مننژیت به التهاب مننژها گفته می شود. مننژها غشاهایی هستند که طناب نخاعی و مغز را احاطه کرده اند. مننژیت در کودکان زیر ۵ سال شایع‌تر است و این به عنوان یک وضعیت فوریت پزشکی طبقه‌بندی می‌شود و باید فوراً توسط پزشک متخصص معاینه شود. هنگامی که مننژها در کودکان زیر ۵ سال ملتهب می شوند باعث تب، خواب آلودگی، افتادگی و تشنج می شود. در کودکان بزرگتر و نوجوانان می تواند باعث درد عضلانی، سفتی گردن، سردردهای شدید، خواب آلودگی و استفراغ شود. درمان کاردرمانی در مننژیت می تواند به اثرات ثانویه مننژیت مانند ضعف عضلانی و تعادل ضعیف کمک کند. تیم ما در بهترین مرکز کاردرمانی مننژیت به کودکان کمک می کند تا عملکرد قبلی‌ خود را دوباره بدست آورد یعنی بتواند با دوستانش بازی کند و یا در ورزش شرکت کند.

کاردرمانی در مننژیت

مننژیت چیست؟

مننژیت به عنوان التهاب مننژ شناخته می شود. (غشاهایی که طناب نخاعی و مغز را احاطه کرده اند.) التهاب مننژها می تواند در نتیجه عفونت باکتریایی یا ویروسی باشد.

مننژیت باکتریایی، بسیار جدی است و به عنوان یک فوریت پزشکی طبقه بندی می شود و در صورت عدم درمان می تواند باعث عفونت خون و آسیب به مغز شود. این بیماری بیشتر در کودکان زیر ۵ سال و نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال شایع است. مننژیت باکتریایی می تواند با آنتی بیوتیک های داخل وریدی درمان شود و در برخی موارد شدید بستری شدن در مراقبت های ویژه برای نظارت بر علائم حیاتی مورد نیاز است.

مننژیت ویروسی شایع ترین است و به اندازه مننژیت باکتریایی جدی نیست. مننژیت ویروسی می تواند به اشتباه به عنوان آنفولانزا تشخیص داده شود و در کودکان شایع تر است و با داروهای مسکن، قرص های ضد بیماری و استراحت زیاد درمان می شود.

بهترین کاردرمانی مننژیت

عوارض مننژیت چه هستند؟

عوارض مننژیت در نوجوانان، کودکان و نوزادان به شرح ذیل می باشد:

-استفراغ

-تشنج

-گرفتگی گردن

-لکه دار شدن پوست یا راش

-تنفس سریع و پی در پی

-اندام فلاپی

-افزایش حساسیت به نور

-در موارد شدید عفونت خون و آسیب مغزی ممکن است رخ دهد.

درمان کاردرمانی در مننژیت می تواند به بهبود هم ترازی بدن و تسهیل یادگیری مجدد الگوهای حرکتی طبیعی کمک کند، زیرا پس از مننژیت کودک شما ممکن است عوارض ثانویه ای مانند:

-ضعف عضلانی

-تعادل و هماهنگی ضعیف

-آگاهی ضعیف بدن (حس عمقی)

کلینیک کاردرمانی مننژیت می تواند به بهبود این عوارض ثانویه کمک کند.

درمان کاردرمانی برای مننژیت

کاردرمانی برای مننژیت

درمان کاردرمانی مننژیت اغلب برای عوارض ثانویه مننژیت مانند: ضعف عضلانی، تعادل ضعیف و هماهنگی لازم است. بهترین درمان کاردرمانی برای مننژیت می تواند شامل موارد زیر باشد:

-تمرینات تقویتی برای کمک به بهبود عملکرد عضلات: که می تواند به صورت تمرینات ساده مانند نشستن و ایستادن یا راه رفتن باشد. ممکن است کودک شما پس از ابتلا به مننژیت در انجام این کارها دچار مشکل باشد.

-تمرینات کششی زیرا ممکن است کودک شما دچار سفتی گردن شود.

-تمرینات تعادلی مانند ایستادن با چشمان بسته، ایستادن روی تخته تعادل یا ایستادن روی یک پا: این مهم است زیرا آنها برای کارهایی مانند پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری به تعادل نیاز دارند.

-تمرینات هماهنگی مانند گرفتن توپ، شعبده بازی و لگد زدن به فوتبال

متخصصین کلینیک کاردرمانی مننژیت یک برنامه درمانی شخصی و متناسب با توانایی های فرزندتان را برای کمک به او در دستیابی به اهداف خود ارائه می دهند.

مرکز کاردرمانی مننژیت

اهداف درمان کار درمانی برای مننژیت شامل موارد زیر است:

-رژیم ورزشی: برای تقویت ضعف عضلانی، سفتی و سایر مشکلات هماهنگی با بدن بکار می رود. تمرین ساده نشستن، راه رفتن و ایستادن از اهمیت بالایی برخوردار است.

-کشش از موارد اصلی است: کشش قسمت‌های بدن با دقت زیر نظر متخصص کاردرمانی برای کسانی است که با مشکلات سفتی گردن، شانه، ستون فقرات یا سایر قسمت‌های بدن مواجه هستند.

-حفظ تعادل ضروری است: تمرینات تعادلی برای ایستادن با حمایت، صاف نشستن و حتی ایستادن روی یک پا مهم است. حتی دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری نیز بخشی از کار درمانی خوب برای درمان مننژیت است.

-هماهنگی مهم است: کسانی که هماهنگی ضعیفی دارند با فعالیت‌های دیگری مانند شعبده بازی، لگد زدن به فوتبال و موارد دیگر ورزش می‌کنند تا بدن به فرم مناسب خود برسد.

بهترین کلینیک کاردرمانی مننژیت

در مرکز تخصصی کاردرمانی مننژیت تیم ما به بهبود عملکرد فرزند شما کمک می کند به این معنی که او می‌تواند در فعالیت‌های عادی روزمره مانند رفتن به مهد کودک، مدرسه یا دانشگاه شرکت کند. ما هیچ لیست انتظاری نداریم و به محض خروج از بیمارستان می توانیم فرزند شما را ببینیم. متخصصین کار درمانی مننژیت ما می توانند شما را در کلینیک یا در منزل درمان کنند. متخصصین کاردرمانی مننژیت جلسات درمانی سرگرم کننده و جذابی را برگزار می کنند تا کودک شما را تشویق کند تا در اسرع وقت به اهداف درمانی خود دست یابد و هر چه زودتر او را به روال عادی زندگی بازگردانند.

برای رزرو وقت ارزیابی یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده روی سایت تماس حاصل فرمایید.

گفتاردرمانی در مننژیت