ممکن است بسیاری از شما نام کاردرمانی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و به منظور بهبود چه عملکردی در بدن از آن استفاده می شود؟ کاردرمانی نوعی درمان برای کودکان، بزرگسالان و سالمندان است که در انجام فعالیت های روزانه خود مانند حمام رفتن، لباس پوشیدن، غذا خوردن و… عاجز هستند. این درمان به آنها در بهبود عملکرد بدن برای انجام فعالیت های روزمره کمک بسیار زیادی می کند. این نوع درمان شاخه ای از توانبخشی است و به افرادی که از لحاظ جسمی، حسی یا شناختی دچار مشکل هستند، کمک می کند تا استقلال خود را به دست آورند. با استفاده از کاردرمانی تمامی موانع عاطفی و جسمی که باعث اختلال در عملکرد روزانه فرد می شوند را برکنار می کنند و با این کار فعالیت های روزانه فرد بهبود می یابد. اختلال در فعالیت های بدنی ممکن است بر اثر یک اتفاق مانند سکته مغزی برای فرد ایجاد شود. در ادامه به معرفی بهترین کار درمانی، مرکز تخصصی کاردرمانی تهران و اینکه کاردرمانگر ها چه کسانی هستند می پردازیم. پس اگر به دنبال اطلاعات لازم در این زمینه و تفاوت کاردرمانی با فیزیوتراپی هستید این مقاله را مطالعه کنید.

 

بهترین کاردرمان تهران

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی نوعی درمان در کودکان و بزرگسالان است که به وسیله آن می توان مشکلات جسمی، روحی، ذهنی، درکی، شناختی و… که باعث اختلال در عملکرد روزانه فرد می شود، درمان کند. از کاردرمانی می توانید در هر سنی استفاده کنید و به کمک این درمان فرد بیمار پس از گذراندن طول درمان به زندگی عادی خود باز می گردد و می تواند فعالیت های روزانه را مانند گذشته انجام دهد. درمانی که نام بردیم در استان های بسیاری وجود دارد اما بهترین مرکز کاردرمانی در تهران می باشد. دکتر متخصص کاردرمانی به کمک این نوع درمان می تواند مشکلات زیر را برطرف کند:

  • کمک به کودکان برای افزایش مهارت های ظریف مانند در دست گرفتن اسباب بازی، داشتن دستخط خوب و….
  • بهبود هماهنگی چشم ها با دست برای بهتر بازی کردن، ضربه زدن بهتر به توپ و نوشتن متن از روی تخته سیاه
  • مسلط شدن به مهارتهای اصلی زندگی مثل غذا خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن و…
  • تسهیل مراحل رشدی حرکتی مانند: کنترل سر، نشستن، ایستادن و راه رفتن
  • بهبود درک، شناخت و مهارت های ذهنی کودک
  • تعدیل مشکلات ناشی از اختلال یکپارچگی حسی
  • مشکلات تعادلی و حرکتی در کودکان، بزرگسالان و سالمندان
  • افزایش رفتارهای مثبت در جامعه
  • کاهش ناامیدی و خشم

برخی از افراد برای درمان نیاز به وسایل کمکی مانند ویلچر، آتل، تجهیزات حمام کردن و… دارند تا درمان آنها به درستی انجام شود.

 

چه افرادی به کاردرمانی نیاز دارند؟

توانبخشی می تواند به کودکان، بزرگسالان و سالمندان در هر سنی که دارای مشکلات زیر هستند کمک بسیار زیادی کند:

  • صدمات ناشی از تولد یا وجود نقص مادرزادی
  • اختلال در پردازش های حسی
  • وارد شدن آسیب به مغز و نخاع
  • اختلال یادگیری
  • افراد داری اوتیسم
  • اختلال نقص توجه و بیش فعالی
  • نوجوانان دارای آرتریت روماتوئید
  • مشکل در سلامت روان و رفتار
  • شکستگی استخوان و سایر مشکلات ارتوپدی
  • اختلال در رشد مانند تاخیر تکاملی
  • عوارض پس از جراحی
  • قطعی عضو
  • سرطان
  • وارد شدن آسیب های شدید به دست
  • فلج مغزی و دیگر بیماری های مزمن
  • و…..

از کاردرمانی می توان برای درمان تمام مواردی که گفتیم استفاده کنیم. بهترین کلینیک کاردرمانی تهران را می توانید با ورود به سایت های معتبر بیابید و برای درمان به آنجا مراجعه کنید.

 

تفاوت میان فیزیوتراپی و کاردرمانی در چیست؟

فیزیوتراپی و کاردرمانی با یکدیگر شباهت های بسیار زیادی دارند و از هردو به منظور بهبود عملکرد فرد در فعالیت های روزانه استفاده می شود. اما فیزیوتراپی در موارد دیگری که شامل موارد زیر می باشند، کاربرد دارد:

  • کاهش درد های بدنی
  • افزایش استحکام و قدرت بافت های بدنی
  • بهبود حرکت مفاصل
  • افزایش صبر و تحمل
  • بهبود مهارت های درشت مثل حرکت عضلات بزرگ پا، دست و یا کل بدن

کاردرمانی به کمک موارد زیر می آید:

  • بهبوند مهارت های حرکتی ظریف مانند حرکت ماهیچه های کوچک انگشتان دست و پا
  • بهبود عملکردهای روزانه فرد
  • کمک به مهارت های بصری و ادراکی
  • بهبود مهارت های شناختی
  • بهبود مشکلات پردازش حسی

 

کاردرمانگر ها چه کسانی هستند؟

کاردرمانگر ها معمولا OT نامیده می شوند. این افراد  خدمات اولیه درمان را رائه می دهند. دو سطح از این شغل وجود دارد، سطح حرفه ای و سطح مبتدی!!!! سطح های حرفه ای همان کاردرمانگران و سطح های مبتدی دستیار آنها هستند.

۱. کاردرمانگر (OT): این فرد دارای مدرک لیسانس در زمینه های مرتبط زیست شناسی، روانشناسی، علوم بهداشتی یا زمینه های دیگر است. همچنین این افراد با داشتن مدرک کارشناسی ارشد کاردرمانی و دکتری می توانند  فعالیت خود در مراکز درمانی را آغاز کنند.

۲. دستیار کاردرمانگر: این افراد دارای مدرک کاردانی OTA هستند و نمی توانند ارزیابی های بیمار را انجام دهند.

این افراد برای فعالیت در مراکز درمانی باید آزمونی برای صدور گواهینامه ملی را بدهند، با گذراندن این آزمون و قبول شدن در سطح ملی می توانند فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کنند.

 

کاردرمانگر ها در کجا کار می کنند؟

این افراد در بسیاری از محیط ها مانند بیمارستان ها، مدارس، مراکز درمانی، مرکز توانبخشی، مراکز بهداشت روانی، مراکز خصوصی، کلینیک های کودکان و… کار می کنند. پیش از رفتن به این مراکز بهتر است یک درمانگر مناسب و مرکزی معتبر را بیابید. بهترین متخصص کاردرمان تهران را می توانید با ورود به سایت های معتبر بیابید.

چگونه یک کاردرمانگر مناسب پیدا کنیم؟

به هر دلیل ممکن است پزشک درمان توسط دکتر متخصص کاردرمان را برای شما یا فرزندتان تجویز کند. در این صورت نیاز است یک مرکز کاردرمانی خوب در تهران و سایر استان های کشور بیابید. یافتن بهترین کاردرمان تهران به شما برای رسیدن به سلامتی کمک بسیار زیادی می کند. برای پیدا کرد توانبخشی مناسب می توانید:

۱. از پزشک خود بخواهید شما را به یک کاردرمانگر مناسب معرفی کند.

۲. با پرستار یا مشاور مدرسه صحبت کنید ممکن است او بتواند فردی مناسب بر اساس نیاز های فرزند شما معرفی کند.

۳. به بیمارستان و مراکز توانبخشی مراجعه کنید و از آنها بخواهید درمانگری مناسب به شما معرفی کنند.

۴. با مراجعه به سایت های معتبر کلینیک کاردرمانی خوب در ایران را جستجو کرده و پس از یافتن کاردرمان خوب در تهران و سایر شهرها برای درمان به آنجا مراجعه کنید.

 

گفتاردرمانی در اوتیسم کودکان

رایج ترین حوزه های تخصص کاردرمانی چیست؟

از این نوع درمان در حوزه های گوناگونی می توان استفاده کرد. درمان به این روش کاملا تضمین شده می باشد و پس از گذشت دوره درمان، نیازی به درمان های دیگر نیست. برخی از حوزه های تخصصی کاردرمانی مواردی مانند: فناوری های کمکی، تحرک و نشست ،جلوگیری از پیری زورس و…. هستند. درمان به این روش در هر حوزه ای متفاوت است و کاردرمانگران بسته به اینکه از آن برای درمان چه مواردی استفاده میشود، روش درمانی متفاوتی را به کار می برند. در هر سن و حوزه ای کاردرمانی سبب بهبود برخی از عملکرد ها در بدن می شود که در ادامه چند مورد از آنها را بررسی می کنیم.

درمان مشکلات ذهنی، درکی و شناختی به کمک متخصصین کاردرمانی

درمانگر ها به کمک روش درمانی درستن می توانند کمک بسیار زیادی به افراد دارای مشکل روانی می کنند. با درمان این افراد به کمک کاردرمانگرها مشکلاتی مانند: مشکل در یادگیری، کبود عزت نفس، ناتوانی در مراقبت از خود، نداشتن زندگی مستقل و… درمان می شوند.

برخی از افراد ممکن است بر اثر یک حادثه دچار قطعی عضو شوند یا از بدو تولد دچار نواقصی در اعضای بدن خود باشند. این افراد می توانند برای بهبود عملکرد های روزانه خود از کاردرمانگر ها کمک بگیرند. کاردرمانگرها با کمک به این افراد، آنها را در مواردی مانند: بهبود عملکرد در کارهای روزانه، تغییر دادن احساس بیمار نسب به خود، کاهش محدودیت های فیزیکی و اجتماعی و… یاری می دهند.

کاردرمانگر می تواند با اطلاعتی که در زمینه درمان بیماری ها دارد، به کمک افراد دارای اوتیسم برود این افراد به دلیل برخی از مشکلات قادر به انجام برخی از فعالیت ها نیستند و کاردرمانگر با دانش خود به آنها برای بهبود فعالیت های روزمره کمک بسیار زیادی می کند.

 

بهترین مرکز کاردرمانی در تهران و ایران

همانطور که گفتیم یافتن یک مرکز و یک متخصص کاردرمان خوب بسیار مهم و ضروری است. زمانی که شما یک مرکز مناسب را انتخاب می کنید می توانید با خیالی راحت به تیم حرفه ای آنها اطمینان کنید و درمان خود یا فرزندتان را به آنها بسپارید. مراکز ما با دو شعبه در تهران، کادری مجرب و دلسوز و تجهیزات روز دنیا از بهترین مراکز توانبخشی در سطح تهران می باشد بطوریکه از تمام نقاط ایران و خارج از ایران دارای مراجع می باشد.

این سایت یکی از بهترین مراکز کاردرمانی در تهران را به شما معرفی می کند. مرکز معرفی شده دارای تیمی حرفه ای در زمینه درمان هستند. در این مرکز ۵۲ نیروی متخصص در زمینه های مختلف گفتار درمانی، کار درمانی، روانشناسی و… وجود دارد. مرکز تخصصی کاردرمانی تهران دارای دو شعبه یکی در شرق (کلینیک توانبخشی پایا) و یکی در غرب تهران (کلینیک توانبخشی غرب تهران) است.

هدف این مجموعه تشخیص بیماری افراد و کمک به آنها برای درمان بیماری خود است. روش درمان این مرکز به صورت همفکری و همکاری با بیمار است و ارتقای سطح آموزش آنها اقدام به درمان می کند. مرکز مورد نظر چندین سال است که در زمینه درمان بیماری ها فعالیت کرده و توانسته اعتماد بسیاری از افراد را به خود جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مرکز معرفی شده، با شماره های درج شده روی سایت تماس حاصل فرمایید و پس از بررسی های لازم می توانید برای درمان به این مرکز معتبر مراجعه فرمایید.

 

مقاله های مرتبط

کاردرمانی ذهنی

کاردرمانی جسمی

کاردرمانی حسی

کاردرمانی در منزل

کاردرمانی در کودکان

کاردرمانی درکی حرکتی

کاردرمانی در فلج مغزی

کاردرمانی در مهارتهای دست

کاردرمانی در سندروم داون

کاردرمانی در اختلال یادگیری

کاردرمانی در نوزادان نارس

کاردرمانی در سکته مغزی

کاردرمانی در اختلال اوتیسم

کاردرمانی در بیش فعالی کودکان

بهترین دکتر متخصص کاردرمانی تهران

سوالاتی که باید از متخصص کاردرمانی بپرسید؟

تاثیر کاردرمانی داخل آب برای کودکان با نیاز های ویژه

 

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام و درود
    پسر بنده بخاطر تاخیر توسط دکتر مغز و اعصاب کاردرمانی ارجاع داده شده بود ما از طریق یکی از آشنایان با این مرکز آشنا شدیم بمدت شش ماهه که از خدمات این مرکز استفاده میکنیم و خیلی راضی هستیم.

  • سلام مرکز پسر بنده بدلیل تاخیر تکاملی مشکلات ذهنی و گفتاری داشت که ما از طریق سرچ در گوگل با این مرکز آشنا شدیم و خداروشکر راضی هستیم. مرکز خوب، تمییز، مجهزی هستش و درمانگران مجرب و آموزش دیده ای داره.
    خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × 4 =

× پشتیبانی 24 ساعته