توانبخشی شامل درمان های مختلفی برای کمک به فرد برای بازیابی عملکرد پس از بیماری یا آسیب است. این درمان ها شامل خدمات کاردرمانی نیاورن و گفتاردرمانی نیاوران می باشد. مرکز توانبخشی نیاوران با بیش از ۱۵ سال سابقه، تجهیزات روز دنیا، کادری مجرب و دلسوز در نزدیکی منطقه نیاوران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. در این مطلب به بررسی بهترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیاوران می پردازیم. نیاوران، یکی از محله هاى شمال شرقی شهر تهران و منطقه شمیران است که در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. این محله که بخشی از منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات می‌باشد، از شمال با ارتفاعات کلک‌چال، از غرب با تجریش، از شرق با دارآباد و از جنوب با فرمانیه، کامرانیه و دزاشیب هم‌مرز است. خیابان نیاوران، خیابان اصلی این منطقه است که از میدان نیاوران آغاز شده و تا میدان قدس در تقاطع خیابان شریعتی امتداد دارد.

کاردرمانی در نیاوران

کاردرمانی در نیاوران

مرکز کار درمانی نیاوران افراد را قادر می‌سازد تا در فعالیت‌هایی که به نظرشان معنادار است، شرکت کنند. این فعالیت ها شامل مراقبت از خود (و دیگران)، کار کردن، داوطلب شدن و شرکت در سرگرمی ها، علایق و رویدادهای اجتماعی است. کاردرمانی نیاوران یک تخصص پزشکی، مشتری محور است که شامل ارزیابی های مداوم برای درک فعالیت هایی است که می توانید انجام دهید. کاردرمانگران تحصیلات گسترده ای در زمینه علوم پزشکی، رفتار اجتماعی، روانشناختی، روانی اجتماعی و شغلی دارند که آنها را با نگرش ها، مهارت ها و دانش برای کار مشترک با افراد، به صورت فردی یا گروهی یا اجتماعی توانمند می کند. بهترین متخصصین مرکز کار درمانی نیاوران می توانند با همه افراد کار کنند از جمله افرادی که به دلیل شرایط سلامتی دارای اختلال در ساختار یا عملکرد بدن هستند یا به دلیل عضویت در گروه های اجتماعی یا اقلیت از نظر اجتماعی در مشارکت محدود شده اند.

کاردرمانی خوب در نیاوران

آنچه متخصصین کاردرمانی نیاوران انجام می دهند؟

مشکلات و اختلالات مختلف می تواند مانعی برای شرکت در فعالیت های روزانه باشند. متخصصین مرکز کاردرمانی نیاوران به افراد کمک می کنند تا:

-روش های جدید انجام کارها را بیاموزید.

-مهارت ها را دوباره به دست آورید و مهارت های جدید را توسعه دهید.

-از مواد یا تجهیزاتی استفاده کنید که زندگی را آسان تر می کند.

-محیط خود را طوری تطبیق دهند که برای آنها بهتر عمل کند.

این راه حل ها به افراد کمک می کند تا آنجا که می توانند با خیال راحت و موثر در خانه، مدرسه، محل کار یا در محیط های دیگر فعال بمانند.

گفتاردرمانی در نیاوران

گفتاردرمانی در نیاوران

متخصصین مرکز گفتار درمانی نیاوران اختلالات گفتار و مشکلات ارتباطی را ارزیابی و درمان می کند. گفتاردرمانی نیاوران به افراد کمک می کند تا مهارت هایی مانند درک، بیان، صدا، روانی کلام و تولید صدا را توسعه دهند. گفتار درمانی نیاوران می تواند اختلالات گفتاری دوران کودکی یا اختلالات گفتاری بزرگسالان ناشی از سکته مغزی، آسیب مغزی یا سایر شرایط پزشکی را درمان کند.

گفتاردرمانی خوب در نیاوران

متخصص گفتار درمانی نیاوران چه می کند؟

دکتر گفتاردرمانگر که به آن آسیب شناس گفتار و زبان نیز می گویند، اختلالات گفتار و مشکلات ارتباطی را ارزیابی، تشخیص و درمان می کند. آنها کودکان مبتلا به تاخیر رشد و همچنین بزرگسالان مبتلا به اختلالات گفتاری ناشی از آسیب یا بیماری را درمان می کنند. پزشک شما ممکن است به دلایل مختلف شما را به یک آسیب شناس گفتار و زبان ارجاع دهد.

بهترین گفتاردرمانی در نیاوران

چگونه بفهمم گفتار درمانی ضروری است؟

اگر پزشک متخصص تشخیص دهد که شما یا فرزندتان دچار اختلال گفتاری هستید، چند غربالگری اولیه را توصیه می‌کند. این آزمایشات به تعیین علت زمینه ای کمک می کند. به عنوان مثال اگر فرزند شما در برقراری ارتباط مشکل داشته باشد، پزشک متوجه می شود که آیا این مشکل به دلیل اختلال گفتاری یا مشکل شنوایی است. اگر فرزند شما تست شنوایی را با موفقیت پشت سر بگذارد، پزشک شما احتمالاً او را به دکتر متخصص گفتاردرمانی ارجاع می دهد.

مرکز گفتاردرمانی در نیاوران

در حین گفتار درمانی نیاوران چه اتفاقی می افتد؟

آنچه در طول گفتاردرمانی نیاوران اتفاق می افتد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله می توان به سن شما و نوع اختلال گفتاری شما اشاره کرد. برای کودکان معمولاً شامل بازی است مانند فعالیت های توالی یا بازی های رومیزی مبتنی بر زبان. برای بزرگسالان بر بهبود یا بازسازی مجموعه‌های مهارتی خاص متمرکز است. آسیب شناس گفتار و زبان درمان را بر اساس شرایط شما توصیه می کند. روش‌ها و دسته‌های مختلفی از گفتار درمانی وجود دارد و دکتر گفتاردرمانی نیاوران راهکارهایی را استفاده میکند که برای شما مناسب‌تر است.

بهترین کاردرمانی در نیاوران

آیا گفتار درمانی نیاوران واقعا جواب می دهد؟

این سوالی که ذهن بسیاری از افرادی که به گفتاردرمانی ارجاع داده می شوند را به خود مشغول کرده است که در جواب این سوال باید گفت بله. میلیون ها نفر با گفتار درمانی مهارت های زبانی و ارتباطی خود را بهبود بخشیده اند. به خاطر داشته باشید که میزان موفقیت برای هر فردی متفاوت است. برای کودکان، گفتار درمانی زمانی موفقیت آمیزتر است که زودتر شروع شود و در خانه با والدین یا مراقبین تکرار شود.

مرکز کاردرمانی در نیاوران

چه خدماتی را کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیاوران به شما ارئه می دهد؟

ما چندین نوع قرار ملاقات را ارائه می دهیم از جمله:

  • جلسات مداخله گفتاردرمانی نیاوران
  • جلسات مداخله کاردرمانی نیاوران
  • جلسات ترکیبی گفتاردرمانی و کاردرمانی
  • جلسات ارزیابی با گزارش جامع (ارزیابی اولیه و ثانویه)
  • جلسات گروه درمانی برای مهارت های اجتماعی، ارتباطی و کلامی

بخش های مرکز توانبخشی نیاوران

این مرکز از بهترین مراکز توانبخشی شمال شرق تهران بوده و مجهز به بخش های گسترده و بروزی به شرح ذیل می باشد. این موارد تفاوت ما را با دیگر مراکز مشخص می کند. جهت آشنایی با امکانات کلینیک کاردرمانی نیاوران و کلینیک گفتاردرمانی نیاوران با ما همراه باشید:

۱. گفتار درمانی

۲. کاردرمانی ذهنی

۳. کاردرمانی جسمی

۴. کاردرمانی درکی حرکتی

۵. کاردرمانی در مهارتهای دست

۶. کاردرمانی حسی

۷. اتاق سنسوری روم

۸. اتاق شنیداری

۹. اتاق تاریک

۱۰. بازی درمانی

۱۱. رفتار درمانی

۱۲. گروه درمانی

۱۳. آب درمانی

۱۴. ماساژ درمانی

۱۵. مکانوتراپی

۱۶. انواع تست های هوش

۱۷. تحلیل رفتار کاربردی

۱۸. درمان پاسخ محوری

۱۹. آموزش و سنجش ورود به مدرسه

۲۰. رژیم حسی کودکان

بهترین مرکز توانبخشی نیاوران

توصیه مرکز توانبخشی نیاوران به مراجعین

دکتر متخصص گفتاردرمانی نیاوران ممکن است شما را به متخصص کاردرمانی نیاوران ارجاع دهد. اگرچه گفتاردرمانگران بر روی توانایی کودک برای برقراری ارتباط و مهارت های کلامی فعالیت می کنند ولی آنها به رشد تکاملی کودک نیز توجه دارند. اغلب جنبه های دیگر رشد بر گفتار و زبان تأثیر می گذارد. در واقع گفتار ما به شدت به سیستم توجه، سیستم حافظه، سیستم بینایی و سیستم شنوایی ما متکی است. در نتیجه داشتن یک رویکرد تیمی یا چند رشته ای در درمان برای کمک به کودکان برای دستیابی به بیشترین پتانسیل خود اغلب مفید است.

آدرس مراکز توانبخشی نیاوران 

شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

شعبه غرب: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی، خیابان سپیدار، خیابان شکوفه شمالی، کوچه نظری، پلاک ۴۷

شماره تماس مراکز توانبخشی نیاوران

۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲

 

معرفی بهترین مراکز درمانی تهران

کلینیک توانبخشی ظفر

کلینیک توانبخشی امیرآباد

کلینیک توانبخشی فرشته

کلینیک توانبخشی گیشا

کلینیک توانبخشی بلوار فردوس

مرکز گفتاردرمانی دریاچه چیتگر

مرکز گفتاردرمانی دارآباد

مرکز گفتاردرمانی ستارخان

مرکز گفتاردرمانی ازگل

مرکز گفتاردرمانی شهران

کاردرمانی خوب در دهکده المپیک

کاردرمانی خوب در یوسف آباد

کاردرمانی خوب در آزادی

کاردرمانی خوب در رسالت

بهترین گفتاردرمانی در نازی آباد

بهترین گفتاردرمانی در قیطریه

بهترین گفتاردرمانی در ونک

بهترین گفتاردرمانی در تهرانسر

بهترین گفتاردرمانی در اسلامشهر

مراکز توانبخشی نارمک

مراکز توانبخشی تهرانپارس

مراکز توانبخشی انقلاب

مراکز توانبخشی پونک

مراکز توانبخشی صادقیه

گفتاردرمانی خوب در جنت آباد

گفتاردرمانی خوب در مینی سیتی

کلینیک کاردرمانی پیروزی

کلینیک کاردرمانی تجریش

کلینیک کاردرمانی فرمانیه

کلینیک کاردرمانی مرزداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × 3 =

× پشتیبانی 24 ساعته