بهترین مرکز آب درمانی در اختلال نقص توجه و بیش فعالی

زندگی با کودک ADHD می تواند بسیار دشوار باشد. علیرغم اعتقاد عمومی که ADHD  فقط کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد، بسیاری از بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. ورزش منظم می تواند به بهبود فعالیت های مغزی کمک کند، ورزش درافراد مبتلا به ADHD  به بهبود علائم آنها کمک می کند. آب درمانی به نظر می رسد به خصوص برای افراد مبتلا به ADHD مناسب است. آب درمانی از شش جهت به کودکان ADHD کمک می کند.وقتی ورزش می کنید مغز شما انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین را آزاد می کند. اینها مواد شیمیایی هستند که برای عملکرد  مناسب سیستم عصبی لازم هستند اما در افرادی که مبتلا به ADHD هستند، دوپامین کم است. بنابراین فعالیت هایی از قبیل ورزش، آب درمانی، کاردرمانی(از طریق افزایش دوپامین مغز) می تواند نشانه های ADHD را کاهش دهد و عملکرد را بهبود ببخشد. جلسات منظم و نیم ساعت فعالیت های هوازی قبل از مدرسه به کودکان جوان کمک می کند تا نشانه های اختلال بیش فعالی و نقص توجه را کاهش دهند.آب درمانی یکی از موثر ترین درمانها برای افراد مبتلا به ADHD  است.

فواید آب درمانی برای کودکان نقص توجه-بیش فعالی:

۱.انرژی اضافی را می سوزاند.

ADHD  با انرژی بیش از حد شناخته می شود.آب درمانی مداخله بسیار عالی می باشد زیرا با آب درمانی در هر ساعت ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری انرژی می سوزانید.آب درمانی همچنین باعث می شود عضلات شما به علت کمبود اکسیژن به سختی کار کنند. پس از یک جلسه آب درمانی خوب، خیلی احساس خستگی می کنید. این امر باعث می شود افراد مبتلا به ADHD خیلی راحت تر به کارهای روزمره ی منحصر به فرد خود تمرکز کنند.

 

۲.آب درمانی بصورت انفرادی قابل انجام است.

افراد مبتلا به ADHD نیاز به احساس فردیت دارند؛ ورزش های تیمی ممکن است برای آنها خیلی مناسب نباشد. ورزش هایی مانند شنا یا آب درمانی برای آنها بسیار کارآمد خواهد بود.آب درمانی حتی در گروه های کوچک به اندازه کافی فردی است و برای افرادی که مبتلا به ADHD هستند، مناسب است.

 

۳.آب درمانی ایمن هست.

برخلاف ورزشهایی مثل دومیدانی و بسکتبال ،آب درمانی بی خطر است و در حین آب درمانی از میزان فشار بر روی مفاصل و عضلات کاسته میشود چون از وزن بدن در آب کاسته می شود.

 

۴. آب درمانی به تمرکز کمک می کند.

ایجاد انگیزش برای انجام یک فعالیت بسیار مهم است برای افرادی که مبتلا به ADHD هستند،پیدا کردن یک مشوق و یا ایجاد انگیزش برای دنبال کردن تمرینها بسیار سخت است.آب درمانی برای بسیاری از افراد مبتلا به ADHD بسیار جذاب است و می تواند به افزایش سطح توجه این کودکان کمک شایانی بکند.

 

۵. آب درمانی سرگرم کننده است.

افراد مبتلا به ADHD به آسانی خسته می شوند دویدن بر روی تردمیل باعث تخلیه انرژی می شود ولی برای کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی بیش از حد تکراری است. آب درمانی مانند بازی به نسبت ورزش برای این کودکان جالبتر است و انگیزش بیشتری را ایجاد می کند بنابراین در آب درمانی یک کودک ADHD زمان بیشتری در فعالیتها باقی می ماند و در نتیجه باعث افزایش تحمل کاری و دستورپذیری می شود.

 

۶. آب درمانی اهداف قابل دستیابی دارد.

اهداف آب درمانی می تواند به کسانی که ADHD دارند کمک کند و به آنها انگیزه بیشتری بدهد.راههای زیادی برای رسیدن به اهداف وجود دارد که در سطوح مختلف قابل اجرا هستند. سر و کله زدن با یک کودک با اختلال نقص توجه و بیش فعالی ساده نیست در کنار درمانهای دارویی و کاردرمانی،آب درمانی کمک شایانی در جهت کاهش علایم اختلال نقص توجه و بیش فعالی می باشد.

جهت استفاده از خدمات آب درمانی برای کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی می توانید با شماره های مرکز تخصصی درمان نقص توجه و بیش فعالی تماس حاصل فرمایید.

 

مرکز تخصصی درمان نقص توجه و بیش فعالی

آدرس شعبه شرق: ابتدای پاسداران، خیابان نگارستان دوم (کاشیها)، خیابان مسجد جامع غدیر خم ، نبش نگارستان چهارم، پلاک ۱۱

با توجه به قرار گرفتن شعبه شرق مرکز تخصصی نقص توجه و بیش فعالی در پاسداران مناسب برای اهالی محله های نیاوران ، فرمانیه ، اقدسیه ، قیطریه ، منظریه ، کامرانیه ، پاسداران ، دولت ، دیباجی ، اختیاریه ، دروس ، قلهک ، شریعتی ، تهرانپارس ، هنگام ، نارمک ، رسالت ، سید خندان و… می باشد.

 

آدرس شعبه غرب: سعادت آباد ، بلوار پاکنژاد بالاتر از تقاطع  سرو غربی ، خیابان سپیدار ، خیابان شکوفه شمالی ، کوچه نظری  پلاک ۴۷

با توجه به قرار گرفتن شعبه غرب مرکز تخصصی نقص توجه و بیش فعالی در سعادت آباد و دسترسی به اتوبان یادگار امام ، اتوبان نیایش و بلوار پاکنژاد مناسب برای اهالی محله های شهرک غرب ، سعادت آباد ، جنت آباد جنوبی ، جنت آباد مرکزی ، جنت آباد شمالی ، اوین ، ولنجک ، ونک ، امیرآباد ، پونک ، شهران ، بلوار فردوس ، صادقیه ، مرزداران ، ستارخان ، شهرآرا  و … می باشد.

 

شماره تماس مرکز تخصصی نقص توجه و بیش فعالی:

۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲

 

مقالات مرتبط با آب درمانی:

آب درمانی در کودکان

ایده ها و فعالیت هایی برای آب بازی

آب درمانی در اختلال اوتیسم

آموزش شنا ممکن است برای کودکان مبتلا به اوتیسم نجات دهنده زندگی باشد.

آب درمانی در اختلال پردازش حسی

آب درمانی در فلج مغزی 

تاثیر کاردرمانی داخل آب برای کودکان با نیاز های ویژه

۳ دیدگاه.

  • سلام و درود فراوان خدمت آقای دکتر عزیز و با تشکر از زحماتتون ما آب درمانی را برای فرزندمون که نقص توجه و بیش فعالی داشت انجام میدیم و نتیجه بسیار خوبی گرفتیم و خیلی بچه آرومتر شده و توجهش بالا رفته.
    با تشکر از زحماتتون

  • سلام و عرض ادب ممنون از لطفتون

  • سلام من پسرم حدود ۵ سالشه و خیلی بیش فعال بودش مراکز زیادی را امتحان کردیم که خیلی جواب نداد از وقتی تو این مرکز آب درمانی را شروع کردیم خیلی آرومتر شده البته باید در کنارش از کلاس های دیگه هم داشت مثل ماساژ و کاردرمانی حسی و اتاق تاریک که خیلی تاثیر داشت
    با تشکر از تیم خوب کلینیک توانبخشی غرب تهران

× پشتیبانی 24 ساعته