نکاتی در مورد شب ادراری کودکان

وقتی کودک شما رختخواب خود را خیس می کند ، می خواهید به او کمک کنید تا به شیوه صحیح این مشکل را حل کند. برای بسیاری از بچه ها ، فقط زمان لازم است. در همین حال کارهایی وجود دارد که شما و فرزندتان می توانید انجام دهید تا به روند کار کمک کرده و راحتتر به این مشکل رسیدگی کنید.

 

۱.سرزنش نکنید.

اگر احساس عصبانیت یا ناامیدی کرده اید زیرا مجدداً یک تخت خیس برای تمیز کردن دارید ، احساسات خود را به سمت فرزند خود هدایت نکنید. او به احتمال زیاد از این بابت احساس بدی کرده است ، و او آن را به عمد انجام نداده است. پس اوقات تلخی نکنید.

آیا باید شبهای خشک را ستایش کنید؟ احتمالا نه. شب ادراری چیزی نیست که فرزند شما بتواند آنرا کنترل کند. بنابراین بهتر است به جای این ، ستایش را برای کارهای دیگری که انجام می دهد و می تواند کنترل کند ، حفظ کنید.

 

 

۲.چشم اندازی ارائه دهید.

اطمینان حاصل کنید که کودک شما می داند که شب ادراری تقصیر او نیست. اگر بزرگ تر شد و شب ادراری ادامه داشت به او بگویید که شما می توانید به او کمک کنید تا متوجه شود که مشکلی است که از کنترل او خارج است.

اگر فرزندان دیگری دارید ، به آنها بگویید که هیچ مشکلی درمورد شب ادراری وجود نخواهد داشت. برای اجرای این قانون آماده باشید.

 

۳. اغلب از دستشویی استفاده کنید.

از کودکتان بخواهید هنگام آماده شدن برای رختخواب از دستشویی استفاده کند. و چند دقیقه قبل از خواب او را به دستشویی ببرید ، این به تخلیه مثانه او نیز کمک می کند. اگر هنوز یک ساعت یا دو ساعت بعد از خواب کودک بیدار هستید ، او را برای بردن به دستشویی بیدار کنید. (یا اگر فرزند شما بزرگتر است ، ممکن است او بتواند این عادت را برای خودش تنظیم کند.)

 

۴. زنگ هشدار شب ادرای را امتحان کنید.

بعضی از بچه ها تخت را خیس می کنند زیرا بدن آنها هنوز هوشیار نیست که وقتی مثانه هایشان پر است از خواب بیدار شوند. زنگ هشدار شب ادرای کودکان را در اولین نشانه های شب ادراری بیدار می کند. وقتیکه کودک در هنگام خواب سنسورهای مخصوص را می پوشد اگر کودک در شب مقدار کمی ادرار کند سنسورها با صدای بلند بوق می زنند و این امر کودک را از خواب بیدار می کند تا به دستشویی برود.

با گذشت زمان ، زنگ خطر بدن را آموزش می دهد تا هنگام پر شدن مثانه آنرا احساس کرده و به تنهایی از خواب بیدار شود.

 

۵. نحوه نوشیدن آنها را تغییر دهید.

برخی از بچه ها که نگران این هستند که رختخواب را خیس کنند ، تمام روز عطش خود را فروکش نمی کنند. در هنگام عصر ، آنها خیلی تشنه هستند و مایعات زیادی می نوشند. کودک خود را تشویق کنید که در طول روز بیشتر بنوشد و اجازه دهید یک نوشیدنی را با شام (بدون پر کردن مجدد) بخورد. مطمئن شوید که نوشیدنی پایانی عصر است و با نزدیک شدن به زمان خواب در برنامه غذایی او مایعات بیش از حد نخواهد بود.

 

۶. بدون کافئین.

این عاقلانه است که از نوشیدن کافئین ، از جمله کولا و چای سرد خودداری کنید. کافئین باعث می شود که بدن روند فرآیند ساخت ادرار را تسریع کند. نوشیدنی های خنک نیز می تواند مشکلاتی به وجود آورد ، بنابراین به طور حتم کودک خود را از نوشابه گازدار پرهیز کنید.

 

۷.تخت را به درستی بپوشانید.

با یک پوشش ضد آب تخت را بپوشانید تا رطوبت به تشک تخت نفوذ نکند. همچنین پدهای ضد آب وجود دارد که می توانید بین ملافه و پتو قرار دهید. بعد از یک شب مرطوب فقط باید پد را بشویید ، نه ملافه ها.

 

۸. خواب خواب؟ از ترفند کیسه خواب استفاده کنید.

بچه هایی که رختخواب را خیس می کنند نباید از خواب بی بهره باشند. دوستان آنها نمی دانند که آیا شما برنامه ریزی خوبی دارید یا خیر.

وسایل جانبی مانند لباس زیر یکبار مصرف یا یک کیسه خواب ضد آب را داخل کیف کودک خود قرار دهید ، بنابراین او نگران نخواهد بود که یک نقطه خیس او را جدا کند. شما همچنین می توانید لباس های اضافی را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید ، در صورت خیس شدن لباس او می تواند هر نوع لباس خیس را در کیسه قرار دهد.

 

۹.کودک بزرگتری که رختخواب خود را خیس می کند.

او متوجه می شود که این مشکل ، کار اضافی را برای شما ایجاد می کند و نسبت به آن احساس گناه می کند.اگر او می خواهد به شما کمک کند اجازه دهید تا لباسها و ملافه ها را شسته و سر جایشان قرار دهد. اما او را مجبور به انجام این کارها نکنید. اگر فکر کند که با شستن لباسهای کثیف مجازات می شود ، احساس بدتری خواهد داشت.

در بچه های بزرگتر با گرفتن پاداش های کوچک می توانند برای داشتن شبی خشک (بدون شب ادراری) انگیزه پیدا کنند. جایزه والدین ممکن است کودک خردسال را برانگیزد ، اما برای یک کودک بزرگتر ، اگر او طبق مقررات خودش آن را بدست آورد ، پاداش ممکن است بیشتر باشد.

بچه های بالغ تر نیز ممکن است برای تلاش در موارد مثبت آماده باشند ، روشی که در آن بچه ها روی مواردی خوبی تمرکز می کنند که می خواهند اتفاق بیفتد مثلا درست قبل از خواب آنها در مورد خشک بیدار شدن فکر می کنند و این امر به آنها کمک می کند تا موفق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست − 1 =

× پشتیبانی 24 ساعته