زمانی که تشخیص داده می شود که یک فرد با اختلال بیش فعالی درگیر است صرف نظر از سنی که فرد در آن قرار دارد شما باید به دنبال راهکارهای درمان آن باشید. درمان این اختلال در هر سنی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این اختلال می تواند مشکلات جدی را برای فرد به همراه داشته باشد. حال ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که چه می شود اگر بیش فعالی درمان نشود؟ ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

اگر بیش فعالی درمان نشود!

عدم درمان بیش فعالی

بیش فعالی درمان نشده در طول زندگی می تواند چالش های جدی را برای فرد به همراه داشته باشد. مهم نیست که فرد در چه سنی متوجه شده که با این اختلال درگیر است همانطور که در ادامه این مطلب بیان خواهیم کرد در تمامی سنین از جمله کودکی، نوجوانی و حتی بزرگسالی مشکلات بسیار جدی برای فرد به وجود می آید که می توانند به میزان زیادی روی زندگی شخصی او نیز تاثیرگذار باشند. افرادی که با این اختلال درگیر هستند معمولا تمایل زیادی به تکانشگری دارند و دامنه کوتاه توجه آنها باعث بروز مشکلات جدی می شود. همین عامل نیز می تواند به میزان زیادی روی موفقیت آنها در محیط مدرسه، کار، روابط یا سایر جنبه های زندگی آنها تاثیرگذار باشد. پس اگر شما هم قصد دارید از بروز این مشکلات در زندگی خود یا عزیزانتان که با ADHD درگیر هستند جلوگیری کنید حتما باید اقدامات لازم در راستای درمان این اختلال را انجام دهید.

عدم درمان بیش فعالی

عدم درمان بیش فعالی در کودکان

امروزه تشخیص این اختلال در کودکان راحت تر صورت می گیرد چرا که متخصصان نشانه ها و علائم مختلفی را تعریف کرده اند که شما در صورت مشاهده این علائم میتوانید کودک خود را نزد متخصص ببرید تا مطمئن شوید که کودک شما با این اختلال درگیر است یا خیر؟ عدم درمان این اختلال در کودکان می تواند روی رفتار و عملکرد آنها در مدرسه و خانه تاثیر زیادی داشته باشد. از آنجایی که ADHD می تواند تمرکز کردن کودک در کلاس درس را به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل کند، ممکن است این کودکان نتوانند هرآنچه که به آنها آموزش داده می شود را بیاموزند و بنابراین ممکن است از همکلاسی های خود عقب بمانند یا این که نمره های پایینی دریافت کنند. این کودکان در صورتی که درمان نشوند ممکن است در کنترل احساسات خود با چالش ها و مشکلات جدی مواجه شده و همین مسئله نیز روی مهارت های ارتباطی و اجتماعی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

عدم درمان بیش فعالی در کودکان

مشکلاتی که کودکان بیش فعال در صورت عدم درمان با آنها مواجه می شوند.

این کودکان ممکن است ندانند که چگونه باید اسباب بازی های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و در نوبت خود بازی کنند. به همین علت نیز مهارت های بازی کردن با همسالان در آنها تقویت نمی شود و همین عامل نیز باعث می شود تا در موقعیت های خاص واکنش های نامناسبی را از خود نشان دهند. در صورتی که اختلال بیش فعالی در این کودکان درمان نشود ممکن است آنها در پیدا کردن دوست و یا حفظ دوستان مشکلات زیادی را تجربه کنند. مقابله با این موضوع نیز می تواند برای آنها بسیار چالش برانگیز باشد چرا که بیشتر این کودکان دارای عزت نفس و اعتماد به نفس بسیار پایینی هستند و به همین علت نیز تمایلی به مقابله با این موضوع ندارند.

این کودکان ممکن است رفتارهای تکانشی تری را از خود نشان دهند و به همین علت نیز ممکن است آسیب زیادی به آنها وارد شود.

مشکلاتی که کودکان بیش فعال در صورت عدم درمان با آنها مواجه می شوند.

عدم درمان این اختلال در نوجوانان

اگر اختلال بیش فعالی در نوجوانان مورد بررسی و درمان قرار نگیرد، نمرات ضعیفی که آنها در دوران کودکی دریافت می کردند ادامه دار می شود و می تواند مشکلات جدی تری را در مدرسه برای آنها به وجود بیاورد. نوجوانان با حجم زیادی از وظایف تحصیلی در دوران دبیرستان مواجه می شوند که بدون شک حل کردن آنها برای این دسته از نوجوانان می تواند چالش برانگیز تر باشد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید این نوجوانان ممکن است در روابط خود نیز مشکلاتی را تجربه کنند. آنها ممکن است دوستان زیادی نداشته باشند و در دنیای دوستیابی نیز وضعیت خوبی نخواهند داشت. یکی دیگر از مشکلات رایجی که در این نوجوانان رخ می دهد این است که آنها حتی با والدین خود نیز رابطه مناسبی نخواهند داشت و مشکلات زیادی را تجربه می کنند.

عدم درمان این اختلال در نوجوانان

رفتارهای مخرب در نوجوانان بیش فعال که درمان نشده اند.

زمانی که بیش فعالی در نوجوانان به خوبی درمان نشود مشکلات رفتاری و رفتارهای مخربی را در آنها به وجود می آورد که بهتر است با این رفتارها نیز آشنا شوید تا نسبت به اهمیت درمان بیش فعالی کاملا مطمئن شوید. از جمله این رفتارهای مخرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-ممکن است این نوجوانان به میزان زیادی به سمت نوشیدن مشروبات الکلی گرایش پیدا کنند.

-سیگار کشیدن در این نوجوانان بسیار شایع است و این از مهمترین مشکلاتی است که در صورت عدم درمان برای این نوجوانان به وجود می آید.

-بدتر از سیگار کشیدن ممکن است این نوجوانان به میزان زیادی با خطرات مربوط مواد مخدر درگیر شوند.

-مشکل دیگری که ممکن است برای این نوجوانان به وجود بیاید انتخاب های جنسی پرخطر است که می تواند حتی آینده آنها را نیز به خطر بیندازد.

در میان دختران نوجوانی که با این اختلال درگیر هستند معمولا پرخوری شایع ترین مشکلی است که برای آنها به وجود می آید و باعث سبک زندگی پرخطر در آنها می شود.

رفتارهای مخرب در نوجوانان بیش فعال که درمان نشده اند.

عدم درمان بیش فعالی در بزرگسالان

در بخش های قبلی درباره مشکلاتی که عدم درمان بیش فعالی در کودکان و نوجوانان به وجود می آورد صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع در بزرگسالان بپردازیم. اگرچه برخی از علائم اختلال بیش فعالی با افزایش سن عملا محو شده و از بین می روند ولی نباید فراموش کنید که ADHD می تواند یک مشکل مادام العمر باشد. به همین علت برای بزرگسالان نیز این نکته بسیار مهم است که حتما به دنبال درمان این اختلال باشند. در صورتی که این اختلال در بزرگسالان درمان نشود احتمالا آنها مشکلات زیادی را در شغل خود تجربه می کنند و این در صورتی است که آنها موفق شوند یک شغل مناسب را برای خود بیابند چراکه بسیاری از آنها برای انجام این کار به مشکل بر می خورند.

عدم درمان بیش فعالی در بزرگسالان

مشکلاتی که بزرگسالان در صورت عدم درمان بیش فعالی تجربه می کنند.

از جمله مشکلاتی که در صورت عدم درمان بیش فعالی در بزرگسالان به وجود می آید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-آنها در به موقع سر کار رفتن مشکل دارند.

-تکمیل وظایف و کار در مدت زمان تعیین شده معمولا برای آنها سخت خواهد بود.

-آنها در منظم ماندن بسیار بد عمل می کنند.

-نمی توانند به راحتی با همکاران خود کنار بیایند.

-معمولا نمی توانند بازخورد خوبی را به انتقادات نشان دهند.

-ممکن است در ارتباط گرفتن با افراد دیگر مشکل داشته باشند.

-این احتمال وجود دارد که بیش از حد احساسی باشند.

-ممکن است با همکاران و شرکای خود به میزان زیادی مشاجره کنند.

-شاید برای شما جالب باشد که بدانید میزان طلاق در بزرگسالانی که با این اختلال درگیر هستند بسیار بیشتر است.

مشکلاتی که بزرگسالان در صورت عدم درمان بیش فعالی تجربه می کنند.

سایر مشکلات مربوط به عدم درمان بیش فعالی

-یکی از مهمترین مشکلات در افرادی که با بیش فعالی درگیر هستند این است که میزان تصادفات در آنها بیشتر است.

-این افراد معمولا صبر زیادی ندارند و همین مسئله صرف نظر از این که آنها کودک، نوجوان یا بزرگسال هستند در زندگی روزمره برای آنها مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

-طبق آمارها ۳۸ درصد از افراد بزرگسالی که با این اختلال درگیر هستند معمولا دچار بارداری ناخواسته می شوند.

-۴۶ درصد از جوانان یا نوجوانان مبتلا به این اختلال معمولا دچار یک یا چند نوع از بیماری های مقاربتی می شوند که این موضوع به علت رابطه جنسی پرخطر در این گروه از افراد است.

سایر مشکلات مربوط به عدم درمان بیش فعالی

درمان این اختلال در کلینیک تخصصی ما

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال درمان اختلال بیش فعالی می باشید به شما پیشنهاد میکنیم حتما از خدماتی که ما در مرکز تخصصی درمان نقص توجه و بیش فعالی خود به شما ارائه میدهیم استفاده کنید. خدمات کلینیک ما در حوزه کاردرمانی، گفتاردرمانی، رفتار درمانی و سایر روش های درمانی در این حوزه هستند و شما می توانید براساس نیاز خود از هر یک از این خدمات استفاده کنید. دقت داشته باشید که ما در کلینیک خود خدمات دقیقی را در حوزه تشخیص این اختلال نیز به شما ارائه می دهیم که می توانید از آن بهره مند شوید. اگر شما هم علاقه مند به استفاده از خدمات ما هستید به شما پیشنهاد میکنیم حتما به صورت تلفنی یا از طریق سایت ما اقدام به تعیین نوبت برای مراجعه به کلینیک کنید. 

 

مقاله های مرتبط

آینده کودکان بیش فعال

بیش فعالی یا نقص توجه

توجه و تمرکز و انواع توجه

کاردرمانی در نقص توجه

درمان بیش فعالی در کودکان

ماساژ درمانی برای بیش فعالی

کاردرمانی در بیش فعالی کودکان

گفتاردرمانی در بیش فعالی کودکان

زندگی اجتماعی کودکان بیش فعال

بازی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

آشنایی با برخی از تمرینات نقص توجه

بازی درمانی در کودکان با اختلال ADHD

نقش والدین در درمان بیش فعالی کودکان

اختلال نقص توجه و بیش فعالی یا اوتیسم؟

اختلال بیش فعالی تا چه سنی ادامه دارد؟

توجه و تمرکز در کودکان و مشکلات مربوط به آن

آلرژی دوران بارداری با اختلال اوتیسم و ADHD مرتبط است.

آیا بین آفت کش ها و اختلال ADHD ارتباطی وجود دارد؟

خطرات ناشی از عدم درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی

مشکلاتی که می تواند به معنای اختلال ADHD در بزرگسالان باشد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × دو =

× پشتیبانی 24 ساعته