درمان توانبخشی به ارزیابی ها، مداخلات و درمان هایی اطلاق می شود که به بیماران کمک می کند تا عملکرد خود را بازیابند. کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی شمس آباد متشکل از متخصصان روانشناسی، کاردرمانی و گفتاردرمانی است که همگی با هم همکاری می کنند تا به بیمارانی که زندگی آنها تحت تأثیر بیماری، آسیب یا ناتوانی قرار گرفته است، کمک کنند. در تیم توانبخشی شمس آباد، درمانگران به رفع اختلالات حرکتی، گفتاری، تغذیه، تعادلی، لباس پوشیدن و مشارکت در زندگی عادی روزانه بیماران کمک می کنند. محله شمس آباد یا مجیدیه در بین چهار بزرگراه تهران مانند بزرگراه زین الدین در شمال، بزرگراه رسالت در جنوب، بزرگراه صیاد شیرازی در غرب و بزرگراه امام علی در شرق قرار گرفته است.

کلینیک توانبخشی شمس آباد

کاردرمانی در شمس آباد

از آنجایی که اینجا کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی شمس آباد است، بیایید از آنجا شروع کنیم که کاردرمانی دقیقا چیست؟کاردرمانگران متخصصانی هستند که با افرادی کار می کنند که بیماری ها، جراحات و ناتوانی هایی داشته اند این مشکلات آنها را از شرکت در فعالیت های عادی روزانه خود باز می دارد. کاردرمانی به افراد کمک می کند تا در آشپزی، حمام کردن، لباس پوشیدن، توالت کردن و موارد دیگر، قدرت و سلامت خود را بازیابی کنند. در برخی موارد کاردرمانی شامل استفاده از فناوری کمکی است یا ممکن است نیاز به تهیه آتل، مهاربند یا وسایل دیگر داشته باشد. از آنجایی که کاردرمانی یک حرفه بسیار جامع است ما با در نظر گرفتن تصویر بزرگی از زندگی بیمار به او کمک می کنیم.

کاردرمانی در شمس آباد

گفتاردرمانی در شمس آباد

هدف آسیب شناس گفتار و زبان بهبود توانایی بیمار در برقراری ارتباط و بلع است. گفتاردرمانی می تواند در بسیاری از جنبه های ارتباط با بیماران از جمله تولید گفتار، روانی (لکنت)، زبان، شناخت، صدا، رزونانس و شنوایی کار کند. ارزیابی و درمان بلع نیز می تواند شامل تغذیه باشد. متخصصین گفتاردرمانی با انواع تشخیص ها (سکته مغزی، اختلال طیف اوتیسم، سرطان سر و گردن، آسیب مغزی تروماتیک و ندول های تارهای صوتی) کار می کنند. خدمات ارائه شده توسط متخصصین گفتاردرمانی  توانبخشی باشد (کمک به بیماران برای به دست آوردن چیزهایی که از دست داده اند) یا توانبخشی (کمک به بیماران برای حفظ یا بهبود ارتباط ویا توانایی بلع) می باشد.

گفتاردرمانی به بیمار و اهداف او به شکلی جامع نگاه می کند. برقراری ارتباط موثر و بلعیدن ایمن می تواند نقش بزرگی در توانایی بیمار برای شرکت در مراسم اجتماعی مانند زمان صرف غذا، شناخت خواسته ها و نیازهای خود، ارتباط با عزیزان خود یا ادامه کار در یک حرفه خاص داشته باشد. گفتاردرمانگران با بیماران و خانواده های آنها بر روی اهداف فردی کار می کنند که بر اساس موقعیت منحصر به فرد هر بیمار ایجاد می کنند و آنچه که کیفیت زندگی آن بیمار را بهبود می بخشد.

گفتاردرمانی در شمس آباد

شباهت ها و تفاوت های کاردرمانی و گفتاردرمانی

همانطور که قبلا ذکر شد، درمان کار درمانی و گفتار درمانی در درجه اول با بهبود عملکرد بیماران مرتبط است. نحوه ارزیابی و درمان هر کدام با توجه به شرایط بیمار آنها را از همدیگر متمایز می کند. در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی شمس آباد به بررسی این تفاوت ها و شباهت ها می پردازیم:

بهترین کاردرمانی در شمس آباد

۱. شباهت های کاردرمانی و گفتاردرمانی

-متخصصین ما مسیر مشابهی از درمان ها را دنبال می کنند: ارزیابی های اولیه، یادداشت های پیشرفت و ترخیص.

-متخصصین ما بر آموزش مراقبین برای کمک به حمایت از بیمار در رسیدن به اهداف نهایی تمرکز می کنند.

-متخصصین ما اغلب درمان‌های مشابهی ارائه می‌ دهند و در جهت اهداف نهایی مشابه کار می‌کنیم. البته هر کدام شیوه‌های منحصر به فرد خود را دارند.

-متخصصین ما به طور کلی در موارد مشابه کار می کنند. برای مثال مراقبت‌های حاد، توانبخشی بستری، اطفال، مدرسه، بهداشت خانه و درمان سرپایی

-متخصصین ما در ارائه توصیه های برای ترخیص بیماران از بیمارستان نقش کلیدی دارند.

-متخصصین ما در تحقیق و آموزش مشارکت می کنند.

-متخصصین ما در برخی زمینه‌های مشابه مانند کار با کودکان، بزرگسالان و سالمندان مشترک هستیم. کاردرمانگران و گفتاردرمانگران برخی از تخصص‌ها را به اشتراک می‌گذارند مانند درمان دست و سلامت لگن و هر دو روی مداخلات شناختی و سلامت روان کار می‌کنند به‌ویژه با بیمارانی که زوال عقل دارند یا آسیب‌ها و بیماری‌های مغزی را تجربه کرده‌اند.

بهترین گفتاردرمانی در شمس آباد

۲. تفاوت های کاردرمانی و گفتاردرمانی

حرفه کاردرمانی منحصر به فرد می باشد زیرا از یک لنز جامع برای تمرکز بر کارهای روزانه استفاده می کنند. از رانندگی گرفته تا لباس پوشیدن می باشد. دکتر کاردرمانی می تواند به افراد کمک کند تا حد ممکن در فعالیت هایی که دوست دارند درگیر شوند. به علاوه کاردرمانی می توانند جایگاهی در سلامت روان داشته باشند.

گفتاردرمانی بر عملکردهای فوق العاده مهم بلع و ارتباط تمرکز می کنند و از انجام ارزیابی های ابزاری برای صدا و بلع تا استفاده از فناوری AAC (ارتباط تقویتی و جایگزین) برای کمک به برقراری ارتباط بیماران استفاده می کنند.  گفتاردرمانی دارای جایگاه ها و تخصص های بی حد و حصر هستند. برخی از گفتاردرمانگران حتی بر ارتباطات تراجنسیتی یا سوادآموزی تمرکز می کنند.

مرکز کاردرمانی شمس آباد

بخش های درمانی مرکز شمس آباد

این مرکز از بهترین مراکز درمانی در شرق تهران بوده و مجهز به بخش های گسترده و بروزی به شرح ذیل می باشد، جهت آشنایی با امکانات کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی شمس آباد با ما همراه باشید:

۱. کاردرمانی جسمی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. گفتاردرمانی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی دست

۶. اتاق تاریک

۷. سنسوری روم

۸. بازی درمانی

۹. رفتار درمانی

۱۰. اتاق شنیداری

۱۱. کاردرمانی حسی

۱۲. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۱۳. انواع تست های هوش

۱۴. آب درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. ماساژ درمانی

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. گروه درمانی

۲۰. رژیم حسی کودکان

مرکز گفتاردرمانی در شمس آباد

رویکرد تیمی مرکز توانبخشی شمس آباد

شاید بهترین راه برای توضیح شباهت ها و تفاوت ها در درمان های توانبخشی استفاده از مطالعه موردی بیمار می باشد.

بیایید مورد مرد جوانی را در نظر بگیریم که فشار خون بالا مزمن دارد و سپس دچار یک سانحه عروقی مغزی (CVA) می‌شود که معمولاً به آن سکته مغزی می‌گویند. سکته مغزی گاهی اوقات به طور غیر رسمی “حمله مغزی” نامیده می شود زیرا شامل کمبود ناگهانی اکسیژن در مغز است. این منجر به از دست دادن عملکرد مناطقی از مغز به طور موقت یا دائمی می شود.‌ بنابراین بیایید ببینیم که هر رشته درمانی چگونه با مردی که سکته مغزی کرده است، کار می کند.

دکتر متخصص کاردرمانی عمدتاً بر روی این موضوع تمرکز می‌کند که چگونه این بیمار می‌تواند در نقش‌های روزانه‌اش بر اساس آسیب به بخش‌های مختلف مغزش عمل کند.

-آیا این مرد می تواند برای دختر خردسالش غذا درست کند؟

-کاردرمانگر بیمار را از نظر حرکتی بررسی می کند.

-در غیر این صورت متخصص کاردرمانی تمرینات و تجهیزات تطبیقی ​​را برای کمک به مرد فراهم می کند تا به پختن غذاهایی که او و خانواده اش دوست دارند بازگردد

-متخصص کاردرمانی تمرینات، آموزش وسایل کمکی (عصا، واکر، و غیره) و درمان دستی را برای کمک به بیمار برای بازیابی توانایی راه رفتن تا حد امکان مستقل ارائه می دهد.

دکتر متخصص گفتاردرمانی به همین بیمار از دیدگاه عملکردی با تاکید بر ارتباط و بلع کار می کند. علاوه بر این موارد، گفتاردرمانی شناخت بیمار را در نظر می گیرد. در واقع همپوشانی بزرگی بین گفتاردرمانی و کاردرمانی وجود دارد به خصوص در تنظیماتی مانند مراقبت‌های حاد، توانبخشی بستری و سرپایی.

-آیا بیمار می تواند بدون تلاش برای یافتن کلمات مناسب با همسرش صحبت کند (به آن آفازی می گویند)؟  و آیا این بیمار می تواند دهان، فک و زبان خود را حرکت دهد تا صحبت کند بدون اینکه مشکلی برای بیان مشکل داشته باشد (به این حالت دیزآرتری گفته می شود)؟

-در غیر این صورت دکتر گفتاردرمانی ممکن است با این بیمار همکاری کند تا توانایی او در برقراری ارتباط را بهبود بخشد تا همسرش بتواند غذاهایی را خریداری کند که برای شام میخواهد.

آدرس مراکز توانبخشی شمس آباد

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شماره تماس مراکز توانبخشی شمس آباد

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

کلینیک توانبخشی ظفر

کلینیک توانبخشی امیرآباد

کلینیک توانبخشی فرشته

کلینیک توانبخشی گیشا

کلینیک توانبخشی بلوار فردوس

مرکز گفتاردرمانی دریاچه چیتگر

مرکز گفتاردرمانی دارآباد

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی شهران

کاردرمانی خوب در دهکده المپیک

کاردرمانی خوب در یوسف آباد

کاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در رسالت

بهترین گفتاردرمانی در نازی آباد

بهترین گفتاردرمانی در قیطریه

بهترین گفتاردرمانی در ونک

بهترین گفتاردرمانی در تهرانسر

بهترین گفتاردرمانی در اسلامشهر

مراکز توانبخشی نارمک

مراکز توانبخشی تهرانپارس

مراکز توانبخشی انقلاب

مراکز توانبخشی پونک

مراکز توانبخشی صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

گفتاردرمانی خوب در مینی سیتی

کلینیک کاردرمانی پیروزی

کلینیک کاردرمانی تجریش

کلینیک کاردرمانی فرمانیه

کلینیک کاردرمانی مرزداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × سه =

× پشتیبانی 24 ساعته