب می تواند به مغز آسیب برساند و احتمالاً منجر به کما یا مرگ شود. سایر عوارض ممکن است ماه ها طول بکشد یا دائمی باشد. این عوارض می توانند از نظر شدت متفاوت باشند و می توانند شامل موارد زیر باشند:

-خستگی مداوم

-ضعف یا عدم هماهنگی عضلات

-تغییر شخصیت

-مشکلات حافظه

-نقص شنوایی یا بینایی

-اختلالات گفتاری

تاثیر گفتاردرمانی در آنسفالیت

چگونه گفتاردرمانی به درمان آنسفالیت کمک می کند؟

گفتار درمانی اغلب بخش ارزشمندی از درمان و بهبودی آنسفالیت است. متخصص گفتاردرمانی در آنسفالیت می‌تواند به شما در مدیریت و غلبه بر نگرانی‌های ارتباطی شناختی مانند کلمه‌یابی، مشکلات توجه و مشکل حافظه کمک کند. بنابراین یک گفتار درمانگر چه کمکی به درمان آنسفالیت می کند؟

-ارزیابی عملکرد شناختی ارتباطی: در طول اولین قرار ملاقات، دکتر متخصص گفتار درمانی بررسی می کند که آنسفالیت چگونه بر عملکرد گفتار، زبان و مهارت های شناختی (یا تفکر) شما تأثیر می گذارد.

-شناسایی و تلاش برای رسیدن به اهداف خود: در طول اولین جلسه متخصص گفتار درمانگر آنسفالیت به شما کمک می کند تا در مورد اهداف درمانی شخصی خود تصمیم بگیرید. شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد تمرین‌های شناختی مجزا در کتاب‌ها و برنامه‌ها به پیشرفت‌های معناداری منجر می‌شوند. در عوض دکتر گفتار درمانی آنسفالیت به شما کمک می کند تا اهداف عملکردی را انتخاب کرده و در راستای آن کار کنید. اینها ممکن است مواردی مانند سفارش دادن از کافی شاپ مورد علاقه، پیگیری سوابق مشتریان یا پاسخ دادن به سوالات در محل کار یا مدرسه باشد.

-آموزش: گفتاردرمانگرها متخصصان شناختی-ارتباطی هستند. متخصص گفتار درمان در مورد آنسفالیت و سلامت مغز به شما آموزش می دهد. مرکز گفتاردرمانی آنسفالیت همچنین می تواند به عزیزان شما آموزش و پشتیبانی را ارائه دهد. در یک بررسی سیستماتیک اخیر در رابطه با درمان توانبخشی شناختی، آموزش و مربیگری اعضای خانواده بیماران بسیار مؤثر بود.

-آموزش راهبردهای جبرانی: کلینیک گفتار درمانی آنسفالیت راهبردهای جبرانی را به شما آموزش می دهد که می توانید از آنها برای بهبود مهارت های تفکر خود استفاده کنید. این استراتژی‌ها ممکن است شامل ایجاد ارتباط، دسته‌بندی، نوشتن چیزها در نوت ‌بوک یا تلفن، تنظیم آلارم‌ها به‌عنوان یادآوری یا استفاده از تکنیک‌هایی مانند تکنیک Pomodoro یا مرور برنامه هدف باشد.

-توصیه ها: کلینیک گفتاردرمانی آنسفالیت می تواند به شما کمک کند تا لیستی از امکاناتی که در محل کار یا مدرسه درخواست می کنید را تهیه کنید.

• توصیه های کاری ممکن است شامل کار در یک محیط بدون حواس پرتی، تنظیم برنامه خود یا کار از راه دور باشد.
  • توصیه های مدرسه می تواند شامل زمان اضافی برای تست ها، پشتیبانی گفتار به متن برای فعالیت های نوشتاری و تکالیف اصلاح شده باشد.

مهمترین جنبه برنامه های مراکز گفتاردرمانی آنسفالیت این است که آنها فردی و منعطف باشند تا بتوانند نیازهای شما را در طول دوره بهبودی برطرف کنند. متخصصین گفتاردرمانی ما می تواند به شما در مدیریت نگرانی های شناختی-ارتباطاتی مانند کلمه یابی و مشکلات توجه و حافظه کمک کند.

-شما را به منابع دیگر متصل کنید: ارتباط با افراد دیگری که تجربه های مشابهی از آنسفالیت دارند می تواند مفید باشد. گروه های حمایت از آنسفالیت این فرصت رابه شما  ارائه می دهند.

-شما را قادر می سازد تا با استفاده از انعطاف پذیری، بازیابی خود را مدیریت کنید: افرادی که دچار آنسفالیت شده اند انعطاف پذیر هستند.  دوره زمانی. گفتار درمانگران می توانند به شما در شناسایی و استفاده از این تاب آوری کمک کنند.

هدف نهایی گفتار درمانی در آنسفالیت این است که شما احساس اطمینان کنید که می توانید از استراتژی هایی که آموخته اید در زندگی روزمره استفاده کنید‌ به عبارت دیگر ما می خواهیم شما تبدیل به گفتار درمانگر خود شوید.

آنسفالیت چیست؟

کاردرمانی در آنسفالیت