سندرم پس از فلج اطفال یک بیماری عصبی است که بر اعصاب تامین کننده عضلات تاثیر می گذارد و باعث درد و ضعف عضلانی می شود. این بیماری تنها افرادی را تحت تاثیر قرار می دهد که قبلاً به ویروس فلج اطفال مبتلا شده اند. سندرم پس از فلج اطفال می تواند سال ها پس از بهبودی عفونت اولیه افراد را تحت تأثیر قرار دهد. کاردرمانی در سندرم پس از فلج اطفال به بهبودی علائم فیزیکی بیماران کمک می کند.

کاردرمانی در سندرم پس از فلج اطفال

تشخیص سندرم پس از فلج اطفال

پزشک شما معمولاً می‌تواند با گرفتن تاریخچه پزشکی دقیق و معاینه عصبی عضلانی، تشخیص سندرم پس از فلج اطفال را تعیین کند. تاریخچه پزشکی به پزشک شما این امکان را می دهد که سایر بیماری هایی را که علائم مشابهی دارند را رد کند. برای بازماندگان فلج اطفال مبتلا به سندرم پس از فلج اطفال مهم است که با یک پزشک آموزش دیده در زمینه اختلالات عصبی عضلانی مشورت کنند زیرا آنها می توانند آزمایشاتی را انجام دهند که شامل موارد زیر است:

-اسکن تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)

-توموگرافی کامپیوتری (CT)

-تصویربرداری عصبی

-بیوپسی عضلانی

-تجزیه و تحلیل مایع نخاعی

بهترین کاردرمانی در سندرم پس از فلج اطفال

چه چیزی باعث سندرم پس از فلج اطفال می شود؟

سندرم پس از فلج اطفال تنها بر بازماندگان ویروس اولیه فلج اطفال تأثیر می گذارد.  علت سندرم پس از فلج اطفال ناشناخته است اما برخی از نظریه ها نشان می دهند که پس از فلج اطفال به دلیل زوال نورون های حرکتی است که پس از ویروس اصلی فلج اطفال در بدن باقی می مانند.

تئوری‌های دیگر نشان می‌دهند که ویروس فلج اطفال اولیه طی سال‌ها در بدن نهفته است و می‌تواند پس از مدتی دوباره فعال شود. محرک های احتمالی برای این فعال سازی مجدد شامل بیماری و آسیب های جسمی یا عاطفی است.

مرکز کاردرمانی سندرم پس از جراحی

علائم سندرم پس از فلج اطفال چیست؟

سندرم پس از فلج اطفال بر عضلات تأثیر می گذارد و باعث درد، ضعف و تحلیل می شود. فرد مبتلا به سندرم پس از فلج اطفال احساس خستگی می کند و ممکن است در تمرکز مشکل داشته باشد.  علائم دیگر عبارتند از:

-مشکل در بلع

-دشواری در تنفس

-مشکلات حافظه

-خواب نامنظم

-افسردگی

اگر به سندرم پس از فلج اطفال مبتلا هستید علائم شما به مرور زمان بدتر می شود. درمان کاردرمانی در سندرم پس از فلج اطفال به بهبودی علائم فیزیکی کودکان‌ کمک می کند.

مرکز کاردرمانی در سندرم پس از فلج اطفال

کاردرمانی برای سندرم پس از فلج اطفال

فرد مبتلا به سندرم پس از فلج اطفال از توانبخشی توسط متخصص کار درمانی پس از فلج اطفال بهره مند خواهد شد. کاردرمانگران حیطه نورولوژی در کلینیک کاردرمانی پس از فلج اطفال می‌دانند که این بیماری می‌تواند تجربه‌ای ترسناک برای مبتلایان قبلی به ویروس فلج اطفال باشد زیرا آنها دوباره این حادثه را تجربه می‌کنند. متخصصین کاردرمانی حیطه نورولوژی، درمان های تخصصی را برای موارد زیر ارائه می دهند:

-کاهش خستگی

-افزایش تحرک مانند راه رفتن

-بهبود قدرت عضلانی

-از کوتاه شدن بافت نرم جلوگیری می کند.

-کیفیت خواب را افزایش می دهد.

-افزایش احساس تندرستی

-افزایش توانایی مدیریت درد

-استقلال را افزایش می دهد.

-بهبود کیفیت زندگی

درمان کار درمانی منظم به افراد کمک می کند تا با سندرم پس از فلج اطفال کنار بیایند و سلامتی را بهبود بخشند. درمان کاردرمانی برای افراد مبتلا به سندرم پس از فلج اطفال شامل موارد زیر است:

-تمرینات قدرتی برای کاهش ضعف عضلانی

-ورزش هایی برای ایجاد استقامت و کاهش خستگی

-پیاده روی برای کمک به محدود کردن کوتاهی عضلات

-آب درمانی می تواند به افراد مبتلا به فلج اطفال کمک کند ورزش هایی انجام دهند که ممکن است در خشکی امکان پذیر نباشد.

-ریلکسیشن درمانی برای شل کردن عضلات سفت

تیم مرکز کاردرمانی پس از فلج اطفال مشکلات تجربه شده توسط فرد مبتلا به سندرم پس از فلج اطفال را درک می کند. متخصصان کار درمانی پس از فلج اطفال در مراکز ما می توانند با ارائه پشتیبانی و همکاری نزدیک با شما، شریک زندگی، خانواده و مراقبین، پتانسیل شما را به حداکثر برسانند. برای رزرو قرار ملاقات از طریق شماره های درج شده روی سایت با کلینیک تماس بگیرید.

کاردرمانی در فلج اطفال